Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran juhlatarjous  (Luettu 33210 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä en pystyny kesällä vaihtamaan vuodenvanhaan käytettyyn, kun tuo uudenkoneen alennus teki sen, että ois pitäny antaa siitä vuodenvanhasta sama väliä, kuin siitä, minkä maanantaina tehtaalta hain. Tuntui kyllä aika epäloogiselta, mutta myyjäkin naureskeli, että uusis on nyt vaan neuvotteluvaraa,  kun ihmettelin, että miks mun koneen hinta putoaa jos sunkin koneen hinta tippuu. ::)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtran juhlatarjous
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.

Me tehtiin viimisestä kolme kuukaut kauppaa ni johan alko olla hinta kohillas  ;D

 Juu, ja sit ne väittää että eka pyynti on kerralla tehty valmiiksi. Tosin Agrilla on nykyisin minun kohdalla just näin ollutkin. Kyllä siinä tinkimisessä saa mukavasti itelleen säästöä ja sitä kautta palkkaa!

Juu... toisille lyödään tinkivara heti kättelyssä... Kun on saanut sen maineen.



 Paitsi Agrimarketissa...siellä lyödään kova välirahapyynti ja siitä ei sitten tingitä. No, eipä ole tarvinu Jonnuja ostaakaan vähään aikaan, pitäkööt tunkkinsa!  :D

Juu ihan niinkuin yleisesti heitin. Ps.Mitään 700€ kalliimpaa en ole Agrista ostanut
Nii se on...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtran juhlatarjous
Onhan se Velimatti ollu aina vähän ylihinnoiteltu ja alivarustettu, mutta toisaalta ei esim. turvemiehille työnnetä väkisin varusteita, mitä siellä suolla ei tarvi. Vaikka tuo 171 menee nevalle sellaisenaan, korjatkaa jos ihan hakoteillä?

tätä munkin piti sanoa että voi olla yllättävänkin paljon käyttäjiä joille tämä varustelu riittää. Toki saahan siihen hintaan lisää sen 20 jos lähtee varustelee konetta monipuoliseksi urakointiraktoriksi. Jos vaihdeaskia vaihtaa niin hinnan saa jo toiselle sadalle.

periaatteeshan se piisaas kaikille muttaku pitää olla paree ku muilla :D
nevalla ne etujouset vain kerää kaiken mujun ja upottaessa ei niin hyvä ??? samoon sähköohjattu hydr on turha, nevakoneista se loppuu ennen aikojaan.. se nyt vain on sen verra kuluttavaa hommaa, joka ei oo ollu ei voi tietää.. toisaalta nevakoneet monesti parempikuntoisia ja huollettuja kuin esim maataloudesta tulleet vaihtorivis.

Mitä itse ollut nevalla, niin missä muussa hommassa konetta puhdistetaan niin usein. Mielestäni moottori tietyissä hommissa on vaan kovimmillaan oleva komponentti.Mut esim jyrsinnät ja kääntämiset kevyttä hommaa +150hp koneelle. Esim noukinvaunun veto huomattavasti kuluttavampaa hommaa. Otetaan pellolla kaikki teho irti PTO kautta ja sitten kiskotaan täyttä laukkaa tiellä ja rinteissä, montuista kautta risteyksistä puhumattakaan.Akselit kovilla,voimansiito ja jarrut.

kääntelyä yli 150hp??? jaa no mä oon ollukki vain köyhis taloos töis ;) jyrsintä kovilla kantosilla kentilläkö ei kuluta voimansiirtoa? mitähän varte niitä pooritumppeja ja niveliä sitte kuluu? entäs sitte kärryttely tai mekaaninen? kuorma päälle ja aumaa kohti, akselit on siäki kovilla, kantoja on, voimansiirtoa rassaa aina ku vähäki ahistaa ja jarrujahan ei tarvita! no kuinka vain, ei tuu mun unihin enää ;)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtran juhlatarjous
Nevakoneina tuntuu ainakin täälpäin olevan vielä 8400, 8550, 8950:t, harvemmin t-läisiä. Monista mittari yli 10 000 ja still going strong. Remonttiakin tekevät, milloin taka-akseliin, milloin nelivedon ulos-ottoon, milloin perään, milloin tumppiin mutta moottorit useimmissa avaamattomia.

Kääntäjää vetää yhdellä suolla muuten A92:nen.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Valtran juhlatarjous
No huh huh taas... Kyllähän se ny kumminkin on niin, että normi maataloustyössä traktori ei koville juurikaan joudu, jos tehon tarve on edes likipitäen täytetty. Sukutilan noukkarin/lietekärrin vetäjät ny lähinnä saa pikkasen ruosteen ja karstan poistoa sen ajan kun niillä täpistetään muutamaa kuormaa isun kanssa siilolle/pellolle.

Tää vaan osoittaa että sukutilatäppärillä ei ole mitään käsitystä koneiden mahdollisesta max käyttöasteesta ja työnteosta. Tunkionvahdinta onkii monen sukutilakoneen päätyö 24/7/365...  ;D

Urakkahommissa ja etenkin nevaoloissa sitten hiukan koneen kestävyyttäkin testataan.  8)
Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: Valtran juhlatarjous
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...
Eikös nyt esitellä uudistettu N-sarja syksyn näyttelyissä?

***varmaan esitellään. mä näin kesällä semmosen uudella maskilla olevan ureaännän. ihan siistin näkönen peli oli.
Huhujen mukaan osassa uusissa N-sarjalaisissa ois 3-sylinteriset moottorit.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26143
  • vastustan
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtran juhlatarjous
Noooo 5v. vedettiin 55 mekkiä ja lisäksi pari vuotta toisella koneella viivotin, jyrsin pakettia....
Ja kerran katkes tumppi kun otti aisaan kiinni aumalta laskeutuessa.
Ps. täälläpäin soilla +150hp miel 200hp koneet ja harvemmin kääntäjän edessä omaa pikku pörpötintä.


Ja tänäkesänä tullut kelkottua 600ha rehua siiloihin.....yms...
Lietettä 12000-15000m3(muitten hommien ohella)
Omaan ajokkiin 2000h/v. Et jotain käsitys pohjaa tunkion valvomisesta
Nii ja talvet menee auratessa......

Edelleen väitän että noukkarin veto kuluttavinta
Nii se on...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtran juhlatarjous
Onkohan tää liian hyvä tarjous kun myyntipäällikkö siirtyy myymään risukouria ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Valtran juhlatarjous
Jos ostaa tuon juhlavaltran niin onko traktorilla huristelu sen jälkeen yhtä juhlaa  ??? Jos on tällainen takuu, niin minä kyllä ostan.

Saa maksaa vajaat 30 tonnia, noin 90 heppaa, pinkki, ei mitään sähköpelleilyjä. S-postiosoite löytyy profiilista  8)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.

 Jos turhan tarkkaan lukee pikkujontikan ohjekirjaa, niin siellä kielletään vanteen kehältä kiinni tuleva apupyörä, keskiökiinnitteinen sen olla pitää...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.

 Jos turhan tarkkaan lukee pikkujontikan ohjekirjaa, niin siellä kielletään vanteen kehältä kiinni tuleva apupyörä, keskiökiinnitteinen sen olla pitää...
Ja etukuormainta käytettäessä ei saa ajaa kuin 8km/h  :D 

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Valtran juhlatarjous
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.

 Jos turhan tarkkaan lukee pikkujontikan ohjekirjaa, niin siellä kielletään vanteen kehältä kiinni tuleva apupyörä, keskiökiinnitteinen sen olla pitää...
Ja etukuormainta käytettäessä ei saa ajaa kuin 8km/h  :D 

 En mä o kyl ikinä etukuormaajan kanssa yli 6 km/h ajanut... ::)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.