Agronet

Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: montöör - 04.05.17 - klo:14:08

Otsikko: Viljarahti
Kirjoitti: montöör - 04.05.17 - klo:14:08
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Köntys - 04.05.17 - klo:15:22
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.

Ottavat mielellään ylikuormaakin, siitä kun saa parhaan katteen  :D

Ja viljaliike tilittää rahdin parhaassa tapauksessa molemmilta, myyjältä ja ostajalta, jos molemmat viljelijöitä. Se se vasta onkin markkinataloutta.  :-\
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: BACKSPACE - 04.05.17 - klo:15:26
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.

Ottavat mielellään ylikuormaakin, siitä kun saa parhaan katteen  :D

Ja viljaliike tilittää rahdin parhaassa tapauksessa molemmilta, myyjältä ja ostajalta, jos molemmat viljelijöitä. Se se vasta onkin markkinataloutta.  :-\

Multa ei ole ikinä haettu täyttä kuormaa, kun rekkamiehet pelkävät ylipainoja  :-\

Kahuja vois tietty lastata kukkuun  :-\
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Köntys - 04.05.17 - klo:15:31
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.

Ottavat mielellään ylikuormaakin, siitä kun saa parhaan katteen  :D

Ja viljaliike tilittää rahdin parhaassa tapauksessa molemmilta, myyjältä ja ostajalta, jos molemmat viljelijöitä. Se se vasta onkin markkinataloutta.  :-\

Multa ei ole ikinä haettu täyttä kuormaa, kun rekkamiehet pelkävät ylipainoja  :-\

Kahuja vois tietty lastata kukkuun  :-\

Pohjammaalla on kaikki suurempaa, kuormatkin  :D
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: BACKSPACE - 04.05.17 - klo:15:34
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.

Ottavat mielellään ylikuormaakin, siitä kun saa parhaan katteen  :D

Ja viljaliike tilittää rahdin parhaassa tapauksessa molemmilta, myyjältä ja ostajalta, jos molemmat viljelijöitä. Se se vasta onkin markkinataloutta.  :-\

Multa ei ole ikinä haettu täyttä kuormaa, kun rekkamiehet pelkävät ylipainoja  :-\

Kahuja vois tietty lastata kukkuun  :-\

Pohjammaalla on kaikki suurempaa, kuormatkin  :D

Hehtolitrapainomittarin kuuppa on ainakin isompi kuin muualla, notta  :-\
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Köntys - 04.05.17 - klo:17:22
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.

Ottavat mielellään ylikuormaakin, siitä kun saa parhaan katteen  :D

Ja viljaliike tilittää rahdin parhaassa tapauksessa molemmilta, myyjältä ja ostajalta, jos molemmat viljelijöitä. Se se vasta onkin markkinataloutta.  :-\

Multa ei ole ikinä haettu täyttä kuormaa, kun rekkamiehet pelkävät ylipainoja  :-\

Kahuja vois tietty lastata kukkuun  :-\

Pohjammaalla on kaikki suurempaa, kuormatkin  :D

Hehtolitrapainomittarin kuuppa on ainakin isompi kuin muualla, notta  :-\

Tämän seudun jyvät ei pieneen pikariin mahdu.
Täällä ei autoilijat edes lahde hakemaan, ellei ole reipasta ylikuormaa tarjota.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: BACKSPACE - 04.05.17 - klo:17:37
Muutama vuosi sitten mahdollistui rahtiautojen kokonaispainojen huomattava nousu.
Tämän piti johtaa rahtihintojen merkittävään laskuun. Kuinkas kävi. Rahtihinnat on
parhaimillaankin vain ennallaan, odottamassa reilua kertakorotusta. Luonnollisesti on
selvää, että viljelijä maksaa rahdin aina oli sitten kyseessä tilalta lähtevä tai tuleva kuorma.
Notta, kööllä.

Ottavat mielellään ylikuormaakin, siitä kun saa parhaan katteen  :D

Ja viljaliike tilittää rahdin parhaassa tapauksessa molemmilta, myyjältä ja ostajalta, jos molemmat viljelijöitä. Se se vasta onkin markkinataloutta.  :-\

Multa ei ole ikinä haettu täyttä kuormaa, kun rekkamiehet pelkävät ylipainoja  :-\

Kahuja vois tietty lastata kukkuun  :-\

Pohjammaalla on kaikki suurempaa, kuormatkin  :D

Hehtolitrapainomittarin kuuppa on ainakin isompi kuin muualla, notta  :-\

Tämän seudun jyvät ei pieneen pikariin mahdu.
Täällä ei autoilijat edes lahde hakemaan, ellei ole reipasta ylikuormaa tarjota.

huh..Se on siellä puskakylissä laki toinen kuin sivistysseuduilla.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: hummeri5 - 04.05.17 - klo:18:48
Juu ylikuorma kannattaa jos ei joudu ratsiaan..Kolme tonnia ylikuormaa ,hintalappu 1300-1500e valtiolle. :) :)
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Terminator II - 04.05.17 - klo:20:34
Ylikuorma kanntaa laskussa, ei kyydissä.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Köntys - 04.05.17 - klo:21:05
Juu ylikuorma kannattaa jos ei joudu ratsiaan..Kolme tonnia ylikuormaa ,hintalappu 1300-1500e valtiolle. :) :)

Eikös rahtareilla oo joku facebook-ryhmä, jossa tiedotetaan puntarijepeistä. Aika tunari pitää olla jos vaakalle joutuu.  :D
Ennen oli laa-puhelimet  ;D
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: hummeri5 - 05.05.17 - klo:20:51
Juu ylikuorma kannattaa jos ei joudu ratsiaan..Kolme tonnia ylikuormaa ,hintalappu 1300-1500e valtiolle. :) :)

Eikös rahtareilla oo joku facebook-ryhmä, jossa tiedotetaan puntarijepeistä. Aika tunari pitää olla jos vaakalle joutuu.  :D
Ennen oli laa-puhelimet  ;D
Juu niin kait niillä on mutta ottavat kyllä aivan "lennosta" usein.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: iskra - 05.05.17 - klo:21:10
  Tätä ei ehkä pitäs sanoa etteivät rupea valvomaan, sehän olis helppo päivystää viljaliikkeen vaa"alla tai vaikka vain käydä keräämässä punnitustulokset välillä kultakin autoilijalta, ei kuluis omat vaakat eikä aika tienpäällä puntaroimiseen.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: AJL - 05.05.17 - klo:21:29
Hyvähän se on että tehdään välipunnituksia liikenteessä. On varmasti oikein painot kun parhaillaan kolmeen kertaan puntaroidaan sama kuorma.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Mopomies - 05.05.17 - klo:21:48
Ei rahtikustannukset juuri mihinkään putoa per tonni. Otetaan yhdeksän akselia.

Vetäjässä teliveto, kantoakseli rippelinä tai puimurina. Kärryssä viisi akselia paripyörillä.

Ainakin renkaita saa olla ostamassa, jos seitennelosilla painoilla meinaa ajaa.


Metsäyhtiöillä on hieno juttu. Jos meinaatte saada täyden taksan, joudutte hommaamaan ne yhdeksän akselia. Piste.

Jos ruokaraaka-aineet ovat joskus yhtä hyvässä saneluasemassa kuin metsäteollisuus, ajat ovat hyvät.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: hummeri5 - 05.05.17 - klo:22:31
Ei rahtikustannukset juuri mihinkään putoa per tonni. Otetaan yhdeksän akselia.

Vetäjässä teliveto, kantoakseli rippelinä tai puimurina. Kärryssä viisi akselia paripyörillä.

Ainakin renkaita saa olla ostamassa, jos seitennelosilla painoilla meinaa ajaa.


Metsäyhtiöillä on hieno juttu. Jos meinaatte saada täyden taksan, joudutte hommaamaan ne yhdeksän akselia. Piste.

Jos ruokaraaka-aineet ovat joskus yhtä hyvässä saneluasemassa kuin metsäteollisuus, ajat ovat hyvät.

Pieni tarkennus ei 74 vaan 76t..
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: veko - 06.05.17 - klo:06:54
Kyllä se varmasti tippuu rahdin hinta viljapuolellakin, kun pistät oman yhdistelmän ajoon. Seuraavassa korotus kierroksella kun ne nostetaan 80-90t luokkaan niin viljayhtiöt toteaa että.leikataan 30 pinnaa hinnasta pois. Harvoinhan nämä alennukset näkyvät toimitus ketjun alku tai loppu päässä. Vai paljonko paneeli nipun hinta tipahti edellisten painon nostojen myötä.
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: Mopomies - 06.05.17 - klo:17:22
Ei rahtikustannukset juuri mihinkään putoa per tonni. Otetaan yhdeksän akselia.

Vetäjässä teliveto, kantoakseli rippelinä tai puimurina. Kärryssä viisi akselia paripyörillä.

Ainakin renkaita saa olla ostamassa, jos seitennelosilla painoilla meinaa ajaa.


Metsäyhtiöillä on hieno juttu. Jos meinaatte saada täyden taksan, joudutte hommaamaan ne yhdeksän akselia. Piste.

Jos ruokaraaka-aineet ovat joskus yhtä hyvässä saneluasemassa kuin metsäteollisuus, ajat ovat hyvät.

Pieni tarkennus ei 74 vaan 76t..

hyvä huomio
Otsikko: Vs: Viljarahti
Kirjoitti: montöör - 06.05.17 - klo:21:08
Kyllä se varmasti tippuu rahdin hinta viljapuolellakin, kun pistät oman yhdistelmän ajoon. Seuraavassa korotus kierroksella kun ne nostetaan 80-90t luokkaan niin viljayhtiöt toteaa että.leikataan 30 pinnaa hinnasta pois. Harvoinhan nämä alennukset näkyvät toimitus ketjun alku tai loppu päässä. Vai paljonko paneeli nipun hinta tipahti edellisten painon nostojen myötä.

Hinnan alentaminen on niin vaikeeta, vaikka pitäisi. Rahastajan ahneus vaan kasvaa. Osta oma rekka, perusta oma soranottoalue, hanki oma sähkölaitos ja sähköverkko, laita oma vesiosuuskunta jne... Niin noloo, notta kööllä