Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttoainekäyttöinen lämmitin  (Luettu 12318 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Vinkkinä. sitä lämppäriä kannattaa käynnistää myös kesäisin jotta toiminta kyky säilyy. Ainakin nuo vanhemmat eberinvesipumpun tiivisteet kuivuu akseliin kiinni jos sitä ei käytä, sitten kun syksyllä pyöräyttää käyntiin tiiviste sanoo räks ja alkaa pissiä ja pukkaamaan toiminta häiriöitä.
Nyt molemmissa webastot olleet jo useamman vuoden ilman toimintaongelmia. Noitakin olen kerran pari kuukaudessa käynnistänyt muutamaksi minuutiksi.
 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Vinkkinä. sitä lämppäriä kannattaa käynnistää myös kesäisin jotta toiminta kyky säilyy. Ainakin nuo vanhemmat eberinvesipumpun tiivisteet kuivuu akseliin kiinni jos sitä ei käytä, sitten kun syksyllä pyöräyttää käyntiin tiiviste sanoo räks ja alkaa pissiä ja pukkaamaan toiminta häiriöitä.
Nyt molemmissa webastot olleet jo useamman vuoden ilman toimintaongelmia. Noitakin olen kerran pari kuukaudessa käynnistänyt muutamaksi minuutiksi.
Jos olis toiminut edes yhden kokonaisen kuukauden... 

roadman

  • Vieras
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Vinkkinä. sitä lämppäriä kannattaa käynnistää myös kesäisin jotta toiminta kyky säilyy. Ainakin nuo vanhemmat eberinvesipumpun tiivisteet kuivuu akseliin kiinni jos sitä ei käytä, sitten kun syksyllä pyöräyttää käyntiin tiiviste sanoo räks ja alkaa pissiä ja pukkaamaan toiminta häiriöitä.
Nyt molemmissa webastot olleet jo useamman vuoden ilman toimintaongelmia. Noitakin olen kerran pari kuukaudessa käynnistänyt muutamaksi minuutiksi.
Jos olis toiminut edes yhden kokonaisen kuukauden...

Uusko? jos näin niin
Tais sitten nuo vanhat olla pelejä sittenkin. Mulla eka eberi oli 80 luvun vehkeitä. Ostin käytettynä kun sukulaismies sitä edukkaasti kaupitteli. vasta 2002 laitoin auton mukana  kun oli jo totaalisen loppu.

lisäilenmpä ett oli dieseli lämmitin.

Viimeksi muokattu: 27.09.12 - klo:19:10 kirjoittanut roadman

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Vinkkinä. sitä lämppäriä kannattaa käynnistää myös kesäisin jotta toiminta kyky säilyy. Ainakin nuo vanhemmat eberinvesipumpun tiivisteet kuivuu akseliin kiinni jos sitä ei käytä, sitten kun syksyllä pyöräyttää käyntiin tiiviste sanoo räks ja alkaa pissiä ja pukkaamaan toiminta häiriöitä.
Nyt molemmissa webastot olleet jo useamman vuoden ilman toimintaongelmia. Noitakin olen kerran pari kuukaudessa käynnistänyt muutamaksi minuutiksi.
Jos olis toiminut edes yhden kokonaisen kuukauden...

Uusko? jos näin niin
Tais sitten nuo vanhat olla pelejä sittenkin. Mulla eka eberi oli 80 luvun vehkeitä. Ostin käytettynä kun sukulaismies sitä edukkaasti kaupitteli. vasta 2002 laitoin auton mukana  kun oli jo totaalisen loppu.
Joo se oli uus muutaman vuotta sitten...

[PeX]

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Luulisin, että melko moni polttoainekäyttönen lämmitin kuolee nimenomaan käytön vähyyteen.

roadman

  • Vieras
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Luulisin, että melko moni polttoainekäyttönen lämmitin kuolee nimenomaan käytön vähyyteen.

iskit asian ytimeen  ;D

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Onko teillä autoissanne Ebereitä tai Webastoja? Ootteko ihan ite laittanu vai ollu jo ostettaessa paikalla?

Itse olen vähän skeptinen sen virran riittävyyden suhteen henkilöautopuolella. Työkonekäytössäkin on ajoittain ongelmia. Kone on tulessa mutta akku tyhjä. Autoon vois tietysti laittaa toisen akun ja erottaa systeemin releellä sillai et käynnissä laturi lataa molempia akkuja ja auton ollessa sammuksissa starttiakku ja lisäakku on omana piirinään.

Bensavehkeeseen tarvis laittaa varmaan ens talveks kun autoa pidetään sähköttömässä paikassa............
Kahdes henkilöautos 5kW Eberi, pakettiautos ja kaivuris Webasto. Ja autojen käyttö justihin sellaasta kun se ei saisi olla, eli esim. 20min. lämmitystä ja vartti ajoa. Normaalin happoakun kestoikä muutaman vuoden, Optima yhdes autos kestäny nyt kolmisen vuotta ilman hyytymisen merkkiä, paris muus Boschin S6-sarjalainen AMG-akut, ikää sama noin 3 vuotta. Hyytelöakut latautuvat niin lyhkääsestä ajosta täytehen jottei sitä kummemmin tuu murehdittua. Eberi käy perusasetuksillaan maksimi tunnin, ja aina joskus ei pääsekkään lähtemähän silloon kun on aikonu, niin pannu tohisee tunnin + ennen lähtöä vielä normi ~20min, hyvin starttaa jopa tuolla 55Ah Optimalla.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Onko teillä autoissanne Ebereitä tai Webastoja? Ootteko ihan ite laittanu vai ollu jo ostettaessa paikalla?

Itse olen vähän skeptinen sen virran riittävyyden suhteen henkilöautopuolella. Työkonekäytössäkin on ajoittain ongelmia. Kone on tulessa mutta akku tyhjä. Autoon vois tietysti laittaa toisen akun ja erottaa systeemin releellä sillai et käynnissä laturi lataa molempia akkuja ja auton ollessa sammuksissa starttiakku ja lisäakku on omana piirinään.

Bensavehkeeseen tarvis laittaa varmaan ens talveks kun autoa pidetään sähköttömässä paikassa............
Kahdes henkilöautos 5kW Eberi, pakettiautos ja kaivuris Webasto. Ja autojen käyttö justihin sellaasta kun se ei saisi olla, eli esim. 20min. lämmitystä ja vartti ajoa. Normaalin happoakun kestoikä muutaman vuoden, Optima yhdes autos kestäny nyt kolmisen vuotta ilman hyytymisen merkkiä, paris muus Boschin S6-sarjalainen AMG-akut, ikää sama noin 3 vuotta. Hyytelöakut latautuvat niin lyhkääsestä ajosta täytehen jottei sitä kummemmin tuu murehdittua. Eberi käy perusasetuksillaan maksimi tunnin, ja aina joskus ei pääsekkään lähtemähän silloon kun on aikonu, niin pannu tohisee tunnin + ennen lähtöä vielä normi ~20min, hyvin starttaa jopa tuolla 55Ah Optimalla.
Tätä on kaivattu tänne kirjakieli ja oikeinkirjotuspellejen mekkaan. Notta sellaaaaasta.... ;D on se vaan niiiiiin ihquu toi murre. 8)

BTW, torstaina laitoin tarjouskyselyn lähimmille asennusliikkeille. Saas nährä kumpi si on erukkaampi, bähher vai libasto.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Onko teillä autoissanne Ebereitä tai Webastoja? Ootteko ihan ite laittanu vai ollu jo ostettaessa paikalla?

Itse olen vähän skeptinen sen virran riittävyyden suhteen henkilöautopuolella. Työkonekäytössäkin on ajoittain ongelmia. Kone on tulessa mutta akku tyhjä. Autoon vois tietysti laittaa toisen akun ja erottaa systeemin releellä sillai et käynnissä laturi lataa molempia akkuja ja auton ollessa sammuksissa starttiakku ja lisäakku on omana piirinään.

Bensavehkeeseen tarvis laittaa varmaan ens talveks kun autoa pidetään sähköttömässä paikassa............
Kahdes henkilöautos 5kW Eberi, pakettiautos ja kaivuris Webasto. Ja autojen käyttö justihin sellaasta kun se ei saisi olla, eli esim. 20min. lämmitystä ja vartti ajoa. Normaalin happoakun kestoikä muutaman vuoden, Optima yhdes autos kestäny nyt kolmisen vuotta ilman hyytymisen merkkiä, paris muus Boschin S6-sarjalainen AMG-akut, ikää sama noin 3 vuotta. Hyytelöakut latautuvat niin lyhkääsestä ajosta täytehen jottei sitä kummemmin tuu murehdittua. Eberi käy perusasetuksillaan maksimi tunnin, ja aina joskus ei pääsekkään lähtemähän silloon kun on aikonu, niin pannu tohisee tunnin + ennen lähtöä vielä normi ~20min, hyvin starttaa jopa tuolla 55Ah Optimalla.
Tätä on kaivattu tänne kirjakieli ja oikeinkirjotuspellejen mekkaan. Notta sellaaaaasta.... ;D on se vaan niiiiiin ihquu toi murre. 8)

BTW, torstaina laitoin tarjouskyselyn lähimmille asennusliikkeille. Saas nährä kumpi si on erukkaampi, bähher vai libasto.
...ja ostat sen kallehemman? Siitä vois paikallislehti kirioottaa lyhkääsen jutun.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Onko teillä autoissanne Ebereitä tai Webastoja? Ootteko ihan ite laittanu vai ollu jo ostettaessa paikalla?

Itse olen vähän skeptinen sen virran riittävyyden suhteen henkilöautopuolella. Työkonekäytössäkin on ajoittain ongelmia. Kone on tulessa mutta akku tyhjä. Autoon vois tietysti laittaa toisen akun ja erottaa systeemin releellä sillai et käynnissä laturi lataa molempia akkuja ja auton ollessa sammuksissa starttiakku ja lisäakku on omana piirinään.

Bensavehkeeseen tarvis laittaa varmaan ens talveks kun autoa pidetään sähköttömässä paikassa............
Kahdes henkilöautos 5kW Eberi, pakettiautos ja kaivuris Webasto. Ja autojen käyttö justihin sellaasta kun se ei saisi olla, eli esim. 20min. lämmitystä ja vartti ajoa. Normaalin happoakun kestoikä muutaman vuoden, Optima yhdes autos kestäny nyt kolmisen vuotta ilman hyytymisen merkkiä, paris muus Boschin S6-sarjalainen AMG-akut, ikää sama noin 3 vuotta. Hyytelöakut latautuvat niin lyhkääsestä ajosta täytehen jottei sitä kummemmin tuu murehdittua. Eberi käy perusasetuksillaan maksimi tunnin, ja aina joskus ei pääsekkään lähtemähän silloon kun on aikonu, niin pannu tohisee tunnin + ennen lähtöä vielä normi ~20min, hyvin starttaa jopa tuolla 55Ah Optimalla.
Tätä on kaivattu tänne kirjakieli ja oikeinkirjotuspellejen mekkaan. Notta sellaaaaasta.... ;D on se vaan niiiiiin ihquu toi murre. 8)

BTW, torstaina laitoin tarjouskyselyn lähimmille asennusliikkeille. Saas nährä kumpi si on erukkaampi, bähher vai libasto.
...ja ostat sen kallehemman? Siitä vois paikallislehti kirioottaa lyhkääsen jutun.
Kalliimpi on YLEENSÄ parempi...... ainakin 8 kertaa 10:stä....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159