Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tarjouksessa laippa ja kaksi teräketjua.  (Luettu 11778 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: Tarjouksessa laippa ja kaksi teräketjua.
Puruhampaasta olen poistanut koko piikin rälläkällä jo heti uudesta ketjusta. Eipähän haittaa enää koko terän elinaikana.
Minkäänlaisia rikkoutumisia ei ole ollut tämän takia. Olen tykännyt tehdä näin jo vuosia, enkä aio palata viralliseen lastun paksuuden säätämiseen, koska en näe siitä mitään hyötyä minulle.

Konstit on monet, sano :-)

Tietysti kun on riittävän tehokas saha ja sopivan tylsä ketju (tai eri lailla teroitettu) niin toimiihan se jollakin lailla noinkin.... tai sitten niin hidas ketjunopeus että se lähinnä jyrsii.

Aivan noin radikaalille linjalle en ole vielä lähtenyt, mutta mä nyt olenkin tämmöinen pienempi kaveri jolla ei ole voimia kisata sahan kanssa että kumpi vie.
Toiseksi itse saha ja sahankytkin joutuu tollasella terällä todella lujille, jos takkuaa kiinni. Varmasti tolla tavalla ei sahata sahalla niitä motti määriä mitä ammatti metsurit aikoinaan sahas.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8433
Vs: Tarjouksessa laippa ja kaksi teräketjua.
Puruhampaasta olen poistanut koko piikin rälläkällä jo heti uudesta ketjusta. Eipähän haittaa enää koko terän elinaikana.
Minkäänlaisia rikkoutumisia ei ole ollut tämän takia. Olen tykännyt tehdä näin jo vuosia, enkä aio palata viralliseen lastun paksuuden säätämiseen, koska en näe siitä mitään hyötyä minulle.

Konstit on monet, sano :-)

Tietysti kun on riittävän tehokas saha ja sopivan tylsä ketju (tai eri lailla teroitettu) niin toimiihan se jollakin lailla noinkin.... tai sitten niin hidas ketjunopeus että se lähinnä jyrsii.

Aivan noin radikaalille linjalle en ole vielä lähtenyt, mutta mä nyt olenkin tämmöinen pienempi kaveri jolla ei ole voimia kisata sahan kanssa että kumpi vie.
Toiseksi itse saha ja sahankytkin joutuu tollasella terällä todella lujille, jos takkuaa kiinni. Varmasti tolla tavalla ei sahata sahalla niitä motti määriä mitä ammatti metsurit aikoinaan sahas.

"Puru"piikin poistolla, tehokkaalla sahalla tai motolla saa sen ketjun helposti ainakin poikki.  ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Tarjouksessa laippa ja kaksi teräketjua.
Alkuperäiseen aloitukseen sen verran että hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa edelleenkään. Itse panostan mieluummin laatuun... Oregonia tai stihlin ketjut ja laipat käytössä. Ja stihlin viilat on parhaita. Isä ostelee keskiseltä aina jotain halpoja laippoja ja ketjuja ja sitten manaa kun ne on niin paskoja. Yleisin ongelma noissa halvoissa ketjuissa on karkaisussa. Osa hampaista on niin kovia ettei viilaaminen onnistu ja ketjut menee poikki tosi herkästi. Halvat laipat hajoaa yleensä kärkipyörästä aika nopeaan ja ketju-ura leviää nopeaan, jolloin ketju kulkee kierossa. Roskahommiin voi säästää vaikka vanhoja ketjuja joista on mennyt vaikka hammas poikki tms.. Meillä meni tuvan peruskunnostuksen aikana kaikki vanhat ketjut kun vanhoihin naulaisiin hirsiin tehtiin läpivientejä ym.