Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kun voimat loppuu....  (Luettu 26852 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kun voimat loppuu....
Joku kirjoitti maastullissa "nyt pysyy! 8mm pultilla kiini"
Täytyy tunnustaa että parille lehmälle on tullut laitettua merkki pultilla.Oli niin nätisti irronnut,Otin talteen kun oli lähiaikoina menossa poistoon ja enne lähtöä laitoin ohuella pultilla kiinni.meni täydestä.
Tarkastuksessa ne pulttikorvat ei mene sitten läpi. Olen nähnyt vieressä, kun tarkastaja otti pultit tuosta viritelmästä. Onneksi ei meidän navetassa.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kun voimat loppuu....
Epäilen että tuosta laittamastani korvamerkistä tarkastaja olisi nähnyt mitään erikoista, mää osaan sen verran hyvin nuo pulttihommat.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kun voimat loppuu....
Epäilen että tuosta laittamastani korvamerkistä tarkastaja olisi nähnyt mitään erikoista, mää osaan sen verran hyvin nuo pulttihommat.
Tuo voi olla hyvinkin totta, tuo näkemäni viritys oli kyllä ihan kunnon pultilla vedetty. On ne niin sokeita ja osittain laiskojakin, että kaikki korvat, missä on reikä ovat suorilla merkittömiä, vaikka sieltä karvojen seasta se nappi löytyiskin. Kolme hylkäsivät meillä tuon reiän takia ja sitten niitä lassottiin uusiksi, kun se nappi siellä kuitenkin oli.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kun voimat loppuu....
Kyllä minäkin aikoinaan pari pulttasin, ei kyllä sattunut tarkastajaa, mut teurastamolta ei kyllä tullut mitään sanomista. Luulishan sen olevan yks lysti millä ne lipareet on kiinni

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9825
Vs: Kun voimat loppuu....
Ei tällä palstalla ainakaan virta lopu. Keksitään toinen toistaan parempia viritelmiä, miten niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin korvamerkin kiinnityksestä saa taitolajin. Vieläpä viranomaisia tyydyttämättömällä tavalla. No kyllä mä sen teuraaksi lähetettävän pulttikorvan ymmärrän, mutta elävät pulttikorvat ... mä en taira ollakkaan kaikkein nuukin ihminen maanpäällä. Vai oonko mä vaan laiskin ja suosiolla tilaan korvausmerkin, ilman minkäänlaista niksipirkka taiteilua vanhojen kanssa.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Kun voimat loppuu....
Ei tällä palstalla ainakaan virta lopu. Keksitään toinen toistaan parempia viritelmiä, miten niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin korvamerkin kiinnityksestä saa taitolajin. Vieläpä viranomaisia tyydyttämättömällä tavalla. No kyllä mä sen teuraaksi lähetettävän pulttikorvan ymmärrän, mutta elävät pulttikorvat ... mä en taira ollakkaan kaikkein nuukin ihminen maanpäällä. Vai oonko mä vaan laiskin ja suosiolla tilaan korvausmerkin, ilman minkäänlaista niksipirkka taiteilua vanhojen kanssa.



Mitä se varsinainen korvamerkki maksaa ? Onko sillä korvaavalla merkillä joku eri hinta ?

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kun voimat loppuu....
Ei tällä palstalla ainakaan virta lopu. Keksitään toinen toistaan parempia viritelmiä, miten niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin korvamerkin kiinnityksestä saa taitolajin. Vieläpä viranomaisia tyydyttämättömällä tavalla. No kyllä mä sen teuraaksi lähetettävän pulttikorvan ymmärrän, mutta elävät pulttikorvat ... mä en taira ollakkaan kaikkein nuukin ihminen maanpäällä. Vai oonko mä vaan laiskin ja suosiolla tilaan korvausmerkin, ilman minkäänlaista niksipirkka taiteilua vanhojen kanssa.



Mitä se varsinainen korvamerkki maksaa ? Onko sillä korvaavalla merkillä joku eri hinta ?
Ennen olivat ilmaisia, mutta sitten iski ahneus ja korvausmerkit muuttuivat maksullisiksi, kahdeksan euroa ja jotain päälle nykysellään. Eikä siinä mitään, mutta tämä putoamisten yleisyys ja korvausmerkkien tulo nopeus pistää vihaksi.  Merkithän ovat maksaneet aina, kato sieltä Atrian tai Faban sivuilta niin näet tämän päivän hinnan ja eikös siitä vielä mene hinta vielä Laskentakeskuksellekin, että kyllä näillä osataan rahastaakin, ettei vain yksistään jää tuo merkkien laitto ja päivittäminen riesaksi. Niin ja soittaminen maksaa aina.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4700
  • Savo savolaisille!
Vs: Kun voimat loppuu....
Ei tällä palstalla ainakaan virta lopu. Keksitään toinen toistaan parempia viritelmiä, miten niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin korvamerkin kiinnityksestä saa taitolajin. Vieläpä viranomaisia tyydyttämättömällä tavalla. No kyllä mä sen teuraaksi lähetettävän pulttikorvan ymmärrän, mutta elävät pulttikorvat ... mä en taira ollakkaan kaikkein nuukin ihminen maanpäällä. Vai oonko mä vaan laiskin ja suosiolla tilaan korvausmerkin, ilman minkäänlaista niksipirkka taiteilua vanhojen kanssa.



Mitä se varsinainen korvamerkki maksaa ? Onko sillä korvaavalla merkillä joku eri hinta ?
Ennen olivat ilmaisia, mutta sitten iski ahneus ja korvausmerkit muuttuivat maksullisiksi, kahdeksan euroa ja jotain päälle nykysellään. Eikä siinä mitään, mutta tämä putoamisten yleisyys ja korvausmerkkien tulo nopeus pistää vihaksi.  Merkithän ovat maksaneet aina, kato sieltä Atrian tai Faban sivuilta niin näet tämän päivän hinnan ja eikös siitä vielä mene hinta vielä Laskentakeskuksellekin, että kyllä näillä osataan rahastaakin, ettei vain yksistään jää tuo merkkien laitto ja päivittäminen riesaksi. Niin ja soittaminen maksaa aina.

http://www.faba.fi/sites/default/files/common/korvamerkkien_hinnat_ja_toimitusehdot01062017.pdf

Pikaisella laskutoimituksella viimevuonna omat korvausmerkkikulut olivat 0,51€/lehmä.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kun voimat loppuu....
Ei tällä palstalla ainakaan virta lopu. Keksitään toinen toistaan parempia viritelmiä, miten niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin korvamerkin kiinnityksestä saa taitolajin. Vieläpä viranomaisia tyydyttämättömällä tavalla. No kyllä mä sen teuraaksi lähetettävän pulttikorvan ymmärrän, mutta elävät pulttikorvat ... mä en taira ollakkaan kaikkein nuukin ihminen maanpäällä. Vai oonko mä vaan laiskin ja suosiolla tilaan korvausmerkin, ilman minkäänlaista niksipirkka taiteilua vanhojen kanssa.



Mitä se varsinainen korvamerkki maksaa ? Onko sillä korvaavalla merkillä joku eri hinta ?
Ennen olivat ilmaisia, mutta sitten iski ahneus ja korvausmerkit muuttuivat maksullisiksi, kahdeksan euroa ja jotain päälle nykysellään. Eikä siinä mitään, mutta tämä putoamisten yleisyys ja korvausmerkkien tulo nopeus pistää vihaksi.  Merkithän ovat maksaneet aina, kato sieltä Atrian tai Faban sivuilta niin näet tämän päivän hinnan ja eikös siitä vielä mene hinta vielä Laskentakeskuksellekin, että kyllä näillä osataan rahastaakin, ettei vain yksistään jää tuo merkkien laitto ja päivittäminen riesaksi. Niin ja soittaminen maksaa aina.

http://www.faba.fi/sites/default/files/common/korvamerkkien_hinnat_ja_toimitusehdot01062017.pdf

Pikaisella laskutoimituksella viimevuonna omat korvausmerkkikulut olivat 0,51€/lehmä.
Ja toimitusmaksu 6.80euroa, vaikka se yksi merkki tulee, niin kuin ohje on, että heti pitää tilata, kun huomaa pudonneen ja kiinnittää, kun merkki tulee postissa. Ja ne ovat sitten alvittomia hintoja, että muistaa vielä lisätä 24%alvia.

Viimeksi muokattu: 08.02.18 - klo:15:02 kirjoittanut navettapiika

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kun voimat loppuu....
Ei noista korvamerkeistä kannata ainakaan hirveää stressiä ottaa. Aika suoraviivainen toiminta noin ylipäänsä. Rikkoontunut tai pudonnut merkki, tilaa uuden ja laittaa korvaan. Teuraaksi menevät pääsevät "punaisella kortilla" taivaaseen, hiukan byrokraattinen mutta ei ylitsepääsemätön ongelma. Miksi pitäisi jollain pultilla korjailla. Joku tietysti ihan periaatteen vuoksi. Huonolla tuurilla tippuu se ehjä merkki autoon ja tutkivat sen pultilla korjatun teurastamolla tarkkaan, niin voisi mennä jopa kokonaan hylkyyn, kun korjailtu merkki ei ole hyväksytty.

Mutta nyt lähtee hiukan otsikon ohi kurvaamaa, kuten Rusina tuolla aiemmin jo "ennakoi".

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65673
Vs: Kun voimat loppuu....
... ja kun yksin lähtee aikuiselle elikolle uutta merkkiä korvaan....        on joskus joillain yksilöillä hieman haastavaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9825
Vs: Kun voimat loppuu....
... ja kun yksin lähtee aikuiselle elikolle uutta merkkiä korvaan....        on joskus joillain yksilöillä hieman haastavaa.

Parressa se vielä onnistuu , mutta miten ihmeessä karsinassa. Tai tietysti lukkoaidalla varustetussa, mutta onko esim lihakasvattamoissa noita kaikille? Miten siellä ?

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kun voimat loppuu....
  Kyllä se useimmilla se voimien loppuminen johtuu muistakin seikoista kuin korvamerkkien laitosta. Välillä käy oikein sääliksi kun ei osata luovuttaa ajoissa eikä osata myöntää että aika on ajanut ohi..

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: Kun voimat loppuu....
Täysin sama asia, mutta uutisoidaan aivan eri tavalla. Näissä tuodaan erikseen esille isosti se, että sairaus, masennus jne.
Nämä maatalouden jutut uutisoidaan aina niin, että mahdollisimman paljon vain saadaan syytettyä ja syyllistettyä asianomaisia ja loattua eläintiloja, annetaan ymmärtää, että näin niitä vaan hoidetaan.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005560528.html


Minusta tuo loppulause on se tärkein tässä:

"– Olin niin väsynyt, että en vaan yksinkertaisesti jaksanut hoitaa asiaa kuntoon. En myöskään jaksanut pyytää apua keneltäkään. Minulle oli suuri helpotus, kun eläinlääkäri soitti ja kertoi, että hän on tietoinen kissoista"


Kun oikeasti ollaan piipussa, masentuneita/sairaita, sitä ei moni osaa käsittää miten se lamaa. Tuskin juuri kukaan tekee tuollaista tahallaan, varmasti hoidossa on laiminlyöntejä ihanteeseen siellä ja täällä ihan "normaalistikin" mutta nää tälläiset johtuu ihan muusta.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kun voimat loppuu....
Olihan joku tapaus, että muu perhe ei tienny mitä navetassa tapahtuu, kun isäntä hoiti lehmät yksinään. Siinäkin oli joku rääkkäys tapaus