Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: einomies - 10.01.08 - klo:17:22
-
Ehtoota!Mitäpä olette kyseisestä värkistä mieltä?Vähän ristiriitaisia tunteita herättää itellä.Toisaalta ideana ihan hyvä mutta mitä kuullu kentältä juttua niin ainakin ensimmäisen tuotantokauden vehkeitä jouduttu jonkin verran hitsailemaan..Toki parannusta tullut koneeseen..En minä tiedä,mielipiteitä?
-
Ideana ihan hyvä ja vielä varsin toimivakin paketti. Joitakin parannuksia ensimmäiseen versioon on vissiin tehty, esimerkiksi piikkejä on lisätty sisempään kiekkoon, jolloin karhosta saa hieman kapeamman. Muuten sitä voisi harkitakin, mutta reilu 20 tonnin hinta kyllä vie ostohalut. Sillä hinnalla saisi jo aika ison roottorikarhottajan.
-
Viime kesä tuli ajettua tuommosen koneen jäljessä noukinvaunulla (Krone 5XL) ja rehut saatiin kerättyä. :) Ainut asia mikä jäi mieleen oli karhon leveys, oli just noukkimen levynen. Piti olla kieli keskellä suuta jos karhossa oli vähänkin mutkia eikä sekään aina auttanut, tukkoon meni. V-Twin oli säädetty max. työleveyteen koska muuten ei yltäny yhdistään kolmea karhoa niittokoneen (Elho 320 menopaluu) jäljiltä. Muuta negatiivista ei nyt tähän hätään muistu.
-
V-Twinin työleveyttä on kasvatettu puoli metriä ens vuodelle, eli sitte kerää 3kpl 320:n karhoja vähä kapiemmallekki karholle.
-
Mitenkä V-Twinillä onnistuu valmiiden karhojen ylitys?
-
Tekee tosiaan pikkasen liian leveen karhon, mutta muodoltaan tosi tasainen joka sopii hyvin noukkarille ja paalaimelle. Kiviä ei nouse niin paljon kuin roottorikarhottimella ajaessa, plussaa myös nopea ja tasainen
karhon kuivuminen. Pidän kuitenkin enemmän keskikarhottimen karhoista jotka saa sopivan levyisiksi eri korjuukoneille. Hintaa tosiaan aika reilusti
tekniikkaan nähden.
-
Tekee tosiaan pikkasen liian leveen karhon, mutta muodoltaan tosi tasainen joka sopii hyvin noukkarille ja paalaimelle.
Tuohonhan on tullut parannusta lisäpiikeillä, 900:lla JF:llä oli ongelmia noukkia kolmea yhdistettyä karhoa, kaksi meni helposti.