Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Puuha-Pete - 12.11.15 - klo:18:29
-
:o
Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."
Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.
Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
-
Kannattaako tuota tai voiko tuota oikein yleistää mutta kyllähän noissa uusissa tuntuu enemmän ongelmia olevan kuin vanhemmissa. Elektroniikka on lisääntynyt niin rajusti ja kun kaikki osat täytyy saada mahdollisimman kevyeksi kulutuksen minimoimiseksi niin kyllähän se jossain kohti tulee vastaan.
Mutta tuntuu toisilla merkeillä olevan vikaa enemmän kuin sitten taas toisilla eli ihan kaikkia ei voine haukkua.
-
Moottorit tehdään litratilavuudeltaan pieniksi ja tehoja otetaan irti mahdollisimman paljon,siinä on yhtälö joka ei toimi kestävyyden kannalta.Noiss Vw konsernin tietyissä malleissa on ollut kestävyysongelmia nimenomaan TSI koneissa jakopään osalta.Niissä on heikkolaatuinen ketju.Ja rikkoontumisia on sattunut
-
Konevitsisä juttu niilo-volvosta jolla ajettu yli 2miljoonaa.
Mm pyöränlaakerit yhtä vaille alkuperäsiä. Ennen oli autotki rautaa.
-
Joku alihankkija on vaan tehny liian halvalla osat ;D ;D
-
Ainakin noi kravattisonnien opelit on olleet tosi kestäviä,ei minkaalaisia vikoja
-
Viimeiset "isältä pojalle" -autot tehtiin yli 20 vuotta sitten. Nykyautojen elinkaareksi on suunniteltu noin 300 000 km, ei miljoonia?
http://www.iltalehti.fi/autot/2015072820099750_au.shtml
-
millä nykyautolla voi muka ajaa tuon määrän? ei net kestä kuin sen vajaan parsataatonnia ja sitten paaliin... eihän niihin osiakaan...
-
Oma auto 17 vuotta, 431tkm. Plussaa: ei ajotietokonetta, ei joulukuusiefektiä, kun virrat kytkee päälle, alkuperäinen akku (tänään lisätty nestettä), kulutus kohtuullinen. Miinusta: Tunkkaisen pölyinen, peräkontissa kaatopaikka, ruostuminen aiheuttaa tulevaisuudessa hankalia remontteja.
Ei tiedä mitä tekisi. Romutuspalkkion saisi helposti, mutta kannattaako, kun uudet autot monesti tuollaisia pommeja.
-
Oma auto 17 vuotta, 431tkm. Plussaa: ei ajotietokonetta, ei joulukuusiefektiä, kun virrat kytkee päälle, alkuperäinen akku (tänään lisätty nestettä), kulutus kohtuullinen. Miinusta: Tunkkaisen pölyinen, peräkontissa kaatopaikka, ruostuminen aiheuttaa tulevaisuudessa hankalia remontteja.
Ei tiedä mitä tekisi. Romutuspalkkion saisi helposti, mutta kannattaako, kun uudet autot monesti tuollaisia pommeja.
Eipä taida saada, kun tukioptimoijat sen ehti kuluttaa ennenaikojaan loppuun >:( >:( >:( ;D ;D ;D
-
Monimutkaista on tekniikka uusissa vehkeissä, voi hajota jos sen miljoona erilaista vemputinta mitä 15-20 vuotta sitten ei ollut missään vehkeessä, lisänä toki samat perustekniset komponentit vikoineen kuin vanhoissakin. Tästä voi parhaimmillaan tai pahimmillaan muodostua melkoinen soppa. Taitaa käyttöikäsuunnitelma olla tehtailla 160tkm luokkaa tavallisissa perusautoissa. Omissa 14-16 vuotta vanhoissa ranskalaisissa ajoneuvoissa kilometrit huitelevat 260tkm ja 410tkm välillä joten ei uusista juuri tietoa.
-
Jaa a piti kans auto ostaa tossa taannoin. Mutta kun kaikki kokeilemani yksilöt anto semmosen valo soun koe lenkillä että ei sit tullu ostettua. Tosin sekin jotain vaikuttaa että pari nuorta isäntää on jättäny paalaukset maksamatta. Toinen ryyppää itteensä henkiltä ja toinen kantaa rahat kone/muihin alan kauppoihin. No tänään kävin sitte kattomassa vähän vanhempaa gti kolhfia ei vika ilmoituksia ;D
-
Onkohan tuo ekologisuus ymmärretty väärin niin että autojen pitää lahota ennen aikojaan ;) Jos tehtäis yksi auto kestämään sen 700 000- 1000 000 km tai 5 autoa joiden elinikä olisi 200 000 km, niin väittäisin ensiksimainitun olevan kuitenkin edullisin vaihtoehto kaikin puolin. En usko että olisi siitä kiinni etteikö nykyisin pystyttäisi valmistamaan laatua kun aikaisemminkin pystyttiin. Kuitenkin nykyään huonokin laatu maksaa, ei pidä useinkaan enää paikkaansa vanha väittämä että kallein on yleensä myös paras.
Samaa vähän näissä työkoneissakin. Vuosia sitten ostin vuoden 1963 Michigan -pyöräkuormaajan. Tunneista ei tarkkaa tietoa mutta ainakin kaasu ja jarrupoljin kuluneet pieneksi nysäksi. Eipä tuo enää varsinaisessa urakointikäytössä ole, mutta täydessä työkunnossa. Maalattukin aikoinaan jollakin jäänmurtajanmaalilla tehtaalla. Epäilyttää vähän että jos nyt ostais uuden koneen jatkuvaan ajoon niin oliskohan vielä 50 vuoden päästä käytössä...
-
Hintakilpailu on saanut sen aikaan, että käytetään mahdollisimman edullisia komponentteja, ja se näkyy jatkuvana hilujen vaihtona. Sen jälkeen, kun Aasiassa alettiin valmistamaan halpoja laakereita, niin vaihorumpa on selvä. Tämä päästö homma on pilannut monen merkin kestävyyden, esim pakokaasujen kierrätys.
-
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.
-SS-
-
Vm 2000 Mondeo kilometrejä 200 000, korjaamolla kolmen kuukauden välein. Huoltojen lisäksi. 2004 Focus, vain huoltoja, 240 000. Avensis 2007, vain huoltoja 400 000 km. Ei toki itse ajettuja kilometrejä kaikki.
Taitaa olla kuitenkin, että maanantaikappaleet ja satunnaiset ongelmamallit pilaavat toisinaan mainetta. Taitaa niitä olla kaikilla merkeillä.
-
Mun Opelista on etujarrun männän suojakumissa pieni murtuma, näkyy Motonetti pyytävän tiivistesarjasta 6€ :(
-
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.
-SS-
Engelsmannit olivatkin edelläkövijöitä tuossa hommassa..
-
Lada 1200 on pelittänyt loistavasti
-
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
-
Meillä voortissa ollu ei vararatasta säästöjen vuoksi ei satsattu satasta....
kevyemmäksihän ne haluaa pirssit jottei ne kuluttais polttoainetta niin paljoa käytännössä kuitenkin kasaaame perä konttiin tavaraa ja kyllä sinne varapyörää vareten oli fiestaanki tehty paikka
styroxit vaan pihalle ja yx suvikumi vara rattaaksi,, johan tun arvaa Wanha aatamikii että on se varapyörä oltava jos kumi iin tuloo palkeehen kiell ei paikkaus sumute iske..ajovalo polttimoitten vaihto on kanssa tehty anhittoman vaikeeksi saa tapella rystyset ruvelle kun esim audiin vaihtaa polttimoa vanhalla tavalla...no toki niihinki polttimon vaihtohommiin oppii jos on kiinnostusta ja aikaa. korjaamo KÄSI kirja ei kustanna hirveesti...kolme ruuvvia irti ja koko lamppuhökötys pihalle uutta hehkulamppua tilalle ja umpio takasi paikalleen..ja jarrupaloja sekä muita alusttan osia saa vaihtaa ilman koodauksia....immeiset kattelee terlkkarista salkkareuta ja lukevatten naistenlehtien juorupalstoja ja kyykkivät fasepuukeissa,, kyll meitinkin mummo oli oikeessa kun telkkari keksittiin ,, että illanvietot siirty puhdehommista = pärekorien punonnasta ja katiskoiden teosta nahkasoffalle makkaamisseen ja sipsien syönniksi, olkoonki sipsit pottuviljelijän heiniää...mukavata perjantaetta se on oamukhaveen aeka kun han soan nuotijon enste sytytettyö.... ::)
-
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen
(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)
Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia ;D
-
VAG:n autot pitää nykyisin kiertää kaukaa. Moottorit ja vaihteistot hajoaa, ja moottoriöljyjen kanssa saa jatkuvasti läträillä.
-
ja taas vaihtui mitsu tojoon... kun löyty outo ääni vaihelaatikosta... korjaaminen kuulema kallis... uutta autoa en kyllä tule enää ostamaan... vaikka ilmatteeks sais.
-
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.
-SS-
:) :)
-
Hyvinhän nuo kestää. Jos vertaa Vauxhall Vivaan tai Morris Marinaan.
-SS-
Ja moneen muuhun. Totta kai nykyautoissa on enemmän sähkövikoja kuin sellaisissa, joiden sähkölaitteet rajoittuivat valoihin, vilkkuihin ja äänimerkkiin. Tosiasiassa nykyautot ovat paljon huolettomampia käyttää kuin 1960-, 70- ja 80-luvun verrokkinsa. Toki silloinkin oli joitain Volvon ja Mersun malleja, jotka rallattivat satoja tuhansia kilometrejä, mutta öljyjä vaihdeltiin 5000 km:n välein, tulpat joka toisessa huollossa ja vähintään osa pakoputkistosta vuosittain. Kytkinlevyt kestivät laatuautoissa 100 000 km. ja jarrut saman verran. Halvempiin rotteloihin vaihdeltiin noitakin useammin. Alle 10 vuotta vanhojen autojen maalaaminen ruostekukkien takia oli takavuosikymmeninä aivan yleistä. Ford mainosti aikoinaan erinomaista varaosa- ja huoltopalveluaan sillä, kuinka 100 000 km:n jälkeen huollossa helposti ja nopeasti nostetaan uusi moottori keulalle. 1980-luvulla E-öljyt/Finnoil lanseerasi CarParts-vaihtomoottorit ja vielä 90-luvun alussa vaihtomoottorit oli Tammer-Dieselin pääartikkeli. Tuli sellainen itsekin joskus auton keulalle nostettua.
Kyllä tämä nykyautoilu on noihin aikoihin verrattuna vaivatonta. Olen nyt ajanut kahdessa vuodessa BMW:llä 100 000 km. ja ainoa vika on kostunut umpio, joka menee ensi viikolla takuutyönä vaihtoon. Ensimmäisen kerran täytin lasinpesurin säilön 27 000 km:n kohdalla. Öljyn määrä tarkastetaan kuljettajan paikalta kabiinista. Edellisellä Bemulla ajoin niin ikää kahdessa vuodessa satkun eikä ollut mitään häiriötä koskaan. Sitä edeltäneellä Alfa 159:llä tuli puhalleltua kaksi ja puoli vuotta ja 130 000 km. Kierroslukumittari vaihdettiin takuuseen ja siinä olivat sen auton murheet. Sitä edeltäneessä Alfa 156:ssa oli jo vähän enemmän häikkää, mutta varsin maltillisesti ottaen huomioon, että siihen tuli neljässä vuodessa 220 000 km. Ja jos nuo Tojotat ovat vielä paljon kestävämpiä ja vähävikaisempia, kuten niiden omistajat aina kehuvat, niin niillähän ajaa varmaan pari miljoonaa ilman huolen häivää.
Tulihan sitä aikoinaan kilometrejä kerättyä vanhempaankin kalustoon. 1980-luvun autoina tuli koettua kolme Volvoa, pari Alfaa ja yksi Mersu. Mersusta mm. meni takajouset poikki, Alfoista ruostuivat bensatankit puhki, hajosivat kardaanin rättinivelet ja pyöränlaakereita vaihdettiin taajaan. Volvoissa vaihdeltiin latureita, startteja ja vesipumppuja ja korjailtiin tuulilasinpyyhkijän nivelistöä. Positiivisella puolella mainittakoon, että noita autoja oli helpompi ja halvempi korjata kuin nykyisiä, mutta jos niitä nykyautoihin verrattuna kestävämmiksi ja luotettavammiksi väittää, on kyllä aika kullannut muistot. Sellaista niissä ei tietenkään voinut hajota, mitä niissä ei ollut.
-
Aika kultaa muistot,melkoisia rotteloita nuo 70 luvun autot olivat.Ajo ominaisuudet,kulutus,ruostuminen ym ym.
ei ne niin kovin lämpöisiäkään olleet,mutta kun kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana se ei haitannut.Kyllä tuo ilmastointi,vakionopeussäädin ym herkut on kivoja.Sitä en kiellä etteikö niihin tule vikoja,mutta sitä vartenhan korjaamot ovat.Ja sähköhärpäkkeetkin kehittyvät ajan myötä varmemmiksi.
-
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen
(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)
Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!
-
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen
(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)
Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!
Tuossa laitteessa on se harvinainen piirre, että se kyllä toimii :)
Maksoi kyllä yli 600€, joten on sen syytäkin toimia. Mut viittä eri merkkiä on tullut skannailtua nyt muutamassa kuukaudessa.
-
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana
;D
-
Taitaa olla ollut 90-luvun loppupuolen mallit monella merkillä vähäisimmän keskimääräisen vikatiheyden omaava ikäluokka. Sähkölaitteet vielä yksinkertaisehkot ja jo kuitenkin luotettavaksi kehittyneet, sama perustekniikan suhteen, huollettuna ajaa tuon ikäisillä sen 400-500tkm melkein joka ritsalla moottorin ja vaihteiston puolesta. Isot moottoririkot yleistyneet taas tuoreemmissa vuosimalleissa kun EGR mömmöt tukkivat voitelujärjestelmän ja hengitystiet.
-
:o
Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."
Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.
Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää. >:(
-
:o
Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."
Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.
Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Eikö teidän päähän uppoa, että Vag on paska-autoja suoltava konserni. Muutenkin kaikki alle 1.8 moottorit pitäisi kieltää. >:(
sama periaate
-
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että... kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
-
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että... kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Talvisin on kyllä lämmityslaite kiva.Ja sateella pyyhkijät.Ja liikkeellelähties startti ;D
-
tulipa tuossa hajettua tojo paikalliselta pajalta syys huollosta... vaihettu kaikki öölit ja laitettu uutta hausevaa pakoputkea alle, nyt menis katastuksesta että heilahtais... ja on niiiiiin herkkä taas ajaa että... kyllä autossa sähköllä toimivina riittää valot ja ratio. muuta ei tartte!
Talvisin on kyllä lämmityslaite kiva.Ja sateella pyyhkijät.Ja liikkeellelähties startti ;D
Teillä Moommallassa ei ole mäkiä joten ette voi mäkistartata.
Tunsin yhden tyypin, joka jätti autonsa 3 km kotoaan kylän ainoalle mäelle kun stratti oli paskana. Teki tota koko vuoden ;D Yks säkyläläinen ;D Niillä viiraa... Säkylä on nääs takaperin älykäs ;D
-
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana
;D
Ja kuule ,,,,,,,,,, tää on tosi tarinaa. ei ollut kylmä -30 asteen pakkasessakaan vw kuplan takapenkillä. Ikkunat hiukan huurtui ;) ;) ;).Kupla kyllä oli yhtä jäykkä kuin kuskilla.............
-
kuskit kävi kuumana ja mimmit vielä kuumempana
;D
Ja kuule ,,,,,,,,,, tää on tosi tarinaa. ei ollut kylmä -30 asteen pakkasessakaan vw kuplan takapenkillä. Ikkunat hiukan huurtui ;) ;) ;).Kupla kyllä oli yhtä jäykkä kuin kuskilla.............
Noi 60-luvun panojutut on tosi tylsää luettavaa :D
-
just ja latukkaan pystyy sentäs itekin tekeemään jotain.... jopa isoakin mutta meneppä avaamaan nykykoslien konepeltiä niin jo tulee koodia!!!!
Siks pitää olla tällainen
(http://www.elekma.com/images/products/crp229-2_orig.jpg)
Tolla voi lisäksi pelata CoC:ia ;D
Juu ja Starri ja vag comi ja muuta semmosta ;D Sitte kun nuo testerit vielä toimis edes joskus ni niistä olis apuakin ehkä. Mutta eihän niilä koskaan saa yhteyttä auton boxseihin kun ne on aina niin hapettunu jokapaikasta että ei TOIMI!
Tuossa laitteessa on se harvinainen piirre, että se kyllä toimii :)
Maksoi kyllä yli 600€, joten on sen syytäkin toimia. Mut viittä eri merkkiä on tullut skannailtua nyt muutamassa kuukaudessa.
Jaaha sopiiko tuo mys meseen ainakin semmonen adapteri tarvitaan. Ja mikähän mahtaa olla masiinan tyyppi että osais haeskella tietoja mitä sillä näkee ja mitä ei. Luonnollisestihan tuokin on tietysti ulkomaan kielinen >:(?
Löysinkin jo ko härvelin tiedot.
-
:o
Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."
Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.
Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Skoda...
(http://media.tumblr.com/tumblr_me5mhvEjR31qcfi9c.gif)
-
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.
Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.
-
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.
Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.
Juu onne mukavampia mutta allekirjoittaneen lähellä ne ei vain yksinkertisesti toimi. Nytkin on kolme autoo pihassa kahdessa on ainakin ajonesto sekasin ja keskuslukko ja vähä muutakin. Sitte tuo kolmas käynistyy miten kuten huvittaa ja koettaulu loistaa ku joulukuusi >:( Niin ja nuo missään ajon esto sekasin on kyllä ihan omia kotteroita. Ja on useammat avaimet ja sillain mutta kun ei saatana toimi ni ei toimi.
-
mutta miksi yhä edelleen kuolee ihmisiä noissa kolareissa ja uusissa autoissa? ettei vaan olis että nyt on sitten jotain tehtävä että kestää hereillä kun tekniikka muka hoitaa ajon... kaikenmaaliman härpäkettä pitää olla toiminnassa että auto osaa liikkua.. eteenpäin. lukkiutumattomia mäkiavustinta parkkiavustinta vakionopeutta törmäyssuoja jne...... ja silti niistä ei taho edes ulos nähdä kun risteyksen saapuu!!!! kuolleita kulmia tehty hiton palkeilla ja kallistuvilla muodoilla..... peileistäkään mitään nää.
-
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.
Toi oli kai enempikin eurooppalaisten autojen murheen kryyni. Japseissa lähes idioottivarma laitos. En muista että olisi ollut koskaan sellaista keliä ettei Nissani olisi lähtenyt laakista kikkailematta käymään. Mutta ei, en silti kaipaa.
-
Kauhia oli poru -90 luvun alkupuolella, kun katit tuli bensavehkeisiin! Nehän hajoo justiinsa, kalliita, ei saa hinata käymään. Mitä sen parempaa on bensiini vekottimille tapahtunut, kun siinä sivussa tuli ruiskut, kysyn vaan?
-
mutta miksi yhä edelleen kuolee ihmisiä noissa kolareissa ja uusissa autoissa? ettei vaan olis että nyt on sitten jotain tehtävä että kestää hereillä kun tekniikka muka hoitaa ajon... kaikenmaaliman härpäkettä pitää olla toiminnassa että auto osaa liikkua.. eteenpäin. lukkiutumattomia mäkiavustinta parkkiavustinta vakionopeutta törmäyssuoja jne...... ja silti niistä ei taho edes ulos nähdä kun risteyksen saapuu!!!! kuolleita kulmia tehty hiton palkeilla ja kallistuvilla muodoilla..... peileistäkään mitään nää.
Haluaisitko T-Fordin takaisin..?
-
en. mutta miksi auton pitää olla kuin joku munakuppi? vanhoja 96 saabeja sanottiin pimeiksi mutta nykyautot net vasta munakuppeja on. ei pysty kuski ottaan tavaraa takapenkiltä kuin vain paikaltaan poistumalla. mikä hieno siinä on?
-
en. mutta miksi auton pitää olla kuin joku munakuppi? vanhoja 96 saabeja sanottiin pimeiksi mutta nykyautot net vasta munakuppeja on. ei pysty kuski ottaan tavaraa takapenkiltä kuin vain paikaltaan poistumalla. mikä hieno siinä on?
No pitäiskö :o
-
Kauhia oli poru -90 luvun alkupuolella, kun katit tuli bensavehkeisiin! Nehän hajoo justiinsa, kalliita, ei saa hinata käymään. Mitä sen parempaa on bensiini vekottimille tapahtunut, kun siinä sivussa tuli ruiskut, kysyn vaan?
Näin on, -94 mallin auto monipisteruiskulla ja virranjakajattomalla elektronisesti ohjatulla sytyksellä kun tuli ajoon niin eipä enää tarvinnut muuta jatkuvaa teknistä huoltoa ja säätöä moottoriin kuin öljyt vaihtaa ja ajaa. Ja kulutus alle 7 litraa sataselle kelillä kuin kelillä ja käynnistyy aina tasan saman mittaisella startilla pakkasista helteille.
-
Mut jos emäntä lainaa autoa, niin on parempi mieli laittaa turvallisemman auton rattiin. En nimittäin hänen ajotyylistään ole huolissani vaan niistä hourupäistä, joiden suorituksia joutuu ysitiellä todistamaan melkein joka ristuksen kerta kun on autolla liikkeellä. Onneksi poliisi alkaa tulevaisuudessa seuraamaan ajokuntoa myös yksinkertaisin neuroligisin testein normaalien huumetestien lisäksi.
Eihän tuo rippikouluikäinen auto toki ole enää mikään huipputurvallinen, mut ajovakautus, neliveto ja kymmenkunta turvatyynyä voi tiukassa paikassa ratkaista mihin suuntaan tilanne kehittyy.
-
Tuosta ensi kesälle pirssi jota ei heti vastaan tule.http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7518300#yritys=bilcar
-
Tuosta ensi kesälle pirssi jota ei heti vastaan tule.http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7518300#yritys=bilcar
On kulttuuri saapunut Ähtäriin
https://www.youtube.com/watch?v=kYImon4-Omc
-
Vm 2000 Mondeo kilometrejä 200 000, korjaamolla kolmen kuukauden välein. Huoltojen lisäksi. 2004 Focus, vain huoltoja, 240 000. Avensis 2007, vain huoltoja 400 000 km. Ei toki itse ajettuja kilometrejä kaikki.
Taitaa olla kuitenkin, että maanantaikappaleet ja satunnaiset ongelmamallit pilaavat toisinaan mainetta. Taitaa niitä olla kaikilla merkeillä.
Varmaan maanantaikappale, mondeo vm. 2001 300000 ajettuna tuli hankituksi, kun oli halpa, olen nyt 100000 rullaillut , iskunvaimentimen vuoto ja jarrujen herkistelyä ollut. Pari kertaa öljyt ja suodattimet.
Mutta jos jonkin mittarivalon pimeneminen tai kojetaulun resonanssipärinä alkaa ahdistaa, en suosittele.
-SS-
-
Kylläpä ajavat Karjalassakin juuri sopivan ikäisillä autoilla. :)
http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921
-
Kun sain -95 Venton tuntui kummalta kun ei tarvinnut räplätä ryyppyä eikä kärkiä ,tämä on taivas;ajattelin.
-
Kylläpä ajavat Karjalassakin juuri sopivan ikäisillä autoilla. :)
http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921
P-karjalassa näkee melkein joka reissulla jonkin komean klassikon...
Eilen joensuun reissulla oli tankilla samaan aikaan takaveto kadetti ja lauantaina ajoi vastaan 2cv :o
Dx corolloja ja sierroja näkee melko usein, tämä on klassikkoautoihin mieltyneen taivas ;D
-
Kylläpä ajavat Karjalassakin juuri sopivan ikäisillä autoilla. :)
http://yle.fi/uutiset/pohjois-karjalassa_suomen_vanhin_autokanta__yleisin_18-vuotias_toyota_avensis/8707921
P-karjalassa näkee melkein joka reissulla jonkin komean klassikon...
Eilen joensuun reissulla oli tankilla samaan aikaan takaveto kadetti ja lauantaina ajoi vastaan 2cv :o
Dx corolloja ja sierroja näkee melko usein, tämä on klassikkoautoihin mieltyneen taivas ;D
Neljännestuhat maatalousalan ammattilaista eilen
koulutuksessa. Parkkipaikalla 90-luvun Taroa, Hiluxia,
ja 700 - sarjan varmarivolvoja. Muutama veteraani
tuli kanttikoppaisella mesellä. Asiallisia pelejä.
Oli siellä tusinan verran 2001- Mondeoitakin.
-SS-
-
Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin :D
-
:o
Kaveri kertoi, että pojallaan uusi Skoda Octavia ,bensamalli, 1,4 litranen, ajettu 18 000 km...alkoi moottori kolisemaan ja merkkivalo palamaan. Soitti huoltoon ja sieltä sanottiin, että " niissä on ollu sitä vikaa, juu...moottoreita vaihdettu paljonkin alle 30 000 kilometrissä..."
Tuttavan firmalla kaksi uutta Transportteria, molemmilla ajettu alle 40 000 ja toisssa vaihdettu pallonivelet, etup. laakerit, niveliä, toisessa vaan ...joo, vaan etup. laakerit ja yks pallonivel.
Näitä esimerkkejä on useempiakin. Onko tämänpäivän autot tosiaan noin pas...kaa? :o
Onko toi se LVI-mies???? ;D
Skoda...... ;D ;D
-
Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin :D
Onnellisia kilometrejä☺
Pieni kulutus tai lähes olemattomat kiinteät kustannukset eivät ole ainoita auton valinnan kriteereitä.
Ainakaan minulle.
-
Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin :D
Onnellisia kilometrejä☺
Pieni kulutus tai lähes olemattomat kiinteät kustannukset eivät ole ainoita auton valinnan kriteereitä.
Ainakaan minulle.
Tuohon tyyliin ne ilman sähköä olevat on ajatellu, elintason mittarina on ollu joku muu ku pankkitilin reaalitilanne. ;D
-
Itsensä voi säästää hengiltä monella tapaa,
mutta vain kerran.
-
Itsensä voi säästää hengiltä monella tapaa,
mutta vain kerran.
Ompas rima korkeella. Ettei vaan velkaisuusastekin? ;D
-
Valtion romutuspalkkio jätti vanhat autot liikenteeseen, purkamoyrittäjä pettyi: "Itse ajan huonommalla autolla kuin ne, jotka puran" (https://yle.fi/uutiset/3-10296518)
-
Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin :D
Samaa mieltä. No meillä on kyl kaskokin parin tonnin autossa (vm. 2004) - vakuutus on aika edullinen mielestäni.
-
Itsekään en kaipaa autolta mitään erikoista. Kilometrejä nimittäin ei tule kuin 5000-6000 vuodessa... Uusi auto (jos sellaiseen olisi varaa) on kyllä maailman tyhmimpiä hankintoja. Ensimmäisenä kolmena vuotena arvon pudotus on ihan älytön. Toki jos auto on työkalu (esim. eläinlääkäri) niin sitten ymmärrän hyvin että siihen ollaan valmiita panostamaan.
-
Nälkä kasvaa syödes täskin asias. Mutta mulla laittaa lompakko rajan aika alas. Ja käytettyjä autoja aina ostaneena tuntuu, että ei se halpa ole käytettykään. 90-luvun lamassa auton arvo tipahti 2 vuodessa puoleen. Nyt ei edes 7 vuodessa. Ainakaan ,kun sitä on ostamassa. Ja kun uutta en ole oikein ikinä tosissani edes kysynyt, niin en tiedä uuden alennuksista mitään. Aika moni sanoo että lähtöhinta + varusteet = hinta. Viimeisen ostamani auton edellinen omistaja taas sanoi, että ikinä en ole autoa vaihdossa laittanut, koska uuden auton käteisosto alennus on reilu.
-
Nälkä kasvaa syödes täskin asias. Mutta mulla laittaa lompakko rajan aika alas. Ja käytettyjä autoja aina ostaneena tuntuu, että ei se halpa ole käytettykään. 90-luvun lamassa auton arvo tipahti 2 vuodessa puoleen. Nyt ei edes 7 vuodessa. Ainakaan ,kun sitä on ostamassa. Ja kun uutta en ole oikein ikinä tosissani edes kysynyt, niin en tiedä uuden alennuksista mitään. Aika moni sanoo että lähtöhinta + varusteet = hinta. Viimeisen ostamani auton edellinen omistaja taas sanoi, että ikinä en ole autoa vaihdossa laittanut, koska uuden auton käteisosto alennus on reilu.
Noin oli ainakin ennen, kaverin isä vaihdatteli aikoinaan 77-mallista Corollaa uuteen, olisi saanut jotain 4 tonnia vanhasta, kysyi sitten suoran kaupan alennusta, sai 8 tonnin alennuksen, ei liene vaikea arvata kumman vaihtoehdon valitsi..Tämä siis joskus 80-luvulla..
-
Todellinen hyvitys vaihtoautosta on aika alhainen osti sitten uutta tai käytettyä. Liikkeelle syntyy aikalailla kuluja puleerauksesta, myyntityöstä, kuluttajavastuista ja jne.. Vaihtoauto kannattaa myydä aika halvalla suoraan eteenpäin ja silti saa vielä ihan kelpo korvauksen vaivoilleen. Tuo korvaus on vielä ihan laillisesti verovapaatakin, kun harvoin autosta tulee myyntivoittoa
-
En kyllä ikinä autoo ostaes ole miettiny sen jälleenmyyntiarvoa.
-
alkuperäiseen onko ne p askaa uudet autot.Siinä mielessä kyllä ettei niitä ole tarkoitettu paljolti korjailtaviksi.Vanhoissa 80 luvun kulkineissa ei tietotekniikkaa pahemmin ollut, niitä pystyi peukaloimaan, mut nää nykyset, piuhan päähän pitää laittaa että tietää missä vika.Jopa akun vaihto pitää kertoa autolle päätteen kautta että osaa sopivasti ladata uutta akkua.Onhan nuo mukavia ajettavia kaikkine mukavuusbokseineen vanhemmiten sitten ongelmajätettä.
-
Missä paremmin arvo säilyy, kun muutaman satasen kiesissä. Ei tarvi mitään kaskovakuutuksiakaan maksella. Määräaikaishuollotkin tulee hoidettua öljyä lisäämällä. Vielä jos saa nätisti katsastettua muutaman kerran, on kuin panisi rahaa pankkiin :D
Samaa mieltä. No meillä on kyl kaskokin parin tonnin autossa (vm. 2004) - vakuutus on aika edullinen mielestäni.
Ei vanhaa autoa kannata viedä katsastusasemalle. Polisi ei puutu, kunhan
valot toimii eikä törttöile. Säästyy kustannuksia auton hinta vuodessa.
Noottaa, kööllää
-
Ei vanhaa autoa kannata viedä katsastusasemalle. Polisi ei puutu, kunhan
valot toimii eikä törttöile. Säästyy kustannuksia auton hinta vuodessa.
Noottaa, kööllää
[/quote]
Vaikka valot pelaiskin, kun poliisit tulevat vastaan ja skannaavat rekkarin ajon aikanakin niin suattavat kääntyä perään jos on vaikka leima päässyt vanhaksi..
-
Ei vanhaa autoa kannata viedä katsastusasemalle. Polisi ei puutu, kunhan
valot toimii eikä törttöile. Säästyy kustannuksia auton hinta vuodessa.
Noottaa, kööllää
Vaikka valot pelaiskin, kun poliisit tulevat vastaan ja skannaavat rekkarin ajon aikanakin niin suattavat kääntyä perään jos on vaikka leima päässyt vanhaksi..
[/quote]
Mahtaako niihin uusiin tolppakameroihin tulla samat ominaisuudet?
-
eiköös tundran pankkopojat ole vieelä kokeneet, että kissalanpojilla on uudet systeemit, ei kannata niillä #peltoautoilla # alkaa tielle lähtee. notta kööllä.
-
En kyllä ikinä autoo ostaes ole miettiny sen jälleenmyyntiarvoa.
Mulla tuli joskus alla olevaa juttua lukiessani heti neonvärinen NusKaksatanen mieleen. :)
"Premium-merkkejä myyvissä autoliikkeissä on huomattu, että uuden auton kaupassa "heijastintakkimies" eli kirkuviiin huomioväreihin pukeutunut työmies on kova autonostaja. Asiakas on usein esimerkiksi maansiirtourakoitsija, joka painaa pitkää päivää. Lounastauolla heijastintakkimiehellä on motivaatio ja lompakko kunnossa nopeaankin kauppaan."
Jopa kävelytyyli paljastaa – Näistä merkeistä autokauppias ja kiinteistönvälittäjä tunnistavat tosiostajan https://yle.fi/uutiset/3-9475778
-
Just, täss kauppiaan myyjä intressissä kyllä hyvin pitkälti totta, viime kärryä kun olin/oltiin ostamassa, siis emäntä ole mukana, myyjä kyllä hyvin paljon vetosi emännyyden tunteisiin ja näkemyksiin.No, lopulliseen kauppatapahtumaan emännyys kyllä sit vaikutti enempi, sanoi kylmästi että tuo on liian kallis ja väärän värinen, ei sovi hiusten väriin ja sitä paitsi naapurin akalla on samanlainen.
-
En kyllä ikinä autoo ostaes ole miettiny sen jälleenmyyntiarvoa.
Mulla tuli joskus alla olevaa juttua lukiessani heti neonvärinen NusKaksatanen mieleen. :)
"Premium-merkkejä myyvissä autoliikkeissä on huomattu, että uuden auton kaupassa "heijastintakkimies" eli kirkuviiin huomioväreihin pukeutunut työmies on kova autonostaja. Asiakas on usein esimerkiksi maansiirtourakoitsija, joka painaa pitkää päivää. Lounastauolla heijastintakkimiehellä on motivaatio ja lompakko kunnossa nopeaankin kauppaan."
Jopa kävelytyyli paljastaa – Näistä merkeistä autokauppias ja kiinteistönvälittäjä tunnistavat tosiostajan https://yle.fi/uutiset/3-9475778
Tuo halvaantunut jalka on tosihyvä hämäys.Kävelytyyli sekoittaa joka jobbarin pasmat 8)
-
tosa sain sattuneesta syystä uuten karhian tipon alle ajettavaks ja täytyy sanua et; kyl miä paljon enemmän tykkään nuista oikeista autoista. tuossa tuloo ahtaanpaikan kammo mieleen ja sitsiitä ei nää yhtään taakse mihin kottero loppuu, ei kameraa. kiva parkita johonki lokoon. ja sit kun kieppasin tuolla entisellä asuntomessualueella kokeeks, ( helkutti millasia tönöjä !! ) ni eipä tienny millä vauhilla ajeli. mittari varotti jostain 30 jutusta ja sit kun ajoin muka mittarin mukaan, neula näytti 95 ja näyttö 87 ja nopeusnäyttö 82!! minkä mukaan nuita ajetaan? eräässä toisessakii tutun autossa huomasin samanlaista .. on se hyä et vielä on saatavilla nuita oikeita autoja joilla meikäkii voi ajella vielä aurinkonlaskuun. uusiiin en ainakaan rahoja sijoita!
-
vai että tipoja, et kai sää ny tollasia autoiksi sano.Eihän noihin edes mies mahdu, naisväen koslia.tai ihan sopiva oksalle vissiin uuno tykkää uunosta.
-
vai että tipoja, et kai sää ny tollasia autoiksi sano.Eihän noihin edes mies mahdu, naisväen koslia.tai ihan sopiva oksalle vissiin uuno tykkää uunosta.
Fiiatti , tirsk, tirsk ...Auto tirsk,tirsk
-
eihän fiude mikään auto olekaan mutta kulkin sentäs. ja nuista nykykoslista ei kait yhtään sen huonompi kuin moni muukaan turkinlasten tekemä.
mutta on se vaan kumma kun nuista nykykoslista pitää tehä tuollasii koppimopoja! merkkiä ei kauempaa kyl tunnista.. hyvä että perässäajaen.
-
En ole sanonutettä olis auto, kait sillä sen 100000 kilometriä ajaamutsit on kyllä isomman huollon paikka.kuka mistäkin tykkää.Noo eipä ole mesetkään enää entisensä laatuisia halpistuotanto iskenyt niihinkin.Saab oli lujatekoinen ja oikee talvikulkine aikoinaan.On nykyisin nuo itämaiset autot laadukkaimpien listoilla.
-
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?
-
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?
Ala-pertti (missälienee ?) näkee jo painajaisia, kuinka japanian kinnerit täyttää tiet kun jenkeille lyödään 50% tuontitullit. 😬😬😬
-
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?
Kuka uskoo että nää sopimukset alentavat autojen myyntihintoja.
-
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
-
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Eikö se ole vähän sellainen legenda, mutta hankintahetkellä edellyttää että lompsa on lyönnissään. Hyvin varusteltuna ei uutena 100 donaa riitä...
En ole niiden harvojen omistajien kuullut moittivan, muutama viikko sitten olin viimeksi kyydissä.
-
Eu:han teki tänään mittavan vapaakauppasopparin Japanian kanssa. Rupee tuleen jo ensilumille halpaa ja laadukasta meid in tsäpän -riisikippoa?
Kuka uskoo että nää sopimukset alentavat autojen myyntihintoja.
Kyllä niihin laitetaan ensin EU-lisä ja sitten Suomi-lisä
Nämä Hypridit olis hyvä esimerkki. Jos Tojo alkas tuomaa Estima Hybridiä Suomeen ja Eurooppaan, Niin siinähän Suomen osalta vähäpäästöisenä autona ei pitäs autoveroa olla kuin nimeksi. Mutta en ainakaan minä usko, että sellaista pikku-bussi luokan oikeata tila-autoa alettais myymään 26 000 € mitä Japanissa on sen alkain hinnat . Tai edes hybridi Carmyä, jonka alkain hinnat ovat samaa luokkaa.
-
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Tykkään kovasti. Vuodesta 1992 lähtien seitsemän on ollut, kolme on nyt. Joskus oli tarvetta yhdeksänpaikkaiselle, nyt riittää kolmipaikkainen huoltoauto!
Exällä oli monta vuotta joku näistä uudemmista 95 tjsp kahdeksan paikan versiona. Vaihtovat RAViin, kun alkoivat mahtua viispaikkaiseen. Toinen nyt menossa.
-
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Tykkään kovasti. Vuodesta 1992 lähtien seitsemän on ollut, kolme on nyt. Joskus oli tarvetta yhdeksänpaikkaiselle, nyt riittää kolmipaikkainen huoltoauto!
Exällä oli monta vuotta joku näistä uudemmista 95 tjsp kahdeksan paikan versiona. Vaihtovat RAViin, kun alkoivat mahtua viispaikkaiseen. Toinen nyt menossa.
Vuonna 1995 pääsin ajamaan harjoittelutilalla hj61sellä, olihan se mahtava siihen aikaan ja se suoran kutosen murina🙂.
-
Joo, meilläkin oli jokin tuollainen, vaihdettiin 650 000 kilometriä ajettuna.
Vaihdettiin vesipumppu ja jotkin vetoakselin tumpit edestä.
Katsastusasemilla ei vaikeuksia.
Puutteena oli 6-vaihteen puuttuminen, kulutus ja moottorin melu siksi aika kovat.
Tosin jotkut kyllä pitivät siitä kutosen murinasta.
-
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Tykkään kovasti. Vuodesta 1992 lähtien seitsemän on ollut, kolme on nyt. Joskus oli tarvetta yhdeksänpaikkaiselle, nyt riittää kolmipaikkainen huoltoauto!
Exällä oli monta vuotta joku näistä uudemmista 95 tjsp kahdeksan paikan versiona. Vaihtovat RAViin, kun alkoivat mahtua viispaikkaiseen. Toinen nyt menossa.
Vuonna 1995 pääsin ajamaan harjoittelutilalla hj61sellä, olihan se mahtava siihen aikaan ja se suoran kutosen murina🙂.
Se on aika kone kärrynkin eteen. Joskus katselin kun kaveri kahlasi meillä umpihangessa parit paalit kärryssä. Näytti että menisi vaikka metsässä jos on helppo maasto. Ja soundit tosiaan sellaiset konemiehen mieltä reilusti lämmittävät, ei mitään hienostelua :-)
-
miksihän nykyään ei tehä enää tuonkaltaisia kulkkijoita? nuo nykyiset sellaisia muoviviritelmiä että katastuskonttorilla sit painelevat listoja ja levyjä paikoilleen.. kerran tojon kanssa samaan aikaan katastuksella kun vieressä " korjasivat" yhtä uutta. oli käynny mökillä ja lunta se 17 senttiä.
-
miksihän nykyään ei tehä enää tuonkaltaisia kulkkijoita? nuo nykyiset sellaisia muoviviritelmiä että katastuskonttorilla sit painelevat listoja ja levyjä paikoilleen.. kerran tojon kanssa samaan aikaan katastuksella kun vieressä " korjasivat" yhtä uutta. oli käynny mökillä ja lunta se 17 senttiä.
Päästöt ja törmäystestit on muuttaneet autoja. Vaikka sama juttu, kuin muissakin laitteissa.
Puheissa halutaan se yksinkertainen, ilman hienouksia oleva laite mutta ostetaan kuitenkin
kaikilla herkuilla oleva kylänhienoin. Noottaa, relukse.
-
ite etin aina sen karvahattuversion halpis version. jotta toimii myös ens vuonna ku päivitys loppuu eilen.
-
Oikeiden autojen kauppaan on lyhyt matka. Teslalla ei ole jälleenmyyjiä ollenkaan. Kiesit myydään suoraan webissä. Model 3:ssa akkukenno on 50 % tehokkaampi kuin vanhemmissa malleissa.
https://www.tesla.com/fi_FI/model3
Heppu purki Model 3:n osiin ja joutui perumaan aiemmat moitteensa. Akkuosuus https://youtu.be/pAS-yjWj9DY?t=1m57s
-
mutta hieman ittiä mietityttää kuin tuollaisen kierrätys toimii? kun tietää mitä tietsikoille ja kännyille tapahtuu...
-
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
-
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
mitähän ne on palkit sisältä, mehän muistamme ne ala-pertin ylistämät amerikan autot joista runko ruostuu poikki ja katkee lavan takaa :o :o :o :o
-
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
(Pinta)ruoste on tyypillistä kun autoja ei suojata nykyään kuin maalisuihkaisuin... Rav4sista puhetta masinisteilla: http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=95280
-
Kävin koeajamassa Land cruiseria. Ihan ok, mutta pohja ja runkopalkit pintaruosteessa 2010-luvun autossa, onko vakavaa?
mitähän ne on palkit sisältä, mehän muistamme ne ala-pertin ylistämät amerikan autot joista runko ruostuu poikki ja katkee lavan takaa :o :o :o :o
Muisteleppa myös Terminaattoria ja Kian taka-akselia... 3 vuodessa puhkipoikki sekin, vai kestikö jopa 4 vuotta vai mitensoli?
-
https://yle.fi/uutiset/3-10318855 ::)
-
Trumppi meinaa viedä Kalifornialtakin oikeudet säätää muita tiukempia rajoituksia. On se ketku.
"Viranomaiset perustelevat ehdotustaan sillä, että tiukemmat päästörajoitukset ovat osaltaan nostaneet uusien autojen hintoja, eikä tarpeeksi monella amerikkalaisella ole enää varaa uuteen autoon."
Trumpin hallinto ehdottaa autojen päästörajoitusten höllentämistä https://yle.fi/uutiset/3-10335503
-
Trumppi meinaa viedä Kalifornialtakin oikeudet säätää muita tiukempia rajoituksia. On se ketku.
"Viranomaiset perustelevat ehdotustaan sillä, että tiukemmat päästörajoitukset ovat osaltaan nostaneet uusien autojen hintoja, eikä tarpeeksi monella amerikkalaisella ole enää varaa uuteen autoon."
Trumpin hallinto ehdottaa autojen päästörajoitusten höllentämistä https://yle.fi/uutiset/3-10335503
Kähverätä... 8)
-
iha järkevää ku kattoo mitä nuo nykyautot mahtaakaan aiheuttaa.... kuhan joku tutkis..
-
Mitä tykkäätte Toyotan Land cruiserista? Täytyisi saada tilavampi auto 7-8h, jolla voi ajaa tarvittaessa myös pellolle.
Lexus Rx on hyvä vaihtoehto. Hinnat ei ole niin poskettomat ja on mukavampi sisältä. Perustekniikka aika samaa Land Cruiserin kanssa, toki jos hybridin ottaa niin tulee sähkömoottori kylkeen. Noita pidetään yleisesti kestävinä ja halpoina ylläpidettävinä.
Rav4 jos katselee niin kannattaa muistaa, että neliveto ei ole oikea neliveto. Harvassa ovat kyllä muissakin.