Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]

Viestit - volkkari

sullahan on entisestä ohjainysikkö tallessa?
jos on niin käyt hakeen haponkestävän kalvopumpun esim. kemi tornio alueella seralta, tai jostain muusta liikkeestä joka tekee teollisuuden kunnossapitopalveluja..

sama pumppu joka on ehossa sisällä niin  makso n. 300e..

HP-5 taitaa ottaa aika paljon vähemmän virtaa kuin tuommonen ~15l/min kalvopumppu, kestääköhän se sen? Koittamalla selviää tietty, pumppaa vettä niin että pumppu joutuu nostaamaan tavaraa pari metriä ja suuttimet paikoillaan, vesi ja happo virtaa tietty erilailla mutta kyllä sillä selvyyteen asiasta pääsee.

periaatteessahan se ei tarvi ku virtanapin ja virtausmittarilla säätää tuoton.. tai sit vaan antaa kokoajan mennä täysillä ja pitää osan kuormaa pois päältä..


tuntuis paremmalle puottaa sen kalvopumpun kierroksia kuin kuristaa virtausta mittarilla.. tai sitten joku kolmitieventtiili millä osa virtauksesta takas tankkiin..?

Meille hommattiin jabscon kalvopumppu painekytkimellä kun tuntui ettei pumppuhöpötin saanu tarpeeks työnnettyä happoa noukinvaunulle.

Mistä ostit tuon Jabscon? Minulla on ameriikan ihme jossa on kolmekin noita Jabscon pumppuja, tulee vaan tyyriiksi tilailla englannista kuriirilla varaosia niihin...

LH-osa oy:stä sen ostin.
sullahan on entisestä ohjainysikkö tallessa?
jos on niin käyt hakeen haponkestävän kalvopumpun esim. kemi tornio alueella seralta, tai jostain muusta liikkeestä joka tekee teollisuuden kunnossapitopalveluja..

sama pumppu joka on ehossa sisällä niin  makso n. 300e..

HP-5 taitaa ottaa aika paljon vähemmän virtaa kuin tuommonen ~15l/min kalvopumppu, kestääköhän se sen? Koittamalla selviää tietty, pumppaa vettä niin että pumppu joutuu nostaamaan tavaraa pari metriä ja suuttimet paikoillaan, vesi ja happo virtaa tietty erilailla mutta kyllä sillä selvyyteen asiasta pääsee.

periaatteessahan se ei tarvi ku virtanapin ja virtausmittarilla säätää tuoton.. tai sit vaan antaa kokoajan mennä täysillä ja pitää osan kuormaa pois päältä..


tuntuis paremmalle puottaa sen kalvopumpun kierroksia kuin kuristaa virtausta mittarilla.. tai sitten joku kolmitieventtiili millä osa virtauksesta takas tankkiin..?

Meille hommattiin jabscon kalvopumppu painekytkimellä kun tuntui ettei pumppuhöpötin saanu tarpeeks työnnettyä happoa noukinvaunulle. isomman virtausmittarin vaihto kuitenkin auttoi pumppuhöpöttimen ahdistukseen ja siks jabsco on jääny toistaiseksi hyllyyn. sen verran sitä koetin ettei junkkarin pumppuhapotttimen pyörimisnop. säätimellä saanu tarpeeksi alas kalvopumpun kierroksia ja ainetta meni liikaa.
Yhdellä urakoitsijalla on paalaimessa tuo samanlainen jabsco ja joku elektroniikkaliikkeestä ostettu säädin. ennen pumppua on roskasihti letkussa..
Noni.. siitä palkistahan ne riittävän järeät keinupalkit sitten jo syntyykin. Eiköhän se palkki sitä tavallista 52 liene. Tavoiteltuun kantavuuteen sitten pääseekin ilman lisätukia.. Nivelpisteeseen varmaan laitan ne renen mainitsemat ylä- ja alavahvikkeet.  :) Keinusaranasta ois tarkoitus tehä aika leveä, sitä vääntöä kun tosiaan metsäkärryssä ja nuilla pyörillä syntyy.

Seuraavaks sitten napoja haalimaan..

Ja kiitoksia vastauksista!
 
Siis huomaathan että laskemani myötörajan sallima taivutusmomentti koskee tapausta jossa ei samaan aikaan tule vääntömomenttia, jos tulee niin se voi aiheuttaa palkin jossain osissa myötörajan ylityksen. Toki todennäköisesti noilla vahvikkeilla kestää.
 Yhdellä pajalla joskus kävin kun oli lietekärryn teli tekeillä. Oli nuo palkit 200x300 palkkia 12:sta seinällä. Meinasi isäntä että pitää olla, ei muuten kestä.

hätäiseen muisteltuna niin eiköhän livakan 12kuution vaunussa palkki oo tuota luokkaa vaan ohemmalla seinämällä..siinä on 650-22,5" renkaat.

Vaan mitäpä mieltä olet oisko vastaavaa hyötyä jos laittais keinulaakerista napaan samaisesta putkesta näin kun tässä on.. http://www.hyvakone.com/files/12tn%20teli%20jaruilla%20edesta.jpg eli leikkais viistosti halki..ja hitsais varsinaisen keinupalkin sisäkylkeen??
Noni.. siitä palkistahan ne riittävän järeät keinupalkit sitten jo syntyykin. Eiköhän se palkki sitä tavallista 52 liene. Tavoiteltuun kantavuuteen sitten pääseekin ilman lisätukia.. Nivelpisteeseen varmaan laitan ne renen mainitsemat ylä- ja alavahvikkeet.  :) Keinusaranasta ois tarkoitus tehä aika leveä, sitä vääntöä kun tosiaan metsäkärryssä ja nuilla pyörillä syntyy.

Seuraavaks sitten napoja haalimaan..

Ja kiitoksia vastauksista!
 
Metsäkärryn teko mielessä. Renkaiksi kaavailtu 14.00-20 tai 16x20..
Hallin nurkassa ois 100x150x8mm putkipalkkia just keinupalkeiksi sopivat pätkät..
napojen väliksihän tulis 14x20 pyörilla 1500-1700mm..
Kantavuutta kärryllä sais olla 10tonnin luokkaa. Paljonkohan tulis kantavuutta tuon palkin puolesta jos siitä tekisi keinut? Osaisko joku laskea tai kertoilla oman kokemuksen perusteella? :)
Nooh!

 Löytykö vika?? Sen verran kiinnostaa että on kysyttävä.  ;)
Meillä pähkäiltiin 6280:n voimanoton kans toissa keväänä. Alkuun oireili linkoillessa niin että joskus saattoi potkia sen pois päältä ja vilkutti sitä valoa. sitten se lopetti pyörimisen kokonaan. Vikakoodeja ei löytyny,sen syy voi toki olla sekin että datatronic tietokoneessakin oli vikaa.. Mutta niin.. lopulliseksi syyksi pyörimättömyyteen löytyi se ettei lokarissa olevalta sammutuskytkimeltä ollut yhteyttä tietokoneelle, siis johto jostain poikki (muistelen että voa toimi kuitenkin vanhallakin boksilla kun yhteys lokarilta saatiin kuntoon).
Tuosta voan jarrun toiminnasta olen eri mieltä..Muistelen että: sähköä syötettäessä jarruttaa, toiselle ventiilille syötettäessä kytkee voan ja kun virtaa ei mee minnekään on akseli vapaalla. Myös voan pyörimis nopeuden tunnistimen johdot kannattaa tarkistaa. Yksi tapa koettaa onko vika "sähköpuolella" on syöttää suoraa virtaa kytkentäventtiilille(sen lohkon kyljessä on merkinnät mikä on millekin toiminnolle,en nyt muista mikä niistä se oli). Suoralla sähkönsyötöllä sitten ajettiinkin melkein kesä ennenkuin oikea vika saatiin selville.Kytkimeltä oli suora johto venttiilille. Siinä vaan on pidettävä mielessä ettei mikään TURVATOIMINTO pelaa ja venttiili lyö "kerrrasta" voimanoton päälle eli pehmeä kytkentä jää pois.

Tässä jokunen vaihtoehto.  :)
oon tässä ostatellu tuommosta fiat-allis SL9 kaivuria,vm. noin-85.onko kellään kokemusta ja tietoa moisesta laitteesta??esim. paino? mikä moottori?(nelos vapari se kuitenkin on)varaosien saanti,uusien ja käytettyjen?yms.yms...kone tulisi vaan peltokäyttöön ja talon "yleiskoneeksi".vastauksia ja kommentteja otetaan mielellään vastaan!
Meillä semmonen on maatilakäytössä muutaman vuoden ollu. Ei kai kaivuri paljon sen yksinkertaisempi voi olla...  ;D nii no onhan se sentään esiohjattu.Työpaino on ohjekirjan mukaan 16tn, Moottori on tosiaan ahtamaton 4sylinterinen ja 5,4 litranen viiatti(FIAT-OM CO3 1301 V2).. tuo työpaino on luultavasti ilmoitettu vakioteloilla jotka on 470milliset.. meillä ollessa ei oo tar***** remontteja tehä..tosin pari vuotta se nyt on seissyt suursäkkien nostimena kun perusketjut on loppu.  :'( ketjut on jollain alliksen omalla jaolla olevat, eli vetopyörätkin(-kehät) pitäs vaihtaa jos sovittaa standardi ketjut..
siinä on ollu ihan tavallinen junkkarin pumppuhöpötin.. nyt kesäksi ehkä tulis Jabscon tarvike kalvopumppu.. Paras taitais olla kun löytäs jostain järkevän hintaisen magn.venttiilin..


Tuolta mä olen noita venttiileitä hapottimelle tilannut..tai siis Yleiselektroniikka OY edustaa Suomessa..

Two & Three Way Aggressive Gases & Fluid Valves

Mulla on käytössä tuolta listalta tämä :439-278.. Mutta tuossa ei taida virtaus (kv-value) riittää noukkarin hapottimelle..
Ai niin, nää vaatii (kai) painetta, mulla toimii kun on ilmapaineeseen perustava hapotin eli MASA kompura+ omat viritykset..

Kenties tämä olis sulle:249-0607

en kyllä huomannut kuin 24volttisena noita..
Pikkasen viivettähän siitä tulee ja valuttaa ainakin jonkin verran happoa pumpun pysäytyksen jälkeen tuolla reikä korkin alle kikalla. Äh.. ei muuten se tuleva pumppu saata tykätä ilmoista imupuolella.. pumppuhapottimen kans vois toimiakin.

Kyllähän joku muovinenkin venttiili kestää jos on sopivasta muovista tehtyä..
Pitää tuota Agronautin mainitsemaa tutkailla..
siinä on ollu ihan tavallinen junkkarin pumppuhöpötin.. nyt kesäksi ehkä tulis Jabscon tarvike kalvopumppu.. Paras taitais olla kun löytäs jostain järkevän hintaisen magn.venttiilin..
Tämmöstä.. Meillä on ollu jokusen vuoden tuo kronen vaunu johon on sullojan päälle rakennettu 2x200L pulloille teline. Ratkaisu on muuten hyvä mutta hapon valuminen omia aikojaan on ollu kokoajan riesana. Viime kesänä tais säilöntä-aine kulkea kolmen tippaventtiilin kautta.Ensimmäinen oli letkussa pumpun jälkeen ennen mittaria, toinen jakajatyyppinen mittarin jälkeen ja kolmas suuttimien yhteydessä. Tuo jakaja tyyppinenkin on semmonen limsapullolla viritetty eli siinä veden määrällä/painolla kikkaillaan sen tehoa. Helpoimmaksi ratkaisuksi itselle tuli mieleen magneettiventtiili mutta haponkestävälle kerrottiin hinnaksi ~400€. Oisko kolleegoilla ratkaisu-ehdotuksia??  ???
Korjaamoremontti on pällänsä ja nyt ois keksittävä mikä pinnoite laitetaan uudelle lattialle. Entinen lattia on pihalla ja uuteen tullee myös lämmitysvesiputket tulevaisuutta ajatellen.Tampereella konefoorumissa katoin jotain pinnotetta joka sotketaan valuvaiheessa pintaan.. se näytti lujalta verrattuna pintaan vedettäviin epoksi"maaleihin",valmistaja vaan ei jääny mieleen eikä paikallinen K-maatalouden edustajakaan sitä kelksinyt. Kokemuksia.. mitä ootte laittanu? neliöhintaa? ja muuta asiaan liittyvää..
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]