Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kestääkö apesekoitin?  (Luettu 24062 kertaa)

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Kestääkö apesekoitin?

Mlahdelle, kyllä toi shrinkage on ihan joka puolella tunnistettu ongelma. Kuiva-aine häviää hallitsemattoman soluhengityksen ja virhekäymisen kautta vedeksi ja hiilidioksidiksi. Eli kompostoituu.


Liittyykö tähän aina rehun lämpeneminen tai joku muu helposti havaittava ilmiö, vai voiko tapahtua huomaamatta?
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Kestääkö apesekoitin?

Rehut voi tehdä aumaan, jolloin ei tuu pitkiä pankkilainoja.

Tais olla vuosi 2008, kun satoi vettä jotakuinkin koko vuoden. Maaliskuun loppupuolella auman edusta jäätyi viikoksi ja heinäkuussa taisi olla kuivaa toinen viikko, muuten ryvettiin kurassa. Silloin kypsyi päätös, ei enää ikinä...
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Kestääkö apesekoitin?
kyllä paalit menee pilalle enemmin ku tehrään märkänä. ei liika kuivuus haittaa niinkää.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kestääkö apesekoitin?

Rehut voi tehdä aumaan, jolloin ei tuu pitkiä pankkilainoja.

Tais olla vuosi 2008, kun satoi vettä jotakuinkin koko vuoden. Maaliskuun loppupuolella auman edusta jäätyi viikoksi ja heinäkuussa taisi olla kuivaa toinen viikko, muuten ryvettiin kurassa. Silloin kypsyi päätös, ei enää ikinä...
No juu. Peltoaumoja kannatta kyllä välttää. Toisaalta jos on järjellinen paikka niille paaleille, (joka siis ei ole pellonlaita) niin samaan paikkaan tekee myös auman.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Kestääkö apesekoitin?
(verokikkailulla voi jopa kustantaa osan paali muoveista)
Nyt tipahdin kärryiltä! ??? Meinaatko, että ostamalla paalimuovit tulee niin paljon tappiota että säästämällä veronmaksussa saa ne maksuun.  :o
Ei Mutta käsittääkseni jättämällä ennakko alveja ja veroja maksamatta niin saa ilmaista rahaa käyttöön jolloin lehmät on jo tuottanut muovit kun verot tulee maksuun. Kysykää viisaammilta miten homma kannattaa tehdä mutta näin käsittääkseni pystyy toimimaan. Toista on monivuotisen laakasiilolainan kanssa joka on rahoitettava  pankista pidemmäksi aikaa.
Jos tilanne on tuo että paalimuovirahat pitää hankkia kikkailemalla veronmaksujen kans, niin ehkä kannattaisi tarkastella tilan toimintaa hieman laajemmin...

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Kestääkö apesekoitin?
(verokikkailulla voi jopa kustantaa osan paali muoveista)
Nyt tipahdin kärryiltä! ??? Meinaatko, että ostamalla paalimuovit tulee niin paljon tappiota että säästämällä veronmaksussa saa ne maksuun.  :o
Ei Mutta käsittääkseni jättämällä ennakko alveja ja veroja maksamatta niin saa ilmaista rahaa käyttöön jolloin lehmät on jo tuottanut muovit kun verot tulee maksuun. Kysykää viisaammilta miten homma kannattaa tehdä mutta näin käsittääkseni pystyy toimimaan. Toista on monivuotisen laakasiilolainan kanssa joka on rahoitettava  pankista pidemmäksi aikaa.
Jos tilanne on tuo että paalimuovirahat pitää hankkia kikkailemalla veronmaksujen kans, niin ehkä kannattaisi tarkastella tilan toimintaa hieman laajemmin...



Nii, ja mikä on ennakko alvi ja miten ennakkoverot voi jättää maksamatta? ???
Käteinen ratkasee

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Kestääkö apesekoitin?
(verokikkailulla voi jopa kustantaa osan paali muoveista)
Nyt tipahdin kärryiltä! ??? Meinaatko, että ostamalla paalimuovit tulee niin paljon tappiota että säästämällä veronmaksussa saa ne maksuun.  :o
Ei Mutta käsittääkseni jättämällä ennakko alveja ja veroja maksamatta niin saa ilmaista rahaa käyttöön jolloin lehmät on jo tuottanut muovit kun verot tulee maksuun. Kysykää viisaammilta miten homma kannattaa tehdä mutta näin käsittääkseni pystyy toimimaan. Toista on monivuotisen laakasiilolainan kanssa joka on rahoitettava  pankista pidemmäksi aikaa.
Jos tilanne on tuo että paalimuovirahat pitää hankkia kikkailemalla veronmaksujen kans, niin ehkä kannattaisi tarkastella tilan toimintaa hieman laajemmin...



Nii, ja mikä on ennakko alvi ja miten ennakkoverot voi jättää maksamatta? ???
Ennakkoverothan voi kai jättää maksamatta, jos ei ilmoittaudu ennakkoperintärekisteriin...mut ton alvin kohdalla tipuin rattailta jo Kosken kohdalla...tietäiskö Sorkkis  ???  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kestääkö apesekoitin?
en ole itse joutunut kikkailemaan verojen kanssa mutta olen käsittänyt että jättämällä ennakoverot maksamatta ja ottamaan kaikki tulot verollisina saadaan huomattava määrä rahaa käyttöön ilman korkoa. Hyvää kirjanpitoa se vaatii jotta ei tule yllätyksiä kun verot tulee maksuun. en tosiaan tiedä miten homma tehdään mutta olen käsittänyt että se on mahdollista.

Se on monella tilalla käsittääkseni ongelma että vaikka vuoden tulos voi näyttää hyvältä niin kesällä ja alkusyksyllä puuttuu käyttöraha.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Doksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 416
Vs: Kestääkö apesekoitin?
Ennakkoverot kannattaa käydä sopimassa verottajan kanssa. On kuitenkin hyvä muistaa, että jos sitten kuitenkin tulee tulosta ja veroja maksuun, niin ne on kuitenkin hoidettava. Ja jos verottaja muistaa mätkyillä, niin se usein lähettää myös lisäennakoita ja seuraavan vuoden ennakot ovat taas suuremmat. Ja sitten onkin jo oltava aika hyvä suustansa, jotta taas saisi ennakot poistettua.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Kestääkö apesekoitin?
Liittyykö tähän aina rehun lämpeneminen tai joku muu helposti havaittava ilmiö, vai voiko tapahtua huomaamatta?
Ei se ihan huomaamatta tapahdu.

lavalille noista kuivista paaleista: jos rehussa on pelkkää sokeria eikä käymistúotteita, on säilöntätappioita syntynyt. Sillon sulla on hevosheinää eikä märehtijänruokaa paalissa. Energiaa on otettava enemmän väkirehuista ja/tai syömällä hiukan enemmän. Tämän huomaa varsinkin appeella ruokkiessa, kun kuiva-aineensyönti nousee käymistuotteita sisältämättömän rehun ollessa käytössä. Maitoa saattaa tulla se mitä ennenkin, mutta rehua kuluu enemmän eli rehukustannus nousee. Meillä nousu oli 10% luokkaa eli mun mielestä merkittävä. Ruutikuivilla paaleilla saa silti erinomaisia tuotantolukuja, kun käyttää paljon väkirehuja.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Kestääkö apesekoitin?
en ole itse joutunut kikkailemaan verojen kanssa mutta olen käsittänyt että jättämällä ennakoverot maksamatta ja ottamaan kaikki tulot verollisina saadaan huomattava määrä rahaa käyttöön ilman korkoa. Hyvää kirjanpitoa se vaatii jotta ei tule yllätyksiä kun verot tulee maksuun. en tosiaan tiedä miten homma tehdään mutta olen käsittänyt että se on mahdollista.

Se on monella tilalla käsittääkseni ongelma että vaikka vuoden tulos voi näyttää hyvältä niin kesällä ja alkusyksyllä puuttuu käyttöraha.

Kyllä nyt olet käsittänyt väärin, ei tuollaista ole. Multa on sitten mennyt joku ohi, jos tuollaista on. Vai tietääkö joku jotain lisää? ??? :o
Se ennakko alvi on vieläkin epäselvä...
Käteinen ratkasee

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kestääkö apesekoitin?
Jos viitsisi niin....

Mut ei viitsi  :D

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Kestääkö apesekoitin?
en ole itse joutunut kikkailemaan verojen kanssa mutta olen käsittänyt että jättämällä ennakoverot maksamatta ja ottamaan kaikki tulot verollisina saadaan huomattava määrä rahaa käyttöön ilman korkoa. Hyvää kirjanpitoa se vaatii jotta ei tule yllätyksiä kun verot tulee maksuun. en tosiaan tiedä miten homma tehdään mutta olen käsittänyt että se on mahdollista.

Se on monella tilalla käsittääkseni ongelma että vaikka vuoden tulos voi näyttää hyvältä niin kesällä ja alkusyksyllä puuttuu käyttöraha.

Kyllä nyt olet käsittänyt väärin, ei tuollaista ole. Multa on sitten mennyt joku ohi, jos tuollaista on. Vai tietääkö joku jotain lisää? ??? :o
Se ennakko alvi on vieläkin epäselvä...

On tuollainen, jos et ilmottaudu ennakkoverovelvolliseksi  :o Tiedän jokusen vahvasti investoineen tilan, jotka ei ennakoita maksele...Mun älyllä en kyl vielä ole tajunnut, että mikä täs on se idea, miksi se kandee noin tehdä, joku viisaampi vois kertoa  ???  ??? Alvit sitten eri asia...
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Kestääkö apesekoitin?
en ole itse joutunut kikkailemaan verojen kanssa mutta olen käsittänyt että jättämällä ennakoverot maksamatta ja ottamaan kaikki tulot verollisina saadaan huomattava määrä rahaa käyttöön ilman korkoa. Hyvää kirjanpitoa se vaatii jotta ei tule yllätyksiä kun verot tulee maksuun. en tosiaan tiedä miten homma tehdään mutta olen käsittänyt että se on mahdollista.

Se on monella tilalla käsittääkseni ongelma että vaikka vuoden tulos voi näyttää hyvältä niin kesällä ja alkusyksyllä puuttuu käyttöraha.

Kyllä nyt olet käsittänyt väärin, ei tuollaista ole. Multa on sitten mennyt joku ohi, jos tuollaista on. Vai tietääkö joku jotain lisää? ??? :o
Se ennakko alvi on vieläkin epäselvä...

On tuollainen, jos et ilmottaudu ennakkoverovelvolliseksi  :o Tiedän jokusen vahvasti investoineen tilan, jotka ei ennakoita maksele...Mun älyllä en kyl vielä ole tajunnut, että mikä täs on se idea, miksi se kandee noin tehdä, joku viisaampi vois kertoa  ???  ??? Alvit sitten eri asia...
Tarkoittikohan se että on ALV.n osalta kuukausi menettelyssä saa alvit heti pois ,mutta ei maksa ennakko veroja.....joku kyllä konkurssi kypsä tyyppi selitti ,mitä kannattaa maksaa eräpäivänä ja mitä ei sakko korkojen takia....verot tais just olla mistä ei heti sakkokorot lähdepyörimään...
en ole varma asiasta..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kestääkö apesekoitin?
toi ennakko alvi oli vaan joku ajatusharha eli sellaista ei kyllä ole. Ainut missä siinä saa rahaa käyttöön käsittääkseni on että ottaa kaikki tulot aina alveineen eikä jätä niitä meijerille ja metsäyhtiöille odottamaan sinne helmikuulle. Tulot vaan pitää laskea niin että raha on sitten kun alvimaksut tulee.

Tossa verossa en tiedä miten homma toimii mutta olen ollut kuulevinani koulunpenkillä aikanaan että verot voi painottaa loppuvuoteen jolloin koko kesän rahat on koroitta yrityksen käytössä. kertokaa joku muukin jos olette kuulleet jotain vastaavaa koska tuskin nyt untakaan olen nähnyt.
.

Kaiken tarkoitushan on vaan saada yritykselle rahaa käyttöön sille aikaa kun tuotantopanokset on kiinni mutta tuote ei ole viellä valmistunut.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.