Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lumityöt 2010-2011  (Luettu 66318 kertaa)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Lumityöt 2010-2011
Ei kympillä kannata aurata minkäänlaista pihaa, vaikka olis ihan pisto. Mulla on minimihinta 30e+alv.  8)

...jos vedät vaikka pari kertaa jostain pienestä pihasta, vaikka 10m metrin pätkän ja aikaa menee 2 min? Siis edellyttäen että ei tarvi sen takia siirtyä mistää, että auraa vaikka sitä ohi menevää kylätietä tms...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityöt 2010-2011
Ei kympillä kannata aurata minkäänlaista pihaa, vaikka olis ihan pisto. Mulla on minimihinta 30e+alv.  8)

...jos vedät vaikka pari kertaa jostain pienestä pihasta, vaikka 10m metrin pätkän ja aikaa menee 2 min? Siis edellyttäen että ei tarvi sen takia siirtyä mistää, että auraa vaikka sitä ohi menevää kylätietä tms...
  No, kaverin pihan voin vetää ilmaiseksikin, mutta ei noita kympin pihoja kuitenkaan niin paljoa ole vierekkäin että niitä kannattaisi haalia. Ei niistä bisnestä muodostu jos niitä on muutama siellä täällä, ympäri kyliä. Hirvee homma laskutellakin niitä sitten keväällä ;) Ja pimeenähän ei saa tehdä mitään!! >:(
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Lumityöt 2010-2011
Ei kympillä kannata aurata minkäänlaista pihaa, vaikka olis ihan pisto. Mulla on minimihinta 30e+alv.  8)

...jos vedät vaikka pari kertaa jostain pienestä pihasta, vaikka 10m metrin pätkän ja aikaa menee 2 min? Siis edellyttäen että ei tarvi sen takia siirtyä mistää, että auraa vaikka sitä ohi menevää kylätietä tms...
  No, kaverin pihan voin vetää ilmaiseksikin, mutta ei noita kympin pihoja kuitenkaan niin paljoa ole vierekkäin että niitä kannattaisi haalia. Ei niistä bisnestä muodostu jos niitä on muutama siellä täällä, ympäri kyliä. Hirvee homma laskutellakin niitä sitten keväällä ;) Ja pimeenähän ei saa tehdä mitään!! >:(

No omaan kylään lähinnä vertasinkin, tässä taloja niin lähekkäin kuin olla voi ja kahta puolen tietä ts. siirtymiä ei "lainkaan", pisimmillään talojen väli satakunta metriä. Pihatiet lyhyitä parista kymmenestä metristä ylöspäin ja siinä se kunnallinen auraus on ollutkin, teiden/pihan puhtaana pito. Toimiva systeemi kun pakolliset auraukset hoituneet automaattisesti.

 Tuntiin urakoitsijat ajaneet ison nipun pihoja, tuolla kympillä per piha pääsee satasen laskutukseen per tunti että pätkähtää :P Muutama kymmenen pihaa,kuitenkin,saman tien varressa. Kympillä per piha taitaisi olla urakoitsijoita jonoksi asti :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Lumityöt 2010-2011
Joo itsellä ollut veloitus 12 e+alv pihat esim kylätien varrella seuraava hintaluokka 26+alv jos rupee menemään 15 min hommaan.... Kyllä nuista ihan mukava tuntiansio kertyy varsinkin kun pihat otettu sopivasti reitin varrelle ja suurimmalta osalta noi pienet alle 5 minuutin hommia.... Ainut paha että laskutus yleensä vasta keväällä näissä pienissä....

3070 E

  • Vieras
Vs: Lumityöt 2010-2011
Ei kympillä kannata aurata minkäänlaista pihaa, vaikka olis ihan pisto. Mulla on minimihinta 30e+alv.  8)

Se kymppi tulee jo nojatuolista/tietokoneelta/Agronetistä siirtymisestä traktoriin...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityöt 2010-2011
Joo, kyllähän mä ton toisaalta ymmärrä jos muutenkin aurailee teitä/katuja niin samalla vetäsee "kympillä pintaan." Sitä vaan omalla kohtaa mietin että löytyykö niitä kympin pihoja oikeesti vierekkäin niin paljon että homma sujuis mielekkäästi. Satasen pihaan tarvis kuitenkin 10 kpl kympin paikkoja ja siin on pakko olla jo siirtymiäkin...Mutta tottakai ne kannattaa tehdä jos sopivasti sattuu reitin varrelle.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Lumityöt 2010-2011
Joo, kyllähän mä ton toisaalta ymmärrä jos muutenkin aurailee teitä/katuja niin samalla vetäsee "kympillä pintaan." Sitä vaan omalla kohtaa mietin että löytyykö niitä kympin pihoja oikeesti vierekkäin niin paljon että homma sujuis mielekkäästi. Satasen pihaan tarvis kuitenkin 10 kpl kympin paikkoja ja siin on pakko olla jo siirtymiäkin...Mutta tottakai ne kannattaa tehdä jos sopivasti sattuu reitin varrelle.  :)

Mulla vaan oli semmonen kylätie joskus (muiden lisäksi) aurattavana ja aurailin muutamaa pihaaki siitä läheltä ja sitä joskus aloin laskeen, että mitä siitä hommasta tienas, niin yli 100€/h (alv 0%) tuli siirtymisineen sille lenkille taksaksi (5 km:n pääs kotoo)

Teroman

Vs: Lumityöt 2010-2011
sille lenkille



 (5 km:n pääs kotoo)


Siis Pääs löytyi   5   km   Päästä Kotoo ?



Koti poikia  ?

Peräkammarin Poikia ,,,,,,,,
 8)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityöt 2010-2011
sille lenkille



 (5 km:n pääs kotoo)


Siis Pääs löytyi   5   km   Päästä Kotoo ?



Koti poikia  ?

Peräkammarin Poikia ,,,,,,,,
 8)



Kait sulla Horo Tekka oli tällekin kirjoitukselle joku todella pätevä funktio? Myynninedistäminen kenties?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Lumityöt 2010-2011
sille lenkille



 (5 km:n pääs kotoo)


Siis Pääs löytyi   5   km   Päästä Kotoo ?



Koti poikia  ?

Peräkammarin Poikia ,,,,,,,,
 8)



Kait sulla Horo Tekka oli tällekin kirjoitukselle joku todella pätevä funktio? Myynninedistäminen kenties?

Joo, aika peräkammaris kasvaneelta tuo Horo vaikuttaa... Pitäis joskus nähdä Turo livenä, että onko se ihan yhtä pöllö... :o
Ja Turolle viä... Kyllä mun pääki oli siä samalla reissulla, kun aurailemas olin... Kerranki olit oikees ;D

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Lumityöt 2010-2011
Ei kympillä kannata aurata minkäänlaista pihaa, vaikka olis ihan pisto. Mulla on minimihinta 30e+alv.  8)

...jos vedät vaikka pari kertaa jostain pienestä pihasta, vaikka 10m metrin pätkän ja aikaa menee 2 min? Siis edellyttäen että ei tarvi sen takia siirtyä mistää, että auraa vaikka sitä ohi menevää kylätietä tms...
  No, kaverin pihan voin vetää ilmaiseksikin, mutta ei noita kympin pihoja kuitenkaan niin paljoa ole vierekkäin että niitä kannattaisi haalia. Ei niistä bisnestä muodostu jos niitä on muutama siellä täällä, ympäri kyliä. Hirvee homma laskutellakin niitä sitten keväällä ;) Ja pimeenähän ei saa tehdä mitään!! >:(

nimenomaan nuo pihat tuovat katteen, esim kylätien auraukseen.  maksu suoraan povitaskuun :D

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: Lumityöt 2010-2011
Joo, kyllähän mä ton toisaalta ymmärrä jos muutenkin aurailee teitä/katuja niin samalla vetäsee "kympillä pintaan." Sitä vaan omalla kohtaa mietin että löytyykö niitä kympin pihoja oikeesti vierekkäin niin paljon että homma sujuis mielekkäästi. Satasen pihaan tarvis kuitenkin 10 kpl kympin paikkoja ja siin on pakko olla jo siirtymiäkin...Mutta tottakai ne kannattaa tehdä jos sopivasti sattuu reitin varrelle.  :)
Mulla pihan auraus kellotetaan, siirtymästä maksetaan sitten etäisyyden mukaan. Ja siirtymä aina edellisestä. Pari kellotusta talven aikana, niin siitä se yhden pihan hinta tulee. Yhtään metriä ei ajeta, etteikö taksamittari pyöri, silloin on ihan sama, onko piha kahden, kuuden vai kympin arvoinen. Tosissaan ainoa riesa on, että en viitsi kesken talven pieniä laskuja kirjoitella, joten niistä tili rysähtää vasta keväällä.

Mutta en mikään tosilumimies olekaan, kalustoon ei ole erikseen investoitu (paitsi lingon täysremontti viime keväänä), kauemmaksi en enää lähde enkä satunnaisiin kutsuihin vastaa ollenkaan, vain ja ainoastaan vakiasiakkaita, auraustarpeen arvioin itse. Viimeksimainitusta syystä lähti pari asiakasta, "ei meidän tietä tarvi joka sateen jälkeen puhtaaksi nyysiä, mullon etuvetoinen auto". Ja kun yksi haluaisi tarkempaa työtä, niin ehkä käsiala on suunnilleen kohdallaan.

Petri

Viimeksi muokattu: 02.11.10 - klo:22:10 kirjoittanut Petri

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Lumityöt 2010-2011
Onko nivelauroissa minkälaisia heitto-ominaisuuksia? Pihat ja kaavatiet tarttis saada samalla vehkeellä lykittyä... Suosituksia?
Miks Vesa myy ja te ette?

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Lumityöt 2010-2011
Onko nivelauroissa minkälaisia heitto-ominaisuuksia? Pihat ja kaavatiet tarttis saada samalla vehkeellä lykittyä... Suosituksia?

Kokemusta noista ei oo yhtää, mutta tommonen muistu mieleen http://www.stark.fi/?TUOTTEET:RELAX_Nivelaura on se heittävä siipi.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityöt 2010-2011
Onko nivelauroissa minkälaisia heitto-ominaisuuksia? Pihat ja kaavatiet tarttis saada samalla vehkeellä lykittyä... Suosituksia?

Kokemusta noista ei oo yhtää, mutta tommonen muistu mieleen http://www.stark.fi/?TUOTTEET:RELAX_Nivelaura on se heittävä siipi.
Niin, varmaan parhaimpia vaihtoehtoja olis tuo.. U-auralla tai tavallisella nivelauralla ei kyllä tee tiellä/kadulla mitään(ainakaan montaa kertaa)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.