Hyvälaatuinen lattasulakepesä toimii ainakin jo paremmin, mutta en tiedä olisiko vieläkin parempia.
Yhdesä Casessa hirvittelin kun siellä oli joku 70 A:n lattasulakekin, tuon luokan sulakkeet pitäisi olla jo ruuvikiinnitteistä mallia, ehdottomasti. Eli näitä tämän tyyppisiä tai vastaavia (ANL, Mega jne):
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/sulake-midi/3050121800/Kovin monien kymmenien ampeerien sulakkeet eivät ole enää hyvä idea tavallisena lattasulakkeena, se lämpenee ennemmin tai myöhemmin ja tuhoaa pesänsäkin.
Tärkeintä on että se sulakerasia pysyisi kuivana ja pölyttömänä. Savi- ja hiekkapöly on todellinen tuholainen:
- liitosta liikutettaessa se syö mekaanisesti ohuet metallipinnoitteet piloille
- kostuessaan se alkaa ajan mittaan syövyttää niitä pintoja
- ja muutenkin toimii siellä välissä vähän huonon eristeen tapaan pilaten kunnollisen laaja-alaisen kontaktin aiheuttaen kipinöintiä yms.
Sulaketta vaihtaessa pitäisi malttaa harrastaa sen verran siisteyttä että hiekkapölyä tms ei pääsisi sinne kosketinpintojen väliin. Helpompi sanoa kuin tehdä kun etsii pimeydessä ja kiireessä syyllistä sulaketta...