Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 32

Viestit - Cutana

Ahaa, sähkötoimisella ruiskutuspumpulla ei siis sinällään ole tekemistä tai kytköksiä sähköllä aukeneviin suuttimiin. En kyllä yhtäkkiä keksi mitä etua sillä on sitten mekaaniseen verrattuna. No tietysti tietokoneen on helpompi estää kaasun painaminen...

Juu 'sähkötoiminen' on oikeastaan perustaltaan perinteinen mekaaninen jakajapumppu jossa säätötoiminteet tapahtuvat sähköllä.
VP44 on kai sähköinen ajoitussäätö ja sähköinen määränsäätö (jotka säädöt yksittäisinä taitavat mennä vähän toistensa tontille).

Sähköllä saadaan ainakin tarkempi säädin - tai siis säädön ohjelma tehdään sellainen kuin halutaan. Esim kierrosluku saadaan pysymään koko ajan tarkalleen 1674 rpm jos halutaan, kuormituksen vaihtelusta riippumatta. Perinteinen mekaanineen säädinhän elää aina enemmän tai vähemmän kuorman mukana. Myös säädön nopeus on kai yksittäisen ruiskutuksen luokkaa (määräsolenoidi anostelee jokaisen ruuttauksen). Myös ruiskutuksen ajoitus ja sen säätö tilanteen mukaan saadaan tarkemmaksi.
Pumpun elämän ohjaus muun moottorielektroniikan toiveiden mukaiseksi on mahdollista sähköohjauksen myötä, vivuilla ja vaijereillahan se on käytännössä mahdotonta.

Sillon ku minä olin paljo uudempi ei ollu moisia murheita.
Urku auki,murheena vaan jos 2000 kierroksen alle yritti motti vaipua.
Ilmastoinnit yms oli niistä tarinoita kuultu.
Mutta en väheksy,hienoa näillä uusilla härpäkkeillä on töissä olla.
Toiset niistä on jopa loogisia eläkeikää lähestyvälle  ;D
Korvausilmaa eli puukolla reikä persieen.
Ei pulputa  ;D
Toki tallaaminen ei peltoa paranna,ite veikkailen yhtä kolmesta pääravinteesta syylliseksi myös,sitä kun on nyt pitkä aika jo suorastaan noitavainottu.
Oon törmänny siihen että kykintä painetaan jalkapohjalla eikä päkiällä,helpotti huomattavasti liikkeellelähtöä kun tuon oivalsi.
Samoin ollut kuvitelma että ryömittää ei saa yhtään,aina kytkin ylös ja sitten on kiire jos joku ahdas parkkeeraus tms.
10 000h ja ristikot uusiksi viimeistään.
Saattaa toki hajota aikaisemminkin.
Altapäin näät ja alhaalta se nelosissa vaihetaan.
Speksit on pönttöön kirjotettu ja mitään erikoisreseptiä ei noissa merkkiöljyissä sen kummemmin oo ku markkinamiesten puheet ja nehän on tunnetusti luotettavia.
Tykkäät rakenella,kaivat jostain rauniolta vanhan kasvisuojeluruiskun pumpun ja värkkäät jonkun starttimoottorin veivaamaan sitä ;D
Mutta koska tarkoitus on siis imeä vettä, pieni 12V alipainepumppukin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Mistähän sellaisia voisi löytää?

Kalvopumppu. On 12v versiona.
Onko lopettaneita karjatiloja lähistöllä? Hapottimissa on sellasia laadukkaita.
Kärkkäisiltä ja noponetistä halpoja tarjolla.
https://webshop.industriacenter.fi/product/4433/akkuimuri-markakuiva-m18-vc2-0-milwaukee#tuotekuvaus

Ei pahastu vedestä ja tuolle vois muutakin käyttöä olla.
Joku viisaampi osannee sanoa kuin ylös tuo 80 mbar nostaa vettä?
Öljypohjaan on ollu tarjolla magneettikiinitteistä lämmitintä ja varmaan muutakin,mutta kyllä ne jäähynesteet pitää lämmittää myös.
Kovaa hommaa tuo öljyn lämmitys,pahkeisella se lämmönjohtavuus oo niitä parhaita,suattaa jopa tuhkautua siinä hommassa.
Huomannu aika monen vehkeen lämppärin hanan laskevan hieman läpi. Tai sitten on läpillä ohjattu systeemi ja kennossa kiertää neste aina.
Ei tarvii kesäkelillä isoa vuotoa mikä vaikuttaa.
Putkiliikkeestä pallosulku letkuun,ei mehi ohi.
Ai saakeli ku on ihana.
Näen jo mielessäni kylän sellin aamukahvipöydän,
siihen lampsin persvako paistaen ja murahan;
 "pyöränvälijyrsin" tuli ostettua...
Sekin uusi termari voi olla jotain muuta kuin ilmoitettu.
Keitän mokomat lämpömittarin kanssa,varsinkin kun on useempi termostaatti niin vikamahollisuus heti tuplat kahella jne.
Viisi astetta on lämpömittarin asennossa yleensä aika paljon.
Yksi oli sellainen että aukeni niinkuin pitää mutta sulkeutui vasta paljon alempana kuin piti.
Se oli hauska tavallaan,ensin nousi lämmöt ja sitten laski eikä noussu enää takaisin samalla kuormalla.
kun renkaista on puhe niin;  onko kellekkään tullu onkelmia nokelaisien auton talvirenkaitten kanssa.?    tuossa markkinoilla kuulin et talon kahella autolla oli runkoin kanssa ollu takuuseen menneitä vaurioita viimekin talvena.      ja kolmannessa ollu kinukin renkaat kolmatta vuotta ja ei mitään vikaa..      itellä ois tarve ostaa tojon alle rankaat mut ei viakralla ole kuin nokelaisia tuossa koossa.     ja kinukeilla ei ollenkaan..           pitänee oikein alkaa kyseleen ...
Enempi se sääntö rungon pettäminen Nokialaisissa,ollu jo kauan sama homma.
Paikallisessa kummikaupassa arvelin viime kesänä että rahamies ku onhan noissa pintaa,
Seppä tuumas Nokialaiset...
Ehkä kepeemmissä koslissa kestää,en tiedä.
V70 Volvo oli tuo.
Misukoilla mennään,kiinalaisia vierastan.
Black round Pirelli.. ;D
Huohottimen suodatin löytyy monesta nykydiiselistä,samoin huohotus ohjattu imupuolelle.
Monesta harmista kerralla erilleen ku nakkaa mokoman suotimen huis*****un ja nykäsee putken koneen kupeelta alas entiseen tyyliin.
Ja oli saksalainen missä tutustuin,ei tosin traktori. Ryönäs niin sanotusti öljyä pihalle,se siivilä oli tukossa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 32