Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford Super Major 854T:n metsästys.  (Luettu 44429 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Niin minullakin aikanaan liittyi ajot maatalouteen ja Ford oli silloin ylivoimainen. Toimi, kesti ja oli voimaa. Savotoissa se veti plooturekeä isoilla ropsikuormilla ja PTO:ssa riitti voimaa Hakki-vinssille tukkien vetoon. Eikä ikinä v........t. 3m leveää rullakarhia ja joustopiikiäestä se veti jopa 7 vaihteella.

Jotenkin minusta tuntuu että silloin kun minä ajoin aktiivisti 854T::llä niin sinä paskoit tutti suussa vaippoihin, jos olit ollenkaan edes vielä vanhempiesi ajatuksissakaan. Juttusi ovat sitä luokkaa.


Kylläpäs meni tunteisiin ;D

Tuskin olin edes syntynyt kun oot ollu puusavotoillas.
Sillon 10v takaperin kun piti sillä foortilla ajaa niin vaihdoin kesken päivän sen pöyhimen eteen 135 massikan koska se oli vaan parempi :P

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin olen aina kummastellut jotakin merkkiä henkeen ja vereen puolustavia. Ekan kerran vaihtui traktorit saman merkkisiin (Fendt) ja syy oli vain ja ainoastaan halpa leasing-sopimus (ilmeisesti SEBLeasing kuvittelee saavansa noi myydessään kolmen vuoden kuluttua "hyvän second hand hinnan"). Ei ole mikään / kukaan taho maksanut minkään merkin kehumisesta ja kaikilla (Valmet/Valtra, Fiat/New Holland, Case IH / Intenational, JD, Fendt, Kirovets ja Belastus) on hommat tulleet tehdyiksi.
Grow the feed, not the weeds!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Niin minullakin aikanaan liittyi ajot maatalouteen ja Ford oli silloin ylivoimainen. Toimi, kesti ja oli voimaa. Savotoissa se veti plooturekeä isoilla ropsikuormilla ja PTO:ssa riitti voimaa Hakki-vinssille tukkien vetoon. Eikä ikinä v........t. 3m leveää rullakarhia ja joustopiikiäestä se veti jopa 7 vaihteella.

Jotenkin minusta tuntuu että silloin kun minä ajoin aktiivisti 854T::llä niin sinä paskoit tutti suussa vaippoihin, jos olit ollenkaan edes vielä vanhempiesi ajatuksissakaan. Juttusi ovat sitä luokkaa.


Kylläpäs meni tunteisiin ;D

Tuskin olin edes syntynyt kun oot ollu puusavotoillas.
Sillon 10v takaperin kun piti sillä foortilla ajaa niin vaihdoin kesken päivän sen pöyhimen eteen 135 massikan koska se oli vaan parempi :P

135 onkin kokonaisuutena erinomainen pikkutraktori. Vähän ergonomiassa sanomista, mut muuten parhaita massikoita mitä on tehty. Perkinsiäkin pitää tässä tapauksessa kehua, vaikka muuten ne ei juuri kehuja ansaitsekaan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.


135 onkin kokonaisuutena erinomainen pikkutraktori. Vähän ergonomiassa sanomista, mut muuten parhaita massikoita mitä on tehty. Perkinsiäkin pitää tässä tapauksessa kehua, vaikka muuten ne ei juuri kehuja ansaitsekaan.
[/quote]

  Voortillahan oli teksta kilpailemassa verkun kanssa suosiosta, täälläpäin oli aikoinaan yleisempi hankinta mitä verkku, ehkä vanha Hankkija ei ollut monellekaan isännälle mieluinen kauppakumppani, mutta nyt on ne harvat verkut vielä jäljellä, tekstat kadonneet vuosikymmeniä sitten..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Mikä vika Perkinssissä on? Mielestäni paras osa Massikkaa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Suomen oloissa kehno käynnistyvyys muunmuassa. Toki tuo 135.n motti poikkeus, hyvä käynnistymään, erittäin sitkeävetoinen ja taloudellinen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

aveii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Ottamatta kantaa itse aiheeseen, niin olen aina kummastellut jotakin merkkiä henkeen ja vereen puolustavia. Ekan kerran vaihtui traktorit saman merkkisiin (Fendt) ja syy oli vain ja ainoastaan halpa leasing-sopimus (ilmeisesti SEBLeasing kuvittelee saavansa noi myydessään kolmen vuoden kuluttua "hyvän second hand hinnan"). Ei ole mikään / kukaan taho maksanut minkään merkin kehumisesta ja kaikilla (Valmet/Valtra, Fiat/New Holland, Case IH / Intenational, JD, Fendt, Kirovets ja Belastus) on hommat tulleet tehdyiksi.

Sama homma, mulla jäi merkkiuskollisuudet joskus 15-vuotiaana. Siihen asti oli kiva vängätä eri merkkien paremmuudesta. Voihan sitä kehua jos kehuttavaa on mut turha sitä muita on haukkua.. Joka merkeissä, mitä oon ajanu, on kuitenki hyviä puolia ollu. Ja välillä tekee hyvää ajaa muilla koneilla ku niillä mihin on tottunu. Itse yritän vaan löytää omiin tarpeisiin hyvin sopivat vaihtoehdot.

Mut hieno foorttihan toi otsikon kone näyttäis olevan. Toivottavasti löytyy jostain navetan takaa tai vintiltä sopiva!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Juuri sen vuoksi kannattaakin olla vain minuun yksityisviestillä yhteydessä 854T:n löytyessä. Kas meidän tilalle tällainen tuli 1970 ja aikomuksenani on tehdä siitä entisöity näyttelykapistus aurinkoisille päiville.
Jos nyt löytyisi toinen vastaava niin siitä tulisi kilpakone vetokisoihin. Nykyisin niissä on vain noita tavallisia 5-tonnisia. Pärjäävä ihan ok, mutta 854T:llä saisi lyötyä kunnnolla päihin  700-sarjan ja 1100-sarjan Valmeteille . Lyhytiskuinen kun Ford on niin tehot on otettava korkeilla kierroksilla ja turbopaineilla. Konerikkojen vaara on silloin suuri ja siihen leikkiin tarvitsen 854T:n johon minulla ei liity henkilökohtaisia muistoja.


854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

En kyllä kerro mitään sellaiselle, joka meinaa raiskata harvinaisuudesta vetokisakoneen ?

Mikä muka 854T moottorissa on paremmin kuin 4.2 litran tai 4.4 litran vakiomoottorissa tai vaikkapa  esimerkiksi 5 litran Powerstarissa, joita on istutettu viistonnisiin Brittein Saarilla ?

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Siinä on se T = TURBO ja sillä kisataan veteraaneissa alle 5 litran luokassa.

Meuhkaa vasta sitten kun olet löytänyt. Tämänkin ajan olisit voinut käyttää fiksummin saranien tutkimiseen turhanpäiväisen kohkaamisen sijaan. ;)
 

Juuri sen vuoksi kannattaakin olla vain minuun yksityisviestillä yhteydessä 854T:n löytyessä. Kas meidän tilalle tällainen tuli 1970 ja aikomuksenani on tehdä siitä entisöity näyttelykapistus aurinkoisille päiville.
Jos nyt löytyisi toinen vastaava niin siitä tulisi kilpakone vetokisoihin. Nykyisin niissä on vain noita tavallisia 5-tonnisia. Pärjäävä ihan ok, mutta 854T:llä saisi lyötyä kunnnolla päihin  700-sarjan ja 1100-sarjan Valmeteille . Lyhytiskuinen kun Ford on niin tehot on otettava korkeilla kierroksilla ja turbopaineilla. Konerikkojen vaara on silloin suuri ja siihen leikkiin tarvitsen 854T:n johon minulla ei liity henkilökohtaisia muistoja.


854T....kandee olla hiljaa tämän topicin aloittajan kyseisestä värkistä,näitä palstoja lukee sellaisetkin kaverit jotka tuon vie ja rahhaa löytyy tarpeen tullen riittävästi.

En kyllä kerro mitään sellaiselle, joka meinaa raiskata harvinaisuudesta vetokisakoneen ?

Mikä muka 854T moottorissa on paremmin kuin 4.2 litran tai 4.4 litran vakiomoottorissa tai vaikkapa  esimerkiksi 5 litran Powerstarissa, joita on istutettu viistonnisiin Brittein Saarilla ?

-SS-
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Onko edes mitään  5 litran sääntöä ? Eikö farmiluokassa ole painoluokat ja super farmissa 4 sylinterisillä 5,5 litraa.

Eihän turbon tarvinnut olla noissa alkuperäinen. Mitä siinä 854T moottorissa muuta on niin erikoista, mitä ei löytyisi lukuisissa tarjolla olevissa ahdetuista Ford moottoreista ennestään ?

Jos jotain traktorimallia on vain muutama maailmassa, ei vetokisakoneeksi virittäminen liene paras vaihtoehto vaalia arvokasta veteraaniperinnettä ?

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Sinä kirjoitat puista ja minä metsästä. Kirjoitat SM-tason tractor pulling kisojen säännoistä. Minä taasen haaveilen pitäjätasojen kisoista. Niiissä on vähän eri säännöt. Kuskillakin pitää olla ajoasuna sarkahosut ja flanellipaita. Jaloissa pieksut ja päässä Ford -lippalakki.

-Kyseessä on nimenomaan veteraaniperinteen säilyttäminen ja Valamettiloitten päihin lyöminen ;)

Onko edes mitään  5 litran sääntöä ? Eikö farmiluokassa ole painoluokat ja super farmissa 4 sylinterisillä 5,5 litraa.

Eihän turbon tarvinnut olla noissa alkuperäinen. Mitä siinä 854T moottorissa muuta on niin erikoista, mitä ei löytyisi lukuisissa tarjolla olevissa ahdetuista Ford moottoreista ennestään ?

Jos jotain traktorimallia on vain muutama maailmassa, ei vetokisakoneeksi virittäminen liene paras vaihtoehto vaalia arvokasta veteraaniperinnettä ?

-SS-
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
En ymmärrä, miksei vaikka 7600 moottorilla saisi aivan samat virittämis-edut kuin jollain olennaisesti ensimmäisen sukupolven kehitysmoottorilla.

Alkaa vaikuttaa hieman erikoiselta koko projekti.

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Se on ensinnäkin se tyylikysymys. Sinä olet ilmeisesti niin nuori ettet tajua sitä. 7600 ei ole vielä veteraani. Veteraaniluokassa on oltava alkuperäiskone, muuten joutuu tuunattujen luokkaan.

Eikoinen on projektini. 854T on erikoinen.


En ymmärrä, miksei vaikka 7600 moottorilla saisi aivan samat virittämis-edut kuin jollain olennaisesti ensimmäisen sukupolven kehitysmoottorilla.

Alkaa vaikuttaa hieman erikoiselta koko projekti.

-SS-
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Onnea vaan ruusunpunaisen pilviverhon takana piilossa olevalle projektillesi.

Jäädään me oottelemaan kuvia.

-SS-

mah

  • Vieras
Vs: Ford Super Major 854T:n metsästys.
Kyllä SS enemmin oikeassa on, vetokisoissa ei juurikaan taitane olla museosarjaa, joka estäisi jälkiturbotuksen tai muun ylenpalttisen tuunaamisen, mäkivetämiskisoissa kyllä on? Mikäli ketään nuo kiinnostaa. Ellei jossakin perinnepihapäivillä ole sitten jotakin vesikelkanvetoa.