Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rypsi 2010  (Luettu 3409 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Rypsi 2010
Joko joku on puinut kevätrypsiä tänä vuonna? Aika vaaleilta kasvustot näyttävät... Eipä yllätä jos sato jää alle 2 tonnin  :'(

Saatan itse puida nyt viikonloppuna.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Rypsi 2010
Mennään mennään, heti kun saadaan kevätvehnät pois. Valmista on vaikka epäonnistui keväällä, muina vuosina on kylvön jälkeen ajettu multaimella sianlietettä kylvöä seuraavana päivänä, nyt meni urakoitsijasta johtuen viikko, ja oli silloin jo itänyt, ja kärsi aika lujaa siitä mylläyksestä.
Ensi vuonna taas tältäosin viisaampi.. :D
sato odotus 800 kg/ha. Onneksi alaa ei ole tänä vuonna kun 3 ha..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Rypsi 2010
Just alkaa tuleentuu kesäkuun alussa kylvetty. Jos riittää kelejä puimiseen ni pettymys on suuri jos 2tn/ha ei mee rikki.

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Rypsi 2010
Eilen puitiin pois. Yllätyin miten äkkiä puimurin säiliö täytty ja kosteus oli 7-11. Rypsiä ollu viimeks isällä 25 v sitten, ite en ollu ennen koko kasvia läheltä nähny.

3070 E

  • Vieras
Vs: Rypsi 2010
Valmista olisi kuhan vaan kerkisi puimaan eli todennäköisimmin huomenna, kylvetty 20.5.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Rypsi 2010
Joko joku on puinut kevätrypsiä tänä vuonna? Aika vaaleilta kasvustot näyttävät... Eipä yllätä jos sato jää alle 2 tonnin  :'(

Saatan itse puida nyt viikonloppuna.
Viikonloppuna sataa. Pui huomenna.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rypsi 2010
Joko joku on puinut kevätrypsiä tänä vuonna? Aika vaaleilta kasvustot näyttävät... Eipä yllätä jos sato jää alle 2 tonnin  :'(

Saatan itse puida nyt viikonloppuna.
Viikonloppuna sataa. Pui huomenna.

Isäukko tuossa aamulla soitteli... Sanoi että "lähtee kokeilemaan" miltä näyttää. Yleensä tuo kommentti viittaa siihen että puinnit tulee puitua "etätyönä". 10 ha tuota on yhteensä, jos ikiliikkujat (isä+JD950) toimivat niin lauantaina maa on jo paljaana.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rypsi 2010
Joko joku on puinut kevätrypsiä tänä vuonna? Aika vaaleilta kasvustot näyttävät... Eipä yllätä jos sato jää alle 2 tonnin  :'(

Saatan itse puida nyt viikonloppuna.
Viikonloppuna sataa. Pui huomenna.

Isäukko tuossa aamulla soitteli... Sanoi että "lähtee kokeilemaan" miltä näyttää. Yleensä tuo kommentti viittaa siihen että puinnit tulee puitua "etätyönä". 10 ha tuota on yhteensä, jos ikiliikkujat (isä+JD950) toimivat niin lauantaina maa on jo paljaana.

M.O.T. Rypsiä on mennyt itsekseen laariin hehtaari tunnissa. Kosteudet n.9% ja sato 2000kg/ha +- 5%

Puge

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Rypsi 2010
Paljonko kertyy hehtolitroja kuivaamattomasta rypsistä per hehtaari?