Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Motokuski - 12.05.14 - klo:22:16

Otsikko: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Motokuski - 12.05.14 - klo:22:16
Talvella tuli taloon tuollanen edellämainittu Jontikka. Nyt on välillä raskaamman ajon jälkeen taulussa palanut tuo kytkimen toimintapaineen varoitusvalo, nimenomaan tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostamalla häviää. Kylmillä öljyillä tuota ei tapahdu. Laatikkoöljyt ja -suodattimet eilen vaihdettiin mutta tuntuis että ei niistä ollut kiinni. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tuosta, mistä mahtaa johtua ja enteileekö kallista remonttia?  :o
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: SKN - 12.05.14 - klo:22:17
Talvella tuli taloon tuollanen edellämainittu Jontikka. Nyt on välillä raskaamman ajon jälkeen taulussa palanut tuo kytkimen toimintapaineen varoitusvalo, nimenomaan tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostamalla häviää. Kylmillä öljyillä tuota ei tapahdu. Laatikkoöljyt ja -suodattimet eilen vaihdettiin mutta tuntuis että ei niistä ollut kiinni. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tuosta, mistä mahtaa johtua ja enteileekö kallista remonttia?  :o

Anturi paskana.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Motokuski - 12.05.14 - klo:22:30
No joo. Sama itelläkin ekana tuli mieleen, kun tuntus olevan tyyppivika noissa. Mut tuo vähän epäilyttää kun valo palaa vaan tyhjäkäynnillä lämpösillä ööleillä, eikö anturivika tekis tuota kierroksillakin ja kylmillä öljyillä? Lisäksi suunnanvaihto tuntuu vähän turhankin löysältä, oisko osaa tai arpaa samaan hommaan? Vai pystyykö tuota suunnanvaihdon herkkyyttä säätämään jostain?
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: SKN - 12.05.14 - klo:22:31
No joo. Sama itelläkin ekana tuli mieleen, kun tuntus olevan tyyppivika noissa. Mut tuo vähän epäilyttää kun valo palaa vaan tyhjäkäynnillä lämpösillä ööleillä, eikö anturivika tekis tuota kierroksillakin ja kylmillä öljyillä? Lisäksi suunnanvaihto tuntuu vähän turhankin löysältä, oisko osaa tai arpaa samaan hommaan? Vai pystyykö tuota suunnanvaihdon herkkyyttä säätämään jostain?

Paineet karkaa anturista?


Heitä Rimulille yyveetä....
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: rjm - 12.05.14 - klo:22:57
Paljonko tunteja?
Suunnanvaihdon pystyy kyllä kalibroimaan mutta oireet enteilee laatikon avaamista.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Motokuski - 12.05.14 - klo:23:01
7000 tuntia.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Mopomies - 12.05.14 - klo:23:23
Onko joskus jollekulle tullu mieleen, että nykyraktoreissa on aika paljon harmeja? Ihan vaan ohi aiheen.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: JD6630 - 12.05.14 - klo:23:38
Onko joskus jollekulle tullu mieleen, että nykyraktoreissa on aika paljon harmeja? Ihan vaan ohi aiheen.
Ei, ainakaan vanhempiin verrattuna.

Nekin vähät harmit on paljon pienempiä eivätkä estä töiden tekemistä kuten vanhusten viat yleensä.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: jusu - 13.05.14 - klo:05:53
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Oksa - 13.05.14 - klo:07:43
tuota juuri komppaan!   kyllä ittiä sylettää tuo nyyn ainainen cp herja kun ei ota jostain kontaktia yritit sitten liikkeelle miten vain.   kytkimellä tahi suunnavaihdolla ja kytkin on toooosi äkänen välillä ja sitten joskus rusauttaa vaihdettaessa liikkellä...   mikä lie, sähköhärpäke!               fiude mekaanikalla mennään jo reippaasti yli kahdenkymmene ja liikettä jatkuu ja hommat pelaa vaikka jo hieman oireita joistain.                 sähköt tahtoo noissa oikeissa töissä olla se este, ei lähde ulosotto päälle kolmannellakaan ja nosto ja lasku pitää herätellä jne.......
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: JD6630 - 13.05.14 - klo:11:14
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Mutta kun vanhoissa traktoreissa juuri moottori ja muu voimansiirto on paljon heikompaa kuin nykyaikaisissa.
Liittimen vaihto tai jonkin nollaaminen koneella on kuitenkin aika paljon nopeampaa ja halvempaa kuin vaikkapa kytkimen vaihto.

Eikä meillä ole nuo häiriövalot vilkutelleet kummassakaan traktorissa.
Toki meillä ei ole mitään huippuunsavietyä kaapelikasaa (@fendt vario esim) mutta vanhempi kone on alle 4v ikäinen.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Mopomies - 13.05.14 - klo:12:44
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Mutta kun vanhoissa traktoreissa juuri moottori ja muu voimansiirto on paljon heikompaa kuin nykyaikaisissa.
Liittimen vaihto tai jonkin nollaaminen koneella on kuitenkin aika paljon nopeampaa ja halvempaa kuin vaikkapa kytkimen vaihto.

Eikä meillä ole nuo häiriövalot vilkutelleet kummassakaan traktorissa.
Toki meillä ei ole mitään huippuunsavietyä kaapelikasaa (@fendt vario esim) mutta vanhempi kone on alle 4v ikäinen.

Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: metsajussi - 13.05.14 - klo:13:01
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Mutta kun vanhoissa traktoreissa juuri moottori ja muu voimansiirto on paljon heikompaa kuin nykyaikaisissa.
Liittimen vaihto tai jonkin nollaaminen koneella on kuitenkin aika paljon nopeampaa ja halvempaa kuin vaikkapa kytkimen vaihto.

Eikä meillä ole nuo häiriövalot vilkutelleet kummassakaan traktorissa.
Toki meillä ei ole mitään huippuunsavietyä kaapelikasaa (@fendt vario esim) mutta vanhempi kone on alle 4v ikäinen.

Jos pysyy lähes takuunalaisissa vehkeissä niin ei kai suuria murheita saisi ollakaan :-)


Palataan asiaan kun nyt uudet ovat 20-30 vuotta vanhoja ja tunteja taulussa 15-20 000 :-|

Etuakseli, moottori, turbo, vaihteisto, mahdollisesti perä,  hydrauliikka, sähkölaitteet..
Tietysti koneiden ominaisuuksissakin on eroja, eipä jollain mörkömajorilla ole enää juuri muuta kuin keräily- ja harrastusarvo. Mutta pienellä rahalla vielä 90-luvun koneetkin saa kuntoon verrattuna näihin moderneihin.

Voi olla että osiakaan ei saa enää 30 vuoden päästä mistään näihin uusiin. Tai ehkä moottorin ja hydrauliikan korjaussarjoja, laakereita jne vielä saakin, mutta saako moottorinohjausbokseja, voimansiirron älypalikoita, tämän ajan polttoainejärjestelmien osia  ja vastaavia mistään inhimillisellä hinnalla ? Löytyykö mistään edes huoltajaa jolla on vielä tarvittavat softat ja työkalut olemassa? Nykyiset huollon softat eivät taatusti toimi 30 vuoden päästä käytössä olevassa tietotekniikassa, ja päivitetäänkö silloisia uusia työkaluja enää niin että ne ymmärtävät vielä 30 vuotta vanhaa tekniikkaa? Epäilen erittäin vahvasti että ei. Kyllä se myydään uutta ja tämän päivän koneet ovat kiertäneet sulaton kautta jo 2 kierrosta :-//

Jos jätän uusimman muutaman vuoden ikäisen koneen laskuista niin omalla pihalla neljän muun traktorin keski-ikä on 36 vuotta. Vaikka jätän vahimman pois niin silti 34 ja tunteja paljon... kaikki kumminkin ovat täysin toimivia ja luotettavia eikä mitään kuusen alla olevia varaosakoneita. Rahaa noiden kunnossa pitämiseen menee kiitettävän vähän. Uusimman suodattimiin taitaa mennä enemmän kuin noiden vanhojen remontteihin - kun ne on kerran peruskorjattu.

Miksei sitä uudemmillakin ajelisi jos rahaa olisi haitaksi saakka :-)

Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: JD6630 - 13.05.14 - klo:13:12
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Mopomies - 13.05.14 - klo:13:23
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.

Niin kato kun 80-luvun turbinikytkinventtiin on kerran vaihdettu kytkinlevy ja tunteja yli 25 tuhatta. Emmä millään voi tietää että on toisenlaisiakin koneita. Ja mikä se huoltomies on? Noi vanhat pystyy itekin huoltamaan.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Make - 13.05.14 - klo:13:29
Tossa on pihalla 655 Vallu, kohta 12000 tuntia mittarissa. Ei oo tehty kone eikä vaihteistoremonttia. Kytkinkin on alkuperäinen. 300-400 tuntia siihen edelleen tulee ja ihan käteensopiva kone edelleen.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Mopomies - 13.05.14 - klo:13:35
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.

Niin kato kun 80-luvun turbinikytkinventtiin on kerran vaihdettu kytkinlevy ja tunteja yli 25 tuhatta. Emmä millään voi tietää että on toisenlaisiakin koneita. Ja mikä se huoltomies on? Noi vanhat pystyy itekin huoltamaan.

Siinä olikin vaan 19788 h. Tarkistin äsken.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: icefarmer - 13.05.14 - klo:14:18
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.
eikös aika monen uurenki jonnikan  männät oo päivänvaloa päässeet ihastelemaan, autopower loota ;D vai eikö näitä lasketakkaan ::) ::) ::) ::)
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: TDK - 13.05.14 - klo:14:42
Kylläpäs taas tulee pomminvarmaa tekstiä. Onko isi kertonu?
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: JD6630 - 13.05.14 - klo:15:09
eikös aika monen uurenki jonnikan  männät oo päivänvaloa päässeet ihastelemaan, autopower loota ;D vai eikö näitä lasketakkaan ::) ::) ::) ::)
Autopowereissa on ollut (enää ei ole paljon kuulunut) ongelmansa, mutta ihan samallatavalla voidaan kaivaa vaikkapa 300-sarjan massikoiden alueenvaihtajan jousi ymv. tyyppiviat.
Autoquadeja tai powequadeja en ole kuullut hajonneen. Ei 20 vuotta sitten edes ollut portaattomia vaihteistoja traktoreissa koita muistaa sekin.

Kylläpä ne tahtoo itse kunkin merkin vanhusten kytkimet kulua jos etukuormainkäyttöä on tai raskaampaa vetohommaa tehdään.

Noita vanhoja fendtejä ei täälläpäin näy niin niistä en oo kuullu mitään juttua, tällä palstalla kyllä tuntuu olevan kehuttu.

JA kaikkien maajussien lempiharrastus (tai mieluista ollenkaan) ei ole se raudasta taiteleiminen, moottoreiden aukominen tai mig-langan kulutus.

Skännällä on varmaan voortissa tai jukossa nyt kyllä jotain remonttia kun ei ole vieläkään ehtinyt kommentoimaan
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Mopomies - 13.05.14 - klo:15:23
eikös aika monen uurenki jonnikan  männät oo päivänvaloa päässeet ihastelemaan, autopower loota ;D vai eikö näitä lasketakkaan ::) ::) ::) ::)
Autopowereissa on ollut (enää ei ole paljon kuulunut) ongelmansa, mutta ihan samallatavalla voidaan kaivaa vaikkapa 300-sarjan massikoiden alueenvaihtajan jousi ymv. tyyppiviat.
Autoquadeja tai powequadeja en ole kuullut hajonneen. Ei 20v suotta sitten edes ollut portaattomia vaihteistoja traktoreissa koita muistaa sekin.

Kylläpä ne tahtoo itse kunkin merkin vanhusten kytkimet kulua jos etukuormainkäyttöä on tai raskaampaa vetohommaa tehdään.

Noita vanhoja fendtejä ei täälläpäin näy niin niistä en oo kuullu mitään juttua, tällä palstalla kyllä tuntuu olevan kehuttu.

JA kaikkien maajussien lempiharrastus (tai mieluista ollenkaan) ei ole se raudasta taiteleiminen, moottoreiden aukominen tai mig-langan kulutus.

Skännällä on varmaan voortissa tai jukossa nyt kyllä jotain remonttia kun ei ole vieläkään ehtinyt kommentoimaan

Ei nyky systeemiportaattomia, mutta 18 vuotta sitten oli jo niitäkin. ;D
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: metsajussi - 13.05.14 - klo:16:24


Kylläpä ne tahtoo itse kunkin merkin vanhusten kytkimet kulua jos etukuormainkäyttöä on tai raskaampaa vetohommaa tehdään.


Kaikkihan  ne remonttia vaatii, niin uudet kuin vanhatkin, vanhat enemmän ja mikä mihinkin. Vanhojen perusremontit ovat vaan niin paljon halvempia yleensä, ja niistä selviää joko itse tai sitten edullinen ja hyvä 'yleishuoltomies' tekee ne. Näin ainakin omalla kohdallani. Joku kytkinremontti ei aiheuta paniikkia mieleen eikä pankkitiliin, kunhan sen tekee/teettää silloin kun koneella on luppoaikaa. Ja kun sen tekee, niin voi olla suhteellisen varma että se on muutaman vuoden siltä osin kunnossa. Sähkövioilla ja muilla hienouksilla on ikävä taipumus oireilla milloin mistäkin, yhden kohdan luulet korjanneesi niin ensi viikolla pätkii taas.

Uudemmat ihmeet joutuu isommissa ongelmissa viemään merkkihuoltoon, ja hintaa tulee niin työstä kuin osistakin. Omalla kohdallani vanhoissa rojuissa vaihdelaatikko- ja peräviat  ovat olleet tuntematon käsite, uusissa eivät taidakaan olla yhtä harvinaisia. Ainakin ystäväpiirini powershiftlaatikoita on korjattu, joitakin raskaaman päälle tai vaihdettu koko kone oireiden ilmaannuttua. Vähän jäänyt sellainen kutina, että moottorit kestävät nykyisin paremmin kuin voimansiirto. Ilman virityksiäkin.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: JD6630 - 13.05.14 - klo:18:06
Eikai se vario vielä iha yleisesti ostettavissa kuitenkaan ollut 1996?

Kaikkihan  ne remonttia vaatii, niin uudet kuin vanhatkin, vanhat enemmän ja mikä mihinkin. Vanhojen perusremontit ovat vaan niin paljon halvempia yleensä, ja niistä selviää joko itse tai sitten edullinen ja hyvä 'yleishuoltomies' tekee ne. Näin ainakin omalla kohdallani. Joku kytkinremontti ei aiheuta paniikkia mieleen eikä pankkitiliin, kunhan sen tekee/teettää silloin kun koneella on luppoaikaa. Ja kun sen tekee, niin voi olla suhteellisen varma että se on muutaman vuoden siltä osin kunnossa. Sähkövioilla ja muilla hienouksilla on ikävä taipumus oireilla milloin mistäkin, yhden kohdan luulet korjanneesi niin ensi viikolla pätkii taas.

Uudemmat ihmeet joutuu isommissa ongelmissa viemään merkkihuoltoon, ja hintaa tulee niin työstä kuin osistakin. Omalla kohdallani vanhoissa rojuissa vaihdelaatikko- ja peräviat  ovat olleet tuntematon käsite, uusissa eivät taidakaan olla yhtä harvinaisia. Ainakin ystäväpiirini powershiftlaatikoita on korjattu, joitakin raskaaman päälle tai vaihdettu koko kone oireiden ilmaannuttua. Vähän jäänyt sellainen kutina, että moottorit kestävät nykyisin paremmin kuin voimansiirto. Ilman virityksiäkin.
Olet kyllä oikeassa, myönnän että etenkin nyykkäreissä olevat 2 aluetta kahdeksalla pikavaihteella hieman hirvittäisi itseänikin pidemmän päälle. Pidän tuota jontikan ja valtun systeemiä 3-5 pikavaihteella kestävämpänä jostain syystä.
Toinen nykytrendi, litratilavuuden pienentäminen (johon nämä ympäristömääräykset vaikuttavat) on toinen uhkakuva koneiden kestävyyden kannalta.

Kaikilla ei kuitenkaan ole taitoa taikka tiloja tehdä niitä remontteja vanhoihin koneisiin.

"Parhaita" traktoreita on varmasti nämä 2000-luvun taitteen traktorit kuten 00- ja 10 sarjan deeret ja 8000-valtut. Niissä on isot koneet maltisilla tehoilla ilman mitään ympäristövärkkejä, pikavaihteet ja ilmastoinnit.
Otsikko: Vs: John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo
Kirjoitti: Mopomies - 13.05.14 - klo:18:35
Eikai se vario vielä iha yleisesti ostettavissa kuitenkaan ollut 1996?

Kaikkihan  ne remonttia vaatii, niin uudet kuin vanhatkin, vanhat enemmän ja mikä mihinkin. Vanhojen perusremontit ovat vaan niin paljon halvempia yleensä, ja niistä selviää joko itse tai sitten edullinen ja hyvä 'yleishuoltomies' tekee ne. Näin ainakin omalla kohdallani. Joku kytkinremontti ei aiheuta paniikkia mieleen eikä pankkitiliin, kunhan sen tekee/teettää silloin kun koneella on luppoaikaa. Ja kun sen tekee, niin voi olla suhteellisen varma että se on muutaman vuoden siltä osin kunnossa. Sähkövioilla ja muilla hienouksilla on ikävä taipumus oireilla milloin mistäkin, yhden kohdan luulet korjanneesi niin ensi viikolla pätkii taas.

Uudemmat ihmeet joutuu isommissa ongelmissa viemään merkkihuoltoon, ja hintaa tulee niin työstä kuin osistakin. Omalla kohdallani vanhoissa rojuissa vaihdelaatikko- ja peräviat  ovat olleet tuntematon käsite, uusissa eivät taidakaan olla yhtä harvinaisia. Ainakin ystäväpiirini powershiftlaatikoita on korjattu, joitakin raskaaman päälle tai vaihdettu koko kone oireiden ilmaannuttua. Vähän jäänyt sellainen kutina, että moottorit kestävät nykyisin paremmin kuin voimansiirto. Ilman virityksiäkin.
Olet kyllä oikeassa, myönnän että etenkin nyykkäreissä olevat 2 aluetta kahdeksalla pikavaihteella hieman hirvittäisi itseänikin pidemmän päälle. Pidän tuota jontikan ja valtun systeemiä 3-5 pikavaihteella kestävämpänä jostain syystä.
Toinen nykytrendi, litratilavuuden pienentäminen (johon nämä ympäristömääräykset vaikuttavat) on toinen uhkakuva koneiden kestävyyden kannalta.

Kaikilla ei kuitenkaan ole taitoa taikka tiloja tehdä niitä remontteja vanhoihin koneisiin.

"Parhaita" traktoreita on varmasti nämä 2000-luvun taitteen traktorit kuten 00- ja 10 sarjan deeret ja 8000-valtut. Niissä on isot koneet maltisilla tehoilla ilman mitään ympäristövärkkejä, pikavaihteet ja ilmastoinnit.

(http://www.sherv.net/cm/emo/laughing/laughter.gif) (http://www.sherv.net/cm/emo/laughing/crying-with-laughter.gif)