Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläke kalluppia  (Luettu 9353 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Eläke kalluppia
  Lehdissä on ollu kirjoituksia sellaisesta seikasta,että näiden palkankorotusten maksajiksi joutuu eläkelläiset. Kun palkkoja nostetaan tuo 15-25% ja vanhat eläkkeet nousee 1-2% niin mitäs sillä kohta saa.

  Kuinkas paljon luotatte pakolliseen eläketurvaan vai onko muita suunnitelmia menossa. Meitä jo eläkkeen kynnyksellä olevia ei paljon enää hetkauta teki sitä tai tätä. Mutta entäs ne uudet yrittäjät. Sijoitatteko pelkästään melaan , vai onko muita suunnitelmia.

  Meikä on aikoinaan sijoittanut Melaan minimimäärän ja loput muualle.
  Muutama asunto-osake vuokralla tekee hyvän potin sitten eläkeaikaan :D
 Ja saattaapi sitä olla mehtääki myyä. :D

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Eläke kalluppia
  Lehdissä on ollu kirjoituksia sellaisesta seikasta,että näiden palkankorotusten maksajiksi joutuu eläkelläiset. Kun palkkoja nostetaan tuo 15-25% ja vanhat eläkkeet nousee 1-2% niin mitäs sillä kohta saa.

  Kuinkas paljon luotatte pakolliseen eläketurvaan vai onko muita suunnitelmia menossa. Meitä jo eläkkeen kynnyksellä olevia ei paljon enää hetkauta teki sitä tai tätä. Mutta entäs ne uudet yrittäjät. Sijoitatteko pelkästään melaan , vai onko muita suunnitelmia.

  Meikä on aikoinaan sijoittanut Melaan minimimäärän ja loput muualle.
  Muutama asunto-osake vuokralla tekee hyvän potin sitten eläkeaikaan :D
 Ja saattaapi sitä olla mehtääki myyä. :D
 
=Mutta älä kumminkaan myy kaikkia asunto-osakkeitasi, jos vaikka sen Floridan eläkeasunnon
sattuu myrsky repimään. Tipahdat taas korkealta.



H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Eläke kalluppia
   

   Niin missäs mä oon sanonu myyväni. Mähän ostan kaikilla tukieuroilla lisää :D
   Harmi vaan, kun tuo punamultahallitus poisti kateusveron. Verotodistus on nyt niin karua luettavaa. :D
[/quote]

Ja missäs minä olen väittänytkään sinun mitään myyvän?

Totean vaan, että se on komiaa jos mies on rikas ja rehellinen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Eläke kalluppia
Sepe on sijoittanut mansikan homemyrkkyihin.

Ei ole siksi niin väliä eläketurvan kanssa...
Kui mää ain olen paras?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Eläke kalluppia
Totean vaan, että se on komiaa jos mies on rikas ja rehellinen.

Niin on! 12 -vuotias poikani osti mulle paidan, jossa on teksti "On vaikea olla hoíkka kun on niin pirun varakas" :)

Osti muuten itselleen paidan, jossa on teksti "Väkivalta lopettaa v***uilun". Neuvoin miettimään, missä sellaista uskaltaa pitää!

Eläkkeistä: ei ole ylimääräistä. Tarjottu on joka kerta kun käyn vakuutusyhtiössä, niinpä lopetin siellä asioinnin. Kyllähän se tärkeä olisi, mutta tärkeää on myös tämänpäivän toimeentulo. Sitten kun alimmaiset (rahat) alkaa homehtua, vois kuvitella jotain lisäeläkettä säästävänsä. Mä oon siis nelikymppinen nyt.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Eläke kalluppia
Sepe on sijoittanut mansikan homemyrkkyihin.

Ei ole siksi niin väliä eläketurvan kanssa...

Yhteen aikaan täälläpäin esiintyi vahvasti punahometta.

Sepen kotikunnassa paikallinen kokoomusvaikuttaja mainostikin kunnallisvaalien alla:
" Varokaa poliittista punahometta".

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Eläke kalluppia
[
Sepen kotikunnassa paikallinen kokoomusvaikuttaja mainostikin kunnallisvaalien alla:
" Varokaa poliittista punahometta".
[/quote]

 [  En oo tuota hometta huomannut meidän vaalimainoksissa.

Kommarit kai vähemmän seuraa kokoomuksen vaalimainoksia.

[Tosin en niitä seuraa, koska en luota demokratiaan. Siksi tämän keskustelun aloitinkin.

Semmostahan se tuppaa anarkistilla olemaan, rehellinen kumminkin.
 

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Eläke kalluppia
   Täytyy sanoa ,että poikas taitaa olla viisaampi isäänsä :D

Varmasti on!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Eläke kalluppia
Sepe on sijoittanut mansikan homemyrkkyihin.

Ei ole siksi niin väliä eläketurvan kanssa...

  Huvittava ajatus sinänsä. Tuon logiikan mukaan suorakylväjät pitäis vapauttaa pakollisesta eläkevakuutuksesta. Roundup tappaa varmasti ja halvalla. :D

Just noin!  Totta suurin osa vitsissä.
Kui mää ain olen paras?

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Eläke kalluppia
[
Sepen kotikunnassa paikallinen kokoomusvaikuttaja mainostikin kunnallisvaalien alla:
" Varokaa poliittista punahometta".

 [  En oo tuota hometta huomannut meidän vaalimainoksissa.

Kommarit kai vähemmän seuraa kokoomuksen vaalimainoksia.

[Tosin en niitä seuraa, koska en luota demokratiaan. Siksi tämän keskustelun aloitinkin.

Semmostahan se tuppaa anarkistilla olemaan, rehellinen kumminkin.
 

  Ilman muuta rehellinen. Kaikki mitä kirjoitin on totta ,vaikka et sitä vihiriöiden klasien kläpi huomaa :D
  En todellakaan usko suomalaisen eläketurvan kestävyyteen muuten kuin solidaarisen kurjuuden tasolla. Näin tuntuu uskovan moni poliittisesti sitoutumaton talousasiantuntija. Mutta jos on tosi uskovainen niin uskoo ,että kepu pelastaa :D
 
[/quote]

Seuraa vaikka minkävärisillä klaseilla kirjotteluasi, pakko todeta että ne kehumasi eläkepäivät
Floridassa voi jäädä haaveeksi.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12230
  • Virolaista kiitos!
Vs: Eläke kalluppia
Ihan minimimäärällä lähdetään melavakuutuksessa liikkeelle näin alkuun, koska käyn palkkatyössä. Joskus tein alustavia laskelmia ja näytti siltä, että tulee ihan miljonääriksi eläkkeellä, jos joka paikkaan alkaa maksella. Pitää sitten myöhemmin tsekata asiaa uudelleen jos jää päätoimiseksi.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Eläke kalluppia


  Meikä on aikoinaan sijoittanut Melaan minimimäärän ja loput muualle.
 

Ja justiisa väärinpäen...
Elämä on parasta kometiijjaa

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Eläke kalluppia
Oon kyllä tietonen, vaen hukan persijeenhän se mennee muillaki työeläkettä maksavilla, jos sattuu astija kaatumaan ennen aekojaan. Se vaen melassa se heivuu hinnassa tiettyyn rajjaan asti... Eihän ne ihtejä lämmitä ne ite tehyt säästöeläkkeetkää, paetti jos polttohautaus niilä kustannettaan...
Elämä on parasta kometiijjaa

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Eläke kalluppia
Melaan maksetaan maksimimäärän mukaan eli +15%. Jaettu emännän kanssa niin että valtion osuus maksuista on mahdollisimman suuri. Meikäläisen työtuloilla on vielä suht halpa vakuutus. Molempien maksut vähennetään minun tuloista 1-lomakkeella, on verotuksen kannalta edullisempaa. Kuten aiemmin todettu viljanviljelystähän ei jää verotettavaa ;) Ja saahan siitä sen sairauspäivärahan nykyään vaikka on palkkatöissä. Palkkatyö on siitä hyvä että lääkäri kirjoittaa jo säälistä pari päivää ylimääräistä kun kertoo missä on töissä :D Silloin voi päästä Melan sairauspäivärahallekin. On kuulemma päätoimisilla maatalousyrittäjillä vaikeampi saada sairaslomaa ;D
Aikanaan jos näin jaksaa tulee kaikesta n. 2000€ kuukausieläke :o
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Eläke kalluppia
Aikanaan jos näin jaksaa tulee kaikesta n. 2000€ kuukausieläke


Taidat ihan uskoa tuohon??
Kui mää ain olen paras?