Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138817 kertaa)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtra Direct
uuden direktin ainoita hyviä puolia on suoraan kulkeminen ja jytäkkä ajotuntuma. koppi ei heilu niinkuin jossain deutsissa tai jontikassa. itse en tykkää ajaa jontikalla tieajoa yhtään, liian lötkö. 

laatikosta en tykkää, mutta ohjaus ja koppijousitus on hyviä. outoja nää zetorin kommentit kun aina niissä on osallisena joko pomo,kaveri tai naapuri...

mikä siinä laatikossa on. Eikö se ole tarpeeksi terävä vai hukkaako liikaa voimaa. Oletan että kokemusta on enemmän kuin joku koeajo.

***poljintuntuma huono, esim vaikea ottaa työkonetta perään kun on niin epämääräistä se liikkuminen. löysä käytös yleisesti ottaen. tieajossa pitää vaihtaa nappulalla aluetta. lisäksi se että joka ikinen joita näillä nurkilla on ajossa, on hajonnut.
laatikko kaiken lisäksi käsittämättömän monimutkasesti tehty. kallis ja työläs korjata.

suunnanvaihto on hyvä.

itse arvostan hitekki laatikkoa, onneksi niitä vielä tehdään.

mitä alueita oikein vaihdat tieajossa. Ainakin mun ajama liikkui nollasta 53 pelkällä polkimella. Huippuja sai sitten rajoitettua joko "kaasuvivulla" tai sitten vaihtamalla suppeampi alue.

Varmasti on ollut direktissä paljon alkukankeutta mutta menossa on kait jo kolmas versio. Vielläkin tulee ohjelmapäivitystä kunhan saisivat mekaniikan kestämään.

Jos sulla on 25t koukus niin eipä enää tahdokkaan kulkea deellä.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Valtra Direct
http://www.valtra.fi/extras/documents/T2_Direct_FI.pdf
Ohjekirjassa lukee, että alueen C:ltä D:lle vaihdon saa automaattiseksi.
C-alueella vissiin jaksaa lähteä liikkeelle isommallakin kuormalla?
Käteinen ratkasee

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Valtra Direct
http://www.valtra.fi/extras/documents/T2_Direct_FI.pdf
Ohjekirjassa lukee, että alueen C:ltä D:lle vaihdon saa automaattiseksi.
C-alueella vissiin jaksaa lähteä liikkeelle isommallakin kuormalla?

Mutta mikä portaaton se sellainen, jossa pitää valita automaatti päälle :P

Eilisen tienpäällä noin 32-33 tonnin yhdistelmällä, hanaa vain kuten kartturi sanoo. Suunnavaihtajasta menosuunnan valinta :) Pahamaineinen keltavanteinen kyseessä, tosin ottelupainoltaan reilumman kokoinen.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct


mitä alueita oikein vaihdat tieajossa. Ainakin mun ajama liikkui nollasta 53 pelkällä polkimella. Huippuja sai sitten rajoitettua joko "kaasuvivulla" tai sitten vaihtamalla suppeampi alue.

--Kyllähän Directillä voi ajaa D alueella 0-53,mutta pienemmillä nopeuksilla vetovoima kärsii.Tällöin on sitten vaihdettava aluetta joko käsinapilla tai automaatilla.
--Directissähän on pyritty mekaanisen voimansiirron osuuden kasvattamiseen mekaanisin portain sekä hydrauliyksikön toteutuksella.Tämän asian kääntöpuolena sitten tulee nää aluevaihdot ja ilmeisesti suht monimutkainen hydrauliikan hallinta verrattuna esim.Varioon.

--Itse olen ajanut Directillä hyvin vähän mutta silloin sain siitä ihan hyvän käsityksen.Tosin esim.kärryajoa ei kokeiluun sisältynyt

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Valtra Direct
Zetori taisi käydä Tampereella koeajolla, meinaan Turussa ei ollu yhtään Directiä... :o
Kyllä se missä oli topcon katolla oli direct...

Jaa, myyntimies sano mulle, että directit on vielä tehtaalla.
No se meni ainakin kun kaasupoljinta painoi :D Ja pysähtyi kun helppas...

Sää oot ajanu sitä versua mihin mää laitoin (myyntimiehen opastuksella) automatiikat päälle heti aamulla... ;D

Muista Zetori nyt sitten huomena, kun meet koeajopäiville, kysyä mitä konetta ajat. Ja ota se myyntimies mukaan lenkille ;D
Käteinen ratkasee

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Zetori taisi käydä Tampereella koeajolla, meinaan Turussa ei ollu yhtään Directiä... :o
Kyllä se missä oli topcon katolla oli direct...

Jaa, myyntimies sano mulle, että directit on vielä tehtaalla.
No se meni ainakin kun kaasupoljinta painoi :D Ja pysähtyi kun helppas...

Sää oot ajanu sitä versua mihin mää laitoin (myyntimiehen opastuksella) automatiikat päälle heti aamulla... ;D

Muista Zetori nyt sitten huomena, kun meet koeajopäiville, kysyä mitä konetta ajat. Ja ota se myyntimies mukaan lenkille ;D
Pöh mahtaaks viittii ees mennä... Jos siellä on kuitenkin vaan taas directi mitä myyjä väitti sulle versuksi...  Siinä viereisessä liikkessähän ne traktorit myydään...   Miksei voi ees kevätpäiviä kaikki liikkeet sopia samaksi päiväksi... 

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Valtra Direct
N163 direct kokemuksia. 650/65r38 540/65r28 trelleborg, jousitukset

+hiljainen
+nopea ja helppo käyttöinen hydrauliikka
+pihapyörityksessä kiva
-huojuu pienillä teillä liikaa, rasittava ajaa
-aluevaihto
-voima häviää laatikkoon

Vetokoneena talvisiin isoihin mäkiin susi; kun ei jaksa d:llä mennä, aluevaihdon tajuton hitaus pysäyttää yhdistelmän käytännössä kokonaan.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra Direct
Mikäs näissä directeissä mättää kun fendteihin vaihtavat..kahden Dyna VT:n omistaja yritti uuteen massikkaan valmettiansa vaihtaa niin kesko ei edes ota riviinsä.

niin että mikä on?
eikö se toimikkaan?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Valtra Direct
Mikäs näissä directeissä mättää kun fendteihin vaihtavat..kahden Dyna VT:n omistaja yritti uuteen massikkaan valmettiansa vaihtaa niin kesko ei edes ota riviinsä.

niin että mikä on?
eikö se toimikkaan?

 Älä aliarvioi Valluja, Sassi voi suuttua!  :D :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Mikäs näissä directeissä mättää kun fendteihin vaihtavat..kahden Dyna VT:n omistaja yritti uuteen massikkaan valmettiansa vaihtaa niin kesko ei edes ota riviinsä.

niin että mikä on?
eikö se toimikkaan?
Oliko se Tee versio??

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra Direct
N
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
N
Joo se ei lämmitä sitä vettä tarpeeksi että sais kuumaa teetä.. Sen takia se ei kelpaa  ;D

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Valtra Direct
N
Joo se ei lämmitä sitä vettä tarpeeksi että sais kuumaa teetä.. Sen takia se ei kelpaa  ;D

Nyt joku vetää herneen nokkaan. ;D ;D ;D ;D :P :P :P :P
Moon oikias, soot vääräs.

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Valtra Direct
Suomessa tehtyä traktoria ostetaan kuitenkin eniten joka on kyllä tosiasia vaikka täällä suuri osa porukasta tuntuu valtraa moittivan. Tuntuu jotenkin, että oksaa sahaisi jalkojensa alta. http://riihi.mtk.fi/epaper/products/KV_-2013-06-19/pdfs/article_11_3.pdf

Kotimainen työ kunniaan on siinä kansalla opittavaa.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valtra Direct
Pian D:ä 6800 tuntia istuimen kompura ja yksi anturi,ohjelmat on päivitetty ei hassummin.
Rengit ainakin kehuu,tosi sillä pitää osata ajaa,pitää perehtyä paremmin kuin keppi,pikavaihde askiin.