Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5

Viestit - volkkari

http://www.nettikone.com/john-deere/6900/1035389  siitä etullinen 6900:n jontikka 14000€ rovanniemellä.
Samalla jannulla numeron perusteella hiace kangasalalla pirkanmaalla.. luonnollisesti puhelinnumeroa ei löydy enirosta yms..
Meikäläisen 6270:ä taannoin ruuvattiin ja dieselhuollon kaveri meinas,jotta jos enemmän tehoja haluaa,pitää vaihtaa suuttimet suurempiin.

Onkohan sitten niin että 6280:ssä ja 6290:ssä ois eri suuttimet..? Onkohan niissä myös eri turbo?
Keskiviikkona vien huoltoon,katotaan venttiilit ja suuttimet ny ekaks.Venttiilejä ei oo säädetty ku joskus alle 1000 tunnissa.

No.. Löytykö mittään vikaa?
Se piuha on joku ennakon säädin jolla vähennetään savutusta kylmänä(?) Dieselhuollon mies ylivieskassa sanoi että on sama onko se kiinni vai ei, turha hömpötys niinkuin koko lucasin pumppu. Omaan 6265:seen vaihtaisin ko. pumpun tilalle boschin jakajan jos ois meininki pitempää pitää. Asennus melko helppo ja tulis ihan eri kone.

"Kesällä oli 6610 jonteere lainassa ja se oli huomattavasti pirteämpi peli. Konedatan mukaan 115hv.Massikassa vakiona 120."

Saman tehosia ne on kun katot DIN tehoja. MF muutti jossain vaiheessa ilmoitus tavan ISO normin mukaan niin kaikkiin tuli n.5hv lisää.  :D Jontikassa on näköjään enempi vääntöä.

http://www.machinetool.fi/pdf/hitsaus/19_36ds_junior_polttoleikkauslaitteisto.pdf
Tummonen hankittiin syksyllä. Makso 740€ veroineen, lasit ja hitsarin hanskat kaupanpäälle tingattuna.
Pullokärryjä löytyy käytettyjä kun ajan kanssa kahtelee.
Veljellä 6280 carraron akselilla. 960 quicke ollut aina keulalla. Entisen omistajan aikaan (0-4500h)jotain olkatappi/laakeri remonttia tehneet. Nyt mittarissa ~8000h eikä sille etuakselin puolesta muuta oo tehty kun kerran kardaanin kannatinlaakerin pultit kiritty.
Tuossa carraro akselisessa kestää ne kardaanin booriholkit vaikka ois keinussa väljää, siinä kun on pätkä kardaania murros nivelillä ennen etuperää vrt. dana jossa yhtenäinen kardaani booriholkeilla liitettynä.
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/5455/998468

Pahus kun en kerenny valmutin liikkeeltä tätä kysellä aiemmin syksyllä..   :o
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Renkaat
: 24.10.11 - klo:07:09

[/quote] 16.9/28 ja 20.8/38 on riittävä ja saa vähän ajettuna melkein uusia monesti melkein puoleen hintaan  ;)  Savimailla leveydestä ei ole kuin haittaa varsinkaan kynnössä  ;D    Mutta onhan leveet komian näköiset  8)
[/quote]


Mistä näitä saa käytettyinä?? Jonkun aikaa ehtiny eikä tunnu löytyvän..  :o
Minä tein tempon peräkärryn paineilmasäiliöstä tämmösen kuljauksen: säiliön alle jalat ja säiliön pohjasta letku massaruiskuun siihen normaalisti massapurkkiin menevään putkeen,ennen ruiskua sulkuhana vellille, säiliön päälle reilunkokoisista vesijohtotarpeista täyttö aukko. säiliön kylkeen mm. kompuroissa käytettävä paineensäädin jolla säädetään säiliönpainetta jotta aine kulkee ruiskulle. ruiskuun sitte tietty myös paineilma niinkuin massauksessakin. syöttöletkun tai ruiskun tukkeuduttua painaa suuttimen kumpparia vasten ja laskee liipasimesta ilmaa niin ruiskussa oleva korkeampi paine työntää vellin letkusta takas säiliöön. Tuolla systeemillä on yks pien navetta kalkittu. Kalkkivellin kun sekoittaa hyvin niin toimi. en sitte tiiä minkänäköisiä ne oikeat kalkkiruiskut on..  ;D
Joku tvh:n tai vast. takapotku valmetin takapaino josta poistettu tuppien kotelot. Painon kylkeen hitsasin euro-kiinnikkeet ja nostolaitteisiin tein kehikon jonka tappeihin paino koukataan(kehikko on saman tyylinen kuin kilpi pikakiinnike vaan isompana). Euro kiinnikkeet siksi että painon voi nostaa etukuormaajalla kärryyn ja viedä mennessään hiekkamontulle jne.. Samalla kehikko toimii adapterina etukuorm. työvälineille nostolaitteisiin. Laitan kuvia kun löydän..  
Taas yks pelleilyksi heitetty kysymys..  >:(
Joo eipä se kiristys toimiva idea ole kun tarkemmin miettii. Jossain tiheämpi boorisissa semmonen on mutta sitten on tosiaan nivelet välisssä. Näin juuri tais carraron akselilla olevissa koneissa ollakin.

Huonolla pistepuikolla saanu ees raamua siihen holkkiin kun mielenkiinnosta kokeilin.  :)

Oisko jollakulla luetteloa josta selviäis minkä kokoiset holkit akselin keinussa on(MF6265 dana ag105 akselilla?

Ikh:llakin nuita booriholkkeja näkyy olevan vaan kuinkahan meltoja ovat?
Totta kai ne puslat vaihetaan ensimmäisenä, niistähän tuo kuluminen alkunsa on saanutkin.  :o
Onko näitä booriholkkeja joita on mm.nelivedonkardaanin liitoksissa saatavana missään kiristettävänä mallina?
Kun etuakselin keinun puslat on kuluneet ja kardaanin keskilaakerikin oli antautunut niin jonkun verran oli varsinkin etummainen liitos(etuperä-kardaani) väljistyny. Tuliskohan uudella kytkentä holkillakaan liitoksesta kolinaton? Tuolla kiristettävällä sais estettyä ettei ainakaan enempää etuperän booritumppia kuluttais. Rasvanipat ois noihinki hyvä olla vaan taitaa jäähä tavan poralla reikä tekemättä kovuuden takia?

Boori on ilmeisesti samaa kokoa kun voimanottoakselissa.
 
Q960:ssä veljellä tuo €urokombi levy siis vila/euro niin siinä piti tovi heilua rälläkän kanssa ennen kuin quicken oma rehupihti sopi paikalleen. Otti ne vila-tappien kupeessa olevat tukipalat kiinni leikkurin selkään..
Sivuja: 1 2 [3] 4 5