Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kumpi?  (Luettu 7076 kertaa)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4699
  • Savo savolaisille!
Vs: kumpi?
Lenovoon (T500) kun on tottunut, niin tuskin merkki vaihtuu. Rumahan tää on kuin pieni apilas, mutta käytännöllinen. Ainoa vika tässä jo hieman vanhentuneessa koneessa on, ettei 3G-kortti tue paikallista 900 Mhz-verkkoa, vaan joutuu käyttämään mokkula. Uudemmissa ei liene tätäkään ongelmaa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kumpi?
Lenovoon (T500) kun on tottunut, niin tuskin merkki vaihtuu. Rumahan tää on kuin pieni apilas, mutta käytännöllinen. Ainoa vika tässä jo hieman vanhentuneessa koneessa on, ettei 3G-kortti tue paikallista 900 Mhz-verkkoa, vaan joutuu käyttämään mokkula. Uudemmissa ei liene tätäkään ongelmaa.

Juu. Ei ole.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

roadman

  • Vieras
Vs: kumpi?
Lenovoon olen päätymässä. Tilaukseen pistetään x230, telakka, 22" näyttö, näppis, ulkoinen optinen asema ja ulkoinen kiintolevy varmuuskopiointiin.

Ostan uuven kun tuohon tarkoitus pistää kaikki maat. ja yritys pyörityksen asiat. Eikä noista käytetyistä tiedä kuinka ovat kolhuja ja iskuja saaneet. Kuitenkin tuo tulee reissu hommiin niin on ainakin siltä puolen asia varmasti ok.

Dellin 6430 ATG,ta himoitsin mutta koko liian suuri sekä hinta karkas.
Joten tuohon päädyin ja varmasti mulle soiva peli.
Vaimon kanssa katsottiin jotta hänelle ja sitten aikanaan pojille tuolta laptopista haetaan vermeet. Samalla kun käydään anopilla kylässä.

Apua tuli kun sitä pyysi. Siitä Kiitos agronetissa pörrääjille.

antti-x

  • Vieras
Vs: kumpi?
Lenovoon olen päätymässä. Tilaukseen pistetään x230, telakka, 22" näyttö, näppis, ulkoinen optinen asema ja ulkoinen kiintolevy varmuuskopiointiin.

Ostan uuven kun tuohon tarkoitus pistää kaikki maat. ja yritys pyörityksen asiat. Eikä noista käytetyistä tiedä kuinka ovat kolhuja ja iskuja saaneet. Kuitenkin tuo tulee reissu hommiin niin on ainakin siltä puolen asia varmasti ok.

Dellin 6430 ATG,ta himoitsin mutta koko liian suuri sekä hinta karkas.
Joten tuohon päädyin ja varmasti mulle soiva peli.
Vaimon kanssa katsottiin jotta hänelle ja sitten aikanaan pojille tuolta laptopista haetaan vermeet. Samalla kun käydään anopilla kylässä.

Apua tuli kun sitä pyysi. Siitä Kiitos agronetissa pörrääjille.

Kunhan otat SSD mallin. Silloin iskuille herkin osa tietokoneesta onkin äkkiä yhtä herkkä kuin muistitikku, ja SSD nopeuttaa oikeasti käyttöä.

roadman

  • Vieras
Vs: kumpi?
Lenovoon olen päätymässä. Tilaukseen pistetään x230, telakka, 22" näyttö, näppis, ulkoinen optinen asema ja ulkoinen kiintolevy varmuuskopiointiin.

Ostan uuven kun tuohon tarkoitus pistää kaikki maat. ja yritys pyörityksen asiat. Eikä noista käytetyistä tiedä kuinka ovat kolhuja ja iskuja saaneet. Kuitenkin tuo tulee reissu hommiin niin on ainakin siltä puolen asia varmasti ok.

Dellin 6430 ATG,ta himoitsin mutta koko liian suuri sekä hinta karkas.
Joten tuohon päädyin ja varmasti mulle soiva peli.
Vaimon kanssa katsottiin jotta hänelle ja sitten aikanaan pojille tuolta laptopista haetaan vermeet. Samalla kun käydään anopilla kylässä.

Apua tuli kun sitä pyysi. Siitä Kiitos agronetissa pörrääjille.

Kunhan otat SSD mallin. Silloin iskuille herkin osa tietokoneesta onkin äkkiä yhtä herkkä kuin muistitikku, ja SSD nopeuttaa oikeasti käyttöä.

Juu SSD olikin ruksattuna vaatimuksiin.

Jurmu Pintamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 593
  • Akronetin kehitysrymän kenraalivääpeli
Vs: kumpi?
Tuoliin kannattaa satsata



Tietokone hajoaa kuitenkin kahdessa vuodessa

Hämmentävä kuva. Reikä penkissä ja mitä on tuo punainen? Menikö anneli puhki? :o
Vai lukiko liikaa Akronettiä?!? Ja päätti päevänsä?!?
"Siis en voi tehdä mitään sellaista mitä pitäisi pyytää anteeksi."

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: kumpi?
Kunhan otat SSD mallin. Silloin iskuille herkin osa tietokoneesta onkin äkkiä yhtä herkkä kuin muistitikku, ja SSD nopeuttaa oikeasti käyttöä.

Tämäkin vähän tuurista kiinni. SSD ei iskuista mene rikki, mutta se voi hajota ihan itsekseen, oman kokemuksen mukaan jopa todennäköisemmin kuin perinteinen levy. Mulla hajosi 3kk käytön jälkeen, sinne katosi kaikki. Uuden levyn kyllä sai mukisematta takuuseen. Normaali kiintolevy _yleensä_ oirehtii ennen hajoamista ja omista levyistä olen saanut aina kaiken ulos. Toki jos oireista ei välitä vaan käyttää niin kauan kuin toimii, voi olla ongelmia saada tiedostot talteen.

Mutta silti mulla on parissa koneessa SSD levy sen mahdottoman nopeuden takia. Vanhakin kone on kuin uusi SSD-levypäivityksen jälkeen. Tärkeimmät tiedostot on kuitenkin varmuuskopioitu, niin ei tarvitse jännittää.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: kumpi?
SSD:n tapauksessa pätee sama kuin kaiken muunkin - ei pidä ottaa sitä halvinta, uusinta,  ja eniten hypetettyä tuntemattomalta valmistajalta josta ei ole koskaan kuullutkaan. Valmistajan suhteen on kyllä poikkeuksia jos ei alaa tunne... esim Stec tekee huippulevyjä palvelinkäyttöönkin, hinta ei vaan oikein sovellu harrastajalle.
Hyvää SSD-levyä ei saa lähellekään samankokoisen perinteisen levyn hinnalla. Tästä syystä allekirjoittanut ei ole niihin vielä siirtynyt, mulle raaka tila on tärkeintä ja mun levyni pyörivätkin enimmäkseen muualla kuin läppäreissä.

Lastentaudeista (joita noissa ensin oli liikaa) lienee jo päästy eroon, mutta osaavat ne yllättää ikävästi vieläkin. Ero perinteisiin on lähinnä siinä että ne lopettavat yhteistyön usein täysin varoittamatta, jotkut SSD:t eivät kerro kunnostaan etukäteen juurikaan mitään hyödyllistä esim SMARTilla. Useimmilta hajonneilta perinteisiltä 2,5" läppärilevyiltä olen onnistunut tärkeät datat pelastamaan ellei levy ole täysin kuollut/sekaisin.

Flash-muistia on myös toteutettu usella eri tekniikalla, joku on nopeaa, joku halpaa ja joku jopa kestävää... ja ohjauselektroniikka merkitsee noissa paljon. Käyttöjärjestelmän TRIM-tuki auttaa myös.

Nykyään on myös hybridilevyjä, joissa on pieni SSD-osuus + perinteinen pyörivä levy.



Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: kumpi?
Nykyään on myös hybridilevyjä, joissa on pieni SSD-osuus + perinteinen pyörivä levy.

Itselle laitoin pöytäkoneeseen 120GB SSD-levyn käyttöjärjestelmälle ja varsinaiseksi tallennuslevyksi joku hitaanlainen 1 TB levy. Tuolla lailla sai edullisesti paljon tilaa ja nopean koneen.

Kannettavista ainakin Thinkpadin Ultrabay-porttiin (DVD-aseman reikä) saa toisen kiintolevyn. Jouduin sellaisen hankkimaan, kun SSD-levy kävi pieneksi ja DVD-asemaa harvoin tarvitsee. Sovittimeen siis sopii ihan tavallinen 2,5" SATA-väyläinen levy.

Esimerkiksi: http://www.ebay.co.uk/itm/Ultrabay-SATA-2nd-HD-Hard-Drive-Caddy-Tray-Lenovo-ThinkPad-T420i-T510-W510-T520-/221059818576?pt=US_Drive_Bay_Caddies&hash=item3378312450