Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - uusikeskustelija

etukuormain koneena loistava, ei tartte huudattaa kun pumpussa on potkua ja semmonen näppärä pyöritellä ainaski lumihommissa linko+kauha yhdistelmällä. tykkäsin enemmän ku vastaavasta hitechistä. ja jos verrataan vaikka nyt talvihommissa, niin paljon näppärämpi taajamassa kuin vastaava tai vähän isompi t-sarjalainen.

hydrauli on näppituntumalla todella hyvä. lastulla saa lisää puhtia veto/peltohommiin. kestävyys on sitten perus valtraa, eli sattuu näihin myös maanantai kappaleita

alkaa olla sopivan valoisaa vuoden ajasta ja kelistä riippumatta, kun satsaa 200€/kpl vähintään led/xenon-valoihin.

sen ite huomannut, että ei niitä halvempia kannata laittaa ollenkaan. siis jos ajatuksena se, että valojen vaihdolla näkisi paremmin... onhan ne toki sitten nykyaikaisten näkösiä ku vanhoissa koneissa on jotkin edulliset ledit joilla näkee pari metriä hyvin huonosti...

itse tykkään esim nordicin xenon tai led lampuista, kummatkin sopii myös talvihoito tehtäviä tekevään kuorma-autoon. ja mitä ollut hyviä käytössä, niin ovh yleensä ~250€/kpl
joo, mutta entäpä jos sais tarjottua useammalle kerralla eli matkakulut pienentyisi silloin tilaa kohti. tai ajelee edullisesti... tai jos tekee jotain muutakin hommaa, niin kulkeehan mokoma pytty matkan ajan vaikka perävaunussa joka ei ole alustana kallis investointi.
mites ois vähän sivuhommana autolle lisätöinä vaikkapa lietekuilujen huuhtelu? vedellä jos veden saannin mahdollisuus tai sitten notkeella lietteellä.
no jos kaivinkoneen hankkii metsätöihin, niin kyllähän sitä joutuu toisinaan siirtämään melko ahkeraan. mutta toisaalta olisi myös järkevää teetättää siirrot jonkun toisen yrittäjän toimesta kuorma-autolla.

itse lähtisin pohtimaan lavetti hommaa jollain 8-tonnin sarjan valtralla, t-sarjan 130-160 valtralla, vanhemmalla 7700 sarjan deerellä, uudemmalla 6800-6900 sarjan deerellä...
osa todella hyviä vastauksia, siitä kiitos :) vaikka suurin osa taitaa olla jotain ihan muuta, enkä viitsi enempää siitä avautua.

mutta jos nyt lähinnä miettii lavetin vetäjää, niin en usko että 936 fendtistä mitään iloa on. mutta ei se varmasti hauskaa ole liukkaalla leikkiä 100 heppasella fiiatillakaan...
jos nyt lähinnä kesäkautena vedettäis lavettia, jossa kaivinkone kulkee. reippaasti tai ei reippaasti, mutta ettei nyt ihan polvilleen mene.
kone valjastetaan myös muihin töihin, niin mielellään jousitetty etuakseli. oma ajatus olisi 130hp--> koneen sopiva koko.

saahan tuosta vielä pumpusta irti, turbo kiertoon ja uutta tilalle, pako puolta avarammaksi, cooleri paremmaks... niin kyllä minun mielestä liikkunee myös siinä tapauksessa lähtökohtaisesti myös 110hp koneella moinen lavetti kuormalla. oli sitten mäkiä taikka ei. että kyllähän se venttikin hyytyy, kun junttaan isomman kokoluokan koneeseen tarkotetut vehkeet kiinni ja menee sopivaan maastoon/pellolle/tielle.
terve

minkäs kokoista raati heittäis veturiks lavetille jossa 13-16t (tela) kaivinkone?

voi heittää merkki/malli tai sitten hevosvoima arvio.
Sivuja: [1]