Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Katkipoikki  (Luettu 12795 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Katkipoikki
Nii ja jos käy jotaa nii kuka maksaa? Kun eikös se ollu silläviis ettei sit vetokoukkuukaa saa täyttö hitsaa? Jos meinaa et vakuutuksil jotaa tekee.

niinno korjaaja on ainaki vastuus tekemisistään, ääritapauksis vakavis loukkaantumisis se tullee esille..

siksi mä en suostu kotkauksia tekehen..

on muuten rasituskestävyyren kannalta aiva eri asia hitsata vetovarsi puolivälistä ku vaihtaa kytkentäpää.. meitä on niin monemmoista käyttäjää, vastuut pitää tuntea, mutta kestäähän se vahavistettuna esim alta vähintään saman ku ennenki..

Tuo on totta juu.

Mutta elämä on täynnä riskejä. Niitä yritetään minimoida kaikenlaisilla "kaikille kypäräpakko" säännöillä. Tilastojen valossa toimiva sääntö.

Kuitenkin joillekin sattuu ja tapahtuu enemmän kuin toisille.

Jos osaa hitsata ihan oikeasti, eli myös teoriassa, niin ei se vetovarsi siitä saumasta katkea.

Katsokaapa jotain kaivurin puomiston osia. Jotkut nivelet ja saranat ovat valua. Ne on yhdistetty teräslevyistä kasattuun puomiin hitsaamalla.

Se hitsaus vaatii osaamista. Eli tietoa ja taitoa. Kumpaakin. Ja kaikista eniten sitä perstuntumaa ja suhteellisuuden tajua.


On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26185
  • vastustan
Vs: Katkipoikki
Nii ja jos käy jotaa nii kuka maksaa? Kun eikös se ollu silläviis ettei sit vetokoukkuukaa saa täyttö hitsaa? Jos meinaa et vakuutuksil jotaa tekee.

niinno korjaaja on ainaki vastuus tekemisistään, ääritapauksis vakavis loukkaantumisis se tullee esille..

siksi mä en suostu kotkauksia tekehen..

on muuten rasituskestävyyren kannalta aiva eri asia hitsata vetovarsi puolivälistä ku vaihtaa kytkentäpää.. meitä on niin monemmoista käyttäjää, vastuut pitää tuntea, mutta kestäähän se vahavistettuna esim alta vähintään saman ku ennenki..

Tuo on totta juu.

Mutta elämä on täynnä riskejä. Niitä yritetään minimoida kaikenlaisilla "kaikille kypäräpakko" säännöillä. Tilastojen valossa toimiva sääntö.

Kuitenkin joillekin sattuu ja tapahtuu enemmän kuin toisille.

Jos osaa hitsata ihan oikeasti, eli myös teoriassa, niin ei se vetovarsi siitä saumasta katkea.

Katsokaapa jotain kaivurin puomiston osia. Jotkut nivelet ja saranat ovat valua. Ne on yhdistetty teräslevyistä kasattuun puomiin hitsaamalla.

Se hitsaus vaatii osaamista. Eli tietoa ja taitoa. Kumpaakin. Ja kaikista eniten sitä perstuntumaa ja suhteellisuuden tajua.
Katsokaapa jotain kaivurin puomiston osia. Jotkut nivelet ja saranat ovat valua. Ne on yhdistetty teräslevyistä kasattuun puomiin hitsaamalla.

joo ja niillä on muotonsa, vahvuutensa  ja kohtansa mistä on hitsattu ja missä järjestyksessä, ei siittä kohtaa mistä sattuu menemään poikki  :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Katkipoikki
Joo kylhää sit mitä vaa voi käyä...... Mut jooo.... Ite laittaisin laakist uuen.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: Katkipoikki
Kyllä noita kyläsepät aikoinaan ainakin sai pitämään. Ei ne laittaneet vahvistustakaan kuin alapuolelle. Jotain moukarointia ne antoivat saumalle jäähtymisvaiheessa, jossei vartta laitettu jäähtymään ahjoon. Dextan vetovarret on parsittu joskus muinoin, eikä oo senjälkeen katkenneet.
Mystinen kesälaatumies

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Katkipoikki
Kyllä noita kyläsepät aikoinaan ainakin sai pitämään. Ei ne laittaneet vahvistustakaan kuin alapuolelle. Jotain moukarointia ne antoivat saumalle jäähtymisvaiheessa, jossei vartta laitettu jäähtymään ahjoon. Dextan vetovarret on parsittu joskus muinoin, eikä oo senjälkeen katkenneet.

Tuohitun kyläseppä oli juurikin eräänlainen taikuri. Ja takoi auranvantaat niin että meni hyvin maahan. Korjattuun nostolaitteen osaan tehtiin ahjossa lämpökäsittely ja taottiinkin.

-SS-

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Katkipoikki
Ei tullut osumia hakujen pohjalta joten kävin  yhdessä vanhojen traktorien liikkeessä ja otin mukaan pari ylipitkää Taavetin vetovartta . Nostotangon reiän saa oikealle kohtaa kun katkaisee vetovarren juuresta pienemmän silmän pois ja lyhentää vartta hieman ja  hitsaa uuden isomman silmän paikalle . Varsi lyhenee näin tehden noin 2-3 cm mutta ei haittaa kun renkaat on 14.9 30 ja varsi riittäisi vaikka olisi 36 vanne . Valmettiin on vaikeaa saada omaa vetovartta  mutta muihin näyttää saavan helpommin .

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Katkipoikki
Ei tullut osumia hakujen pohjalta joten kävin  yhdessä vanhojen traktorien liikkeessä ja otin mukaan pari ylipitkää Taavetin vetovartta . Nostotangon reiän saa oikealle kohtaa kun katkaisee vetovarren juuresta pienemmän silmän pois ja lyhentää vartta hieman ja  hitsaa uuden isomman silmän paikalle . Varsi lyhenee näin tehden noin 2-3 cm mutta ei haittaa kun renkaat on 14.9 30 ja varsi riittäisi vaikka olisi 36 vanne . Valmettiin on vaikeaa saada omaa vetovartta  mutta muihin näyttää saavan helpommin .
Että sellanen tapaus.Lattarautaa kyllä voi romukaupasta ostaa pätkän ja liimailla kemppiliimalla mollukat päihin.Tulaa varmaan laakukkaampi kuitenkin kuin alkuperäinen.

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Katkipoikki
Ei tullut osumia hakujen pohjalta joten kävin  yhdessä vanhojen traktorien liikkeessä ja otin mukaan pari ylipitkää Taavetin vetovartta . Nostotangon reiän saa oikealle kohtaa kun katkaisee vetovarren juuresta pienemmän silmän pois ja lyhentää vartta hieman ja  hitsaa uuden isomman silmän paikalle . Varsi lyhenee näin tehden noin 2-3 cm mutta ei haittaa kun renkaat on 14.9 30 ja varsi riittäisi vaikka olisi 36 vanne . Valmettiin on vaikeaa saada omaa vetovartta  mutta muihin näyttää saavan helpommin .
Että sellanen tapaus.Lattarautaa kyllä voi romukaupasta ostaa pätkän ja liimailla kemppiliimalla mollukat päihin.Tulaa varmaan laakukkaampi kuitenkin kuin alkuperäinen.

Niin en tiedä oliko tuo laadukkaampi sarkastinen ilmaisu vai miten . Vanhoissa valmeteissa varret kyllä vääntyy ,mutta ei enää tässä mun "vanhassa ."  Taavetin varren pitäisi myyjän vakuuttelun mukaan kestää eikä tuota konetta käytetäkään kuin paalien siirtelyyn tai ruiskun eteen

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Katkipoikki
502 oli aivan lattarautaa,sitä vanhemmissa jotain laadukkaampaa.Ei paljon kiinnosta tuo laatu mikä niillä suolahtelaisilla on.Milloin missäkin karkaisuvirheitä ja alaarvoisia laakereita.Mutta onhan nuo kotimaisia,ja vähin äänin vaihtuu uuteen vallu uskovaisten koneet.Tuos on nyt ollut engelsmanni ja sakemanni traktoreina ja vetovarretkin saaneet iskuja monenmoisia.Eipäole vetovarsi mennyt mutkalle eikä poikki.Sivurajoittajan pultteja silloin tällöin joutunut uusimaan.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Katkipoikki
Mulla kävi niin ettei muna pysynyt enää kolossa. Laitoin varren poikki ja hitsasin uuden pään munineen tilalle. Hyvin on kestänyt enkä ole häävi hitsari, tosin kärsivällinen, hioin ja hitsasin monta kertaa ennenkuin olin tyytyväinen.

Kai ne muillakin on hitsattuina kestäneet, tuskin niitä muuten enää myytäisiinkään.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65739
Vs: Katkipoikki
kyllä yllättävän helposti saa ihan laatuisaa jälke kuhan vaan kuonat tms poistaa kunnolla... noita hitsattu iätajat ja ei pahemmin kukaan ole korvausta pyytänny... turha tarkkuus on kyvyttömyyttä!

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Katkipoikki
Vanha kyläseppä,taitava hitsari sanoi korjattuaan jonkun laitteen;" en sille takuuta anna kun se ei uutenakaan kestänyt."
kuitenkin esim. niittokoneen teräruoto kesti vaikka kuinka kauan, myös käyttöä.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Katkipoikki
502 oli aivan lattarautaa,sitä vanhemmissa jotain laadukkaampaa.Ei paljon kiinnosta tuo laatu mikä niillä suolahtelaisilla on.Milloin missäkin karkaisuvirheitä ja alaarvoisia laakereita.Mutta onhan nuo kotimaisia,ja vähin äänin vaihtuu uuteen vallu uskovaisten koneet.Tuos on nyt ollut engelsmanni ja sakemanni traktoreina ja vetovarretkin saaneet iskuja monenmoisia.Eipäole vetovarsi mennyt mutkalle eikä poikki.Sivurajoittajan pultteja silloin tällöin joutunut uusimaan.
Meillä oli aikoinaan TW 35 siinä vetovarret olivat todella meltoa rautaa.No eipä kehuja
kerännyt muutenkaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65739
Vs: Katkipoikki
noooo, se nyt oliki se taivaspaikkavehe!      ei kantsinna alkuperäistä käyttää kun sai tarvikkeena parempaa...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Katkipoikki
Tehas vastaa jos alkuperänen katkeaa, vai mite se menee?