Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: karvankasvattaja - 30.08.12 - klo:20:42
-
Onko noissa maansiirtokärryissä joku mistä kannattaa pysyä erossa? Kattelin tommosta multivan 130 farmeria, hintaa on jotain 13tonnia uudella..tulis maatilan sekalaiseen paskan ja maan kelkkomiseen paikasta toiseen. Ainakin Tempo ja Kire äkkiseltään näyttää halvemmilta tuossa kokoluokassa.
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Eikös nää ole Realistin kamppeita?
-
Tuo tenkasen 16 tonnin kärry taitaa olla halvin, jossa on 22.5 renkaat vakiona: http://www.yrjotenkanen.fi/index.html?n=18322
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Eikös nää ole Realistin kamppeita?
Ovat, ja aika päteviä vehkeitä vaikka logistiikka keväämmällä vähän tökki. Jos pihalle porhaltaa rehuntekoaikaan virolainen rekka jossa on korkealla lavalla renkaaton kärry jonka sisällä on vielä parin muun kärryn renkaat niin että kokonaisuus painaa about 6 tonnia, niin miten siitä lähdetään etenemään? :) Iltapäivän aikana saatiin kärry kyllä ajokuntoon rehulaitoineen kaikkineen, mutta virolainen kuski ei luultavasti ollut suunnitellut viettävänsä täällä yli 4 tuntia...
Mutta hyvä kärri sopuhintaan kyllä, ei jaksa ymmärtää miksi ihmiset jaksaa maksaa pikkukärreistä saman tai korkeintaan tonnin pari vähemmän, ja ylipäänsä melkein kaikki ajelevat uusilla jonnikoilla ja Fendteillä viljaa jollain max 12 tonnin palikkalaitaisilla tai omavalmisteilla.
-
Joo, logistiikassa "pientä" hiomista! Kärry kuulemma ollu valmis ennen juhannusta, vielä ei ole näkynyt. Selitykset vaan paranee. Puheluihin lakkas vastaamasta jo aikoja sitten. Viesteihin vielä vastailee. Jos meinaat tehdä "mafiooson" kanssa kauppoja suosittelen kirjallista sopimusta viivästys sakkoineen. (on meinaan menny jo rahteihin useampi tonni)
-
Kiva kuulla tämmösiä kokemuksia..
-
Multiva on nykysi kohtuu evullinen.. Millä renkaila lie tuo hinta? Ku ostin temtuotteen kärryn 5v.sitte, oli hinnat suunilleen 12tonnine 12 tonnia, 14 tonnine 14 tonnia, jne.. Tosin vilijakasetilla tuo hinta.
Laavusta kannattaa maksaa näisä. Tuosa omasa kärrysä muutama yksityiskohta vaatis sepittämistä.
Ja dneproshinan renkaat ei kestä :(
-
Toiseksi Viimeiseen viestiin sen verran, että vaunuhan oli Tosiaan Jussin jälkeen valmis. Sitten kun toveri rahtari selvisi lomista, otti ja pöläytti koko kuorman lepikkoon, tähän on minun paha
Vaikuttaa. Nyt tehtaalta on saatu uudet vaunut ja tällä viikolla lauantaina/ ensi viikon maanantaina ovat asiakkailla n.2vko myöhässä edellisen kuorman tuhoutumisen jälkeen
Laaditusta aikataulusta, mikäli asiakkaat vielä
Ottavat tavaraa vastaan. Ikävä kyllä tämä kesä on ollut erittäin haastava koska tehtaalla on meneillään laajennus, ja toinen vuoro aloitti vasta hetki sitten työt. Sitten
Oma lukunsa on ollut tökkivä logistiikka, tuovat milloin sattuu ja yleensä silloin kun ei pitäisi. Pahimmillaan ovat seisottaneet tavaraa terminaalissa viikkokaupalla.
Ja puhelimeen olen kyllä vastannut tasaisen huonosti kaikille rehunteossa, puidessa ja ulkomailla.
Paljon meillä on kehittämistä ja parantamista, Mutta tuote on kunnossa ja Siihen panostetaan voimakkaasti edelleen. Uusia malleja tullaan näkemään paljon lähitulevaisuudessa. Ikävän tilanteesta tekee se etten itse ole koko ajan pajalla kytiksellä, eli joudun kertomaan asiakkaille se mitä minulle annetaan tietoja. Ja Baltiassa tunnetusti osataan selittää.
Nyt tilannetta helpottaa se että aiemmasta poiketen olen tilannut melkoisen Satsin yleisimpiä vaunumalleja hyllyyn, joten kaikkia ei tarvitse tilata erikseen ellei ole erityistoiveita.
Oman mausteensa soppaan lisää se että renkaatkin on olleet keväästä saakka kiven alla.
Logistiikkaan panostaminen onkin nyt juttu numero yksi, ja kaikki palaute on otettu ja otetaan avoimesti vastaan oli se sitten negatiivista tai positiivista ja yritetään siitä vielä oppia.
P.s onko valtran toimitusaikataulut aina pelanneet päivälleen? Tehdastilauksena myös vaunut on räätälintyötä.
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Taikka kotimaasta tommonen:
http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-18-perakarry/1022109
"Oma lukunsa on ollut tökkivä logistiikka, tuovat milloin sattuu ja yleensä silloin kun ei pitäisi. Pahimmillaan ovat seisottaneet tavaraa terminaalissa viikkokaupalla. "
Tota ei usko jollei ole itse kokeillut.
"Ja Baltiassa tunnetusti osataan selittää."
Aivan mestareita tuossa asiassa.
"Tehdastilauksena myös vaunut on räätälintyötä."
Joita ne räätälit sitten vielä itse "säveltävät", vaikka antais selvät piirustukset ja sitten taas selitetään.
Mut perustuote on kuitenkin hyvä.
-
.
P.s onko valtran toimitusaikataulut aina pelanneet päivälleen? Tehdastilauksena myös vaunut on räätälintyötä.
Jotain rajaa sentään pitää olla ! Eipäs nyt sekoiteta USKONTOA ja peräkärry kauppaa toisiinsa !!
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Taikka kotimaasta tommonen:
http://www.nettikone.com/muu-merkki/granger-18-perakarry/1022109
Jos on virosta kotoisin niin toi on kotimainen tuote ;D
-
Joskus pitää ostaa pienet peräkärryt jotta pieni traktori jaksaa vetää niitä ja traktorin pieni öljytilavuus riittää kippaukseen.
Kyl mää kerran niin makiasti nauroin kun isot kärryt olivat jumissa kippi puol`välissä ja renkipoika kantoi hydeöljyä maitopurkeilla pitkin kärrypolkua :) Voin vaan kuvitella mitä tapahtui kun hän alkoi laskemaan kippiä :) Onneksi asia ei liittynyt mitenkään minuun
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Eikös nää ole Realistin kamppeita?
Ovat, ja aika päteviä vehkeitä vaikka logistiikka keväämmällä vähän tökki. Jos pihalle porhaltaa rehuntekoaikaan virolainen rekka jossa on korkealla lavalla renkaaton kärry jonka sisällä on vielä parin muun kärryn renkaat niin että kokonaisuus painaa about 6 tonnia, niin miten siitä lähdetään etenemään?
Nostetaan kahdella etukuormaajalla kärryä parikymmentä senttiä ylös, ajetaan rekka pois alta ja lasketaan renkaaton kärry parin polkyn ja aisajalkansa varaan. Kahden paalikärryn purkamiseen meni alle tunti.
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Eikös nää ole Realistin kamppeita?
Ovat, ja aika päteviä vehkeitä vaikka logistiikka keväämmällä vähän tökki. Jos pihalle porhaltaa rehuntekoaikaan virolainen rekka jossa on korkealla lavalla renkaaton kärry jonka sisällä on vielä parin muun kärryn renkaat niin että kokonaisuus painaa about 6 tonnia, niin miten siitä lähdetään etenemään?
Nostetaan kahdella etukuormaajalla kärryä parikymmentä senttiä ylös, ajetaan rekka pois alta ja lasketaan renkaaton kärry parin polkyn ja aisajalkansa varaan. Kahden paalikärryn purkamiseen meni alle tunti.
järeemmät traktorit ja kuormaimet pitää olla jos 3 tonnia per kone.
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Eikös nää ole Realistin kamppeita?
Ovat, ja aika päteviä vehkeitä vaikka logistiikka keväämmällä vähän tökki. Jos pihalle porhaltaa rehuntekoaikaan virolainen rekka jossa on korkealla lavalla renkaaton kärry jonka sisällä on vielä parin muun kärryn renkaat niin että kokonaisuus painaa about 6 tonnia, niin miten siitä lähdetään etenemään? :) Iltapäivän aikana saatiin kärry kyllä ajokuntoon rehulaitoineen kaikkineen, mutta virolainen kuski ei luultavasti ollut suunnitellut viettävänsä täällä yli 4 tuntia...
Mutta hyvä kärri sopuhintaan kyllä, ei jaksa ymmärtää miksi ihmiset jaksaa maksaa pikkukärreistä saman tai korkeintaan tonnin pari vähemmän, ja ylipäänsä melkein kaikki ajelevat uusilla jonnikoilla ja Fendteillä viljaa jollain max 12 tonnin palikkalaitaisilla tai omavalmisteilla.
Itsellä ert 14 tonninen kärri ja voin suositella, tosin 3 viikkoa tuli myöhässä ja kärri väärinpäin puolikkaan kyydissä, melkonen hiertäminen oli ottaa kyydistä pois pienellä traktorilla. Ja virolaisilla kuskeilla taitaa olla ajotyylinä silmät kiinni ja sinnepäin. Pari virolaista puolikasta käynyt pihassa ja kummallakin kerralla kärri tuli ojan pohjia pitkin :o
-
Osta ulkomailta tämmönen:
http://www.nettikone.com/ert/profi-18/1019092
Eikös nää ole Realistin kamppeita?
Ovat, ja aika päteviä vehkeitä vaikka logistiikka keväämmällä vähän tökki. Jos pihalle porhaltaa rehuntekoaikaan virolainen rekka jossa on korkealla lavalla renkaaton kärry jonka sisällä on vielä parin muun kärryn renkaat niin että kokonaisuus painaa about 6 tonnia, niin miten siitä lähdetään etenemään?
Nostetaan kahdella etukuormaajalla kärryä parikymmentä senttiä ylös, ajetaan rekka pois alta ja lasketaan renkaaton kärry parin polkyn ja aisajalkansa varaan. Kahden paalikärryn purkamiseen meni alle tunti.
järeemmät traktorit ja kuormaimet pitää olla jos 3 tonnia per kone.
Verkut kuin verkut tuommoset nostaa.
-
No saiko joku Agronetin lukijoista kärrynsä? Voisin väittää että, ei saanut? Varmaan nyt viettävät Virossa joulua. ::)
-
Tänään varmaan ensimmäiset saa lavansa kun vaihdoin niiden osalta rahdin latvialaiselle toimijalle, virolaisten toivottoman toiminnan vuoksi. Ilmoitan sinulle kyllä henkilökohtaisesti kun saan vihdoin VARMAN tiedon asiasta, ja voidaan kauppa unohtaakin jolloin korvaan mielipahan rahalla. Tai sitten odotat mitä
Vakuutusyhtiö lupaa korvausta kaadosta johtuvasta myöhästymisestä.
-
http://yrjotenkanen.fi/
Hyllytavaraa.
-
Joskus pitää ostaa pienet peräkärryt jotta pieni traktori jaksaa vetää niitä ja traktorin pieni öljytilavuus riittää kippaukseen.
Kyl mää kerran niin makiasti nauroin kun isot kärryt olivat jumissa kippi puol`välissä ja renkipoika kantoi hydeöljyä maitopurkeilla pitkin kärrypolkua :) Voin vaan kuvitella mitä tapahtui kun hän alkoi laskemaan kippiä :) Onneksi asia ei liittynyt mitenkään minuun
Paljonko tuommoinen kärry sitä öljyä oikein tarvitsee ? Noilla sinisillä jos täyttää perään 40 litraa, tulee tasaisella kippiliittimestä noin 32 litraa ennen kuin ryyppää tyhjää. 8 litraa jää pohjalle. Nokka alaspäin voikin olla tekemistä.
7 litran ylitäyttö toimii hyvin, jos taka-akselin tiiviste, ulosottoakselin tiiviste sekä jarrutankojen kumit on kunnossa. Huohottimen on oltava myös auki.
-SS-
-
Joskus pitää ostaa pienet peräkärryt jotta pieni traktori jaksaa vetää niitä ja traktorin pieni öljytilavuus riittää kippaukseen.
Kyl mää kerran niin makiasti nauroin kun isot kärryt olivat jumissa kippi puol`välissä ja renkipoika kantoi hydeöljyä maitopurkeilla pitkin kärrypolkua :) Voin vaan kuvitella mitä tapahtui kun hän alkoi laskemaan kippiä :) Onneksi asia ei liittynyt mitenkään minuun
Paljonko tuommoinen kärry sitä öljyä oikein tarvitsee ? Noilla sinisillä jos täyttää perään 40 litraa, tulee tasaisella kippiliittimestä noin 32 litraa ennen kuin ryyppää tyhjää. 8 litraa jää pohjalle. Nokka alaspäin voikin olla tekemistä.
7 litran ylitäyttö toimii hyvin, jos taka-akselin tiiviste, ulosottoakselin tiiviste sekä jarrutankojen kumit on kunnossa. Huohottimen on oltava myös auki.
-SS-
Viistonninen sininen nostaa tenkasen 8 motin maakärryn kippisylkyn (yks tunkki) puoleenväliin ja siihen jää. Perälaudan (kahdella tunkilla) jos avaa etukäteen jää nostokorkeudesta 10cm pois. Mitä sitten lie litroissa??????
-
Mulla on Tenkasen sellainen Uralin takaa tullut 14 tonnin maansiirtokärry kahdella tunkilla. Tenkasen mukaan tunkkeihin menee 32 litraa öljyä. 05-Sarjan Vallussa öljy riittää, kippaus vaan kestää aika kauan. ::)
-
No saiko joku Agronetin lukijoista kärrynsä? Voisin väittää että, ei saanut? Varmaan nyt viettävät Virossa joulua. ::)
--meille tuli lava pihaan aamulla klo 7.Siis maansiirtolava.Purku oli helppoa,koukkukärryllä lenkistä kiinni ja hiiop..
--mulla tosin ei paniikkia ollukkaan...paitsi että on se mukava jos nyt pääsee puimaan olla tuokin varalavana.
-
http://yrjotenkanen.fi/
Hyllytavaraa.
Älä käännä puukkoa haavassa!! Toukokuun alussa luvattu kuukauden toimitusaika kuulosti aivan loistavalta.
-
Mulla on Tenkasen sellainen Uralin takaa tullut 14 tonnin maansiirtokärry kahdella tunkilla. Tenkasen mukaan tunkkeihin menee 32 litraa öljyä. 05-Sarjan Vallussa öljy riittää, kippaus vaan kestää aika kauan. ::)
Ykstunkkiseen tenkasen myymään kärryyn menee 40ltr öljyä ;D Ei kaikilla traktoreilla kipata :P
-
Mulla on Tenkasen sellainen Uralin takaa tullut 14 tonnin maansiirtokärry kahdella tunkilla. Tenkasen mukaan tunkkeihin menee 32 litraa öljyä. 05-Sarjan Vallussa öljy riittää, kippaus vaan kestää aika kauan. ::)
Ykstunkkiseen tenkasen myymään kärryyn menee 40ltr öljyä ;D Ei kaikilla traktoreilla kipata :P
Mihkä malliin? Toi 15tonninen kaksputkinen kyllä nousee vajaalla 40litrallaki. Joku vanha puolikkaan kärry kolmella akselilla ja etukipilläkö?
-
Joskus pitää ostaa pienet peräkärryt jotta pieni traktori jaksaa vetää niitä ja traktorin pieni öljytilavuus riittää kippaukseen.
Kyl mää kerran niin makiasti nauroin kun isot kärryt olivat jumissa kippi puol`välissä ja renkipoika kantoi hydeöljyä maitopurkeilla pitkin kärrypolkua :) Voin vaan kuvitella mitä tapahtui kun hän alkoi laskemaan kippiä :) Onneksi asia ei liittynyt mitenkään minuun
Paljonko tuommoinen kärry sitä öljyä oikein tarvitsee ? Noilla sinisillä jos täyttää perään 40 litraa, tulee tasaisella kippiliittimestä noin 32 litraa ennen kuin ryyppää tyhjää. 8 litraa jää pohjalle. Nokka alaspäin voikin olla tekemistä.
7 litran ylitäyttö toimii hyvin, jos taka-akselin tiiviste, ulosottoakselin tiiviste sekä jarrutankojen kumit on kunnossa. Huohottimen on oltava myös auki.
-SS-
Viistonninen sininen nostaa tenkasen 8 motin maakärryn kippisylkyn (yks tunkki) puoleenväliin ja siihen jää. Perälaudan (kahdella tunkilla) jos avaa etukäteen jää nostokorkeudesta 10cm pois. Mitä sitten lie litroissa??????
Jaa . No sitten pitää tehdä vasemman puolen pyöreeseen laippaan putkikierre ja laittaa litteä lisäsäiliö astinlautojen alle. Joku 10 litraa, olisko riittävä ?
Mut toinen vaihtoehto varmaan olisi, ettei kyseisenlaisia monstereita vetäis ollenkaan... :)
-SS-
-
Mulla on Tenkasen sellainen Uralin takaa tullut 14 tonnin maansiirtokärry kahdella tunkilla. Tenkasen mukaan tunkkeihin menee 32 litraa öljyä. 05-Sarjan Vallussa öljy riittää, kippaus vaan kestää aika kauan. ::)
Ykstunkkiseen tenkasen myymään kärryyn menee 40ltr öljyä ;D Ei kaikilla traktoreilla kipata :P
Mihkä malliin? Toi 15tonninen kaksputkinen kyllä nousee vajaalla 40litrallaki. Joku vanha puolikkaan kärry kolmella akselilla ja etukipilläkö?
26tn kippisylkkä... 18tn kärry... Ei oo myynnissä enää...
-
Jonkun verran on kokemusta Multivan 180TRM HD:stä ja Hyväkoneen Camion95:sta.
Multivassa on yhtenä etuna kuution isompi lava (~10,5), maakuormalla ei jaksa kippisylinterit työntää kahta viimmeistä jatkoa pihalle jos joutuu vastamaahan kippaamaan, perälauta mekanismi on siitä huono että varret on laitojen ulko- ja sisäpuolella, eli herkkiä rikkoontumaan. Lavarakenteessa myös vähän poikkijuoksuja, 2kpl kuudenmetrin lavassa. Telissä nipat täysin väärissä paikoissa, eli saranan yläpuolella.
= Erittäin hyvä soran ja yms "kevyen" materiaalin ajossa, iso lava, kevyt ja tasainen vetää isoilla 710/50R26,5 renkailla ja aisajousella. Maan/saven/kivien ajoon ei ehkä niin hyvä.
Camioneissa on lava soranajoon yms on selvästi turhan pieni, kukkuraa pitää tehdä aika tavalla että saa edes kantavuuden täyteen. Poikkijuoksuja on lavassa 50cm välein (kaikki hitsattu koko matkalta), kippi on ainakin tähän mennessä jaksanut työntää ylös kaiken mitä on lavalla saanut pysymään, ja perälautamekanismi ei tule laitojen yli sisä- tai ulkopuolella.
Teli on silmällä arvioituna tukevamman näköinen kuin multivassa, kaikki liitokset koko matkalta hitsattu ja enemmän tukia akseleissa ja telin keinussa. Pienemmät renkaat 600/50R22,5 ei toki niin hyvät pehmeässä kuin multivan omat, mutta silti täysin eri maata kuin ka-pyörä. Kummallakaan kärryllä ei mitään hirveää urakkaa ei olla ajettu, ehkä toistasataa kuormaa, ettei oikeaan kestävyyteen osaa ottaa kantaa.
-
Joskus pitää ostaa pienet peräkärryt jotta pieni traktori jaksaa vetää niitä ja traktorin pieni öljytilavuus riittää kippaukseen.
Kyl mää kerran niin makiasti nauroin kun isot kärryt olivat jumissa kippi puol`välissä ja renkipoika kantoi hydeöljyä maitopurkeilla pitkin kärrypolkua :) Voin vaan kuvitella mitä tapahtui kun hän alkoi laskemaan kippiä :) Onneksi asia ei liittynyt mitenkään minuun
Paljonko tuommoinen kärry sitä öljyä oikein tarvitsee ? Noilla sinisillä jos täyttää perään 40 litraa, tulee tasaisella kippiliittimestä noin 32 litraa ennen kuin ryyppää tyhjää. 8 litraa jää pohjalle. Nokka alaspäin voikin olla tekemistä.
7 litran ylitäyttö toimii hyvin, jos taka-akselin tiiviste, ulosottoakselin tiiviste sekä jarrutankojen kumit on kunnossa. Huohottimen on oltava myös auki.
-SS-
Viistonninen sininen nostaa tenkasen 8 motin maakärryn kippisylkyn (yks tunkki) puoleenväliin ja siihen jää. Perälaudan (kahdella tunkilla) jos avaa etukäteen jää nostokorkeudesta 10cm pois. Mitä sitten lie litroissa??????
Jaa . No sitten pitää tehdä vasemman puolen pyöreeseen laippaan putkikierre ja laittaa litteä lisäsäiliö astinlautojen alle. Joku 10 litraa, olisko riittävä ?
Mut toinen vaihtoehto varmaan olisi, ettei kyseisenlaisia monstereita vetäis ollenkaan... :)
-SS-
Sukulaismies lainaa joskus TEKOja kun vie oksia metsään. Ei niihin oikeen voi muuta kuormaa laittaa, 5000 sininen on takakummit lintalla jo pelkästä kärryn painosta.... :D
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Joo tosiaan, eihän kenenkään kannata niitä uusia ostaa vaan hyviä vähän käytettyjä. ::)
-
mummielestä maakärryjen hinnat pitäs alakaa käytettynäki 2xxxx e ylöspäin.. vähenis nämä kaikemmaailman vaannapee urakoottijooren hinnanpoloku.. ei silti eipä tarvi ajella enää ;)
-
mummielestä maakärryjen hinnat pitäs alakaa käytettynäki 2xxxx e ylöspäin.. vähenis nämä kaikemmaailman vaannapee urakoottijooren hinnanpoloku.. ei silti eipä tarvi ajella enää ;)
Ääh, pelkästään se riittä että tr-urakkootsijat alkaa ajamaan verollisella polttoaineella...
-
Nyt ei ole laittaa kuin 100heppanen valmetti kärryn eteen, 15tonninen kärry reunaa myöden täynnä paskaliejua alkaa olla maksimi..toisekseen kun sen tarttis vielä pysyä pinnalla kun kippaa. 13tonninen on kyllä pieni mutta jos sen ottais lisälaidalla niin sais hiukan kukkuraisia kuormia..
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Alle kympillä saa just jonku loppuun ajetun tempon. Hinnanero uuteen ERTtiin on aika pieni. Jos ei ole paljoa ajoa niin porukkakoneena maansiirtokärry menee hyvin.
16tonnin ERT löytyy pihasta. Tai taitaa olla nyt kaverin pihassa, puoliks kun ostettiin. Vahva tuntuu olevan. ~20 tonnin louhoskuormiakin sillä ajeltiin. Takalaidan lukitus välillä tekee kiusaa. Laitaa alas laskiessa sylinteri vetää välillä koukun ylös ennen kun laita on alhaalla jollon koukku jää laidan ja lavan väliin. Uudestaan kun nostaa ylös niin (yleensä) toimii taas normaalisti.
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Alle kympillä saa just jonku loppuun ajetun tempon. Hinnanero uuteen ERTtiin on aika pieni. Jos ei ole paljoa ajoa niin porukkakoneena maansiirtokärry menee hyvin.
16tonnin ERT löytyy pihasta. Tai taitaa olla nyt kaverin pihassa, puoliks kun ostettiin. Vahva tuntuu olevan. ~20 tonnin louhoskuormiakin sillä ajeltiin. Takalaidan lukitus välillä tekee kiusaa. Laitaa alas laskiessa sylinteri vetää välillä koukun ylös ennen kun laita on alhaalla jollon koukku jää laidan ja lavan väliin. Uudestaan kun nostaa ylös niin (yleensä) toimii taas normaalisti.
Kympillä saa oikeen hyvän kärryn jo melkeen jopa uudenkin. Tai no uutta oli vaa lava ja runko, teliki jostai 70 luvulta. Tuhansia kuormia sillä silti ajeltu ilman mitää onkelmia
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja. Omalla Tempolla on ajettu n. 400 kuormaa soraa/mursketta/hiekkaa ja ojamaita + ainakin samanverran paskaa, viljaa ja muuta mitä on kyytiin sattunut. Kaikki laidat on kuin viivottimella vedetty, viljakasetin pudotin tänään päälle ja istui kerralla kuin isä äidin selkään.
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja. Omalla Tempolla on ajettu n. 400 kuormaa soraa/mursketta/hiekkaa ja ojamaita + ainakin samanverran paskaa, viljaa ja muuta mitä on kyytiin sattunut. Kaikki laidat on kuin viivottimella vedetty, viljakasetin pudotin tänään päälle ja istui kerralla kuin isä äidin selkään.
Isä ja äiti saattavat vähän muotoutua ja taipua parempiin asentoihin, että istuvat kunnolla toisiinsa, käykö viljakasetille samoin laitojen kanssa? :D
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja.
Laitojen muokkaamista voi vähentää ruuvaamalla niiden sisäpuolelle parikymmentä millisen filmivanerin. Vanerin yläreuna pitää asentaa sentin verran alemmaksi kuin metalli. niin kauhan iskut eivät irroita vaneria. Porakärki ruuvit riittävät kiinnitykseen.
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja.
Laitojen muokkaamista voi vähentää ruuvaamalla niiden sisäpuolelle parikymmentä millisen filmivanerin. Vanerin yläreuna pitää asentaa sentin verran alemmaksi kuin metalli. niin kauhan iskut eivät irroita vaneria. Itseporaavat ruuvit riittävät kiinnitykseen.
Ei itseporaavia ruuveja oo olemassakaan.Porakärki ruuvei taas pn pilvin pimein ;) ;)
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja.
Kyllä maansiirtokärryt ja muut on nimenomaan erikseen. Maansiirtokärry on runttaamiseen ja kolhimiseen, raskaita kuormia maata, soraa, kiviä ja lohkareita, monesti pahoissa pakoissa. Sillä silmällä sellasta ite lähtisin hankkimaan, eli jos uutta haaveilee niin heti saisi henkisesti varautua siihen ettei se kauaa uuden näköinen ole. Siksi toimiva käytetty. Kun puhehan oli aloituksen mukaisesti omaan käyttöön. Asiahan on eri jos on ajourakointia vuoden joka päivälle tarjolla.
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja. Omalla Tempolla on ajettu n. 400 kuormaa soraa/mursketta/hiekkaa ja ojamaita + ainakin samanverran paskaa, viljaa ja muuta mitä on kyytiin sattunut. Kaikki laidat on kuin viivottimella vedetty, viljakasetin pudotin tänään päälle ja istui kerralla kuin isä äidin selkään.
Isä ja äiti saattavat vähän muotoutua ja taipua parempiin asentoihin, että istuvat kunnolla toisiinsa, käykö viljakasetille samoin laitojen kanssa? :D
En ajatellut asiaa noin asennusteknisesti, vaan pikemminkin vertailin saumattoman harmoonista lopputulosta. :D
-
Vakavissaan, tuohon käyttöön olen itsekin katsellut kampetta, mutta maansiirtokärryähän ei uutta kannata laittaa. Ensimmäisen työpäivän jälkeen se on naarmuilla ja lommoilla. Eli laita sisäänrunnottu toimiva käytetty. Alle kympillä pitäisi irrota.
Siis häh? Eikös tarkoitus ole kuitenkin ajella maata eikä muokata laitoja. Omalla Tempolla on ajettu n. 400 kuormaa soraa/mursketta/hiekkaa ja ojamaita + ainakin samanverran paskaa, viljaa ja muuta mitä on kyytiin sattunut. Kaikki laidat on kuin viivottimella vedetty, viljakasetin pudotin tänään päälle ja istui kerralla kuin isä äidin selkään.
Isä ja äiti saattavat vähän muotoutua ja taipua parempiin asentoihin, että istuvat kunnolla toisiinsa, käykö viljakasetille samoin laitojen kanssa? :D
En ajatellut asiaa noin asennusteknisesti, vaan pikemminkin vertailin saumattoman harmoonista lopputulosta. :D
Tarviiko sitä kalliota pudotella sinne lavalle metrien korkeudesta? Löytyy myös sellaisia kaivinkonemiehiä jotka jättää laidat ehjäksi!
[/quote]
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Hei tosta on unohtunut kyljistä nyt unohtunut muutaman kappaletta jotain... Ja kuis noi takalaidan varret on vieläkin tuolla sisäpuolella :P Hintaakin on vissiin tullut ainakin yks kymppitonni liikaa kiitos k-maatalouden :o
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
Sun tarvii lisätä öljyä ursuksees ni alkaa ramppi kohota.
-
Noita kärrikokemuksia on kertynyt, kireen on suurennettu kippiä, Kuisma sanoi ettei hänen kärreihin tule kahta kippi sylinteriä. Tällä hetkellä on Tenkasen kärreissä hinta kipit ja laatu kohdallaan nyt kun niissä on kaksikomponentti maalaukset ja valmistaja on Ferrelin tehdas.
http://www.ferrel.ee/webfm_send/24
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
Sun tarvii lisätä öljyä ursuksees ni alkaa ramppi kohota.
Se kato skännä kun oikeen urakoorahan niin pitää sillon kipata kun on sen aika, ei auta vaikka veturina kun valtra, jd tai case.. ainavain uupuu yhdet jatkot 8)
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
Sun tarvii lisätä öljyä ursuksees ni alkaa ramppi kohota.
Se kato skännä kun oikeen urakoorahan niin pitää sillon kipata kun on sen aika, ei auta vaikka veturina kun valtra, jd tai case.. ainavain uupuu yhdet jatkot 8)
No jos sulta jatkoja puuttuu ni tiedän monta paikkaa missä valomerkin jälkeen irtoo pilvee ja piparia. ;D Ja virosta saa apua jos nakissa ei sentit riitä. Ja hyvät jatkot vaan kuuluu sanoa.
Mitä maarattaisiin tulee ni teilläpäin on turhaa nostaa yli puolenvälin kippiä koska nurin se aina menee.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49888
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
Sun tarvii lisätä öljyä ursuksees ni alkaa ramppi kohota.
Se kato skännä kun oikeen urakoorahan niin pitää sillon kipata kun on sen aika, ei auta vaikka veturina kun valtra, jd tai case.. ainavain uupuu yhdet jatkot 8)
No jos sulta jatkoja puuttuu ni tiedän monta paikkaa missä valomerkin jälkeen irtoo pilvee ja piparia. ;D Ja virosta saa apua jos nakissa ei sentit riitä. Ja hyvät jatkot vaan kuuluu sanoa.
Mitä maarattaisiin tulee ni teilläpäin on turhaa nostaa yli puolenvälin kippiä koska nurin se aina menee.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49888
Koskahan sitä mahtais itse saada maakärryt nurin ensimmäistä kertaa ::)
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
Sun tarvii lisätä öljyä ursuksees ni alkaa ramppi kohota.
Se kato skännä kun oikeen urakoorahan niin pitää sillon kipata kun on sen aika, ei auta vaikka veturina kun valtra, jd tai case.. ainavain uupuu yhdet jatkot 8)
No jos sulta jatkoja puuttuu ni tiedän monta paikkaa missä valomerkin jälkeen irtoo pilvee ja piparia. ;D Ja virosta saa apua jos nakissa ei sentit riitä. Ja hyvät jatkot vaan kuuluu sanoa.
Mitä maarattaisiin tulee ni teilläpäin on turhaa nostaa yli puolenvälin kippiä koska nurin se aina menee.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49888
Koskahan sitä mahtais itse saada maakärryt ja jatkoilla naisen nurin ensimmäistä kertaa ::)
:P
-
http://multiva.info/trm_professional.php
180 pro, niin ei tartte selitellä.. ;D
Ja jos jotain kampetta puuttuu, niin rastia vaan ruutuun niin löytyy hiekoittimen vaatimista letkutuksista vetokitaan ja etusermiin..
Ja noihin multivoihin nyt aluksi pykälää isompi/pidempi kippi jotta ylipäätänsä jaksaa nostaa muutakin kun kolmet jatkot ja vielä että sais sen lavan niin pystyhyn että tulee muukin kun murske alas..
Sun tarvii lisätä öljyä ursuksees ni alkaa ramppi kohota.
Se kato skännä kun oikeen urakoorahan niin pitää sillon kipata kun on sen aika, ei auta vaikka veturina kun valtra, jd tai case.. ainavain uupuu yhdet jatkot 8)
No jos sulta jatkoja puuttuu ni tiedän monta paikkaa missä valomerkin jälkeen irtoo pilvee ja piparia. ;D Ja virosta saa apua jos nakissa ei sentit riitä. Ja hyvät jatkot vaan kuuluu sanoa.
Mitä maarattaisiin tulee ni teilläpäin on turhaa nostaa yli puolenvälin kippiä koska nurin se aina menee.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=49888
Koskahan sitä mahtais itse saada maakärryt ja jatkoilla naisen nurin ensimmäistä kertaa ::)
:P
Joo en oo kyllä jatkoilla vissiin ikinä naista kaatanut sen verran tukevassa humalassa silloin jo oltu jos on edes jatkoille menty :D Selvinpäin homma sujuu paremmin ::) Kannattaa koittaa ;)
-
Oli etkot tai jatkot, päissään tai selvinpäin ni aina kaatuu naista. Päälle lupaan vielä orgasmitakuun.
P.S. Enkä oo jääny tulematta kertaakaan.
-
Oli etkot tai jatkot, päissään tai selvinpäin ni aina kaatuu naista. Päälle lupaan vielä orgasmitakuun.
P.S. Enkä oo jääny tulematta kertaakaan.
Niin eli orgasmitakuu koskee siis sinua ;D
-
Oli etkot tai jatkot, päissään tai selvinpäin ni aina kaatuu naista. Päälle lupaan vielä orgasmitakuun.
P.S. Enkä oo jääny tulematta kertaakaan.
Niin eli orgasmitakuu koskee siis sinua ;D
Jep :D
Ja siinä vaiheessa ku se selvii naiselle ni se onki jo myöhästä ;D
-
Oli etkot tai jatkot, päissään tai selvinpäin ni aina kaatuu naista. Päälle lupaan vielä orgasmitakuun.
P.S. Enkä oo jääny tulematta kertaakaan.
Niin eli orgasmitakuu koskee siis sinua ;D
Jep :D
Ja siinä vaiheessa ku se selvii naiselle ni se onki jo myöhästä ;D
;D
-
Etkoilla kannattaa olla jo siinä kunnossa että kaatuu itse. Jatkoilla saa varmasti kaadettua muitakin..... ;D
-
Osaako kukaan sanoa, että kuka tuo Karviassa näitä virossa valmistettuja perävaunuja?
-
Osaako kukaan sanoa, että kuka tuo Karviassa näitä virossa valmistettuja perävaunuja?
En tiä mutta kysypäs itsensä mustanneelta Tealshitiltä? Se niittä kauppaa. Ja rehellisesti sanottuna on ihmeen hyvät.
-
Osaako kukaan sanoa, että kuka tuo Karviassa näitä virossa valmistettuja perävaunuja?
En tiä mutta kysypäs itsensä mustanneelta Tealshitiltä? Se niittä kauppaa. Ja rehellisesti sanottuna on ihmeen hyvät.
Oleksää tehny pisnestä Mr. R:n kaa? :o
-
Osaako kukaan sanoa, että kuka tuo Karviassa näitä virossa valmistettuja perävaunuja?
En tiä mutta kysypäs itsensä mustanneelta Tealshitiltä? Se niittä kauppaa. Ja rehellisesti sanottuna on ihmeen hyvät.
Oleksää tehny pisnestä Mr. R:n kaa? :o
Tietääkseni en, lähinnä keskittyny *****ilemaan mutta kyllä ne hyvät on. Pesee Pempot ja muut Kiret mennen tullen.
-
Osaako kukaan sanoa, että kuka tuo Karviassa näitä virossa valmistettuja perävaunuja?
En tiä mutta kysypäs itsensä mustanneelta Tealshitiltä? Se niittä kauppaa. Ja rehellisesti sanottuna on ihmeen hyvät.
Oleksää tehny pisnestä Mr. R:n kaa? :o
Tietääkseni en, lähinnä keskittyny *****ilemaan mutta kyllä ne hyvät on. Pesee Pempot ja muut Kiret mennen tullen.
Jaa...
-
ERT on hintaansa nähden helvetin hyvä kärry. 18 tn kärryssä kippi on vaan niin homoiso, että saa olla öljyä säiliössä reilusti.
-
Osaako kukaan sanoa, että kuka tuo Karviassa näitä virossa valmistettuja perävaunuja?
En tiä mutta kysypäs itsensä mustanneelta Tealshitiltä? Se niittä kauppaa. Ja rehellisesti sanottuna on ihmeen hyvät.
Mä jo kysyin viimevuonna eikä kuulunu kärryä, niin ostin tealshitin naapuripitäjästä granger kärryt... Ja hyvä oli palvelu kaikki pelas niin ku piti ja ostan varmaan tänä vuonna yhdet yleiskärryt samasta paikkaa! Ja joitain varusteita grangerissa oli vakiona enempi ja laitojen tuet leveämmät ku ert:ssä... mut onko näin et kukaan ei tiedä kuka näitä kärryjä myi Karviassa?
-
Joo o kyllä käytettynä saa ihan asiallisia vaunuja. Itte ostin kivien ajoon ChiEftainin dumppi vaunun on kohtuu jykevä rakenne 4pyörä jarrut tuplakippi nostaa riittävästi :-[ -Kapeat renkaat pienehkölava mutta onkin vissiin tarkoitettu kivien ajoon. Makso rontin 7000e verollisena
-
En tiedä kuka Karvialla Erttiä myy, mutta j.järven puolella on myyjä, ja toinen joka on tietääkseni hankkinut itse suoraa tehtaalta.
-
Sitä ERTtiä tai siis saman virolaisen pajan tavaraa myydään usealla eri merkillä. Oli viime syksynä niin sekavaa hommaa kun tarjouksia kyselin, että päädyttiin eri valmistajaan (lava voi olla samalta pajalta).
Kolme eri firmaa myi tavalla tai toisella samaa kärryä. Kaksi niistä haukkui muiden tuotokset. Realististi ei siihen alentunut. Maku meni kuitenkin koko hommaan ja kärry tuli muualta.
Eikö nämä "pikkukauppiaat" opi että älä hauku muiden tuotteita vaan kehu omaasi. Silloin ne kaupat voi syntyä.
-
Ostin loppujenlopuks Tenkaselta vähänajetun 13tonnin kärryn ja olen ollu tyytyväinen..paskat on pellolla ja emäntä sai kerralla 8mottia puutarhamultaa pihanperälle.
-
Onko palstalaisille kokemuksia noista multivan "isäntälinjan" maakärryistä kerennyt kertyä?
E: Näyttää tuossa suurimmassa olevan aika valtaisa öljyntarve kipissä :o Missähän ~15tn olisi pienempi öljyntarve?
-
Onko palstalaisille kokemuksia noista multivan "isäntälinjan" maakärryistä kerennyt kertyä?
E: Näyttää tuossa suurimmassa olevan aika valtaisa öljyntarve kipissä :o Missähän ~15tn olisi pienempi öljyntarve?
Multivasta en tiiä, mutta Ert GR 18t kippi nousee jd6630:lläki pystyyn. Hydrauliöljylisäsäiliö koneessa toki on. 6920s on iliman lisäsäiliötä, ja öljy riittää siinäki.
-
Pieni öljyntarve kulkee käsi kädessä pienen kippisylinterin kanssa ja sittenhän ei kunnon maakuorma nouse. Sitten ketuttaa varsin ankarasti kippauspaikalla.
-
Hyväkoneen 80 on hyvä kärry siihen kun ottaa 700 renkaat niin jotta on hyvä.
Tutulla on viron kärry ja tuo 80 ,sanoi jotta parempi on hyväkoneen kärry.
-
Onko palstalaisille kokemuksia noista multivan "isäntälinjan" maakärryistä kerennyt kertyä?
E: Näyttää tuossa suurimmassa olevan aika valtaisa öljyntarve kipissä :o Missähän ~15tn olisi pienempi öljyntarve?
13 tonninen ollut vuoden, ihan kiva kompromissikärry. Sekalaista roipetta viljasta poimurikiveen kuskattu. Kivenajosta tuli jonkunverran naarmuja pohjaan, hardox-pohja olisi tietysti kiva.
-
Onko palstalaisille kokemuksia noista multivan "isäntälinjan" maakärryistä kerennyt kertyä?
E: Näyttää tuossa suurimmassa olevan aika valtaisa öljyntarve kipissä :o Missähän ~15tn olisi pienempi öljyntarve?
13 tonninen ollut vuoden, ihan kiva kompromissikärry. Sekalaista roipetta viljasta poimurikiveen kuskattu. Kivenajosta tuli jonkunverran naarmuja pohjaan, hardox-pohja olisi tietysti kiva.
Noihin ei kai saa 22,5" renkaita? 17" on *****maisia vetää tiellä, muuten tuo 13tn vielä menis ehkä.
Alkaa vaaka kallistua hyväkoneen puolelle eri kärryjä vertailtaessa. Hinta ei kuitenkaan paha ja varusteitakin saa halutessaan. Tai sit pitää jontikkaan hommata toi lisäsäiliö kun menee traktoin vaihtokin johonkin tulevaisuuteen.
-
Deutsin kanssa ei onneksi ole kippauksen kanssa ongelmia vaikka latvialaisen 20tn kantavuudella olevan kärryn 26tn kippisylkkä ottaakin 40ltr öljyä :)
-
Deutsin kanssa ei onneksi ole kippauksen kanssa ongelmia vaikka latvialaisen 20tn kantavuudella olevan kärryn 26tn kippisylkkä ottaakin 40ltr öljyä :)
38 l taitaa ottaa Multivankin 18 HD. Ei ollu ongelmaa massikankaan kanssa. Hydrauliikka ei vaan enää tunnu nopealta vaikka 115 l/min systeemi. Nousee hitaasti mutta varmasti.
Ja telilukot kannattaa muistaa :-)
Muuten pidän erillistä hydrauliikkalientä parempana.
-
Jännä juttu kun Jontikan öljymäärät on jääneet johonkin 70-luvulle. 05 Valmeteillakin nousee kipit (joskin hitaasti), joita ei uudehkoillakaan Jontikoilla saa pystyyn. :o
-
Muuten pidän erillistä hydrauliikkalientä parempana.
Tarkoitatko traktorissa erilliset voimansiirto ja hydrauliöljyt vai että kärryyn oma hydrauliikka? Omaan voisi rakentaa taatusti riittävän suuren pumpun, avarat venttiilit ja kipille johtavat öljyputket vaikka parituumaisia (jos niitä on... ) jotta kippi taatusti nousi ja laskisi niin että suhina käy... ::) Myönnetään, että hitaasti laskeutuva kippi harmittaa ja tuosta kärryn hydrauliikasta tulee tiettyjä rajoituksia ja varomista.
-
Multivan 150HD nousee näköjään jontikallakin ja kulkee nätisti perässä :)
-
Kyllähän raktorissa pitää oma hydrauliikkaöljy olla erikseen. 8)
-
Muuten pidän erillistä hydrauliikkalientä parempana.
Tarkoitatko traktorissa erilliset voimansiirto ja hydrauliöljyt vai että kärryyn oma hydrauliikka? Omaan voisi rakentaa taatusti riittävän suuren pumpun, avarat venttiilit ja kipille johtavat öljyputket vaikka parituumaisia (jos niitä on... ) jotta kippi taatusti nousi ja laskisi niin että suhina käy... ::) Myönnetään, että hitaasti laskeutuva kippi harmittaa ja tuosta kärryn hydrauliikasta tulee tiettyjä rajoituksia ja varomista.
Tarkoitin että traktorissa liemet on erikseen.
Kärryn erillinen hydrauliikka on hyvä muuten, mutta
- tarvitsee nivelakselin jota tarvitsee vähän varoa
- sisältää jonkinverran arvokkaita osia (pumppu, mahdollinen vaihde, sähköventtilit ym)
- rakentamisen vaiva ja paikan löytäminen säiliölle ym.
On kyllä sitten tunteeton vetäjälle ja sen öljyille.
Tässäkin se sähköinen voimansiirto kärryn pumpulle olisi kiva :-)
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
-
Kärryn erillinen hydrauliikka on hyvä muuten, mutta
- tarvitsee nivelakselin jota tarvitsee vähän varoa
- sisältää jonkinverran arvokkaita osia (pumppu, mahdollinen vaihde, sähköventtilit ym)
- rakentamisen vaiva ja paikan löytäminen säiliölle ym.
On kyllä sitten tunteeton vetäjälle ja sen öljyille.
Tässäkin se sähköinen voimansiirto kärryn pumpulle olisi kiva :-)
Nimenomaan.
-
Kärryn erillinen hydrauliikka on hyvä muuten, mutta
- tarvitsee nivelakselin jota tarvitsee vähän varoa
- sisältää jonkinverran arvokkaita osia (pumppu, mahdollinen vaihde, sähköventtilit ym)
- rakentamisen vaiva ja paikan löytäminen säiliölle ym.
On kyllä sitten tunteeton vetäjälle ja sen öljyille.
Tässäkin se sähköinen voimansiirto kärryn pumpulle olisi kiva :-)
Nimenomaan.
eihän eres lussalla oo joku rattorin+hydraulimoottorilla välityksen kautta pumpun pyöritys kärrys? vai oliko tämä vain suunnitelma vai huhu vai kokeelu vaivaivai..?
kyllähän se luonnaa tietysti että kärrys oma hydr mutta sitte neki öölit on kylymät kovilla keliillä jajaja kumminki siä on sitte enee sitä tilipehööriä joka ei kaikille työmaille sovi..
-
Jännä juttu kun Jontikan öljymäärät on jääneet johonkin 70-luvulle. 05 Valmeteillakin nousee kipit (joskin hitaasti), joita ei uudehkoillakaan Jontikoilla saa pystyyn. :o
505 vallulla nousi joo puoleenväliin kippi..
-
Itseänikin kiinnostaa nämä isäntä linjan maansiirto vaunut. Millainen se lisä koroke on esim. multivassa kestääkö mitään? Tarkoitan muutakin kuin viljaa. Itsellä olsi kumminkin tarkoitus kärrätä perunaa ja juurikastakin vaunulla.
-
Itseänikin kiinnostaa nämä isäntä linjan maansiirto vaunut. Millainen se lisä koroke on esim. multivassa kestääkö mitään? Tarkoitan muutakin kuin viljaa. Itsellä olsi kumminkin tarkoitus kärrätä perunaa ja juurikastakin vaunulla.
Jos kirellä kuskaa 13t jurttia ni miksei kotimaisellakin????
Muuten, yhdyssanat, mitä ne on??????
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
Hyvis Vanaja-kärryis kantavuus on rajaton 8)
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
Lompuukin kantavuuden perusteella. ;D
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Taisi silloin olla kyse vähän muista jutuista niin kun tiedät jos satuit lukemaan tekstin. Siinä säästyttiin yhdeltä veturilta ja lukemattomilta askelilta.
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
Sitä varten taasen on dumpperi... ;D
Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
-
Emmää ainakaan löytänyt mitään fiksua dumpperia, kun sitä taannoin tuli haeskeltua. Pahin haitta oli suuri lastauskorkeus. Normi maansiirtokärry on ollut kohtuullisen jees. Meneehän se selväksi kivien kanssa leikkiessä, mutta kyllä se sitten on hintansa tienannutkin.
Nettikoneen kärryvalikoima on kieltämättä hupaisa... ;D Kaikki mahdolliset romut lykätään näytille poskettomilla hinnoilla. ::)
-
Onne käytetyt kalliita juu. Ja eikä ihan halvalla eikä pienellä työllä korjaannu tommonen kivien murtam maansiirtolava. Meinaan tuli tuossa tuohon omantekemään sätökseen askarreltua lavan korjaus. Joo rautaa aikaa ja hitsiä kulu vähä mielestäni paljon. 4lootaa puikkojakin siihen hukku ja myös mikkikin oli käytössä. No eisiihen kyllä alkuperästä paljon muutajääny kuin lavan pohja. Pohja on tosin niin möykkynen kuin pernapelto mutta ei ollu puki niin olkoon. Ittekkään noita ei oikein enään kannata tehdä ostamalla saa halvemmalla. Tietysti jos jostain perkeleen kuormauton romuista tekee niin saa halvemmalla. Mutta onsittekyllä painava ja onneton maavara ja ainakaan vakio renkailla eitodellakaan ole pellolle asiaa ainakaan täälläpäin. Ja joutuusen runkon niissäkin levyttään jossei halua lenkumi lenkumi kärryä. Vähän sillä tapaa kuin se olikosenyt Ylinevanpajan vaunut on tehty kotelopalkiks neet runkopalkit levyttämällä.
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
Sitä varten taasen on dumpperi... ;D
Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
Sitä varten taasen on dumpperi... ;D
Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..
Eikös sillä saa ajaa jonkun tietyn painoluokan rajoissa ja tiettyyn vuosimalliin asti?
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
Sitä varten taasen on dumpperi... ;D
Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..
Eikös sillä saa ajaa jonkun tietyn painoluokan rajoissa ja tiettyyn vuosimalliin asti?
No joo saahan A25C volvon kyytiin ottaa sen 10tn 😆 Ja nykyisiä ei saa enää katsastettua traktoriksi vaan siinä oli joku vuosimalli jota en nyt just muista.
-
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan. :o
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
Sitä varten taasen on dumpperi... ;D
Ei sen puoleen, raiviokansa myy nettikoneessa tuhtejaan ja junkkareita jotka on tarkotettu viljanajoon, on ne hienoja.... ;D
Dumpperi on muuten hyvä mut ei saa ajaa tiellä kuorman kanssa..
Eikös sillä saa ajaa jonkun tietyn painoluokan rajoissa ja tiettyyn vuosimalliin asti?
No joo saahan A25C volvon kyytiin ottaa sen 10tn 😆 Ja nykyisiä ei saa enää katsastettua traktoriksi vaan siinä oli joku vuosimalli jota en nyt just muista.
;D
-
Peltilaitakärryjen rinnalle/sijaan on tässä mietinnässä laittaa jonkunlainen maansiirtokärri. Monenlaista kyllä näyttää olevan tarjolla. Tämä taitaa olla uusi merkki tälle rintamalle? Valmistajahan on kyllä Palmse jolta ollut kärryjä suomessa kaupan pidempään. Onko kellään kokemuksia näistä?
http://www.nettikone.com/palmse-trailer/robus-r1600/1489127
-
Kevyessä luokassa (13 t) katselin K-ryhmän uutuutta Oniarin ms-kärryä siellä Hauholla. En mä siitä suuria vikoja oikeastaan löytänyt, työnjälkikin oli ihan OK.