Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Prisma: Mihin muistini katosi ?"  (Luettu 4166 kertaa)

jeep

  • Vieras
"Prisma: Mihin muistini katosi ?"
http://areena.yle.fi/ohjelma/1673768

Vai että mikrosirua aivoihin että muisti toimii ::) Laulamalla paras :D

Kieltämättä hyvä ohjelma.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"


http://www.youtube.com/watch?v=g1oDL58nfvs jeeppil hönättiin siru päähän ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jeep

  • Vieras
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"


http://www.youtube.com/watch?v=g1oDL58nfvs jeeppil hönättiin siru päähän ;D
Mielummin vedän itteni "jojoon", kun ottaisin sirun :D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"


http://www.youtube.com/watch?v=g1oDL58nfvs jeeppil hönättiin siru päähän ;D
Mielummin vedän itteni "jojoon", kun ottaisin sirun :D

eikö edes pientä sirua vaik laskujen maksamiseen ;D :o

http://www.youtube.com/watch?v=wkh1FNUu5vs&feature=related tai kytketään suoraan kokkelin keskustietokoneeseen :o

Viimeksi muokattu: 25.02.11 - klo:15:53 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jeep

  • Vieras
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"


http://www.youtube.com/watch?v=g1oDL58nfvs jeeppil hönättiin siru päähän ;D
Mielummin vedän itteni "jojoon", kun ottaisin sirun :D

eikö edes pientä sirua vaik laskujen maksamiseen ;D :o
Ettei vaan apilas olis nyt itse hairahtunut sirutukseen, niin tunnut "lobbaavan" tuota :D

Joo, olen itse sen verran yksinkertainen että olen tyytyväinen itseeni ilman sirua. Mutta totta tosiaan, sirun ottaessa voisi itsestään saada terävemmän hoksottimiltaan ja vapaamman sielun ;D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"

juu takuul kokkelin tietokones hoitaa sit sun ajattelun ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jeep

  • Vieras
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
Se jos, on sitä vapautta juuri. Ajattele, vapaudut ajattelemasta itse. Omapää ei olisi enää oma pääoma, se olisi sitä gloabaalia omaisuutta, vapaakauppaa. Todellista markkinataloutta, VAU! :) 

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
Se jos, on sitä vapautta juuri. Ajattele, vapaudut ajattelemasta itse. Omapää ei olisi enää oma pääoma, se olisi sitä gloabaalia omaisuutta, vapaakauppaa. Todellista markkinataloutta, VAU! :)  

juu toi on upeaa niille vatipäille jotka ei osaa ajatella itse ilman siruakaan ;D

http://www.youtube.com/watch?v=FN401-BFXOw&feature=related :o :'(

Viimeksi muokattu: 25.02.11 - klo:16:14 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
http://areena.yle.fi/ohjelma/1673768

Vai että mikrosirua aivoihin että muisti toimii ::) Laulamalla paras :D

Kieltämättä hyvä ohjelma.

Toi muistiin liittyvä dokumentti oli aika mielenkiintoinen. Muistia voi harjoittaa ja erään aikaisemman dokumentin mukaan nuoremmassa iässä harjoitus on tehokkaampaa. Mulla oli aikoinaan nuorena, aikana ennen tietokoneita ja pelejä huvina opetella tiettyjä asioita ulkoa. Se saattoi olla vaikkapa geologisten aikakausien järjestys tai eri maiden pääkaupunkeja tai ihan jotain muuta. Monet näistä nuorena opituista asioista muistan vieläkin kymmenien vuosien takaa. Pitää nyt tunnustaa että hyvällä muistilla ja ehkä myöskin keskivertoa korkeammalla älykkyysosamäärällä on pärjätty opinnoissa ja nykyisinkin täällä agrossa on aika helppo siteerata jopa useita vuosia vanhoja uutisjuttuja ja osallistua kinasteluihin aiheesta kuin aiheesta ilman että kovinkaan moni kykenee väittämään juttujani täydeksi skeidaksi.

Viimeksi muokattu: 26.02.11 - klo:16:40 kirjoittanut Luomujussi

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
http://areena.yle.fi/ohjelma/1673768

Vai että mikrosirua aivoihin että muisti toimii ::) Laulamalla paras :D

Kieltämättä hyvä ohjelma.

Toi muistiin liittyvä dokumentti oli aika mielenkiintoinen. Muistia voi harjoittaa ja erään aikaisemman dokumentin mukaan nuoremmassa iässä harjoitus on tehokkaampaa. Mulla oli aikoinaan nuorena, aikana ennen tietokoneita ja pelejä huvina opetella tiettyjä asioita ulkoa. Se saattoi olla vaikkapa geologisten aikakausien järjestys tai eri maiden pääkaupunkeja tai ihan jotain muuta. Pitää nyt tunnustaa että hyvällä muistilla ja ehkä keskivertoa korkeammalla älykkyysosamäärällä on pärjätty opinnoissa ja nykyisinkin täällä agrossa on aika helppo siteerata jopa useita vuosia vanhoja uutisjuttuja ilman että kovinkaan moni kykenee väittämään juttujani skeidaksi.


juu sun gmo juttusi on täyttä skeidaa sen tajuaa hieman tyhmempikin ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
juu sun gmo juttusi on täyttä skeidaa sen tajuaa hieman tyhmempikin ;D

Vai niin !!! Ehkä joku sua merkittävästi älykkäämpi osaisi vihdoinkin kertoa sen missä olin väärässä puolustaessani vastuullista GMO:ta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
juu sun gmo juttusi on täyttä skeidaa sen tajuaa hieman tyhmempikin ;D

Vai niin !!! Ehkä joku sua merkittävästi älykkäämpi osaisi vihdoinkin kertoa sen missä olin väärässä puolustaessani vastuullista GMO:ta.

Katselin saman ohjelman, oikeastaan vanhuudessa tapahtuva muistin heikentyminen johtuu pääasiassa siitä, että kun vanhana muistia ei käytetä samalla tavalla kuin nuorena, niin se heikentyy käytön puutteen takia, ei niinkään muista syistä.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
juu sun gmo juttusi on täyttä skeidaa sen tajuaa hieman tyhmempikin ;D

Vai niin !!! Ehkä joku sua merkittävästi älykkäämpi osaisi vihdoinkin kertoa sen missä olin väärässä puolustaessani vastuullista GMO:ta.

Katselin saman ohjelman, oikeastaan vanhuudessa tapahtuva muistin heikentyminen johtuu pääasiassa siitä, että kun vanhana muistia ei käytetä samalla tavalla kuin nuorena, niin se heikentyy käytön puutteen takia, ei niinkään muista syistä.

Niin, ikäihmistem muistiharjoittelulla voidaan ehkä ehkäistä muistisairauksia ja niiden etenemistä mutta juuri siitä ei ollut ehkä kyse tässä threadissa.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
juu sun gmo juttusi on täyttä skeidaa sen tajuaa hieman tyhmempikin ;D

Vai niin !!! Ehkä joku sua merkittävästi älykkäämpi osaisi vihdoinkin kertoa sen missä olin väärässä puolustaessani vastuullista GMO:ta.

Katselin saman ohjelman, oikeastaan vanhuudessa tapahtuva muistin heikentyminen johtuu pääasiassa siitä, että kun vanhana muistia ei käytetä samalla tavalla kuin nuorena, niin se heikentyy käytön puutteen takia, ei niinkään muista syistä.

Niin, ikäihmistem muistiharjoittelulla voidaan ehkä ehkäistä muistisairauksia ja niiden etenemistä mutta juuri siitä ei ollut ehkä kyse tässä threadissa.

Minä en oikeastaan tarkoittanut muistisairauksia, vaan normaalia muistin heikkenemistä.
Opiskeluiässä muistia käytettään hyvin paljon, koska opiskelu on nimenomaan muistin harjoittamista, myöhemmin muistia käytetään paljon vähempi, joten se alkaa huonontua, samajuttu kuin muussakin ihmisen toiminnassa, työ pitää kunnossa, myös muistin.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: "Prisma: Mihin muistini katosi ?"
juu sun gmo juttusi on täyttä skeidaa sen tajuaa hieman tyhmempikin ;D

Vai niin !!! Ehkä joku sua merkittävästi älykkäämpi osaisi vihdoinkin kertoa sen missä olin väärässä puolustaessani vastuullista GMO:ta.

Katselin saman ohjelman, oikeastaan vanhuudessa tapahtuva muistin heikentyminen johtuu pääasiassa siitä, että kun vanhana muistia ei käytetä samalla tavalla kuin nuorena, niin se heikentyy käytön puutteen takia, ei niinkään muista syistä.

Niin, ikäihmistem muistiharjoittelulla voidaan ehkä ehkäistä muistisairauksia ja niiden etenemistä mutta juuri siitä ei ollut ehkä kyse tässä threadissa.

Minä en oikeastaan tarkoittanut muistisairauksia, vaan normaalia muistin heikkenemistä.
Opiskeluiässä muistia käytettään hyvin paljon, koska opiskelu on nimenomaan muistin harjoittamista, myöhemmin muistia käytetään paljon vähempi, joten se alkaa huonontua, samajuttu kuin muussakin ihmisen toiminnassa, työ pitää kunnossa, myös muistin.

Niin mutta jos puhutaan muistin heikentymisestä, niin silloin muistin tulisi olla sitä ennen normaalilla tai sitä korkeammalla tasolla. En ole nyt varma puhutaanko me samasta asiasta, nuoruuden muistista vaiko sen vanhuuden säilyttämisestä.

Tosin helppohan minun on tästä kirjoittaa kun olen aina ratsastanut hyvällä muistilla.....