Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mäkipää - 06.12.14 - klo:22:23

Otsikko: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Mäkipää - 06.12.14 - klo:22:23
S-mersu 2000-2002. Volvo 2004-2006.

Kumpi ja onko raatilaisilla kokemusta??
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Jätkä - 07.12.14 - klo:08:23
Osta hyvä mies uusi auto. Miksi edes ajattelet ostavasi yli kymmenen vuotta vanhoja autoja, sillä saat sinä sen uudenkin kymmenen vuoden vanhaksi. Mutta se on kaukana tulevaisuudessa.
 ;)
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Hervast - 07.12.14 - klo:09:12
Tuonajan eemelit tais vielä olla vähä köppääsiä, tiiä onko ässät sen kummempia.

Volgassa tais olla ne etupään nivelet tuonikäsissä heikkoja.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: jamako - 07.12.14 - klo:09:21

Volgassa tais olla ne etupään nivelet tuonikäsissä heikkoja.

Taksissa ei kuulemma uskaltanut pitää ilman huoltosopimusta juuri mainittujen ongelmien vuoksi.

Ex.-muijalla oli joku 2005 työsuhdeautona jossa ei ollut kovin suuria vikoja, mutta eipä mittariinkaan tullut kuin 60 tkm.

S-Mersu ei kokemusta.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Realisti - 07.12.14 - klo:10:26
S tahtoo olla vähän kallis ylläpidettävä... Itsellä ollut mb E320cdi -04 200tkm - 390tkm ja kuluvia alustan osia lukuunottamatta ei muita murheita. Toisaalta peltoautona on 315tkm ajettu Volvo xc70 -02 eikä siinäkään ole mainittavampia murheita ollut.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 07.12.14 - klo:11:22
Pihalla olis umpirauta juhulamalli  2002 v 70 bensakoneela 2,4 turpovaari..siinä 6000  erkin kieppeillä  saattai olla kaupoissa...takajarrusatuloita on joskus vaihettu..

lisää tietoja saa  göteporin raktoreista mm:  http://www.vrcf.fi/foorumi/

tai närpiölääset:  jag rullar.se...Strömmssööläisten saitilta..
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Make - 07.12.14 - klo:11:49
Emännällä oli ensi 2002 mallinen S80. Se tuli alle 20000 ajettuna. Koiranluut jouduttiin vaihtamaan melkein heti. Nuo vaihdetut kestivät sitten kunnes auto meni lunastukseen 1500000 ajettuna. Nyt on 2007 mallinen parisataatuhatta ajettu. Aikalailla miellyttävämpi ajella tämä uudempi malli. Ohjausta parannettiin noihin vanhempiinkin ilmeisesti 2003 paikkeilla. Mersuista ei kokemusta kun takavetoautojen kiintiö tuli täyteen jo aikoja sitten.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: mää vai - 07.12.14 - klo:12:35
Emännällä oli ensi 2002 mallinen S80. Se tuli alle 20000 ajettuna. Koiranluut jouduttiin vaihtamaan melkein heti. Nuo vaihdetut kestivät sitten kunnes auto meni lunastukseen 1500000 ajettuna. Nyt on 2007 mallinen parisataatuhatta ajettu. Aikalailla miellyttävämpi ajella tämä uudempi malli. Ohjausta parannettiin noihin vanhempiinkin ilmeisesti 2003 paikkeilla. Mersuista ei kokemusta kun takavetoautojen kiintiö tuli täyteen jo aikoja sitten.

En haluais takertua pikkuseikkoihin. ;D
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: bobbari - 07.12.14 - klo:12:36
Emännällä oli ensi 2002 mallinen S80. Se tuli alle 20000 ajettuna. Koiranluut jouduttiin vaihtamaan melkein heti. Nuo vaihdetut kestivät sitten kunnes auto meni lunastukseen 1500000 ajettuna. Nyt on 2007 mallinen parisataatuhatta ajettu. Aikalailla miellyttävämpi ajella tämä uudempi malli. Ohjausta parannettiin noihin vanhempiinkin ilmeisesti 2003 paikkeilla. Mersuista ei kokemusta kun takavetoautojen kiintiö tuli täyteen jo aikoja sitten.

Aikalailla oot ehtinyt ajamaan jos mittarissa jo 1,5 miljoonaa kilometriä...
Ittellä -05 mallinen S80 ja ajettu 524 tuhatta kilometriä, ruostetta ei löydy sitten mistään.
Autona koriltaan monta kertaa parempi kuin väyrys-mallin E-sarja.    Volvon D5 moottorin kulutus on
esimerkillinen, kesällä 4,5 ja talvella 4,8 litraa satasella. :-*
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Make - 07.12.14 - klo:13:09
Tais lipashtaa nolla liikaa.  :-[ Ei ollut ajettu kuin 150 000 km. Vanhemman mallisen kori on ainakin turvallinen.  :-[ ::)
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: jamako - 07.12.14 - klo:13:26
Ekat S-80 Volvot on vibilägare lehden rostregisterin mukaan parhaiten suojatut autot mitä tutkittu. Sittemmin sitä on vuosi vuodelta huononnettu ja uudet saavat vain 4/5 tähteä.

Belgian Volvoissa (S/V/XC 60/50/40) ruostesuojaus huomattavasti ruotsalaisia 80/90-sarjaa huonompi.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 07.12.14 - klo:14:34
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 07.12.14 - klo:20:12
https://www.youtube.com/watch?v=7dpmEEIZzto

Vasabladet ?
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Mopomies - 07.12.14 - klo:21:33
Mites Datsun 100A?
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Aatami Särkisalami - 07.12.14 - klo:21:47
Mites Datsun 100A?


soli kova peli
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: jamako - 07.12.14 - klo:23:12
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Viljelijä evp - 11.12.14 - klo:05:16
Olisin Volvon kannalla,Mersut laatuunsa nähden ylihintaisia ja edulliset taas paljon ajettuja,Tosin Volvoissakin mittareissa on kilometrejä tuossa iässä jo.Useammasta Volvosta on kokemusta ja luotettavaa laatuahan ne ovat.Mersuja ei ole ollut  koska en ole NIIN iso porvari että imago vaatisi sellaista.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Viljelijä - 11.12.14 - klo:15:04
 S mersun kyytissä olen ollut, omistaja kertoi muutamista remonteista, kansi meni korjattavaksi alle 300tkm  sähköt toistuvasti korjattavana, muuten hyvä painava kosla, liki 2000 kg,
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: juhani - 11.12.14 - klo:18:22
Kyllä siihen S mersuun kun se on kerran  ollut ,niin itellä ainakin tuli semmoinen kuume kun välillä oli muita mersun malleja niin olo oli rauhaton, ennenkuin sai ässän takaisin.
Nyt on terve olo kun on S 400 itellä ja pojalla DI S 320 välimatkatutkalla ja muutenhan niissä on kaikki tarpeelliset herkut vakiona. Tyttö potee viellä sairautta kun välillä ajelee
ässillä kun hällä on viellä taksimallin mb.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: farmex - 11.12.14 - klo:22:26
HEHHEH! Mersuissa ei ole vakiovarusteena edes vilkkuakaan.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Toivo Tonta - 11.12.14 - klo:22:29
HEHHEH! Mersuissa ei ole vakiovarusteena edes vilkkuakaan.
Jopa paremmillakin autoilla ajavilla on päässä vikaa.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: supersammakko - 11.12.14 - klo:22:51
Jos on niin näyttämisen kipeä että pitää valita kahdesta ikivanhasta käytetystä paskasta, ennemmin kuin kehtaa ostaa uuden halppismerkin, niin molemmat toimivat siinä ihan hyvin.  8)
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: pöntiö - 12.12.14 - klo:08:06
Paas ny jumalaut näyttää naapureil , että lujaa menee ja räväytä kunnolla hankkimalla uusi lantikka pihalle, öky maasturi, eeihän siihen mene kuin naftivuoden  ympäristötuet, ;D.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: JösseJänis - 13.12.14 - klo:12:34
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: -SS- - 13.12.14 - klo:12:59
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?

Ehkäpäs jo löysitkin kysymyksilläsi kyseisen ongelmakentän ratkaisun jo valmiiksi.

-SS-
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Simon - 13.12.14 - klo:16:48
Kyllä piti pitkästä aikaa ruveta totuuksia paljastamaan S-mersu keskusteluista, koska niin monen lapsen suussa oli kirves! Tunnen tapauksen ja esimerkiksi vuodesta 1983 lähtien on ollut kyseisessä yrityksessä myös  kesäautona MB avourheiluautot jotka ovat uudistuneet ajantasalle.  Oli ihme kun vastaaja ei maininnut urheiluautosta, ai niin se olikin kysymys S-sarjan mersuista. Siksiköhän tyttö näyttää piristyvän avomersun puikoissa kesäisin!
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: jamako - 13.12.14 - klo:19:28
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?

En ihan löytänyt mitä hain, mutta:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-20-ghia-hgv-2005-11992

"Karossen är helt och hålet av vanlig stålplåt. Herrgårdsvagnen får sämre betyg än kombikupén. Dörrar, baklucka och huv har tätande limningar men inte heltäckande. Baklucka och dörrar har invändig behandling."

Olikos 2005 farkut Valenciasta ja viistoperät Kölnistä?

Nykyään Fordit massataan Ruotsiin tuodessa:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-ford-focus-2012

"Ford specialbehandlar alla Focus som säljs i Sverige med vax inuti dörrar, huv och baklucka. Testbilen hade en del missar i denna behandling; huv och baklucka saknade skydd." (Ei koske Suomea.)
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: Toivo Tonta - 13.12.14 - klo:19:47
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?
Aikoinaan kun Suomessa tehtiin Calibraa se massattin paremmin, kuin Saksassa, en muista kilomäärää.
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: JösseJänis - 15.12.14 - klo:17:16
Valmistusmaa kannattaa tutkia...jossakin valloissa on kuivaa eikä ruostesuojausta ole lainkaan..

10 vuotta sitten oli Saksassa (Kölnissä) tehdyissä Ford Focuksissa (3/5 oviset) jonkinmoinen ruostesuojaus. Espanjassa tehdyissä sedaneissa ei mitään. Uuden Mondeon tuotannon siirryttyä Espanjaan Belgian (Genk) tehtaan sulkemisen jälkeen taisi uuden Focuksen sedaneitten valmistus siirtyä Kölniin?

Paljon puhutaan valmistusmaan vaikutuksesta autojen laatuun. Kaikkihan tietävät, että esimerkiksi hyviä Volvoja tehdään vain Ruotsissa. Hollannissa, 20 km. päässä Saksan rajalta tehdyt ovat kaikkein huonoimpia. Belgiassa tehdyt ovat siltä väliltä. Enlannssa tehty Nissan ja Toyota ovat ala-arvoisia, Japanisa tehdyt parhaita ja turkkilaiset ja tsekkiläiset Tojot siltä väliltä.

Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan. Ekö siellä firmassa ole mitään sellaista johtoryhmää, joka määrittelisi, että Eurooppaan myytävissä autoissa on ruostesuojaus tasoa x ja pakoputki laatua y. Voiko tosiaan jokainen Manuel, Håkan, Helmut, Ibrahim, Luigi, Vladimir ja Pentti itse siellä tuotantolinjalla päättää kollegoineen, että meidän tehtaallapa laitetaankin nämä suoja-ainerahat pikkujoulukassaan ja muutenkin jätetään viimeinen ruuvi kirstämättä?

Ja jos näin on, niin ovatko ne Suomessa kootut Mersut, Porchet ja Opelit parempia vai huonompia kuin Saksassa kasatut? Ja onko sillä eroa, kiristääkö mutterin Saksassa vaaleatukkainen nahkahousukas Jörg vai Turkin Kurdistanista paennut entinen kebab-yrittäjä Mehmet?
Aikoinaan kun Suomessa tehtiin Calibraa se massattin paremmin, kuin Saksassa, en muista kilomäärää.

Eli firmalla ei ole mitään laatustandardia, mitä pitää noudattaa? Jokainen tehdas ja alihankintayksikkö saa tehdä, mitä ja miten huvittaa? No, me laitettiin tähän Porsche Boxteriin toi  Eurosamaran moottori, kun niitä oli jäänyt tänne varastoon ylimääräisiä... :o
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: -SS- - 15.12.14 - klo:17:27
Harmaatuontia harjoittavia ennen vanhaan vainottiin isoilla ilmoituksenluonteisilla uutisilla,
joissa paikalliset merkkimaahantuojat todistelivat, että Keski-Euroopasta tuoduissa
autoissa olisi muun muassa:

- huonompi akku
- heikompi käynnistysmoottori
- heikompi laturi
- heikommat polttoainelaitteet jäätymistä varten
- heikompi huohottimen jäätymisen esto
- pienempi lämmityslaitteen kenno
- puutteelliset huurteenpoiston ja lämmityksen varusteet

Sitten kun tuonti vaan jatkui ja ihmiset hankkivat
Premium-luokan ruosteettomia autoja murto-osalla
paikallisten piirimyyjien autonraatojen hinnoista, ja olivatpa
vielä tyytyväisiäkin, alkoivat merkkimyyjät vähin äänin
tuoda käytettyjä "euruupan autoja" itse. Ja pelottelut
loppuivat siihen.

-SS-
Otsikko: Vs: S-Mersu vai Volvo S80
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 15.12.14 - klo:19:10
Fordeja tehdään varmaan kymmenessä eri maassa ja kymmenissä eri tehtaissa. Saavatko ne tehtaalla ihan itse päättää, suojataanko auto vai ei - ja miten se muuten valmistetaan.

Fordin toiminta on kyllä ollut aika uskomatonta; englantilaisilla ja saksalaisilla on ollut samaan omat erilaiset V4 ja V6 -moottoritkin, jenkki-escortissa ei ollut juuri yhtään vaihtokelpoista osaa eurooppalaiseen escorttiin vaikka näyttivät melko samalta.