Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kartsa - 30.10.10 - klo:17:03

Otsikko: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Kartsa - 30.10.10 - klo:17:03
Ollu mielessä jos hankkisi tollasen koneen suoraan englannista. Millainen kone toi olisi kokemusta ei koneista juuri mitään.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: SAS - 30.10.10 - klo:18:57
Perus varma hitakki.Puomi tapeistaan väljä jo uutena eli siinä 10 th tunnin kohalla viimestään saa tivistellä.Ketjut ja rattaat saa uusia noin 6-8 th kohdalla riippuen käytöstä.Tarvikeketjut jos alla niillä pääsee puolet tuosta alkuperäsistä.Alkuperäsen tietää siitä kun siinä muistaakseni pulttirivit on suorat.Jos ei ole vedessä lotrattu
pahemmin sähköpuoli voi pelata aivan moitteetta.Tuontikoneissa aina liian kapeat laput korkeintaan 700:t.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: maximus - 30.10.10 - klo:19:52
Kun töitä tehään niin... HITACHI.
Terv. 100M ;D ;)
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: KJL - 30.10.10 - klo:20:39
Puhelimellahan kaivinkoneita saa...  ;D

Alavaunurempan hinnallakin kaivattaa heti usiamman tunnin urakoitsijalla. Mä edelleen ihmettelen tuota hinkua, mutta toisaalta hyvähän se on, että koneita piisaa useammallekin työmaalle.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Masinisti - 30.10.10 - klo:21:16
Tuo vanhempi malli oli omasta mielestäni parempi kuin uudempi kolmossarjalainen. Uudemmassa on ollut jo kaikennäköisiä sähkövikoja polttoainepuolella, eikä tunnu tulevan kuntoon.. Vanhemmassa mallissa on ylävaunu hieman alempana, mikä helpottaa kulkemista hyttiin ja vähentää ohjaamon heilahteluita. Moottorin (Isuzu) kampiakseli katkesi n. 4000 tunnin paikkeilla, mikä ei kuitenkaan ole tyyppivika, myös turbo ja ilmastoinnin kompura vaihdettiin. Alakertaan ei oman kokemuksen mukaan tarvi tehdä remppaa ennen 7000 tuntia. (600mm telat)
Ihan ok kone se on, voihan rahansa turheempaankin haaskata.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: bobbari - 30.10.10 - klo:22:04
Tuo vanhempi malli oli omasta mielestäni parempi kuin uudempi kolmossarjalainen. Uudemmassa on ollut jo kaikennäköisiä sähkövikoja polttoainepuolella, eikä tunnu tulevan kuntoon.. Vanhemmassa mallissa on ylävaunu hieman alempana, mikä helpottaa kulkemista hyttiin ja vähentää ohjaamon heilahteluita. Moottorin (Isuzu) kampiakseli katkesi n. 4000 tunnin paikkeilla, mikä ei kuitenkaan ole tyyppivika, myös turbo ja ilmastoinnin kompura vaihdettiin. Alakertaan ei oman kokemuksen mukaan tarvi tehdä remppaa ennen 7000 tuntia. (600mm telat)
Ihan ok kone se on, voihan rahansa turheempaankin haaskata.
Mutta eikö se isuzun common rail- moottori ole tosi pieniruokainen?    Ainakin isommassa takeuchissa
se kuluttaa kaivuussa vain n.5 litraa tunnissa.     Kaikenkaikkiaan Japanilaiset kaivukoneet tosi luotettavia.
 :-* :-*
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Masinisti - 30.10.10 - klo:22:25
Tuo vanhempi malli oli omasta mielestäni parempi kuin uudempi kolmossarjalainen. Uudemmassa on ollut jo kaikennäköisiä sähkövikoja polttoainepuolella, eikä tunnu tulevan kuntoon.. Vanhemmassa mallissa on ylävaunu hieman alempana, mikä helpottaa kulkemista hyttiin ja vähentää ohjaamon heilahteluita. Moottorin (Isuzu) kampiakseli katkesi n. 4000 tunnin paikkeilla, mikä ei kuitenkaan ole tyyppivika, myös turbo ja ilmastoinnin kompura vaihdettiin. Alakertaan ei oman kokemuksen mukaan tarvi tehdä remppaa ennen 7000 tuntia. (600mm telat)
Ihan ok kone se on, voihan rahansa turheempaankin haaskata.
Mutta eikö se isuzun common rail- moottori ole tosi pieniruokainen?    Ainakin isommassa takeuchissa
se kuluttaa kaivuussa vain n.5 litraa tunnissa.     Kaikenkaikkiaan Japanilaiset kaivukoneet tosi luotettavia.
 :-* :-*
Isuzun common rail voi ollakin pieniruokainen, mutta kyseisessä koneessa ei ole sellaista ole, vaan se tuli vasta kolmossarjaan. Kun töitä tehdään kyseisellä koneella, kulutus on n. 13 litraa tunnissa.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Kartsa - 30.10.10 - klo:23:18
Joo elikkä kone olis tosiaa tollanen kolmossarjalainen eli aika uusi siis, mutta jos sillä meinaa muillekkin tehä niin pitäishän se toimiakin, ja jos ostaa uudemman niin pääsee siitä varmaankin helpommin eroon kuin heti itselleen jo vanhan ostaneena?

Totta sekin että puhelimella koneen saa itelle eikä oo huolen häivää muutakuin maksaa lasku pois.

noita 16t Zaxikseja vaan ei oikeen ole tarjolla juuri missään, vanhemman mallista kyllä katellu, mutta tollanen nyt olis tiedossa.

Muitakin asiallisia kommentteja saa laitella
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Masinisti - 31.10.10 - klo:08:16
Joo elikkä kone olis tosiaa tollanen kolmossarjalainen eli aika uusi siis, mutta jos sillä meinaa muillekkin tehä niin pitäishän se toimiakin, ja jos ostaa uudemman niin pääsee siitä varmaankin helpommin eroon kuin heti itselleen jo vanhan ostaneena?

Totta sekin että puhelimella koneen saa itelle eikä oo huolen häivää muutakuin maksaa lasku pois.

noita 16t Zaxikseja vaan ei oikeen ole tarjolla juuri missään, vanhemman mallista kyllä katellu, mutta tollanen nyt olis tiedossa.

Muitakin asiallisia kommentteja saa laitella
Oletko ihan varma että kyseessä on kolmossarjalainen, koska 2006 tehtiin vielä vanhempaa mallia..
Tuntimäärään ja yleiseen kuntoon kannattaa kiinnittää enemmän huomiota kuin ikään, koska jos koneella on tehty 5 vuotta oikeita töitä, se ei ole "aika uusi".
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Kenni - 31.10.10 - klo:09:47
http://www.gsbrownltd.co.uk/detail/1223/Hitachi-Zaxis-160LC/

Onkos tämä uudempi vai vanhempi malli?
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Kartsa - 31.10.10 - klo:10:08
Joo eli tiedossa oleva kone on 3 sarjalainen ja vm. 08. mielessä ollut tollainen n. vm.2005 koska ne olisi hieman halvempia, kuin tuo 3 sarjalainen, mutta niitä ei vaan meinaa mistään löytyä tohon 16t painoluokkaan.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Hempo23 - 31.10.10 - klo:11:24
Hitachin pyöröalustaista vm. 04 on tullut ajettua muutamia tuhansia tunteja, mitään vikoja ei itse tekniikassa ole löytynyt minun ajamillani tunneilla. Pyöröalustassa sitten muutamia pikkujuttuja...

Sitten sellainen pikku juttu mihin itse ammattikuskina kiinniittää hieman enemmän huomiota. Nuo ilotikut, on meinaan veikeät kaivaa lyhyisiin tikkuihin tottuneena. Sellainen soutulaite ettei illalla tartte jumpata. Kolmossarjalaisessa tikut on jo lyhyempää mallia. Kolmossarjassa muutamia muitakin kuljettajan työtä helpottavia seikkoja; peruskone taitaa olla muutoin sama kuin kakkossarjassa pl. moottorin päivitys.

Tuntimäärien vaikutus on suoraan kytköksissä koneen huoltoon; Hyvin huolletussa koneessa niitä tunteja ei kummoisesti huomaa ts. välykset ym. pitäisi olla vielä täysin kurissa. Mitään tekemistä sillä ei oikeiden töiden kanssa ole. Tiedän useampiakin koneita, jotka voisi vielä 5000 tuhannen tunnin kohdalla sekottaa täysin uuteen sekä vice versa.

Tuossa kuvan koneessahan lisähydrauliikan linjoja ei ole vedetty kaivuvarrelle asti; Jos kallistuvasta luiskakauhasta haaveilet niin putkitusta on tiedossa. Pikakiinnikekin on jotain brittien omaa tuotantoa. Kallistuvan luiskakauhan teossa halvin vaihtoehto taitaa olla kallistuvan kiinnikkeen rakentaminen tuolle kiinnikkeelle; suositeltavin taas kallistuva kiinnike ntp-20 ja kauhoista kiinnikkeet vaihtoon.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: redbull - 31.10.10 - klo:11:50
http://www.gsbrownltd.co.uk/detail/1223/Hitachi-Zaxis-160LC/

Onkos tämä uudempi vai vanhempi malli?
>>No vanhempi...sitä tehtiin 2000-2008 ja "kakossarjainen" se on. Tää uus 3 sarja on sillä uudelle hytillä ja kaikenmaailman satelliittipaikannuksella. Äijät Japanissa pystyy lukemaan missä sun kone on ja painaako huollot päälle :D. Moottori saisi kyllä olla 6-pyttyinen, niinkun jo Daewoon 140;ssä on. En pitäisi yleensäkkään Isuzua kovin pieniruokaisena, vaikka kone on kyllä muuten miellyttävä ja kestävä, jos ei se pääse keittämään. Kansiremontti on kallis >:(. Tuossa linkin koneessa näkyy olevan vetokehien vaihto pian edessä ja ei ylärullatkaan kovin hyviltä näytä. Ehkä sillä on ajettu enempi kuin kaivettu. Hytin alle kurkkaamalla selviäisi, onko jalkapoljin jo valmiina lisähydelle, jos sitä ei oo niin koko homma maksaa siinä 1500-2000 euroa. Joistain puuttuu myös letkurikkoventtiilit, joita ilman ei oo yleisille työmaille asiaa ja ne maksaa myös aika paljon. Tähän koneeseen kun kympillä laittaa herkkuja, niin se alkais olemaan kunnossa ??? ???
Halpojen kaivureiden aika briteissä meni jo ohi viime keväänä. Joku Jaappanilainen vuokraamo oli putsannu pihat uudenkarheista ja alihintaisista ja tavaraa oli mennyt laivalasteittain ;D ;D
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: farmex - 31.10.10 - klo:11:53
Mikä on pyörÖalusta?
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: erppo - 31.10.10 - klo:12:54

( quote: Perus varma hitakki.Puomi tapeistaan väljä jo uutena eli siinä 10 th tunnin kohalla viimestään saa tivistellä.Ketjut ja rattaat saa uusia noin 6-8 th kohdalla riippuen käytöstä.Tarvikeketjut jos alla niillä pääsee puolet tuosta alkuperäsistä.Alkuperäsen tietää siitä kun siinä muistaakseni pulttirivit on suorat.Jos ei ole vedessä lotrattu )

Tuon kokoluokan koneissa pitäisi olla jo vankempi perusketju, jossa pultit hieman v-muodossa. Kevyempi ketju ja leveät laput ei oikein hyvä yhtälö, vaikkakin halvempi uusia. Alkuperäiset japseissa tosiaan lujat mailmaa vastaan.

( quote: Mutta eikö se isuzun common rail- moottori ole tosi pieniruokainen?    Ainakin isommassa takeuchissa
se kuluttaa kaivuussa vain n.5 litraa tunnissa.     Kaikenkaikkiaan Japanilaiset kaivukoneet tosi luotettavia.)

Ainakin isoveli 180 zaxis cr-koneella on varsinaisen syöppö tehtyyn työhön nähden, pieni kone yhdistettynä suuriin raameihin syö polttoainetta kun aletaan oikeasti TÖIHIN. Muuten Hitachin hydrauliikka on kyllä huippuluokkaa käsiteltävyydeltään vertasi sitä sitten mihin merkkiin tahansa.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Masinisti - 31.10.10 - klo:17:42
Sitten sellainen pikku juttu mihin itse ammattikuskina kiinniittää hieman enemmän huomiota. Nuo ilotikut, on meinaan veikeät kaivaa lyhyisiin tikkuihin tottuneena. Sellainen soutulaite ettei illalla tartte jumpata. Kolmossarjalaisessa tikut on jo lyhyempää mallia. Kolmossarjassa muutamia muitakin kuljettajan työtä helpottavia seikkoja; peruskone taitaa olla muutoin sama kuin kakkossarjassa pl. moottorin päivitys.
Ne vanhemmanmalliset pitkät vivut ovat kuljettajalle terveellisemmät, kolmossarjalaisessa vivun nivelpiste on tuotu niin ylös, että itsellä ranteet alkoivat pitkänä päivänä särkeä indexatorin kahvoilla. Nyt laitoin Danfossin kaarevat kahvat, joissa kulmä ja korkeussäätö, huomattavasti parempi. Paljon niihin on myös vaihdettu jousia, kun alkuperäiset ovat olleet liian jäykkiä.
Kakkos ja kolmossarjalainen ovat täysin eri koneet, alavaunu 30% jäykempi ja kaivuuvoimat kasvaneet 10%, minkä myös on huomannut tappien katkeamisena. Erityisesti kauhasylinterin varrenpuoleinen tappi on alamittainen ja vääntää katketessaan koiranluut sekä sylinterinvarren..
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Hempo23 - 31.10.10 - klo:18:15
Tuo vipujen jäykkyys on kyllä ihan totta, samaa kuullut monelta muultakin.

 Itselle nuo pitkät vivut eivät ole ikinä sopineet. Niihin kolmossarjan vipuihin en ota kantaa käytettävyyden suhteen kun en ole kokeillut, palautteen perusteellahan ne lyhyempiin on vaihdettu. Euroopassa tuo ergonomia ei ole kovin kummoisesti päätään nostanut, vasta viime vuosien aikana on alettu sen suhteen menemään eteenpäin. Tämäkin taitanut lähteä valmistajista liikkeelle; Pitäähän niitä koneita jotenkin saada päivitettyä ja myytyä. Ne danfossin prof 1:t on kyllä mukavat käyttää, itsellä tällä hetkellä Svabin vastaavantyyliset grip L8:t.

Kieliopillisesti pyöräalustaisen kirjoittaminen Ö:llä on täysin oikein, sen käyttö riippuu siitä missä itse asustaa ;)

Ylävaunu siis täysin samanmoinen, tehoa vain lisätty hieman. Jos tappien katkeilusta pitää jotain päätellä...

Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Kartsa - 31.10.10 - klo:20:27
pitää vielä yrittää jos löytyis tollanen 2 sarjalainen jollakin max5000tunnilla ei ainakaan tulisi heti konkurrssia jos ostaa liian uuden koneen, lavetti tosin jo on.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: Peltola - 31.10.10 - klo:21:40
Onko 2-sarjaa? Näkyykö valmistenumerosta onko 1- vai 3-sarjalainen? Vai mistä tunnistaa muissakin Hitacheissa?

Hitachin esiohjaus huippuluokkaa. On sekä  tarkka että nopea. Tuon 160:n puomin liikkuminen isoissa liikkeissä tuntuu kyllä liian hitaalta ainakin pehmosia kaivaessa. Pienemmätkin sukkelampia ellei voimaa tarvita.
Otsikko: Vs: Mitä mieltä ollaan tälläisestä koneesta Hitachi zaxis 160 lc vm. n. 2005
Kirjoitti: redbull - 31.10.10 - klo:23:55
Onko 2-sarjaa? Näkyykö valmistenumerosta onko 1- vai 3-sarjalainen? Vai mistä tunnistaa muissakin Hitacheissa?
>>>Eikös se ykkös-sarjalaisen koppi oo vähän erilainen myös. Sitten siinä välissähän oli näitä Ivecon koneella olevia ja Italiassa F-A tehtaalla tehtyjä,Eli ykkössarja tehtiin Japanissa, kakkonen kootaan Hollannissa ja Kolmonen kai siellä myös...