Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liikenne Valtra 50Km/h konttori vaatii vaatimuksenmukaisuus todistusta  (Luettu 15263 kertaa)

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
OMtekniikan myyjä soitti kertoi kuinka isännät nostattavat matalakierroskoneissa nopeutta ,jatkoi että sen on laitonta jos vahinko sattuu ja todetaan että traktori kulkee rekisteriotteessa olevan km/t yli niin olet enemmän kuin kusessa raastuvassa.myös virityksen tekijä on osavastuussa.
Itse en näihin ole perehtynyt koska ostan aina koneet valmiina oikealla nopeudella ja voimilla.

Kaikissa traktoreissa ei ole edes nopeusmittaria, ja jos onkin, niin mistäs sen tietää, paljonko siinä on heittoa, kun autoissakin on helposti 10 km/h. Mahdollisessa liikennevahingossa tuskin mikään todistaa sinun ajaneen ylinopeutta ja jos niin kävisikin, et ole yhtään sen suuremmassa kusessa kuin jos olisit ajanut viritetyllä mopolla.

Kartsa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
Terve!
Kone tyypihyväksytty, vaativat sen 500e plus alvi paperin valtralta, ne kun ei voi millään todeta että jarrut täyttävät liikennetrktorin jarrut, Selvittelin asiaa ja tuli ilmi että 40km/h on ihan samat jarrut kun 50km/h. Toisten vaatimustemukaisuustodistusta ei voi kuulemma käyttää kun se pitää olla yksilöity...??? Vinkkejä???

leku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
TERE!

sama ongelma rahikaisella... riippuu katsastusmiehestä, onko aamukahvi juotu tai milloin viimeksi muija antoi....
itse toin fastrakin kevät talvella ja siihenkin piti pyytää eri todistus. kun ei ollut erikseen jarrujen tyyppihyväksyntä tunnusta valmistajan kilvessä, koko koneen hyväksyntä löytyy mutta ei erikseen jarruista....
kun kysyin millainen todistus pitää olla niin näytti ilman nimiä yhden missä oli hankkijan huoltopäälikön oma tekemä todistus 7530:stä, joten ei olla ainoita, merkistä riippumatta.
näin ainakin porvoossa, seuraavan koneen katsastan mäntsälässä.... kävin katsastamassa peräkärryn ja kysyin että ainakin he lyö kilpiin jos löytyy tyyppihyväksyntä numerosarjat koneesta kyselemättä sen enempää jarruista mitään...

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Kyllä sitä jontikkaanki sama lappunen  tarvittiin ja hintakin taisi olla samaa sarjaa.
No tulipa samalla selväksi ettei heiltä tarvitse huolto eikä varaosia kysellä kun paririviä tekstiäkin maksaa 500€.
Onneksi on laukkanen ;) valmetti saattaa olla hankalampi.

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Menkää ny *****un niisät valtion konttoreista, ne pyytää tuommosia lappuja. >:(
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Menkää ny *****un niisät valtion konttoreista, ne pyytää tuommosia lappuja. >:(

Mikä se on se valtion konttori?
Eikö ne ole myyty Epsanjaan taii jonnekin aikapäiviä sitten?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416088944_uu.shtml

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Menkää ny *****un niisät valtion konttoreista, ne pyytää tuommosia lappuja. >:(

Mikä se on se valtion konttori?
Eikö ne ole myyty Epsanjaan taii jonnekin aikapäiviä sitten?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012100416088944_uu.shtml

Sitä suuremmalla syyllää mieti missä käyt.- >:(
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 172
  • Juoppo
vanha juttuhan tämä jo on, mutta kun se katsastusmiehen irvikuva kirjautuu ATJ-järjestelmään ja naputtaa sen tuontivaltran tyyppikoodin koneelle ja avaa sieltä "erikoisehdot"-niin katos perkelettä!!! -sieltähän löytyy lauseke "jarrut täyttävät vaatimuksen blaablaablaa 50km/h hidastuvuuden osalta"
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45

[/quote]On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen??  Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
[/quote]

Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen??  Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..
[/quote]

Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
[/quote]En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h...  Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla...  Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu.. 

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Kaikissa traktoreissa ei ole edes nopeusmittaria, ja jos onkin, niin mistäs sen tietää, paljonko siinä on heittoa, kun autoissakin on helposti 10 km/h. Mahdollisessa liikennevahingossa tuskin mikään todistaa sinun ajaneen ylinopeutta ja jos niin kävisikin, et ole yhtään sen suuremmassa kusessa kuin jos olisit ajanut viritetyllä mopolla.
Viritetyllä mopolla et saa rullattua nissan micraa alle, toisin kuin viritetyllä, jarruttomalla isäntälinjan valteemilla jossa on 20 tn kärry perässä...
Nothing is Something Worth Doing

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Kaikissa traktoreissa ei ole edes nopeusmittaria, ja jos onkin, niin mistäs sen tietää, paljonko siinä on heittoa, kun autoissakin on helposti 10 km/h. Mahdollisessa liikennevahingossa tuskin mikään todistaa sinun ajaneen ylinopeutta ja jos niin kävisikin, et ole yhtään sen suuremmassa kusessa kuin jos olisit ajanut viritetyllä mopolla.
Viritetyllä mopolla et saa rullattua nissan micraa alle, toisin kuin viritetyllä, jarruttomalla isäntälinjan valteemilla jossa on 20 tn kärry perässä...

Hyvin ku mälläät, niin lakkaa johtotähteestäki kiilto :)

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45

On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen??  Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..

Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
[/quote]En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h...  Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla...  Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu..
[/quote]

Otappa tarkempi käsi-gps, niin tiedät. Saksassa 50 traktori ei saa kulkea kilometriäkään yli 50.Jos ajat yli 50, tulee sakko. Ja jos saat sakot liian kovaa kulkevasta traktorista, valmistaja on vastuussa. Näin ainakin saksassa. Euroopassa nopeuskameroissa ei ole toleranssia ollenkaan, eli 1 kilometrin ylityksestä napsahtaa sakko.
Samasta syystä navien nopeusnäyttö on hieman yläkanttiin.
P.S yksikään Fendt, massikka tai jontikka ei ole kulkenut yli 51km/h valtran mittarin mukaan kun on ajettu peräkkäin, mutfa se ei tee em. traktoreista huonoja. Tuollaiset väittelyt ovat sitten hiekkalaatikkokamaa jos määritellään traktorin paremmuus siitä kulkeeko 50 vai 52km/h tai New hollandin 48km/h

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

On mulla sentään yksi traktori se on kyllä niin vanha ettei sitä voi virittää ilman työkaluja... Sekin kulkee muuten yli 40km/h kun on "viritetty" uusia rattaita lootaan niin onko sekin laiton jos ajan kolarin... Ja paja joka rattaat vaihtoi on osasyyllinen?? Mites muuten jos vaikka uus jontikka tai kulkee 56km/h jo tehtaalta tullessaan ja sillä ajaa kolarin niin onko tehdas osasyyllinen??  Eipä tuo paja joka ohjelman mun autoon teki nähnyt mitään ongelmaa siinä että nostais kierroksia eco koneista kun se on ihan omistajan vastuulla jos omia koneitaan virityttää/virittää.. Ihme touhua muutenkin jos myy virityksiä eikä suostu silti myymään..

Tästä keskustelusta tuli mieleen traktoreiden todelliset nopeudet yleensä. Keskieuroopassa 50km/h traktorit eivät saa kulkea yhtään kilometriä tunnissa yli 50 vaikka mittarit näyttävät 55 tms. Keskieuroopassa ei näet ole yhtään toleranssia ylinopeudelle ja esim. ylinopeuskamerat antavat sakon jo 1 km/h ylityksestä. Näinollen jos ajat vaikka fendtillä mittärin mukaan 50km/h, et varmasti saa sakkoa ylinopeudesta.
Suomessa on toleranssina 50km/h koneelle 2km/h. Tästä syystä Valtrat kulkevat suomessa 52km/h ja mittari näyttäää 53km/h.
Tämä asia on kokeiltu monet kerrat gps:llä. Massikka, Jörn Donner ja Fendt kulkevat vakiona maks 50km/h vaikka Fendtinkin mittari näyttää 55,4km/h. Valtra menee 52km/h vaikka mittari näyttää 53.
En tiiä sun gepseistä mutta Deutsi kulkee mittarin mukaan 52km/h ja gps mukaan saman.. JD 6830 Mittari 54,5/Gps 55km/h.. Fendt 820 Mittari 54,5km/h/Gps 55km/h...  Kaikki noista tehtaalta tulleilla renkailla...  Tomtomilla ja parilla eri älypuhelimella ainakin toi deutsin ja fendtin vauhti mitattu..
[/quote]

Otappa tarkempi käsi-gps, niin tiedät. Saksassa 50 traktori ei saa kulkea kilometriäkään yli 50.Jos ajat yli 50, tulee sakko. Ja jos saat sakot liian kovaa kulkevasta traktorista, valmistaja on vastuussa. Näin ainakin saksassa. Euroopassa nopeuskameroissa ei ole toleranssia ollenkaan, eli 1 kilometrin ylityksestä napsahtaa sakko.
Samasta syystä navien nopeusnäyttö on hieman yläkanttiin.
P.S yksikään Fendt, massikka tai jontikka ei ole kulkenut yli 51km/h valtran mittarin mukaan kun on ajettu peräkkäin, mutfa se ei tee em. traktoreista huonoja. Tuollaiset väittelyt ovat sitten hiekkalaatikkokamaa jos määritellään traktorin paremmuus siitä kulkeeko 50 vai 52km/h tai New hollandin 48km/h
[/quote]Mikäs se sellainen tarkempi käsi-gps on??  Valehteleeko Tomtomin, HTC:n ja Lumian gps:t kaikki saman verran vai? 

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
fendt 724 kulkee saman kun t sarjalainen. 53km/h. mitattu 3 eri gepsillä ja kaikilla samat luvut.

muutama vuos sitte koneviestin testisä oli 6930 jontikka. se kulki muistaakseni 53-54km/h. se kuitenkin jäi mieleen että oli testin nopein kone (versu,deutsi,puma).

kaikki ajamani deutsit on ollu aina hitaita. gepsiin vakiona 48km/h. mb tracit taas nopeita 58km/h, mutta ne taita olla jotenin eri tavalla rekisteröity saksas?