Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ihan Canadaa !  (Luettu 14103 kertaa)

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Ihan Canadaa !
yllättävän moni tekee. Kaveri on siementäjänä ja kerran asiasta kyselin niin sanoi että en uskokaan kuinka isolla osalla tiloista sanotaan " Ihan sama" kun semmari kysyy että mitäs laitetaan.. :)

risa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Ihan Canadaa !
yllättävän moni tekee. Kaveri on siementäjänä ja kerran asiasta kyselin niin sanoi että en uskokaan kuinka isolla osalla tiloista sanotaan " Ihan sama" kun semmari kysyy että mitäs laitetaan.. :)

Mitä? Sonni on vaihtunu? Onks Jotain Halpaa kuollu?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ihan Canadaa !
yllättävän moni tekee. Kaveri on siementäjänä ja kerran asiasta kyselin niin sanoi että en uskokaan kuinka isolla osalla tiloista sanotaan " Ihan sama" kun semmari kysyy että mitäs laitetaan.. :)

Mitä? Sonni on vaihtunu? Onks Jotain Halpaa kuollu?

"Ihan Saman" indeksi on nykyään parempi kuin tuon "Jotainin Halvan"  :D

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: Ihan Canadaa !
Mulla alkaa tässä mielenkiintoinen seuranta, miten ne suomalaiset pärjää kanukeille samoissa olosuhteissa. Uuteen navettaan ostettujen hiehojen isät on 95% suomalaista käyttölistatavaraa ja omat jalosteet on vähintään 50% kanadalaisverta omaavia omia jalosteita. Ja tässä vaiheessa siemennykset painottuu edelleen noihin kanukeihin, myös ostohiehojen kohdalla.  ;D Aika näyttää mihin tämä tie vie...

lypsikki

  • Vieras
Vs: Ihan Canadaa !
Heh heh
-kyllä hymy hyytyy kun noiden "Ihan Sama" ja "Jotain Halpaa" sonnien tyttäriä lypselee. Toisinaan "Jotain Halpaa"  on ollut monien mielestä parempi vaihtoehto kuin NTM-kuninkaat, jotka periyttää enimmässä määrin huippu-NTM:n lisäksi myös ei-toivottuja ominaisuuksia.

Kamikaze

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 124
Vs: Ihan Canadaa !
Niin, oon kyllä huomannut, että esim. sektattuja ay-sonneja kattellessa fabalta meinaa itku tulla. Jos on pääkriteereinä utarerakenne, luonne ja lypsettävyys sekä vedinten sijainti ja koittaa välttää muissa ominaisuuksissa pahoja miinuksia, ei siellä ole mitään minulle. Ei tosin Huitin listoillakaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ihan Canadaa !
Miten on.

Suomalainen Ay toimii ja Kanadalainen Ay toimii. Molemmat ovat eriytyneitä sukulinjastoja. Kun näitä sekoitetaan niin rupeaako tulemaan sekulia joukkoon  ??? Siis hyvin poikkeavia yksilöitä, kooltaan ja toiminnaltaan.

Teoriassa pitäisi tulla 10%

risa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Ihan Canadaa !
Heh heh
-kyllä hymy hyytyy kun noiden "Ihan Sama" ja "Jotain Halpaa" sonnien tyttäriä lypselee. Toisinaan "Jotain Halpaa"  on ollut monien mielestä parempi vaihtoehto kuin NTM-kuninkaat, jotka periyttää enimmässä määrin huippu-NTM:n lisäksi myös ei-toivottuja ominaisuuksia.

Niinno, täl hetkel se "Jotain Halpaa" taitaa olla toiselta nimeltään David. Ja eikös se olekin niitä holstikkisekotuksia, joita ei kenellekään pitänyt vahingossa työntää.... On vaan aika vaatimattomiks kuihtuneet maininnat sekarotuisuudesta käyttölistassa. Sit ku voidaan todeta, että juu, näistä ne suomalaiset tykkää, nii voi vaan kuvitella mitä kohta siellä listalla on. Ei ainakaan Ay:tä.

Jos FAY x CdnAY tuottaa 10% sekulia, niin se on aika vähän verrattuna siihen mitä esim FAY x SRB ja FAY X RDM tuottaa, koekappaleet kaikista tehty.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ihan Canadaa !
Niin, oon kyllä huomannut, että esim. sektattuja ay-sonneja kattellessa fabalta meinaa itku tulla. Jos on pääkriteereinä utarerakenne, luonne ja lypsettävyys sekä vedinten sijainti ja koittaa välttää muissa ominaisuuksissa pahoja miinuksia, ei siellä ole mitään minulle. Ei tosin Huitin listoillakaan.
Burdette ?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Ihan Canadaa !
yllättävän moni tekee. Kaveri on siementäjänä ja kerran asiasta kyselin niin sanoi että en uskokaan kuinka isolla osalla tiloista sanotaan " Ihan sama" kun semmari kysyy että mitäs laitetaan.. :)

Mitä? Sonni on vaihtunu? Onks Jotain Halpaa kuollu?

"Ihan Saman" indeksi on nykyään parempi kuin tuon "Jotainin Halvan"  :D

 Meillä ei hintaa katota, siihen kompastutaan...."Jatketaan entisellä" on vanha suosikki, mutta suvun sisäisen dynamiikan säilyttämiseksi, on siirrytty kayttämään: "Samaa, kuin eka kerralla."

Kamikaze

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 124
Vs: Ihan Canadaa !
Niin, oon kyllä huomannut, että esim. sektattuja ay-sonneja kattellessa fabalta meinaa itku tulla. Jos on pääkriteereinä utarerakenne, luonne ja lypsettävyys sekä vedinten sijainti ja koittaa välttää muissa ominaisuuksissa pahoja miinuksia, ei siellä ole mitään minulle. Ei tosin Huitin listoillakaan.
Burdette ?
-Tuotos interbullissa vain 88. Saishan se olla lähempänä satasta.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ihan Canadaa !
Johan alkoo kommenttia löytyä, toivottavasti Faballa nää luetaan ja opiksi otetaan  ;) ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lypsikki

  • Vieras
Vs: Ihan Canadaa !
Johan alkoo kommenttia löytyä, toivottavasti Faballa nää luetaan ja opiksi otetaan  ;) ;D

Älä unta näe, että yks epämääräinen nettikirjoittelu muuttais yhtään mitään! Mm. ay-kasvattajat yhdistys ovat koittaneet 10 vuotta ihan virallisia ja asiallisia teitä muuttaa asioita, he ovat myös olleet useissa keskusteluissa faban kanssa, mutta ei heitä ole haluttu kuunnella. Tästä oli ayrshire-lehdessä 2/2010. En neuvotteluista ole itse tietoinen muuten kun tuosta lehdestä luin yhdistyksen 10-vuotistaipaleen ja se on sisältänyt monta yritystä ja monta tappiota tuolla saralla. Jos itse haluatte vaikuttaa niin voittehan koittaa laittaa Faballe suoraan palautetta, sitä pystyy laittamaan nimettömänäkin palautelaatikon kautta mutta omalla nimellä luulisi olevan tehokkaampaa.

lypsikki

  • Vieras
Vs: Ihan Canadaa !
Niin, oon kyllä huomannut, että esim. sektattuja ay-sonneja kattellessa fabalta meinaa itku tulla. Jos on pääkriteereinä utarerakenne, luonne ja lypsettävyys sekä vedinten sijainti ja koittaa välttää muissa ominaisuuksissa pahoja miinuksia, ei siellä ole mitään minulle. Ei tosin Huitin listoillakaan.
Burdette ?
-Tuotos interbullissa vain 88. Saishan se olla lähempänä satasta.


Mikä teillä on ruokinta; pelkkä kuiva heinä ja kaurako? Jos ruokitte vähän vahvemmin niin kyllä niistä lehmistä tuntuu tulevan maitoa ihan normiruokinnallakin vaikka isäsonnilla olis tuotosindeksiä vähempikin. Toki voihan teille osua se gaussin käytän ääripää, mutta voi se osua kohdalle minkä muun tahansa sonnin kohdallakin.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Ihan Canadaa !
Mikä teillä on ruokinta; pelkkä kuiva heinä ja kaurako? Jos ruokitte vähän vahvemmin niin kyllä niistä lehmistä tuntuu tulevan maitoa ihan normiruokinnallakin vaikka isäsonnilla olis tuotosindeksiä vähempikin. Toki voihan teille osua se gaussin käytän ääripää, mutta voi se osua kohdalle minkä muun tahansa sonnin kohdallakin.
Mun mielestä on ihan harhaanjohtavaa puhua ruokinnasta tuotosindeksin yhteydessä. Se on mitattu suure, tuntuu niistä maitoa tulevan on taas jotain mutua. Jalostuksen periaate on ainakin karjanjalostuksessa sellainen, että reilusti alle keskiarvon olevat indeksit on vähän hyihyi. Jos se olis utarerakenteessa, niin johan faba kuulis kunniansa. Mutta kanukilla olematon tuotantoindeksi kyllä hyväksytään, se on uskonnon mukaista.....

selvennettäköön nyt, että käytän enemmän semexin ja huitin sonneja kuin faban. Mutta tohon lahkolaisuuteen en rupea.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.