Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Huonosti lataa  (Luettu 10520 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Huonosti lataa
Onhan noita automaattilatureita isompiakin malleja... ja kalliita myös. Itellä on traktorissa ( mf 4255, otetaan rehua lähes päivittäin -> pätkä ajoa ja pimeään aikaan kaikki valot päällä) optiman akku ja cteckin 3600 laturi. Ladataan akkua aina samalla kun on lämmityksessä. Lähtee katoksesta vaikka oli 35 astetta pakkasta. Väillä olen lataillut sitten ihan muutenkin. Alunperin tuossakin traktorissa on nokalla 2x74 ah tavan auton akut ja nehän ei tosiaankaan kauaa kestä. Isä laittoi sitten tuohon aikanaan 1 x 125 ah akun ja se kesti muutaman vuoden. Nokka on nyt sitten kivasti ruosteessa kun noista normi akuista tulee kuitenkin aina jotain höyryä ja roiskeita. Enää en laita muuta kuin kuiva-akkuja... Optimalle on kilpailija exide maxxima, joka mulla on toisessa traktorissa. Enempi löytyy käynnistysvirtaa siitä ja pikkasen on halvempikin. Toivottavasti kestää...

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: Huonosti lataa
kyllä se kun riittävästi pitää roikan nokassa niin riittää se pieninkin ctex kahdelle akulle. kuitenkin pieni lataus auttaa ja sitten ne ottaa paremmin virtaa sisäänkin ajettaessa kun ovat vähän lämpimämmät. eikä noi maksa kuin jonkun 40 euroa.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Huonosti lataa
Onhan noita automaattilatureita isompiakin malleja... ja kalliita myös. Itellä on traktorissa ( mf 4255, otetaan rehua lähes päivittäin -> pätkä ajoa ja pimeään aikaan kaikki valot päällä) optiman akku ja cteckin 3600 laturi. Ladataan akkua aina samalla kun on lämmityksessä. Lähtee katoksesta vaikka oli 35 astetta pakkasta. Väillä olen lataillut sitten ihan muutenkin. Alunperin tuossakin traktorissa on nokalla 2x74 ah tavan auton akut ja nehän ei tosiaankaan kauaa kestä. Isä laittoi sitten tuohon aikanaan 1 x 125 ah akun ja se kesti muutaman vuoden. Nokka on nyt sitten kivasti ruosteessa kun noista normi akuista tulee kuitenkin aina jotain höyryä ja roiskeita. Enää en laita muuta kuin kuiva-akkuja... Optimalle on kilpailija exide maxxima, joka mulla on toisessa traktorissa. Enempi löytyy käynnistysvirtaa siitä ja pikkasen on halvempikin. Toivottavasti kestää...
Pakkasella tuo virranantokyky vielä korostuu. Normaaliakulla käynnistysvirta voi kunnon  pakkasella tippua alle puoleen mutta hyytelö/rullakennoakku antaa liki saman, vaikka nyt 900A, virran kun lämpimänäkin. Samoin virtaa ottaa vastaan hyvin. Säilytys tyhjänä on myrkkyä mutta muuten kestää hyvin. Yksi vanha optima vielä on, maxximaa löytyy viisi eikä pahaa sanottavaa ole.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Huonosti lataa
kyllä se kun riittävästi pitää roikan nokassa niin riittää se pieninkin ctex kahdelle akulle. kuitenkin pieni lataus auttaa ja sitten ne ottaa paremmin virtaa sisäänkin ajettaessa kun ovat vähän lämpimämmät. eikä noi maksa kuin jonkun 40 euroa.

Täytyy virittää tuollainen kiinteäksi. Noissa on mukana se kiinteän asennuksen piuha, varmaan just tällaista varten  :D

Tuli miiten mieleen että C-texissä on oma käynnistyspainikkeensa. Eli se ei lähde käymään ajastimella vaan ainoastaan nappia painamalla. Tai sitten noita malleja on useita. Täytyy perehtyä asiaan..

Viimeksi muokattu: 06.02.11 - klo:13:19 kirjoittanut JoHaRa

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Huonosti lataa
mutta voithan laittaa pistokkeeseen kellon, ja laturi kiinni kokoajan seinässä

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Huonosti lataa
mutta voithan laittaa pistokkeeseen kellon, ja laturi kiinni kokoajan seinässä

Ai kello niinkuin mihin väliin  :D Jaa laturin ja akun välille vai  :P

Jos tuon C-texin virta katkeaa niin se palautuu "stand up" tilaan. Eli ei herää uudelleen vaikkapa sähkökatkon jälkeen lataamaan.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Huonosti lataa
jaa siinä on semmonen ilkeys, aattelin tohon pistorasian ja laturin välille mutta se ei toimikkaan,näköjäs  >:(

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Huonosti lataa
Ööh... Mulla ainakin pysyy c-teckin 3600 mallissa oikea lataustila päällä vaikka ottaakin töpselin pois seinästä. Ottaa akusta sen verran virtaa että muistaa :D En muista kuinka paljon se ohivuotovirta oli, mutta aika mitätön kuitenki. Tuota 3600 mallia saa halapa-hallista 49 €/kpl. Tai ainaki sai pari vuotta sitte...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Huonosti lataa
Ööh... Mulla ainakin pysyy c-teckin 3600 mallissa oikea lataustila päällä vaikka ottaakin töpselin pois seinästä. Ottaa akusta sen verran virtaa että muistaa :D En muista kuinka paljon se ohivuotovirta oli, mutta aika mitätön kuitenki. Tuota 3600 mallia saa halapa-hallista 49 €/kpl. Tai ainaki sai pari vuotta sitte...

Ok. Eli jos ostaa uuden tuollaisen niin asia täytyy varmistaa ostohetkellä. Mun 4-5 vuotta vanha C-tekki ei tuota osaa.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Huonosti lataa
Ctek on varmaan paras konsti akkuvaivaan.

On näköjään myös ilman ohjelmointinappia olevia mallia
http://www.adita.fi/?file=368
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Huonosti lataa
Ctek on varmaan paras konsti akkuvaivaan.

On näköjään myös ilman ohjelmointinappia olevia mallia
http://www.adita.fi/?file=368

Juu! Esitteessä mainitaan selvästi ne mallit joita voi käyttää tuollaiseen kiinteään tai kellokytkinasennukseen.

Mä ostan noita heti kolme kun ehdin  8) Pääsee isosta vaivasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Huonosti lataa

Tämähän on suuri suomlainen innovaatio

http://www.arcticheat.fi/index.htm
Onkos kenelläkään hinta tietoa siitä, mitä tuommoinen akunlämmitin maksaa?
[/quote]

Mä luulen että jos hintaa joutuu kysymään niin siihen ei ole varaa  :D Oletan että pari sataa  ???

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: Huonosti lataa
Nykyisille akuille pitäs olla kovemmat volttilukemat, se yli 14 pitää olla akun navassa, laturista mitattu ei riitä.

Juurikin näin, kovilla 20 asteen pakkasilla latausjännitteen pitäisi olla 15V tuntumissa jotta akku saataisiin edes suurinpirtein täyteen, kesäkuumilla sitten taas riittää 14V ja jos akku oikein kuumassa paikassa niin jopa jonkinverran alle. Huoltovapaissa kalsium akuissa pitäisi jännitteen olla vieläkin isompi.