Tuossa nostetussa keulavisiirissäkin on mielenkiintoinen yksityiskohta. Jos nyt tämän ajan kuluessa moottorimiehet muistavatkin visiirin olleen kiinni ja jos oletetaan, että se on uitettu kauemmaksi uppoamispaikasta, kuka on sen sylinterinvarren käynyt meressä vääntämässä mutkalle. Joku metrihalko- tai vaikka kolmimetrihalkomies näkee märkiä unia tuollaisen kokoisesta sylinteristä. Varmaan saa vääntää aika paljon, jotta sen saa mutkalle.
Parasta olisi nyt vaan kuvata digivehkeillä ja kunnon valaistuksella koko näkyvä runko tai nostaa koko romu ylös. Jos se kestää nostoa. Miten se nostetaan noin syvältä, hyvä kysymys? Tätä varmaa mietittiin myös yheksänneljä. Sitten sitä voisi jossain telakalla käydä potkimassa renkaisiin ja tehdä amatöörianalyyseja. Jos osoittautuu, että uppoaminen vain johtui niin paskassa kunnossa olevasta laivasta tai joku ampui sen pohjaan, skandaali on valmis.
Ensimmäinen vaihtoehto olisi tosi hautarauhan rikkomista, koska enää ei ruumiita voisi niin helposti tunnistaa. Kauhea kasa luita ja kauheasti myös merenpohjassa. Räjäytysvaihtoehto merkitsisi vain sitä, että jotkut vanhat parrat ovat kisailleet keskenään ja kaikki eivät edes muistaisi oikeasti, mitä tuli tehtyä. Jouduttaisiin syyttämään henkilöitä, jotka ovat jo kuolleet vanhuuteen tai ovat muuten jossain palvelutalossa. Uusien hallitusten on helppo pestä kädet, koska virallinen tieto on virallinen tieto.
Suurin tappelu tulisi romumiehillä, että kuka saa mitäkin rautaa leikata mistäkin.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.