Kyllä neliveto on kiva olemassa... Talosta löytyy nelivetoinen ja mulla on työsuhdeautona ihan normaali edestä raapiva.
Tekniikka edellä, as usual, mutta nelivedostakaan ei ole mitään hyötyä jos sinne takaluukkun ei mahdu rattaat tai takapenkille turvaistuimet.
3B passatti nelikkona ja farkkuna täyttää useimpien tilavaa neliveto autoa tarvitsevien ihmisten tarpeet. Harmi vaan että alkavat olla aika paljon ajettuja autoja kun ikääkin on kohta 20 vuotta.
Hyvinä puolina nelosdieselin kohtuukulutus, pomminvarma neliveto, erinomainen ajettavuus kelissä kuin kelissä ja selkeämuotoinen tilava sinkitty kori. Huonoja puolia nelosdieselin nahkeus joka vaatii pientä optimointia ja volkkarimaiset pikkuviat jotka vaativat vanhemmiten fiksailua.
Pakuissa ja maastoautoissa on "kuollutta painoa" jota sitten joutuu joka käänteessä raahaamaan mukanaan. Eikä tilannetta auta pakun bussivarustus joka lisää entisestään painoa. Toki noilla pakumuutoksilla saa mukavuuden liki henkilöauton tasolle.
Ja piti vielä tuosta nelikosta toimittaa, kunnolla tehtynä ei tuosta juuri haittaakaan ole. Hyötynä sitten varma etenemiskyky kelissä kuin kelissä. Ei tarvia suotta ottaa vauhtia pahaan paikkaan yms.