Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ja101 - 16.07.16 - klo:08:54

Otsikko: Tilava perheauto?
Kirjoitti: ja101 - 16.07.16 - klo:08:54
No niin olisi tarve päivittää autoa sellaiseksi, että mahtuisi 3 turvaistuinta takapenkille. Lisäksi tietysti vielä rattaat/vaunun yms. mitä lapsiperhe tarvitsee. Ajatus on ollut jossakin pakussa, jossa olisi penkkejä takana, tai jokin iso maasturi. Koska hiaceja ei automaattilaatikolla ole muita tarjolla kuin vanhoja takseja niin miten nämä muut transporter/caravelle? transit/muut foordit? vito/viano? joku muu mikä? Maastureista tulee ekana mieleen land cruiser, miten muut? Entä jenkit? Teoriassa kai johonkin tila-autoon tai farmariinkin voisi sortua.

Haussa olisi kohtuu kilometreillä (alle 250 tkm) ja iällä varustettuja yksilöitä. Varusteista automaattilaatikko ja ilmastointi ehdottomat, muilla ei niin väliä. Aiemmin ollut toyotia ja niiden kanssa ei ole tarvinut korjaamolla viettää aikaa enkä haluaisi siirtyä nytkään siihen leirii, että saa korjaamolle kantaa rahaa selkä vääränä. Onko nuo mainitsemani autot kuinka vikaisia? Onko jotain erityistä mitä tulisi katsoa?
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: John Ferguson - 16.07.16 - klo:09:25
Dsg laatikollinen transu vie rahat. V70 takapenkille puhutaan mahtuvan kolme turvaistuinta ja tavaratilatkin on aika hulppeat pelkäksi farkuksi. Jos ei tavallinen V70 maistu niin sitten löytyy Xc70, Xc90 en ole sen kummemmin tutustunut, mutta väitän että kyseessä on elämäntapamaasturi, jonka iso koko ei kuitenkaan kieli isosta tavaratilasta, voin toki olla väärässäkin. Polttoaineenkukutus paljon kohtuullisempaa kuin pakuissa, toki jos tehoa ja/tai nelivetoa haluaa niin rahaakin menee enemmän. Land Cruiser on varmaan hyvä maasturi, itse en kylläkään juuri lämpene sen halvalle sisustalle. Hyvänä vaihtoehtona Cruiserille voinee pitää Lexuksen Rx:ää, on vähän massasta erottuvampi (ja hybridi). Tässä esimerkki, toki halvemmallakin saa, kun tinkii vuosimallista.
http://m.nettiauto.com/lexus/rx/7627839?vifAdCount=30&vifNav=Y#2
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: jusu - 16.07.16 - klo:10:31
me ostettiin keväällä huihai trajet saman ongelman takia...

lussaa:
mukautuvat tilat, penkkejä saa irti joka paikasta parilla nykäyksellä
takapenkillä olevien 2 turvaistuumen välihin mäki maharun istuhun helposti
halavat osat, toki ei pitkää kokemusta mutta mitä etukätehen tutkiin.. ja oli just jakoremmin vaihros+ täyshuolto kaikki öölit suodattimet remmit vesipumppu tulupat ja hinta karvan päälle 700 töineen
aika ketterä kokooseksensa
takapenkille ei kuulu emännän ääntä jos on rario päällä ;)

miinusta:
kuluttaa aikalailla.. 9,25-11,5l/100km ja pensaa.. toki mun ajamisella vie tuos alarajalla..
pelekää mäkiä.. aiva saatanan laiska.. tasamaan auto..
tavaratila on pieni, siksi on toinen takimmaasista penkiistä pois..


kokonaisuures tyytyvääsiä toistaaseksi. aika näyttää..
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: ruisleipä - 16.07.16 - klo:10:34
xc 70 itsellä ja hyvä on.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:10:43
Tän asian kanssa tuli myös painittua.

307 pesoo ja E-Väyrynen nielee kolme istuinta takapenkille. Kaukalo-kuppi-koroke tai kuppi-koroke-koroke.

Nyt kun vanhin veikka on 140 senttiä niin istuu jo etupenkillä korokkeen kanssa. Kaks pienempää ja fru istuvat takana.

EDIT:

Pösö siis farmari..........
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: ht - 16.07.16 - klo:11:07
Kaverilla haussa 7-paikkanen Touran just samojen syiden takia. Normaaliin farkkuun mahtuu just se 2+3 eikiä tilapäisestikään muita, 7-paikkaseen voi halutessaan ottaa vaikkapa anopin mukaan...
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: navettapiika - 16.07.16 - klo:11:13
Kaverilla haussa 7-paikkanen Touran just samojen syiden takia. Normaaliin farkkuun mahtuu just se 2+3 eikiä tilapäisestikään muita, 7-paikkaseen voi halutessaan ottaa vaikkapa anopin mukaan...
Kaksikpaikkanen..eipä mahdu anoppi, saati koko mukulalauma.
Aikoinaan tuli testattu noita tila-autojakin ja paras ratkaisu oli kaksi normaalia henkilöautoa. Tappelut vähenivät puoleen, eikä ollut riitoja pysähdyksistä, eikä muustakaan..suosittelen.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:11:13
Passat farmari.

Itsellä vanha pasuunan sedani ja takaluukkuun menee rattaat heittämällä ja takapenkille mahtuu palleroita. Ykkösenä oleva Tiguan on kuljetuskapasiteetiltaan lopulta tosi pieni, eikä takaluukun litratilavuus auta jos rattaat käytännössä joutuu pakkaamaan alimmaiseksi.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:11:21
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:11:32
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.

Vai tarkotitko neljää pyörää????
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:11:33
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:11:34
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:11:35
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:11:36
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:11:37
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:11:38
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava

Eihån teitä ole kuin muutamia satojatuhansia.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:11:40
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava

Eihån teitä ole kuin muutamia satojatuhansia.
Kaverille kanssa
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: kylmis - 16.07.16 - klo:11:42
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava

Eihån teitä ole kuin muutamia satojatuhansia.
Kaverille kanssa
Mitä hyötyä nelivedosta on muualla kuin pick-upissa?
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:12:02
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava

Eihån teitä ole kuin muutamia satojatuhansia.
Kaverille kanssa
Mitä hyötyä nelivedosta on muualla kuin pick-upissa?
Kyllä se hangessa kulkee etuvetoa peremmin ja jäisessä mäessä. Auton suhteen pidän hassuna että äijät ostaa nelivetoavaruusohjaamoportaattomia traktoreita minimikäytöllä tai neliveto pick-uppeja maatalouskauppa-asiointia ajatellen ja puoliso kulkee micralla duuniin joka päivä.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: icefarmer - 16.07.16 - klo:12:20
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava

Eihån teitä ole kuin muutamia satojatuhansia.
Kaverille kanssa
Mitä hyötyä nelivedosta on muualla kuin pick-upissa?
Kyllä se hangessa kulkee etuvetoa peremmin ja jäisessä mäessä. Auton suhteen pidän hassuna että äijät ostaa nelivetoavaruusohjaamoportaattomia traktoreita minimikäytöllä tai neliveto pick-uppeja maatalouskauppa-asiointia ajatellen ja puoliso kulkee micralla duuniin joka päivä.
kyllä talvella jäi moni hienon auton omistaja vaan ihmettelemään kun nelivetoosella subaru justylla lähettiin liukkaista liikennevaloista 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: arzyboy - 16.07.16 - klo:12:23
Meillä ostettiin aikanaan vastaavaan tarpeeseen hyundai santafe johon mahtuu kolme turvaistuinta takapenkille. Bensakoneella, automaatti, neliveto... Bensaa menee, mutta kilometrejä tulee vähän niin ei niin isoa väliä tuon asian suhteen. Yksi hihnapyörä on pitänyt vaihtaa moottorin kyljestä mikä oli sellainen oudompi juttu. Ilmastoinnin kompura meni myös vähän aikaa sitten, mutta uusi on jo laitettu. Yksi alatukivarsi on pitänyt uusia ja takapyörän laakerit. Sytytyspuolia pari kipaletta... Kilometrejä kohtaa 200th. Hankintahinta oli tosi edullinen kun ostettiin. Kolmessa vuodessa ja 90 tkm ajettuna hinnasta oli sulanut puolet pois, mikä kompensoi mukavasti hieman kalliita ylläpitokuluja.

Mondeo olis varmastikin iso auto ja niitä saa kohtuullisen edukkaasti...
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:12:31
Caddyjä näkyy olevan täällä päin lapsiperheillä on tilaa ja pieni kulutus eikä helpolla ruostu.
Ajoominaisuudet huippua.Saa nelivetonakin sillähän sen kannattaa ottaa kukapa enään ilman nelivetoa auto ostaa ei kukaan.

Oikeassa olet, Suomen liikenteessä on jo lähes jokaisella nelivetoauto.

Näitä uusia vähäpäästöisiäkin on suuri valikoima nelivetoina ja monelta valmistajalta löytyy joka kokoluokkaan nelikko.
Kun pasuuna jättä tielle, ostan hybridin.

Nelivetona.
En tarvii

Mutta kukaan ei enää osta ilman?
Olen sitten poikkeava

Eihån teitä ole kuin muutamia satojatuhansia.
Kaverille kanssa
Mitä hyötyä nelivedosta on muualla kuin pick-upissa?
Kyllä se hangessa kulkee etuvetoa peremmin ja jäisessä mäessä. Auton suhteen pidän hassuna että äijät ostaa nelivetoavaruusohjaamoportaattomia traktoreita minimikäytöllä tai neliveto pick-uppeja maatalouskauppa-asiointia ajatellen ja puoliso kulkee micralla duuniin joka päivä.
kyllä talvella jäi moni hienon auton omistaja vaan ihmettelemään kun nelivetoosella subaru justylla lähettiin liukkaista liikennevaloista 8) 8) 8) 8)
Jäikö hyödyllinen fiilis? =)
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: arzyboy - 16.07.16 - klo:12:58
Kyllä neliveto on kiva olemassa... Talosta löytyy nelivetoinen ja mulla on työsuhdeautona ihan normaali edestä raapiva.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Jätkä - 16.07.16 - klo:13:06
No niin olisi tarve päivittää autoa sellaiseksi, että mahtuisi 3 turvaistuinta takapenkille. Lisäksi tietysti vielä rattaat/vaunun yms. mitä lapsiperhe tarvitsee. Ajatus on ollut jossakin pakussa, jossa olisi penkkejä takana, tai jokin iso maasturi. Koska hiaceja ei automaattilaatikolla ole muita tarjolla kuin vanhoja takseja niin miten nämä muut transporter/caravelle? transit/muut foordit? vito/viano? joku muu mikä? Maastureista tulee ekana mieleen land cruiser, miten muut? Entä jenkit? Teoriassa kai johonkin tila-autoon tai farmariinkin voisi sortua.

Haussa olisi kohtuu kilometreillä (alle 250 tkm) ja iällä varustettuja yksilöitä. Varusteista automaattilaatikko ja ilmastointi ehdottomat, muilla ei niin väliä. Aiemmin ollut toyotia ja niiden kanssa ei ole tarvinut korjaamolla viettää aikaa enkä haluaisi siirtyä nytkään siihen leirii, että saa korjaamolle kantaa rahaa selkä vääränä. Onko nuo mainitsemani autot kuinka vikaisia? Onko jotain erityistä mitä tulisi katsoa?

 Älä lankea mihinkään pikkubussiin. Sen jälkeen monet tilavatkin autot tuntuvat pieneltä perheenkanssa liikutaessa, kun joutuu pakkaamaan tavarat miettien mitä sopii mukaan. Bussiin vaan heität mukaan kaiken mitä kuvittelet tarvitsevasi.
Onneksi tuo automaattilaatikko jättää tuon vaihdoehdon pois
http://urly.fi/DP9
wolskin saisi sillä automaatilla mutta?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8160421 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/8160421)
Rellua ei uskalla esitellä, mutta tästä.
http://www.auto24.ee/used/2261610 (http://www.auto24.ee/used/2261610)
Vähän joutuu maksamaan autoveroa ja vaikka bensaa palaa kymppi satasella, niin tonnia ei tarvitse maksaa dieselveroa vuodessa. Ja huoltokin toimii Suomessa aivan erinomaisesti.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:13:08
Kyllä neliveto on kiva olemassa... Talosta löytyy nelivetoinen ja mulla on työsuhdeautona ihan normaali edestä raapiva.
Tekniikka edellä, as usual, mutta nelivedostakaan ei ole mitään hyötyä jos sinne takaluukkun ei mahdu rattaat tai takapenkille turvaistuimet.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: JD6630 - 16.07.16 - klo:13:11
Oliko sulla mitään budjettia auton hankintaan?

Kyllähän neliveto on talvella pätevä varsinkin sivuteillä.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 16.07.16 - klo:13:12
Vojageri on meillä ja nyt etsitään sitä crand mallia. Ainoa miinus puoli on kulutus. Sopii 7 henkeä ja jos ottaa sillä paremmalla penkki systeemillä niin penkit menee lattian alle. Osat kohtuu hintaisia. Jakoremmiä ei tarvii vaihdella moparin 3.3 litran bensa koneessa. Kulutus on siinä 10-13 litran välillä, mutta jos ilman vastus on kerrostalon luokkaa, niin ei se voi kovin paljon pienempi olla.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 16.07.16 - klo:13:17
Niin ja vojan saa nelivetona, automaattina, ilmasto innolla ja dvd laitteilla. Suksiboksin kun laittaa katolle, niin sopii yksi hyi hain kyytiin.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: +200 - 16.07.16 - klo:13:44
Nyt ei voi kun muistella noita aikoja.Nykyään on ihme jos saa edes yhden kullannupun mukaan. :(
Tua ne huitelee gatoreillaan kylillä,paitsi silloin kun jompikumpi on "huollossa"
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: arzyboy - 16.07.16 - klo:13:46
Korjaamon mies ei ainakaan ihan kamalasti haukkunut vojageria... Pieniä vikoja voi olla jonkin verran mutta ei mitään isompia kuten klonksvageneissa.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 16.07.16 - klo:13:55
Lasin nostin kaikkine rihveleineen maksaa asennettuna saman kuin pelkkä v olkkarin lasin nostin. Ellei ole halvempi. Jos moparin jäkälää pitää korjata ja rattaat ja ketjut vaihtaa, hinta sama kuin almeraan. Jakopää steva saattaa ruveta vuotamaan, että se kannattaa tarkistaa.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: John Ferguson - 16.07.16 - klo:13:58
Niin ja vojan saa nelivetona, automaattina, ilmasto innolla ja dvd laitteilla. Suksiboksin kun laittaa katolle, niin sopii yksi hyi hain kyytiin.
Dvd vehkeet maksaa jotain 100€, että en laskis niille paljoa arvoa. Hyvähän tuo Grand on ajaa, tuuli vaan ottaa ilkeästi isoon koriin ja automaatilla bensaa kuluu. Ja onhan tuo aivan s**tanan tylsä auto kaikin puolin.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 16.07.16 - klo:14:06
Niin ja vojan saa nelivetona, automaattina, ilmasto innolla ja dvd laitteilla. Suksiboksin kun laittaa katolle, niin sopii yksi hyi hain kyytiin.
Dvd vehkeet maksaa jotain 100€, että en laskis niille paljoa arvoa. Hyvähän tuo Grand on ajaa, tuuli vaan ottaa ilkeästi isoon koriin ja automaatilla bensaa kuluu. Ja onhan tuo aivan s**tanan tylsä auto kaikin puolin.

No sitä se kyllä on kun nuorison saa erilleen ettei ole koko ajan tukkanuottasilla.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:14:16
No niin olisi tarve päivittää autoa sellaiseksi, että mahtuisi 3 turvaistuinta takapenkille. Lisäksi tietysti vielä rattaat/vaunun yms. mitä lapsiperhe tarvitsee. Ajatus on ollut jossakin pakussa, jossa olisi penkkejä takana, tai jokin iso maasturi. Koska hiaceja ei automaattilaatikolla ole muita tarjolla kuin vanhoja takseja niin miten nämä muut transporter/caravelle? transit/muut foordit? vito/viano? joku muu mikä? Maastureista tulee ekana mieleen land cruiser, miten muut? Entä jenkit? Teoriassa kai johonkin tila-autoon tai farmariinkin voisi sortua.

Haussa olisi kohtuu kilometreillä (alle 250 tkm) ja iällä varustettuja yksilöitä. Varusteista automaattilaatikko ja ilmastointi ehdottomat, muilla ei niin väliä. Aiemmin ollut toyotia ja niiden kanssa ei ole tarvinut korjaamolla viettää aikaa enkä haluaisi siirtyä nytkään siihen leirii, että saa korjaamolle kantaa rahaa selkä vääränä. Onko nuo mainitsemani autot kuinka vikaisia? Onko jotain erityistä mitä tulisi katsoa?

Riisselinä:

Mersun ML? Jeeppi? Grand Cherokee?

S mersussa olis ilmastoidut penkitkin ja tilaaaaaa....

Noita edellisiä saa kohtuu edullisesti, 10000e +/- 2000e. Kilometreihin ei ainakaan tähdellisissä kannata kiinnittää huomiota. Ässän ainoa kallis korjauskohde on ilmajouset. ML:ssä kattoo sen että on 2002 mallista ylöspäin jossa on kaikki lastentaudit korjattu. Seuraavassa korimallissa eli 2005 ilmestyneessä onkin sitten taas ne ilmajouset, yks jousipaketti maksaa 500-1100e riippuen ottaako bilsnerin vai arnotin....

Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: supersammakko - 16.07.16 - klo:14:31
Niin ja vojan saa nelivetona, automaattina, ilmasto innolla ja dvd laitteilla. Suksiboksin kun laittaa katolle, niin sopii yksi hyi hain kyytiin.
Dvd vehkeet maksaa jotain 100€, että en laskis niille paljoa arvoa. Hyvähän tuo Grand on ajaa, tuuli vaan ottaa ilkeästi isoon koriin ja automaatilla bensaa kuluu. Ja onhan tuo aivan s**tanan tylsä auto kaikin puolin.
DVD vehkeet ja kännykät on meillä kiellettyjen listalla, en jaksa enää siivota autoa.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Hervast - 16.07.16 - klo:15:01
Kyllä neliveto on kiva olemassa... Talosta löytyy nelivetoinen ja mulla on työsuhdeautona ihan normaali edestä raapiva.
Tekniikka edellä, as usual, mutta nelivedostakaan ei ole mitään hyötyä jos sinne takaluukkun ei mahdu rattaat tai takapenkille turvaistuimet.

3B passatti nelikkona ja farkkuna täyttää useimpien tilavaa neliveto autoa tarvitsevien ihmisten tarpeet. Harmi vaan että alkavat olla aika paljon ajettuja autoja kun ikääkin on kohta 20 vuotta.

Hyvinä puolina nelosdieselin kohtuukulutus, pomminvarma neliveto, erinomainen ajettavuus kelissä kuin kelissä ja selkeämuotoinen tilava sinkitty kori. Huonoja puolia nelosdieselin nahkeus joka vaatii pientä optimointia ja volkkarimaiset pikkuviat jotka vaativat vanhemmiten fiksailua.

Pakuissa ja maastoautoissa on "kuollutta painoa" jota sitten joutuu joka käänteessä raahaamaan mukanaan. Eikä tilannetta auta pakun bussivarustus joka lisää entisestään painoa. Toki noilla pakumuutoksilla saa mukavuuden liki henkilöauton tasolle.

Ja piti vielä tuosta nelikosta toimittaa, kunnolla tehtynä ei tuosta juuri haittaakaan ole. Hyötynä sitten varma etenemiskyky kelissä kuin kelissä. Ei tarvia suotta ottaa vauhtia pahaan paikkaan yms.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Pasi - 16.07.16 - klo:18:16
Pakuissa ja maastoautoissa on "kuollutta painoa" jota sitten joutuu joka käänteessä raahaamaan mukanaan. Eikä tilannetta auta pakun bussivarustus joka lisää entisestään painoa. Toki noilla pakumuutoksilla saa mukavuuden liki henkilöauton tasolle.

Ja piti vielä tuosta nelikosta toimittaa, kunnolla tehtynä ei tuosta juuri haittaakaan ole. Hyötynä sitten varma etenemiskyky kelissä kuin kelissä. Ei tarvia suotta ottaa vauhtia pahaan paikkaan yms.

Maastoautoissa on ylimääräistä painoa, mutta ei kai normipakuissa ole? Ne olisivat ainakin tilavia tai sitten joku Vojagerin tapainen tila-auto. Niissä on korkeuttakin sen verran että naperon saa sinne keskellekin nostettua  oma selkä edes vähän suorana toisin kuin normi henkilöauton korkuisiin jos ovat vielä niin pieniä. Land cruiserit yms. jättäisin kyllä pois pohdinnasta.

Jos nykyautoihin saisi saman tapaiset renkaat kuin esim. vanhoissa kupla Volkkareissa on, siis korkeat ja kapeat, niin auto kulkisi paaaaaljon paremmin lumessa kuin näillä pelkän ulkonäön perusteella autoihin pistetyillä leveillä ja matallilla renkailla. Sitten nelivedon tarpeen ymmärrän jos pitää usein kiskoa jotain painavaa peräkärryä.

Asian viereen vielä vähän enemmän... :) Mikä tämmöinen Kurkikankaan auto on putiikkejaan? Myy nettiauton perusteella varsinkin Toyotan nelivetoautoja ja listalla on autoja, jotka tuntuvat liikkeiden esittelyautoilta. Mutta liike ei ole ainakaan virallinen jälleenmyyjä.

http://www.nettiauto.com/yritys/kurkikankaanauto
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:18:31
Pakuissa ja maastoautoissa on "kuollutta painoa" jota sitten joutuu joka käänteessä raahaamaan mukanaan. Eikä tilannetta auta pakun bussivarustus joka lisää entisestään painoa. Toki noilla pakumuutoksilla saa mukavuuden liki henkilöauton tasolle.

Ja piti vielä tuosta nelikosta toimittaa, kunnolla tehtynä ei tuosta juuri haittaakaan ole. Hyötynä sitten varma etenemiskyky kelissä kuin kelissä. Ei tarvia suotta ottaa vauhtia pahaan paikkaan yms.

Maastoautoissa on ylimääräistä painoa, mutta ei kai normipakuissa ole? Ne olisivat ainakin tilavia tai sitten joku Vojagerin tapainen tila-auto. Niissä on korkeuttakin sen verran että naperon saa sinne keskellekin nostettua  oma selkä edes vähän suorana toisin kuin normi henkilöauton korkuisiin jos ovat vielä niin pieniä. Land cruiserit yms. jättäisin kyllä pois pohdinnasta.

Jos nykyautoihin saisi saman tapaiset renkaat kuin esim. vanhoissa kupla Volkkareissa on, siis korkeat ja kapeat, niin auto kulkisi paaaaaljon paremmin lumessa kuin näillä pelkän ulkonäön perusteella autoihin pistetyillä leveillä ja matallilla renkailla. Sitten nelivedon tarpeen ymmärrän jos pitää usein kiskoa jotain painavaa peräkärryä.

Asian viereen vielä vähän enemmän... :) Mikä tämmöinen Kurkikankaan auto on putiikkejaan? Myy nettiauton perusteella varsinkin Toyotan nelivetoautoja ja listalla on autoja, jotka tuntuvat liikkeiden esittelyautoilta. Mutta liike ei ole ainakaan virallinen jälleenmyyjä.

http://www.nettiauto.com/yritys/kurkikankaanauto
On täällä tunnettu liike ,johtaja ankara hankintahakkaaja tosin traktorimotolla mutta kuitenkin.Oli aikoinaan maatalouskoneet myös myynnissä ostin sieltä monta konetta myi aina halvemmalla kuin keskusliikkeet.Liike oli silloin Lehtimäellä.
Ostaa noita esittelyautoja ympäri Suomea ja paljon niitä urakoitsijat ja maajussit sieltä ostaa kun halvemmalla myi kuin lasipalatsi myyjät.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Köntys - 16.07.16 - klo:21:50
On täällä tunnettu liike ,johtaja ankara hankintahakkaaja tosin traktorimotolla mutta kuitenkin.Oli aikoinaan maatalouskoneet myös myynnissä ostin sieltä monta konetta myi aina halvemmalla kuin keskusliikkeet.Liike oli silloin Lehtimäellä.
Ostaa noita esittelyautoja ympäri Suomea ja paljon niitä urakoitsijat ja maajussit sieltä ostaa kun halvemmalla myi kuin lasipalatsi myyjät.

Sun koneet taitaa olla kaikki Mähöseltä  ;D
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 16.07.16 - klo:22:06
On täällä tunnettu liike ,johtaja ankara hankintahakkaaja tosin traktorimotolla mutta kuitenkin.Oli aikoinaan maatalouskoneet myös myynnissä ostin sieltä monta konetta myi aina halvemmalla kuin keskusliikkeet.Liike oli silloin Lehtimäellä.
Ostaa noita esittelyautoja ympäri Suomea ja paljon niitä urakoitsijat ja maajussit sieltä ostaa kun halvemmalla myi kuin lasipalatsi myyjät.

Sun koneet taitaa olla kaikki Mähöseltä  ;D

Hankintahakkaaja traktorimotolla....


Voihan nenä noita SASsin kirjotuksia. Riippumatto ja säkkiä riiputtaen, eiku siis jyrätraktorilla laatikkoa riiputtaen ja vielä kaiken lisäks soikeet sylinterit.

Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 16.07.16 - klo:22:15
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Köntys - 16.07.16 - klo:22:27
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.

Viis marjaakin on vajaa 40-kiloa  ;D
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: limusiini - 16.07.16 - klo:23:43
Ensin fantasiaa:
Käytiin mainosten ja TM- ym. testien perusteella ajamassa (piinaamassa) Rellua, uutta Espacea. Kuskille ja etupenkkiläiselle ok tilat, mutta, mutta. Taakse ei millään viittä yli 40 kengännumeroista. Takaluukun kuormausleveys aikas hikinen myös.

Olihan se kiva pyöritellä ja katsella peilistä kääntyviä takapyöriä.

Takaisin reaalimaailmaan:
Joo, olemme Caravellen ja Land Cruiserin pilaamia. Uskomme nyt, ettei tarvi kokeilla mitään "henkilöautomaisempaa". En silti sulje pois esim Volvoa tai Mersua.



Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Dr.Who - 17.07.16 - klo:01:02
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 17.07.16 - klo:08:00
Ensin fantasiaa:
Käytiin mainosten ja TM- ym. testien perusteella ajamassa (piinaamassa) Rellua, uutta Espacea. Kuskille ja etupenkkiläiselle ok tilat, mutta, mutta. Taakse ei millään viittä yli 40 kengännumeroista. Takaluukun kuormausleveys aikas hikinen myös.

Olihan se kiva pyöritellä ja katsella peilistä kääntyviä takapyöriä.

Takaisin reaalimaailmaan:
Joo, olemme Caravellen ja Land Cruiserin pilaamia. Uskomme nyt, ettei tarvi kokeilla mitään "henkilöautomaisempaa". En silti sulje pois esim Volvoa tai Mersua.

Isommissa henkilöautoissa ja maastureissa on tenavat paremmassa tallessa kun kohdalle osuu kolari.

Toisaalta rekkaa vastaan ei kestä mikään mutta jonkinlaista turvallisuuden optimointia voi autovalinnalla tehdä.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Agraaari - 17.07.16 - klo:08:13
the taunus joko osmaeura olis auki
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Jätkä - 17.07.16 - klo:09:31
Huutokaupat.comilla tais olla setaunus myynnissä, joku 70luvulta. Siisti peli kun kännykän näytöltä Katsoin.
Mutta netissä hän on näitä mesen R. Mallejakin vielä myynnissä, niissä hän on neliveto ainakin toisissa ja sopii sen seitsemän henkee ja ihmiset myös.
Hinta maan ei näy olevan paha


Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Mopomies - 17.07.16 - klo:09:57
(http://www.military-quotes.com/media/data/527/bmp2-behind.JPG)

Turvallinen.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: jusu - 17.07.16 - klo:10:04
toista ja kolomatta mersua osaa omistavana (ja siis viimmeesiä) ei kyllä tuu enää johtotähtiä, ainakaa uurempia (99 ja 04 pakut).. vanhuksien ml ja veliin glk poksia ja kaikkia muuta kallista menee ja kallista huoltua..
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: -Joomies- - 17.07.16 - klo:10:15
Takapenkille kolme turvaistuinta nielee aika hyvin V70 ja XC90. Tavaratila kummassakin aika iso. 90 tavaratilasta jää jonkin verran hyödyntämättä koska luukun alaosa kääntyy taakse päin jääden korkealle. Jos meinaa kontin laittaa täyteen reppuja tarkoittaa se sitä, että pitää mennä konttiin kontalleen. Ainakin tämmösen keskimääräisen pullakäden.
Voyageriin istuimia sopii hyvin ja kauas toisistaan. Lisäksi matkatavaraa joutuu ottamaan sisälle kun konttia on lyhyesti, paitsi Grand-mallit.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: antti-x - 17.07.16 - klo:10:26
Volvo on varmaan aavistuksen turvallisempi, mutta pitää kehua taas 3+3 asettelun Honda FR-V:tä. Kolme isoa turvaistuinta mahtuu niin että kaksi taakse ja yksi eteen keskelle. Jos on 5 henkeä matkassa niin yhden takapenkin voi pitää kaadettuna niin on paremmin tavaratilaa ja mahtuu helpommin avustamaan takana keskellä istuvaa. 6 aikuista mahtuu myös tarvittaessa paljon mukavammin kuin pieniin 7-paikkaisiin kun on 2 leveää penkkiriviä. Ja sama koskee 2 aikuista ja neljää turvaistuinta, onnistuu hyvin.

Tila-autoksi 2-litrainen on myös tosi terhakka ja suht kompakti, ja on ollut aika luotettava peli. Max. 2000€ mennyt reilu 5 vuoden aikana huoltoihin + korjauksiin. Bensaa se tosin syö hiukan enemmän kuin tarvitsisi.

Joillekin leveämmille kuskeille etupenki voi myös tuntua liian ahtaalla.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: arzyboy - 17.07.16 - klo:12:56
Meillä harkittiin kans aikanaan tosi vakavasti honda frv:n ostoa...
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: andypoge - 17.07.16 - klo:14:15
Toyota Previa? Mitsu Grandis? Edellisessä taitaa olla kakkosrivillä erillispenkit ja jälkimmäisessä kakkosriville ei taida ihan kolme kaukaloistuinta mahtua, mutta ehkä kummiski koroketyyny kahden kaukalon väliin. Umpiluotettavia tiettävästi ja automaatilla.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Niitti - 17.07.16 - klo:14:35
Miten olisi Jeep Grand Cherokee? Kaipa sinne kolme turvaistuinta takapenkille mahtuu.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 17.07.16 - klo:19:36
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: jusu - 17.07.16 - klo:19:39
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.


https://www.youtube.com/watch?v=eknkyHeOYOM


no nyei oo pelekkä linkitys
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 17.07.16 - klo:19:45
jusu poika laitto ittestään laulun ,et muuta sitten osannut pelkkä linkitys ei ole sallittua.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Dr.Who - 17.07.16 - klo:20:30
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Yksi tuttu juuri kertoi KIAN takuuehdoista,ainoastaan merkkihuolto,niin takuu on voimassa.Mutta omahan on velipoikasi ongelma.Muuten olen sitä mieltä että auossa pitää olla vähintään 2 litranen kones.Kestävätkin pidempään ja kulutus samaa luokkaa kuin noissa pikku surruttimissa.Ja jos autoilla aletaan leuhkimaan niin itellä on ollut aina Volvoja niitä kartanomallisia dieseleinä.Revi siitä mustikkas.Valitettavasti me ei ehditty emännän kanssa poimimaan kuin 50 litraa yhteensä,on muutakin hommelia päivän mittaan.Mutta ne ovat nyt kyllä perattukin ja huomen aamulla torimyyjällä tiskillä.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 17.07.16 - klo:20:45
jusu poika laitto ittestään laulun ,et muuta sitten osannut pelkkä linkitys ei ole sallittua.


SAS on hyvä antaamaan ohjeita linkittelyssä...


https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=search2;params=eJwtzj0OwjAMhuG7sLBYVOanRWycoQeIUsdSQKGpnLQRUg6Pgzq-j7_B1m12Jnb1WLEe6ppY0sKkOT5HhUna6QwIV7jAHQbAHnrAGyACDrpIPhZD8bMEzqzbRuv0ZsomzuG7S5Rs3Eu0HCfaRUs48P-DRmyFvKLPeUmPriulnH7KTjo9

Ja SASsin suosikki, Iltalehti..


https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=search2;params=eJwtzj0OwjAMhuG7sLB4MT8tK2foAaLUsZSg0FSOW4SUw-Ogju_jb7APu1-IQzs3bKe2VZa6MllOz8lgln66AMINrvCAEXCAAfAOiICjLWosH0flvWZWtm2nbX4xqStL_h5SRF1IYhW40iFWwpn_H3RiLxQNU1afOWr6AR2JOZ8.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: John Ferguson - 17.07.16 - klo:20:49
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: ijasja2 - 17.07.16 - klo:20:52
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 17.07.16 - klo:20:55
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

"Vuonna 1993 Saab toi markkinoille kautta aikojen tehokkaimman ja nopeimman Saab-mallin, Saab 9000 Aeron. Yhdysvaltojen markkinoilla auto tunnettiin Saab 9000 SPG:nä. 2,3 litran nelisylinterisen moottorin tehot olivat 165 kW (225 hv, automaatissa 147 kW/200hv) ja vääntöä oli 342 Nm. Turbo oli Mitsubishin TD04 (automaatti Garrettin T25). Autossa oli suuremmat 16″ Super-Aero-kevytmetallivanteet sekä normaalia matalampi alusta. Aero-mallia valmistettiin vuosina 1993–1997. Italian markkinoille valmistettiin Aero-mallia verotussyistä pienemmällä moottorilla, joka on tuttu Suomessa enemmänkin ng900:sta, eli ”täyspaineinen” 2,0-litrainen Turbo (136 kW). Auto vastaa muilta osin täysin meille tutumpaa versiota Aerosta."

Olikohan tossa vahvistetut männät...


Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)


Niin , tehokkaimman SAAB-mallin.

=)
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Dr.Who - 17.07.16 - klo:21:07
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.
Nimenomaan tuo entinen KIAN omistaja kertoi huollon olevan kallista,suodattimet ym.joita on käytettävä että takuu on voimassa.Ja merkkikorjaamolla.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: -Joomies- - 17.07.16 - klo:21:19
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

"Vuonna 1993 Saab toi markkinoille kautta aikojen tehokkaimman ja nopeimman Saab-mallin, Saab 9000 Aeron. Yhdysvaltojen markkinoilla auto tunnettiin Saab 9000 SPG:nä. 2,3 litran nelisylinterisen moottorin tehot olivat 165 kW (225 hv, automaatissa 147 kW/200hv) ja vääntöä oli 342 Nm. Turbo oli Mitsubishin TD04 (automaatti Garrettin T25). Autossa oli suuremmat 16″ Super-Aero-kevytmetallivanteet sekä normaalia matalampi alusta. Aero-mallia valmistettiin vuosina 1993–1997. Italian markkinoille valmistettiin Aero-mallia verotussyistä pienemmällä moottorilla, joka on tuttu Suomessa enemmänkin ng900:sta, eli ”täyspaineinen” 2,0-litrainen Turbo (136 kW). Auto vastaa muilta osin täysin meille tutumpaa versiota Aerosta."

Olikohan tossa vahvistetut männät...


Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)


Niin , tehokkaimman SAAB-mallin.

=)

On täytynyt olla ökytukitila että on hankittu turbosaabbi. Ei ole ollut köyhillä ja kurjilla mahdollisuuksia tuommosiin.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SKN - 17.07.16 - klo:21:37
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.
Eihän 9000 ollut edes tehokas, tehokkain jotain ~220hp. Toki perus corollaa tehokkaampi, mutta on siinä korissakin massaa liikiteltavaksi.

Mikä on KIAn takuuhuollon hinta? Eikö tuolla oteta auton halpaa myyntihintaa takaisin tehtaan taskuun.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9000

"Vuonna 1993 Saab toi markkinoille kautta aikojen tehokkaimman ja nopeimman Saab-mallin, Saab 9000 Aeron. Yhdysvaltojen markkinoilla auto tunnettiin Saab 9000 SPG:nä. 2,3 litran nelisylinterisen moottorin tehot olivat 165 kW (225 hv, automaatissa 147 kW/200hv) ja vääntöä oli 342 Nm. Turbo oli Mitsubishin TD04 (automaatti Garrettin T25). Autossa oli suuremmat 16″ Super-Aero-kevytmetallivanteet sekä normaalia matalampi alusta. Aero-mallia valmistettiin vuosina 1993–1997. Italian markkinoille valmistettiin Aero-mallia verotussyistä pienemmällä moottorilla, joka on tuttu Suomessa enemmänkin ng900:sta, eli ”täyspaineinen” 2,0-litrainen Turbo (136 kW). Auto vastaa muilta osin täysin meille tutumpaa versiota Aerosta."

Olikohan tossa vahvistetut männät...


Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)


Niin , tehokkaimman SAAB-mallin.

=)

On täytynyt olla ökytukitila että on hankittu turbosaabbi. Ei ole ollut köyhillä ja kurjilla mahdollisuuksia tuommosiin.

Hankintahakkuut.....

Ei SASsilla mitään 9000:sta ollu. Paskakiila eli 96:n sillä oli.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 17.07.16 - klo:21:59
jusu poika laitto ittestään laulun ,et muuta sitten osannut pelkkä linkitys ei ole sallittua.


SAS on hyvä antaamaan ohjeita linkittelyssä...


https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=search2;params=eJwtzj0OwjAMhuG7sLBYVOanRWycoQeIUsdSQKGpnLQRUg6Pgzq-j7_B1m12Jnb1WLEe6ppY0sKkOT5HhUna6QwIV7jAHQbAHnrAGyACDrpIPhZD8bMEzqzbRuv0ZsomzuG7S5Rs3Eu0HCfaRUs48P-DRmyFvKLPeUmPriulnH7KTjo9

Ja SASsin suosikki, Iltalehti..


https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?action=search2;params=eJwtzj0OwjAMhuG7sLB4MT8tK2foAaLUsZSg0FSOW4SUw-Ogju_jb7APu1-IQzs3bKe2VZa6MllOz8lgln66AMINrvCAEXCAAfAOiICjLWosH0flvWZWtm2nbX4xqStL_h5SRF1IYhW40iFWwpn_H3RiLxQNU1afOWr6AR2JOZ8.
Joo mutta aina niissä on joko johdatus tai oma mielipide,känällä ei koskaan yhtään mitään.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 17.07.16 - klo:22:02
Oli se siihen aikaan kova rassi tuo aero siitä ei päästä mihinkään.
Sivuhommia tein siitä tuli tuloja mukavasti ,metsät kasvoivat vauhdilla ei niitä autojen takia ole hakattu.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Hervast - 18.07.16 - klo:00:21
Onhan se varmaan ollut kova rassi kuivalla kesäkelillä. Talvella sitten säälittävä suttaaja.

Säälittänyt se saapin kohtalo, kun oisivat -83 tehneet nelivetoversion 900.sta niin ne autot ois totisesti sopineet pohjoisen oloihin, eikä olis jääneet niin mariginaalivehkeiksi.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: JösseJänis - 18.07.16 - klo:01:01
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.

Joku tässä mättää, ysitonninen Aero EI ole tehopeli, ellei ole reilusti viritetty. Bensaturbo, noilla tehoilla, ei oo vielä tietoakaan vaivattomasta liikkumisesta. Ihan ok. ja melkeen riittävä, mutta tehoauton voi tuossa unohtaa :)

Kaikki on suhteellista, mutta jos auto uutena peittosi suorituskyvyssä yki 95% maan silloisesta autokannasta, niin melkomoinen tehopeli tuo oli. Samoihin aikoihin kuitenkin jo BMW 520i oli jo kulkevan auton maineessa, ja toki peittosikin suurimman osan samaan aikaan myytävistä uusista autoista, puhumattakaan vallitsevasta autokannasta. 
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 18.07.16 - klo:07:39
Nyt juipit nukkumaan ,aamulla lähettävä mustikoita noukkimaan ,lakat on jo pakasteessa hyvin saatiin niitä vajaa 40 kiloa.
Mitäs perkelettä perheautonhankintaan SASSIN marjanpoiminnat kuuluu ja kaikenlisäksi kuka tollasia lakkoja syä mahottoman paljon niitä kiviäkin niissä menee joka hampaankoloon ja SASSILLA tekareiden alle,kaikenlisäksi raapiivat vielä perslävelläkin.Ja autokaupassa et ole käynytkään jos jostain lehtimäeltä olet ladasi ostanut.
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Kuulkaas moukurat mulla oli uuden karhee 9000 aero Saabbi kun te vielä kakitte vaippaan tai olitte isänne kuppasissa palleissa.Oli se tehokas peli ei voi kuin haikeudella muistella miten helppoa on liikkuminen tehoautolla.
Velipoika vaihto pariviikkoa sitten KIA Carensin 1,4 D on hiljanen kiisseli ja pitkä takuu,no sama kuume tarttu sen poikaan sekin vaihto samanlaisen mutta paremmin varustellun ja mustan.

KIA on hyvä auto! Sulaa 3 vuoteen siihen kuntoon ettei tarvii kuusankoskelle enää raahata!
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: kylmis - 18.07.16 - klo:07:54
Tänään noukin mustikoita 32 litraa ihan hyvä saalis 4,5 tunnissa.
Pohjoisessa on aina paremmin marjoja. Täällä on nyrkkisääntö, että litran noukkimiseen menee tunti. Porukat keränneet reilun 70 litraa ja itse 2 litraa ja kyllä siihen toi aika menee vaikka paikat on suurin piirtein tiedossa. Jos on pikkuisenkin huonommin marjoja, niin hommasta ei tahdo tulla yhtään mitään. Tämä on toinen hyvä mustikka vuosi peräkkäin.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: ja101 - 18.07.16 - klo:08:11
Oho, tänneppä on tullut tekstiä. Kiitos aiheeseen liittyvistä kommenteista. Yritän tässä vastailla tasapuolisesti nyt kun on aikaa.

Langettu on jo. Meillä on jo tuollainen bussipaku työautona, joten sen helppous on tiedossa, ja sen vuoksi ensisijaisesti tässä nyt haetaan sellaista samanlaista, mutta uudempaa ja muutenkin hieman siistimpää. Se on vaan niin pirun kätevä kun autossa sisällä pystyt liikkumaan. Siellä pystyy vaihtamaan muksujen vaatteet ja vaipat jos on tarvis. Muissa autoissa hyppäät aina sinne räntäsateeseen kun jotain tarvii tehdä. Se on totta, että automaattilaatikko tiputtaa vaihtoehdot aika minimiin. Nettiautoon kun syöttää hakuun minibussi, kevytkuorma-auto tai paku 5h istuimilla ja automaattilaatikolla niin hakutuloksina tulee mb vito ja sprinter, volkkari transporter/caravelle, muutama foordi, kasa jenkkejä ja ei paljon muuta. Joten valinnan varaa ei juuri paljon ole.

Moni täällä on tajoillut noita erilaisia tila-autoja. Miksi ne ovat niin järkyttävän näköisiä? Muutama voyageri on lähipiirissä ja sellaista ei meille ainakaan tule sen verran kalliiksi ovat käyneet. Samoin EI EI listalla on ranskalaiset. Anopin 306 pösö farkku oli tarpeeksi. Muutenkin tälläiset hieman marginaali merkit kuten jeep niin noista tulee väkisi mieleen, että kallista tulee olemaan. Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?

Budjettia ei sinänsä ole mutta jokin 20ke ja sit mitä tuosta vaihdokista saa, ehkä 10ke niin jotain tuollaista on ajateltu. Nelivetoa en kaipaa. Tuo mukanaan lisää liikkuvia osia ja mahdollisia vikakohteita. Työautosta sellainen löytyy ja se riittää. 

Moni on täälläkin kehunut noita volvoja, että sinne mahtuu. Lähipiirissä on aiemmin ollut noita volvoja ja silloin niitä rempattiin ainakin huolella ja kalliisti joten jonkinlaiset epäluulot noihin on. Liekä sitten mallikohtaisia ongelmia? Nyt on muutamia v70 ja xc70 ja niistä nyt ei ole kuulunut kummempia. Silti olen kyllä hieman kriittinen tämän suhteen.

Omasta listasta tosiaan unohtui hyundai H1 paku. Tosi tällä hetkellä ei tainut olla kuin yksi myynnissä automaattina ja sekin vain 3 istuttavana. Muutenkin en kaipaa autolta mitään hienouksia. Niillä kun on tapana tuoda mukanaan vikoja joiden korjailu maksaa sitten maltaita. Sinänsä en noita korealaisia pelkää. Niitä on lähipiirissäkin ollut ja joten perusvikoja noissa on ollut, mutta ei mitään sen tyylistä, että tässä on tämä tulitikkuaskin kokoinen laatikko ja se on rikki ja uusi maksaa 2 tonnia ja tämä on pakko olla ehjä. Eli esim. just noita takapyörän laakereita on mennyt. Ilmeisesti ovat hieman alimitoitettuja. Muutenkin noissa on se pitkä takuu, jos sattuisi niin uuden löytämään. Vanhemmilla on kian sorento ja ei ne huollot nyt niin kalliita niillä ainakaan ole olleet.

Joku haukku mb:n pakut. Mikä kaikkea niissä on vikana ollut? Kun oikeasti vaihtoehdot on aika vähissä ja volkkareita on haukuttu muualla kuin täällä. Niitä tosin näkee liikenteessä nykyään paljon.

Tämä on visainen ongelma. Toyotia kun on ollut aina ja nykyiseen perheautoon on 100tkm ja 6 vuoden aikana vaihdettu etuiskarit ja ei mitään muuta, no öljyjä ja suodattimia tietysti ym. perusjuttuja, niin kaikki muut tuntuu aika vikaisilta. Emäntä haluaisi volkkarin ja itse ostaisin ennemmin, vaikka 20 vuotta vanhan hiace taksin...
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: BACKSPACE - 18.07.16 - klo:08:47
Opel olisi hyvä valinta kysyjän tarpeisiin
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: ja101 - 18.07.16 - klo:08:49
Opel olisi hyvä valinta kysyjän tarpeisiin

No empä muistanu tätä. Vanhemmille on ollut kaksi ooppelia samalla kertaa eka ja vika. Missään ei voi olla enempää vikaa kuin tuossa.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: jusu - 18.07.16 - klo:08:50
Oho, tänneppä on tullut tekstiä. Kiitos aiheeseen liittyvistä kommenteista. Yritän tässä vastailla tasapuolisesti nyt kun on aikaa.

Langettu on jo. Meillä on jo tuollainen bussipaku työautona, joten sen helppous on tiedossa, ja sen vuoksi ensisijaisesti tässä nyt haetaan sellaista samanlaista, mutta uudempaa ja muutenkin hieman siistimpää. Se on vaan niin pirun kätevä kun autossa sisällä pystyt liikkumaan. Siellä pystyy vaihtamaan muksujen vaatteet ja vaipat jos on tarvis. Muissa autoissa hyppäät aina sinne räntäsateeseen kun jotain tarvii tehdä. Se on totta, että automaattilaatikko tiputtaa vaihtoehdot aika minimiin. Nettiautoon kun syöttää hakuun minibussi, kevytkuorma-auto tai paku 5h istuimilla ja automaattilaatikolla niin hakutuloksina tulee mb vito ja sprinter, volkkari transporter/caravelle, muutama foordi, kasa jenkkejä ja ei paljon muuta. Joten valinnan varaa ei juuri paljon ole.

Moni täällä on tajoillut noita erilaisia tila-autoja. Miksi ne ovat niin järkyttävän näköisiä? Muutama voyageri on lähipiirissä ja sellaista ei meille ainakaan tule sen verran kalliiksi ovat käyneet. Samoin EI EI listalla on ranskalaiset. Anopin 306 pösö farkku oli tarpeeksi. Muutenkin tälläiset hieman marginaali merkit kuten jeep niin noista tulee väkisi mieleen, että kallista tulee olemaan. Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?

Budjettia ei sinänsä ole mutta jokin 20ke ja sit mitä tuosta vaihdokista saa, ehkä 10ke niin jotain tuollaista on ajateltu. Nelivetoa en kaipaa. Tuo mukanaan lisää liikkuvia osia ja mahdollisia vikakohteita. Työautosta sellainen löytyy ja se riittää. 

Moni on täälläkin kehunut noita volvoja, että sinne mahtuu. Lähipiirissä on aiemmin ollut noita volvoja ja silloin niitä rempattiin ainakin huolella ja kalliisti joten jonkinlaiset epäluulot noihin on. Liekä sitten mallikohtaisia ongelmia? Nyt on muutamia v70 ja xc70 ja niistä nyt ei ole kuulunut kummempia. Silti olen kyllä hieman kriittinen tämän suhteen.

Omasta listasta tosiaan unohtui hyundai H1 paku. Tosi tällä hetkellä ei tainut olla kuin yksi myynnissä automaattina ja sekin vain 3 istuttavana. Muutenkin en kaipaa autolta mitään hienouksia. Niillä kun on tapana tuoda mukanaan vikoja joiden korjailu maksaa sitten maltaita. Sinänsä en noita korealaisia pelkää. Niitä on lähipiirissäkin ollut ja joten perusvikoja noissa on ollut, mutta ei mitään sen tyylistä, että tässä on tämä tulitikkuaskin kokoinen laatikko ja se on rikki ja uusi maksaa 2 tonnia ja tämä on pakko olla ehjä. Eli esim. just noita takapyörän laakereita on mennyt. Ilmeisesti ovat hieman alimitoitettuja. Muutenkin noissa on se pitkä takuu, jos sattuisi niin uuden löytämään. Vanhemmilla on kian sorento ja ei ne huollot nyt niin kalliita niillä ainakaan ole olleet.

Joku haukku mb:n pakut. Mikä kaikkea niissä on vikana ollut? Kun oikeasti vaihtoehdot on aika vähissä ja volkkareita on haukuttu muualla kuin täällä. Niitä tosin näkee liikenteessä nykyään paljon.

Tämä on visainen ongelma. Toyotia kun on ollut aina ja nykyiseen perheautoon on 100tkm ja 6 vuoden aikana vaihdettu etuiskarit ja ei mitään muuta, no öljyjä ja suodattimia tietysti ym. perusjuttuja, niin kaikki muut tuntuu aika vikaisilta. Emäntä haluaisi volkkarin ja itse ostaisin ennemmin, vaikka 20 vuotta vanhan hiace taksin...

juu nuosta mbstä niin nuo 98 vito ja 04 sprinter viä onki halapoja pitää ja huoltaa mutta siitä ylähäppäin on tuttavapiirin mukaan tullu palio ongelmia suuntaan ja toiseen.. ei voira enää mersun laarusta ja se näkyy myös sukulaastenki autoos plus sitte vaika osat ny onki kohtuuhintaasia poislukien poksit 800e kpl (joille löytyki seppä) niin vaatii aina starin hoitoa kuitenki.. perushommat kai ny on ok mutta niiku looraasta huomaa heti josei oo tehty pesuöljynvaihtoa.. ja samallahan se päivittelee.. kuitenki kaikkia pientä on koko ajan.. eihän ne toki aiva uusia ookkaa enää mutta ku erellisillä on ajettu se 600tkm nii näillä ei..

vain ku näihin tähtinokkiin tottuneena oli pikkuusen kynnystä istua emännän myötä ooppelihin sittemmin foorttihin ja ny viä kaikkein eniten epäuskua herättäneesehen huihaihin, niin voi vain toreta että muis se laatu on noussu, mersus laskenu.. enkä mersua enää osta..
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: MKR - 18.07.16 - klo:08:52
Meillä oli kolme vuotta sitten sama ongelma, kolme turvaistuinta ja kaksi aikuista autoon ei ole helppoa. Varsinkaan kun ns. tila-autoa ei meille tule. Käytiin kokeilemassa ennakkoluulottomasti ihan kaikkia isoja autoja, Volvo XC90 tuli pihaan. Monen Audin jälkeen eihän tuo nyt ole sama mutta hiljainen, oikeasti iso ja mukava ajaa. D5 vie kohtuullisesti, ei tuon kokoistatukseesi autoa voi ihan vähällä liikuttaa. 8-9litraa satasella menee. Mutta mahtuu kyytiin 5-7 hlöä, jos määrä pienempi kuin 7 niin mahtuu ne rattaat ja paljon muuta.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Reiskako - 18.07.16 - klo:09:21
Meillä oli kolme vuotta sitten sama ongelma, kolme turvaistuinta ja kaksi aikuista autoon ei ole helppoa. Varsinkaan kun ns. tila-autoa ei meille tule. Käytiin kokeilemassa ennakkoluulottomasti ihan kaikkia isoja autoja, Volvo XC90 tuli pihaan. Monen Audin jälkeen eihän tuo nyt ole sama mutta hiljainen, oikeasti iso ja mukava ajaa. D5 vie kohtuullisesti, ei tuon kokoistatukseesi autoa voi ihan vähällä liikuttaa. 8-9litraa satasella menee. Mutta mahtuu kyytiin 5-7 hlöä, jos määrä pienempi kuin 7 niin mahtuu ne rattaat ja paljon muuta.

Kuljeta nyt sentään lapsetkin turvavöissä kun itsekin kumminkin käytät. Mahtuuhan sitä autoon kun autoon vaikka kymmenen muttei laillisesti. Hommatkaa tilaauto jos tilaa tarvitaan niin kaikki on sentään vöissä kiinni.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Köntys - 18.07.16 - klo:10:03
Opel olisi hyvä valinta kysyjän tarpeisiin

Eilen kuuntelin peltoreista Oooppelin mainosta, Oooppelia luvattiin neljän vuoden takuilla.


Mitähän kaikenlaista takkua siinä on?
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 18.07.16 - klo:10:21
Oho, tänneppä on tullut tekstiä. Kiitos aiheeseen liittyvistä kommenteista. Yritän tässä vastailla tasapuolisesti nyt kun on aikaa.

Langettu on jo. Meillä on jo tuollainen bussipaku työautona, joten sen helppous on tiedossa, ja sen vuoksi ensisijaisesti tässä nyt haetaan sellaista samanlaista, mutta uudempaa ja muutenkin hieman siistimpää. Se on vaan niin pirun kätevä kun autossa sisällä pystyt liikkumaan. Siellä pystyy vaihtamaan muksujen vaatteet ja vaipat jos on tarvis. Muissa autoissa hyppäät aina sinne räntäsateeseen kun jotain tarvii tehdä. Se on totta, että automaattilaatikko tiputtaa vaihtoehdot aika minimiin. Nettiautoon kun syöttää hakuun minibussi, kevytkuorma-auto tai paku 5h istuimilla ja automaattilaatikolla niin hakutuloksina tulee mb vito ja sprinter, volkkari transporter/caravelle, muutama foordi, kasa jenkkejä ja ei paljon muuta. Joten valinnan varaa ei juuri paljon ole.

Moni täällä on tajoillut noita erilaisia tila-autoja. Miksi ne ovat niin järkyttävän näköisiä? Muutama voyageri on lähipiirissä ja sellaista ei meille ainakaan tule sen verran kalliiksi ovat käyneet. Samoin EI EI listalla on ranskalaiset. Anopin 306 pösö farkku oli tarpeeksi. Muutenkin tälläiset hieman marginaali merkit kuten jeep niin noista tulee väkisi mieleen, että kallista tulee olemaan. Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?

Budjettia ei sinänsä ole mutta jokin 20ke ja sit mitä tuosta vaihdokista saa, ehkä 10ke niin jotain tuollaista on ajateltu. Nelivetoa en kaipaa. Tuo mukanaan lisää liikkuvia osia ja mahdollisia vikakohteita. Työautosta sellainen löytyy ja se riittää. 

Moni on täälläkin kehunut noita volvoja, että sinne mahtuu. Lähipiirissä on aiemmin ollut noita volvoja ja silloin niitä rempattiin ainakin huolella ja kalliisti joten jonkinlaiset epäluulot noihin on. Liekä sitten mallikohtaisia ongelmia? Nyt on muutamia v70 ja xc70 ja niistä nyt ei ole kuulunut kummempia. Silti olen kyllä hieman kriittinen tämän suhteen.

Omasta listasta tosiaan unohtui hyundai H1 paku. Tosi tällä hetkellä ei tainut olla kuin yksi myynnissä automaattina ja sekin vain 3 istuttavana. Muutenkin en kaipaa autolta mitään hienouksia. Niillä kun on tapana tuoda mukanaan vikoja joiden korjailu maksaa sitten maltaita. Sinänsä en noita korealaisia pelkää. Niitä on lähipiirissäkin ollut ja joten perusvikoja noissa on ollut, mutta ei mitään sen tyylistä, että tässä on tämä tulitikkuaskin kokoinen laatikko ja se on rikki ja uusi maksaa 2 tonnia ja tämä on pakko olla ehjä. Eli esim. just noita takapyörän laakereita on mennyt. Ilmeisesti ovat hieman alimitoitettuja. Muutenkin noissa on se pitkä takuu, jos sattuisi niin uuden löytämään. Vanhemmilla on kian sorento ja ei ne huollot nyt niin kalliita niillä ainakaan ole olleet.

Joku haukku mb:n pakut. Mikä kaikkea niissä on vikana ollut? Kun oikeasti vaihtoehdot on aika vähissä ja volkkareita on haukuttu muualla kuin täällä. Niitä tosin näkee liikenteessä nykyään paljon.

Tämä on visainen ongelma. Toyotia kun on ollut aina ja nykyiseen perheautoon on 100tkm ja 6 vuoden aikana vaihdettu etuiskarit ja ei mitään muuta, no öljyjä ja suodattimia tietysti ym. perusjuttuja, niin kaikki muut tuntuu aika vikaisilta. Emäntä haluaisi volkkarin ja itse ostaisin ennemmin, vaikka 20 vuotta vanhan hiace taksin...

Vojasta sen verran että 2,4/2,5/2,8 litran moottorit on eurooppalaista tekoa. Nuo 2,4 ja 2,5 on kait joitaan spagetin purijoitten viritelmiä. 2,8 on mersun kone. Pienemmistä mootoreista tuo 2,8 on EHKÄ se suositeltavampi. 3,3 ja isommat on moparin tuotetta. Isommat on nokkaketjulla ja pienimmät nokkahihnalla.  2,5 ja 2,8 on dieseleitä ja loput bensoja. Koukkua ei perään voi suositella kun vaihteisto on sama kuin NEONISSA. Että kyllä sen saa särettyä jos laittaa tomaattiin 1600kg kärrin perään ja repii sitä.

Nelivedot järestään 3.6 litran tai 3,8 litran moparilla.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 18.07.16 - klo:11:21
Vihasta vielä sen verran että chryslerit on kasattu Euroopassa. Plymouth ja Dodge taas meren takana. Että kun haukutaan "jenkki" p....askaks. pitäs muistaa missä se todellisuudessa on kasattu ja mistä osista.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 18.07.16 - klo:16:42
Taksi miehillä on ollut paljon noita voualetukoita ne ajaa 250 th ja sitten vaihtoon yleensä tuohon km. niihin ei tarvitse tehdä juuri remonttia,varmoja peliä.
Noista xc90 kiertää juttu jotta kun 200 th. on mittarissa kone laukee järestään .
Tarinan pisti liikkeelle autoilija jolla noita ollut monta ja aina vaihtaa ennen poksahdusta.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: -Joomies- - 18.07.16 - klo:18:56
Taksi miehillä on ollut paljon noita voualetukoita ne ajaa 250 th ja sitten vaihtoon yleensä tuohon km. niihin ei tarvitse tehdä juuri remonttia,varmoja peliä.
Noista xc90 kiertää juttu jotta kun 200 th. on mittarissa kone laukee järestään .
Tarinan pisti liikkeelle autoilija jolla noita ollut monta ja aina vaihtaa ennen poksahdusta.

Onko D5 erilainen kuin D5?
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: antti-x - 18.07.16 - klo:19:08
Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?


Jos sen automaatin haluaa niin voi olla että vahtoehtona on vain ne "uudemmat" 1.8:t. Ja nekin on nykyään vähintään 6-7v ja sen ikäisinä selvästi alle budjetin, mutta tuskin autosta pakko on maksaa paljon?

Ei tuon 1.8 paljoa nuhaisempi pitäisi speksien valossa olla. Kun ei oikein mitään vikaa ole ollut paitsi ilmastoinnin kompressorin  (purkuosa tilalle)  ja hanskalokeron lukon hajoaminen , niin en osaa sanoa mitä kannattaa katsoa. Ehkä se että puhaltaa kylmää? Omassa oli ruostepilkkua takaluukussa mutta ei juurikaan ole 5 vuoden aikana pahentunut, ja muuten pysynyt ruostettomana. Soitin on varaosana tosi kallis kuulemma, eli se kannattaa katsoa että toimii kaikki mitä tarvitsee.

Lähinnä kannattaa kokeilla sopiiko omaan käteen ja omaan tarpeeseen, voi olla että on liian kompakti jos pakun rungosta tykkäisi.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 18.07.16 - klo:19:26
Ruostepilkkuja (rupia) saa takaluukun pintaan varmasti jos ajaa soratietä kovalla vauhdilla peräkärry perässä ,näin teki ml mersun omistaja vaikka auto oli vain kolme vuotta vanha pinnassa kymmeniä rupia.
Murskeen palat kimpoavat peräkärryn etuosasta takaluukkuun .
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Dr.Who - 18.07.16 - klo:19:28
Taksi miehillä on ollut paljon noita voualetukoita ne ajaa 250 th ja sitten vaihtoon yleensä tuohon km. niihin ei tarvitse tehdä juuri remonttia,varmoja peliä.
Noista xc90 kiertää juttu jotta kun 200 th. on mittarissa kone laukee järestään .
Tarinan pisti liikkeelle autoilija jolla noita ollut monta ja aina vaihtaa ennen poksahdusta.
Voyagerista puheen ollen ,se on täys paskaläjä.Mut SAS marjanpoimintareissussa toimii thaityttökuorma päällä ja panohutleri perässä.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Dr.Who - 18.07.16 - klo:19:30
Montas litraa SAS tänään poimi?
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 18.07.16 - klo:19:47
Taksi miehillä on ollut paljon noita voualetukoita ne ajaa 250 th ja sitten vaihtoon yleensä tuohon km. niihin ei tarvitse tehdä juuri remonttia,varmoja peliä.
Noista xc90 kiertää juttu jotta kun 200 th. on mittarissa kone laukee järestään .
Tarinan pisti liikkeelle autoilija jolla noita ollut monta ja aina vaihtaa ennen poksahdusta.
Voyagerista puheen ollen ,se on täys paskaläjä.Mut SAS marjanpoimintareissussa toimii thaityttökuorma päällä ja panohutleri perässä.

No makuasioista on turha kiisatellä ja jokaisella oikeus mielipiteeseensä. Minusta vain maineeseensa nähden yllättävän hyvä auto kun unohtaa Suominismin että kaikki jenkit on p....askoja.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: SAS - 18.07.16 - klo:19:53
Montas litraa SAS tänään poimi?
Vain 8 piti valmistautua hakkeen tekoon ei kerennyt .
Millään tavoin en puolusta mitään merkkiä ,mutta tosiaan tuossa kylällä on noita vouagereja ollut
eikä ne niitä ole moittinut.Paljon ajettuahan ei tietenkään kannata ostaa mutta jos alle 100 th.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Terminator II - 18.07.16 - klo:20:07
Montas litraa SAS tänään poimi?
Vain 8 piti valmistautua hakkeen tekoon ei kerennyt .
Millään tavoin en puolusta mitään merkkiä ,mutta tosiaan tuossa kylällä on noita vouagereja ollut
eikä ne niitä ole moittinut.Paljon ajettuahan ei tietenkään kannata ostaa mutta jos alle 100 th.

No mulla on 320t mittarissa eikä vielä isompia murheita. Nyt oottaa ABS nauttia.
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: Julle - 18.07.16 - klo:21:53
Volvoja ollu mukeloitte aikaa vaa tässä tönössä. V40 oli kyllä todella surkea esitys joka suhteessa. v70R -09 oli kyllä autona tosi mukava mutta ei siihe kyllä saanu kolmee tenavan jakkaraa mahtuu takapenkille vierekkäi millää. No sitte tulikii neljäs mukelo ni viime syksynä sitte vaihettii xc90 7-paikkane. Ei taija siihekkää mahtua kolmee jakkaraa vierekkäi mutta ei toki tarttekkaa ku nousee se keskijakkaran persaus vähä ylemmän ja yks suapi istua possuosastossa. Ja silti vielä mahtuu roinaa takakonttii. Enste oli mielessä 70:sen jälkee että hommata jokkuu ransportteri ku on se pakuversio kuiteki itellä mutta kyllä unohtu volski äkkiä ku pääs toteemaan miten aina saa jotai olla portterii laittamassa.  >:(
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: metvil - 18.07.16 - klo:23:04
Parhaat on olleet caprise Classic paikkoja 1+2+3.Eli eteen kaksi aikuista
ja koroke,taakse kolme vanhempaa.Audi A8 jää vain etupenkin osalta huonommaksi.
Molempien konttiin mahtuu parit vaunut heittämällä.Tukkimalla kolmannetkin!
Ja käytettyinä (kilohinnalla)aina ostettu! ;)
Otsikko: Vs: Tilava perheauto?
Kirjoitti: MKR - 18.07.16 - klo:23:20

Meillä oli kolme vuotta sitten sama ongelma, kolme turvaistuinta ja kaksi aikuista autoon ei ole helppoa. Varsinkaan kun ns. tila-autoa ei meille tule. Käytiin kokeilemassa ennakkoluulottomasti ihan kaikkia isoja autoja, Volvo XC90 tuli pihaan. Monen Audin jälkeen eihän tuo nyt ole sama mutta hiljainen, oikeasti iso ja mukava ajaa. D5 vie kohtuullisesti, ei tuon kokoistatukseesi autoa voi ihan vähällä liikuttaa. 8-9litraa satasella menee. Mutta mahtuu kyytiin 5-7 hlöä, jos määrä pienempi kuin 7 niin mahtuu ne rattaat ja paljon muuta.

Kuljeta nyt sentään lapsetkin turvavöissä kun itsekin kumminkin käytät. Mahtuuhan sitä autoon kun autoon vaikka kymmenen muttei laillisesti. Hommatkaa tilaauto jos tilaa tarvitaan niin kaikki on sentään vöissä kiinni.

Xc90 on meillä 7 paikkainen, tulee kaksi penkkiä lisää takakontin lattiasta nostamalla ja on toki vyöt. Muksut eivät kulje siellä vaan aina omissa istuimissaan. Tuossa Volvossa on vielä tavaratila tuossakin asennossa, esim. ML Merssussa tai X5 Benarissa ei ole missään asennossa... Tuo todettiin kun noita vertailtiin. Ja tuohon X5 koneiden laukeamiseen 200tkm kohdalla, kummasti noilla Volvoilla on kelattu isojakin lukemia. Ja ihan samat koneet noissa XC malleissa. Laatikotkin taitaa olla samoja, vaikka painoa enemmän, siinä ehkä se heikko kohta. Mutta älkää kertoko meidän Vollelle, siinä on jo 270 tkm mittarissa. Hajoaa pian kun saa tietää...