Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tietokonetta vailla...  (Luettu 9409 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: tietokonetta vailla...
Osta Applen tietokone, ei tarttis ihmetellä toimimattomuutta niin paljon.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65528
Vs: tietokonetta vailla...
mutta kiva kun noitten kanssa pelaavatkaan ei osaa tuota konetta hoitaa... missä lie siinä vika?    sentäs sälli mikä kokeili myy ja sentaa noita jopa ammatikseen...                          nooo, kun neuvostoliitto on päättänny että kansa siirretään dikilisaation piiriin niin pitäisi mielestäni antaa myös työkalut!   eli neuvontaa ja opastusta ite vaan kaipaisin mutta ainakaan kuukle ei mikkelistä sellaista osoita... yritä siinä sitten päästä hommaan mukaan...                                                   ja takaako vho että nuo kuvat säilyis koneessa jos asennus tehtäis nyt uudelleen...?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: tietokonetta vailla...
........... datagrupin sälli ajoi varmuuskopiota erilliselle kiintolevylle noista kuvista 4-5 tuntia.............noinhan kerroit.En takaa mutta ei sieltä mitään häviä.Ihmettelen tuota, että miksi tuota kuvamateriaalia siihen maatilan tärkeimpään työkaluun olet tallentanut.Alkaa ihmeelliseltä kuulostamaan.Jollain koneella nyt kuitenkin touhuat koska nettiinkin pääset.Mulla on tämä yksi ja sama läppäri ei monia käytössä eikä monia käyttiksiä.Pari minuttia mni kun päivitin kirjanpitoohjelman ja valmistelin lopun veroilmoituksen,samantien lähetin sen sitten eteenpäin.Ja välillä olen tännekin sepustanut.Mut ei maha mittään

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: tietokonetta vailla...
mutta kiva kun noitten kanssa pelaavatkaan ei osaa tuota konetta hoitaa... missä lie siinä vika?    sentäs sälli mikä kokeili myy ja sentaa noita jopa ammatikseen...                          nooo, kun neuvostoliitto on päättänny että kansa siirretään dikilisaation piiriin niin pitäisi mielestäni antaa myös työkalut!   eli neuvontaa ja opastusta ite vaan kaipaisin mutta ainakaan kuukle ei mikkelistä sellaista osoita... yritä siinä sitten päästä hommaan mukaan...                                                   ja takaako vho että nuo kuvat säilyis koneessa jos asennus tehtäis nyt uudelleen...?
Ei noita läppäreitä ole suunniteltu korjattavaksi, ne nakataan mäkeen kun jotain hajoaa. Keskusmuistin ja massamuistin voi vaihtaa helposti, mikä tahansa muu osa on niin v*ttumainen vaihtaa ettei siihen kukaan ala, eikä niitä taida edes virallisina varaosina saadakaan. Pöly ja siitä johtuva tuuletusteiden tukkeutuminen ja taas siitä johtuva kova kuumuminen lyhentää noiden käyttöikää.

Pöytäkone voi olla kalliimpi, mutta sitä ei tarvitse vaihtaa uuteen kun jotain hajoaa. Ja jos ostaa +17" läppärin, niin ei oikeasti tarvitse kannettavaa. Vähemmän tilaakin pöytäkone vie, kun keskusyksikkö on lattialla, näyttö pöydän reunassa kääntönivelen päässä ja näppis@hiiri pöydällä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: tietokonetta vailla...
Kyllä olen  17 tuuman läppärin kannalla.Pöytä puhtaaksi kun kannen pistää kiinni ja kones kaappiin,näytöt ja näppikset menee samaan pakettiin irtohiiri  niin se on siinä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9804
Vs: tietokonetta vailla...
Kyllä olen  17 tuuman läppärin kannalla.Pöytä puhtaaksi kun kannen pistää kiinni ja kones kaappiin,näytöt ja näppikset menee samaan pakettiin irtohiiri  niin se on siinä.

Tästä samaa mieltä. Jos ei sitä läppäriä tarvii reppuun sulloa, niin 17 ihan kätevä siirrellä kotona. Työhuone, ruokapöytä, olohuone, hätää kärsivien osasto jne .. 17 taitaa vielä kaikis olla dvd asemakin, mutta ei kait sillä mitään tee. Tyttärelle piti saada reppuun sopiva 12". Siinä ei oo mitään , enkä mä siitä mitään ilman lasia näkisikkään. Sitten tähän 10 asiaan. Edellises konees oli kasi ja päivitin 10:ksi ja pian takaisin kun vielä onnistui. No sinne kaadoin kahvit ... joten meni sököksi. Uudesssa 10 ja hyvin pelittänyt , myös ne 7/8 tehdyt mahdolliset tallennukset. Minä en näistä mitään ymmärrä , mutta ilman ei vaan enää pärjää.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: tietokonetta vailla...
Kyllä olen  17 tuuman läppärin kannalla.Pöytä puhtaaksi kun kannen pistää kiinni ja kones kaappiin,näytöt ja näppikset menee samaan pakettiin irtohiiri  niin se on siinä.

Tästä samaa mieltä. Jos ei sitä läppäriä tarvii reppuun sulloa, niin 17 ihan kätevä siirrellä kotona. Työhuone, ruokapöytä, olohuone, hätää kärsivien osasto jne .. 17 taitaa vielä kaikis olla dvd asemakin, mutta ei kait sillä mitään tee. Tyttärelle piti saada reppuun sopiva 12". Siinä ei oo mitään , enkä mä siitä mitään ilman lasia näkisikkään. Sitten tähän 10 asiaan. Edellises konees oli kasi ja päivitin 10:ksi ja pian takaisin kun vielä onnistui. No sinne kaadoin kahvit ... joten meni sököksi. Uudesssa 10 ja hyvin pelittänyt , myös ne 7/8 tehdyt mahdolliset tallennukset. Minä en näistä mitään ymmärrä , mutta ilman ei vaan enää pärjää.



Pöytäkoneessa olis riittäny näppäimistön vaihto :D
pessimisti ei pety!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9804
Vs: tietokonetta vailla...
Kyllä olen  17 tuuman läppärin kannalla.Pöytä puhtaaksi kun kannen pistää kiinni ja kones kaappiin,näytöt ja näppikset menee samaan pakettiin irtohiiri  niin se on siinä.

Tästä samaa mieltä. Jos ei sitä läppäriä tarvii reppuun sulloa, niin 17 ihan kätevä siirrellä kotona. Työhuone, ruokapöytä, olohuone, hätää kärsivien osasto jne .. 17 taitaa vielä kaikis olla dvd asemakin, mutta ei kait sillä mitään tee. Tyttärelle piti saada reppuun sopiva 12". Siinä ei oo mitään , enkä mä siitä mitään ilman lasia näkisikkään. Sitten tähän 10 asiaan. Edellises konees oli kasi ja päivitin 10:ksi ja pian takaisin kun vielä onnistui. No sinne kaadoin kahvit ... joten meni sököksi. Uudesssa 10 ja hyvin pelittänyt , myös ne 7/8 tehdyt mahdolliset tallennukset. Minä en näistä mitään ymmärrä , mutta ilman ei vaan enää pärjää.



Pöytäkoneessa olis riittäny näppäimistön vaihto :D
`

Tosiaan ! Eipä tuo ole tullut edes mieleen. Tosin pöytäkone ei olisi muutenkaan ollut tässä keittiöpöydällä. Joten jos mä sen vieres olisin kaatanut olis voinut tuhoutua myös "tärkeitä" papereita.

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: tietokonetta vailla...
Läppäri täyttä paskaa koko laitos pöytis se pitää olla.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290

Larppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
  • Pohjalta on hyvä ponnistaa!
Vs: tietokonetta vailla...
oli ne lujia  http://www.iltalehti.fi/digi/201702102200068762_du.shtml

Rääkky aiheen ytimessä  :D :D :D Tietokoneista puhe ja tää heittää jutun vanhasta nokian puhelimesta  :D :D :D

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: tietokonetta vailla...
oli ne lujia  http://www.iltalehti.fi/digi/201702102200068762_du.shtml

Rääkky aiheen ytimessä  :D :D :D Tietokoneista puhe ja tää heittää jutun vanhasta nokian puhelimesta  :D :D :D

Koht tulee Susikoski kertoon et sää olet kommari...

Sorry offtopic, jatkakaa...
It ain't over till the fat lady sings

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: tietokonetta vailla...
oli ne lujia  http://www.iltalehti.fi/digi/201702102200068762_du.shtml

Rääkky aiheen ytimessä  :D :D :D Tietokoneista puhe ja tää heittää jutun vanhasta nokian puhelimesta  :D :D :D
no en alottanut uutta aihetta tokkopa se haittaa

Dr.Who

  • Vieras
Vs: tietokonetta vailla...
Nyt olikin oikein asiantuntija lausuntoja kusikoskikin kaikenkokeneena vannoo pöytäkoneen nimeen varsinaisesta ongelmasta mitään tietämättä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65528
Vs: tietokonetta vailla...
mutta asiaan palatakseni,  miksi nuo tietävät aina sanoo että jos käyttää erilaisia asioita koneessa niin jopa halpa toinen kone on turvatekijä moiseen... ite en kyllä tällä nettikoneella ala laitella snoudenille tahi muille hakkereille helppoja juttuja ... ja on kiva kun saa työstää kuvia ihan rauhassa ja ajalla... sitten toisella käydä netissä kattomassa kuin se tehään....                         paitti nyt kun ei toi " huollettu" seiska pelaa...                                  joku toinenkin on tumpelo!