Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: redbull - 07.12.12 - klo:09:57
-
Pitäisi hankkia otsikon mukainen kampe luokassa 10-13 metriä. Loppupeleissä
Krone,Lely,Pötikkä ja Claas, joissa kaikissa mekaaninen voimansiirto. Kuhn putosi jo pois hydraulisen roottorinpyörityksen takia. Kokemuksia laitteista. Esim. automatiikan taso ja toimintavarmuus.Piikkiakselien /roottorikeskiöiden kestävyys.
Telien toimivuus. Varaosien hinta myös tärkeä ostopäätöstä tehtäessä.
-
Krone ja claassi taitaa olla valtamerkit noissa isoissa karhottimissa.
Niistä kahesta itse valitsisin
-
mikä vika hydraulipyöritteisessä?
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
***sama juttu. voimaa on paremmin kuin mekaanis vetoisessa. kovassa apilikossa voi ajaa ihan äärirajoilla, kun raja tulee vastaan niin roottorin noipeus hiljenee. mekaanis vetosessa räikkä huutaa ja roottori pysähtyy jo paljon ennemmin.
mun seuraava kone on 4 roottorinen kuhn. muilla koneilla ei mitään jakoa...ellei hinta ylivoimasen halpa...
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
***sama juttu. voimaa on paremmin kuin mekaanis vetoisessa. kovassa apilikossa voi ajaa ihan äärirajoilla, kun raja tulee vastaan niin roottorin noipeus hiljenee. mekaanis vetosessa räikkä huutaa ja roottori pysähtyy jo paljon ennemmin.
mun seuraava kone on 4 roottorinen kuhn. muilla koneilla ei mitään jakoa...ellei hinta ylivoimasen halpa...
öööööö...... eipä oo räikät huutanu. Liekkö tossa pötikässä semmosia ees ollu. Tänkin kesänä kolmesta 3.2 karhosta semmonen karho ettei mahan alta meinannu mahtua.Ei huutanu räikät,tosin momentti kasvaa kun leveys kasvaa.
4. karhotin jos menossa niin voisko noi mekaaniset olla pitempi kestosia.....
-
mikä vika hydraulipyöritteisessä?
>>>Joutuis sitten sellasen traktorin taas hommaamaan millä se pyörii..
-
mikä vika hydraulipyöritteisessä?
>>>Joutuis sitten sellasen traktorin taas hommaamaan millä se pyörii..
kait ny joka traktoris voimanotto on ;D
-
>>>Joutuis sitten sellasen traktorin taas hommaamaan millä se pyörii..
[/quote]
kait ny joka traktoris voimanotto on ;D
[/quote]
Äläs ny takerru epäolennaiseen..On se 15 metrinen vähän liian monimutkainenkin kapistus heinän karhottamiseen, kaikkine pumppuineen ja venttiileineen...
-
Jos kerran tuon teholuokan konetta olet investoimassa, mikset kerralla osta kunnollista?
-
Jos kerran tuon teholuokan konetta olet investoimassa, mikset kerralla osta kunnollista?
Ei ole ihan noin yksiselitteinen asia. Keskelle karhottava on keskelle karhottava. Melkein automaattisesti hyvä karho.
Sivulle karhottava vaatii aina kuskilta enemmän.
Tietenkin jos ajetaan leveä noukkimiselle asialla ei juurikaan ole merkitystä ja onhan se sivulle karhottava monipuolinen.
-
Mitäpä jos se kone olis semmonen, jolla voi karhottaa vasemmalle, oikealle, tai yhtä aikaa molemmille sivuin.. tai keskelle, tai keskelle ja sivulle... samalla koneella...
-
Mitäpä jos se kone olis semmonen, jolla voi karhottaa vasemmalle, oikealle, tai yhtä aikaa molemmille sivuin.. tai keskelle, tai keskelle ja sivulle... samalla koneella...
Mitä hyötyä karhottaa sivulle ja keskelle, tai molemmille sivuille, tai toiselle sivulle? Kun edellisessä kommentissa juuri sanottiin että keskelle karhottaessa tulee melkein automaattisesti hyvä karhe?
Kuinka leveänä rocin nykyään saa?
-
Mulla on monesti tullu mieleen tuollaisen neliroottorisen karhottimen järkevyys... Saako sijoitetulle lisähinnalle 2-roottoriseen verrattuna tarpeeksi hyötyä ??? Ymmärrän että isot ajosilppurit vaatii ison karhon, mutta kuitenki... Hinta nousee näissä isoissa härpäkkeissä räjähdysmäisesti ja liikennöinti voi olla monesti melkoisen hankalaa kun peltotiet on suomessa monesti aika huonoja. Puuta ym. mukavaa löytyy teiden varsilta.
-
Mulla on monesti tullu mieleen tuollaisen neliroottorisen karhottimen järkevyys... Saako sijoitetulle lisähinnalle 2-roottoriseen verrattuna tarpeeksi hyötyä ??? Ymmärrän että isot ajosilppurit vaatii ison karhon, mutta kuitenki... Hinta nousee näissä isoissa härpäkkeissä räjähdysmäisesti ja liikennöinti voi olla monesti melkoisen hankalaa kun peltotiet on suomessa monesti aika huonoja. Puuta ym. mukavaa löytyy teiden varsilta.
Eikai karhotus saisi olla kovin paljoa silppuria edelläkään, ettei se oikeen iso karho ala lämpenemään. Samoin jos isoa karhoa jää paljon levälleen konerikon sattuessa, milläs sen saa pois ellei isolla ajosilppurilla. Pieni ajosilppuri ei niele ison karhoa, nähty on :)
Isolla karhottimella saa ajaa rauhallisemmin, ehtii tehdä silppurille parempia karheita kuin hätäilemällä pienemmällä. Karhottimen kasvaessa 8m -> 15m ajonpeus puolittuu, korjuukoneen teho taas kasvaa paremmalla karholla. Miinuksena hinta ja veturiksi ei kelpaa enää se kylän pienin :)
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
***sama juttu. voimaa on paremmin kuin mekaanis vetoisessa. kovassa apilikossa voi ajaa ihan äärirajoilla, kun raja tulee vastaan niin roottorin noipeus hiljenee. mekaanis vetosessa räikkä huutaa ja roottori pysähtyy jo paljon ennemmin.
mun seuraava kone on 4 roottorinen kuhn. muilla koneilla ei mitään jakoa...ellei hinta ylivoimasen halpa...
öööööö...... eipä oo räikät huutanu. Liekkö tossa pötikässä semmosia ees ollu. Tänkin kesänä kolmesta 3.2 karhosta semmonen karho ettei mahan alta meinannu mahtua.Ei huutanu räikät,tosin momentti kasvaa kun leveys kasvaa.
4. karhotin jos menossa niin voisko noi mekaaniset olla pitempi kestosia.....
öööööö...... en ymmärrä kommenttia. jos edelliset 3 ollu mekaanisia ja 4 on hydraulinen ja hyvä, niin miten ne mekaaniset on pitkäkestosempia?
vähän eri juttu siirtää yhtä karhoa per roottori 2 roottori pötikällä kun 2 karhoa per roottori sivu/4 roottorisella. sivukarhottimen ja 4 roottorisen takaroottorilla/roottoreilla on tuplatyö verrattuna etummaisiin...
ps. eikä se nyt paljoo vaadi että karho ei mahu jontikan mahan ali.. ;)
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
***sama juttu. voimaa on paremmin kuin mekaanis vetoisessa. kovassa apilikossa voi ajaa ihan äärirajoilla, kun raja tulee vastaan niin roottorin noipeus hiljenee. mekaanis vetosessa räikkä huutaa ja roottori pysähtyy jo paljon ennemmin.
mun seuraava kone on 4 roottorinen kuhn. muilla koneilla ei mitään jakoa...ellei hinta ylivoimasen halpa...
öööööö...... eipä oo räikät huutanu. Liekkö tossa pötikässä semmosia ees ollu. Tänkin kesänä kolmesta 3.2 karhosta semmonen karho ettei mahan alta meinannu mahtua.Ei huutanu räikät,tosin momentti kasvaa kun leveys kasvaa.
4. karhotin jos menossa niin voisko noi mekaaniset olla pitempi kestosia.....
öööööö...... en ymmärrä kommenttia. jos edelliset 3 ollu mekaanisia ja 4 on hydraulinen ja hyvä, niin miten ne mekaaniset on pitkäkestosempia?
vähän eri juttu siirtää yhtä karhoa per roottori 2 roottori pötikällä kun 2 karhoa per roottori sivu/4 roottorisella. sivukarhottimen ja 4 roottorisen takaroottorilla/roottoreilla on tuplatyö verrattuna etummaisiin...
ps. eikä se nyt paljoo vaadi että karho ei mahu jontikan mahan ali.. ;)
Enemmän kuin aires etujousitus valtran. 8)
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
***sama juttu. voimaa on paremmin kuin mekaanis vetoisessa. kovassa apilikossa voi ajaa ihan äärirajoilla, kun raja tulee vastaan niin roottorin noipeus hiljenee. mekaanis vetosessa räikkä huutaa ja roottori pysähtyy jo paljon ennemmin.
mun seuraava kone on 4 roottorinen kuhn. muilla koneilla ei mitään jakoa...ellei hinta ylivoimasen halpa...
öööööö...... eipä oo räikät huutanu. Liekkö tossa pötikässä semmosia ees ollu. Tänkin kesänä kolmesta 3.2 karhosta semmonen karho ettei mahan alta meinannu mahtua.Ei huutanu räikät,tosin momentti kasvaa kun leveys kasvaa.
4. karhotin jos menossa niin voisko noi mekaaniset olla pitempi kestosia.....
öööööö...... en ymmärrä kommenttia. jos edelliset 3 ollu mekaanisia ja 4 on hydraulinen ja hyvä, niin miten ne mekaaniset on pitkäkestosempia?
vähän eri juttu siirtää yhtä karhoa per roottori 2 roottori pötikällä kun 2 karhoa per roottori sivu/4 roottorisella. sivukarhottimen ja 4 roottorisen takaroottorilla/roottoreilla on tuplatyö verrattuna etummaisiin...
ps. eikä se nyt paljoo vaadi että karho ei mahu jontikan mahan ali.. ;)
Enemmän kuin aires etujousitus valtran. 8)
autopowerista pullahtaa palanu oo rengas paikoiltaan jos nuin vahvaa karhoo jonnikan alle tarjoo :o :o :o :o
-
4. karhotin menossa. Hydroveto on ollut ihan ylivoimaisen hyvä.
***sama juttu. voimaa on paremmin kuin mekaanis vetoisessa. kovassa apilikossa voi ajaa ihan äärirajoilla, kun raja tulee vastaan niin roottorin noipeus hiljenee. mekaanis vetosessa räikkä huutaa ja roottori pysähtyy jo paljon ennemmin.
mun seuraava kone on 4 roottorinen kuhn. muilla koneilla ei mitään jakoa...ellei hinta ylivoimasen halpa...
öööööö...... eipä oo räikät huutanu. Liekkö tossa pötikässä semmosia ees ollu. Tänkin kesänä kolmesta 3.2 karhosta semmonen karho ettei mahan alta meinannu mahtua.Ei huutanu räikät,tosin momentti kasvaa kun leveys kasvaa.
4. karhotin jos menossa niin voisko noi mekaaniset olla pitempi kestosia.....
öööööö...... en ymmärrä kommenttia. jos edelliset 3 ollu mekaanisia ja 4 on hydraulinen ja hyvä, niin miten ne mekaaniset on pitkäkestosempia?
vähän eri juttu siirtää yhtä karhoa per roottori 2 roottori pötikällä kun 2 karhoa per roottori sivu/4 roottorisella. sivukarhottimen ja 4 roottorisen takaroottorilla/roottoreilla on tuplatyö verrattuna etummaisiin...
ps. eikä se nyt paljoo vaadi että karho ei mahu jontikan mahan ali.. ;)
Enemmän kuin aires etujousitus valtran. 8)
autopowerista pullahtaa palanu oo rengas paikoiltaan jos nuin vahvaa karhoo jonnikan alle tarjoo :o :o :o :o
Onko kokemusta. Mulla on molemmista. Tuosta karhon imuttamisesta autopowerilla ja aires kellukkeella touhuamisesta.
Piti jd hoitaa homma kun T kellu aireksen päällä suossa kiinni. Jd vaan eteni.(hiekan kantoa tänä syksynä pehmeissä olosuhteissa)