Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sängen pituus  (Luettu 9250 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Sängen pituus
Millainen käsitys teillä on sopivasta sängenpituudesta, ja miksi se pitäisi olla sen pituinen?

Tuos niittohommissa tulee vastaan monenlaista mielipidettä, niin lyhyestä kuin saa aina sen pituiseen että vaatisi jo ns. kivijalakset niittopalkin alle.

Eurooppalaista mallia kun katsoo niin hyvin lyhyeltä näyttäisi, ja konevalmistajillakin tuntuu olevan tärkeintä mainostaa niittokoneissa juurikin matalaa palkkia.
 
Kasvustojen uuteen kasvuun lähdössä en osaa sanoa selvää eroa tuon sängenpituuden suhteessa?

Näkemyksiä kehiin

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Sängen pituus
Erityisesti tuo kaikissa kotimaisissa neuvontamateriaaleissa toistettu pitkä sänki paremman jälkikasvun toivossa tuntuu oman kokemuksen perusteella epäilyttävältä. Melkein tuntus siltä, että lyhyt sänki tuottaa tiheämmän ja tasaisemman jälkikasvun?

realisti

  • Vieras
Vs: Sängen pituus
niin lyhyeen sänkeen kuin vain on mahdollista ilman mullan sekoittumista, paremmat ja tiheemmät kasvut tulee noin. Moni asiakas ennen halusi pitkää sänkeä, mutta jotenkin sain puhuttua lyhyeen sänkeen niiton läpi -> ei ole kukaan uudestaan pyytänyt pidempää sänkeä.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Sängen pituus
niin lyhyeen sänkeen kuin vain on mahdollista ilman mullan sekoittumista, paremmat ja tiheemmät kasvut tulee noin. Moni asiakas ennen halusi pitkää sänkeä, mutta jotenkin sain puhuttua lyhyeen sänkeen niiton läpi -> ei ole kukaan uudestaan pyytänyt pidempää sänkeä.

No tuolta se minustakin on alkanut tuntua. Perinteinen syy pitkään sänkeen on kait juuri tuo pellon epätasaisuudesta johtuva maan sekoittuminen, mutta nyt kun lähes kaikki kuitenkin karhottaa, niin pelto ei vaan voi olla epätasainen - sitä virhettä ei pitkä sänki korjaa.

Varsinkin kun täälläkin yhä nuorempana korjataan satoa ja kolmea satoa moni yrittää, niin sänki on sen verran hentoa ettei se mitään karhoa kannata.

Olisiko tässäkin kotimaisella neuvonnalla aika uudistaa ja tarkistaa käsityksiä? Sikäli hämmentävä tämä nykyinen suositus on, että vaikka kuinka nettiä selasin, niin toistaiseksi en ole tutkimusta asiasta löytänyt  ???

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Sängen pituus
Mun mielestä niin lyhyt kuin mahdollista. Nopea jälkikasvu ja seuraava niitto ilman haisevia lahotikkuja.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sängen pituus
mun mielestä ei sänkeä olleskaan
ikävästi pistelee  ;D

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Sängen pituus
mun mielestä ei sänkeä olleskaan
ikävästi pistelee  ;D

Vapaa sana-osasto sopii niille joille ei vielä kasva.....

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Sängen pituus
mun mielestä ei sänkeä olleskaan
ikävästi pistelee  ;D

Heh, luin tuon otsikon ja aattelin heti että montakohan viestiä menee että juttu kääntyy tuohon..  ;D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Sängen pituus

Vois luulla että lyhyt sänki on rikkojenkin kannalta parempi, varsinkin jos saa 3 satoa niin nurmi pysyy puhtaana. Rikoista ja lahovasta skeidasta.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Sängen pituus
kellä ammattisanasto englanniksi hallussa, googleen hakusanoja nurmi, sänki, tutkimus jne....

Josko löytys jotain tutkittua tietoakin

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Sängen pituus
http://www.fwi.co.uk/Articles/2011/04/05/126214/Eight-point-plan-to-making-better-quality-silage.htm

2.5"-4" eli alle 10 senttiä on tuolla. Siellä on myös juttua sulavuudesta ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sängen pituus
mun mielestä ei sänkeä olleskaan
ikävästi pistelee  ;D

Vapaa sana-osasto sopii niille joille ei vielä kasva.....
Mun mielestä koko agronetti ei sovi niille joilla ei kasva. Sen sortin pissa/kakka/pimppi/kikkeli-huumoria.

Asiaan. Lyhyt sänki ainakin poistaa paskaruohoja tehokkaasti, varsinkin saunakukkaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sängen pituus
mun mielestä ei sänkeä olleskaan
ikävästi pistelee  ;D

Vapaa sana-osasto sopii niille joille ei vielä kasva.....
Mun mielestä koko agronetti ei sovi niille joilla ei kasva. Sen sortin pissa/kakka/pimppi/kikkeli-huumoria.

Asiaan. Lyhyt sänki ainakin poistaa paskaruohoja tehokkaasti, varsinkin saunakukkaa.


eli tästä yhteenvetona agronetti ei sovi agronettiläisille  ;D

no joo mun mielestä lyhyt sänki sitten taas palaa herkemmin
ja paskaruohot ei muutenkaan viihdy tiheässä nurmessa

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sängen pituus
jos on vähänkin varttuneempaa kasvustoa niin eiks se kannata jättää se sänki vaikka 5 senttiäpidemmäksi,mitä se viiden sentin tikun rehuun sekoittaminen lisää tuotantoa eikä ne rikatkaan niin lyhyitä ole etteivät siitä ottas nokkinsa.
  se on sitten eri asia tää lautas-ja liöriökoneitten katkohomma,saatta van ruveta lamaamaan ja vähänkin myötälaossa jää kokonaan maahan.
  Ääni kymmenelle sentille..

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sängen pituus
ja vähemmillä terätalkoilla pääsee kun niittää hiukan pitempään

esimerkkinä täs ku yheltä isännältä heinät korjasin ja kehus että meitin pellossa ei kiviä ole
niittokoneesta meni puolet teristä ja paalaimesta sai väännellä ja hakata sullojan piikkei suoraan