Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - btwft

Itse en vesakkomurskaimessa muuta käytäkkään kuin tonninperää. Kierrokset kohdilleen ja vakionopeussäädin päälle, kaasupolkimeen ei tarvitse koskea kun syöttöä tulee automaattisesti kuormituksen mukaan lisää.

https://www.youtube.com/watch?v=Xfu5UmbQYVE&list=UU4m23dEfGcJ4XHSd7097DPg
https://www.youtube.com/watch?v=md-0GHvr2Ik&list=UU4m23dEfGcJ4XHSd7097DPg&index=1

Mulla pieni 8x10x4,5m "talli". Lämmitys ilmalämpöpumpulla ja pidetty 10 asteen ylläpitolämmöllä. Jaksaa pitää tilan hyvin kovimmillakin pakkasilla plussan puolella. Sähkökeskuksessa on oma mittari ja kokonais sähkönkulutus vuosittain on ollut noin 2000 kW. Eristeenä seinässä 200mm kivivilla ja laipiossa n.500mm puhallusvilla, nosto-ovi 3,5x4m meswac käyntiovella. Lattiassa on varauksena vesikiertoisen lämmityksen putket ja seinällä sähkökattila, mutta ei ole vielä edes kytketty toimintaan.
Arttu otti nelosesta (n121) aika reippaasti tehoja 180hp ja 670nm pto:sta. Voima otetaan pääasiassa ulosotosta vakiokierroksilla jolloin kuormitushuippuihin tarvitaan vakiota enemmän tehoa. Muissa hommissa kone ei joudu koville(tienhoito), mutta mukavaahan se on ajella kun reserviä löytyy.
Käytettyjä suurempia venttiileitä voi kysellä teollisuuspurkuja tekeviltä yrityksiltä esim. Umacon Oy
Taitaa olla tämän tulipalon jäänteitä.

Noin 200 neliön konehalli tuhoutui täysin tulipalossa Joroisissa Etelä-Savossa myöhään illalla jouluaattona. 

Hallissa olleet traktorikurottaja ja vuoden vanha traktori tuhoutuivat niin ikään tulipalossa. Hallin viereisen rehusuojan seinää paloi noin 20 metrin matkalta.

n121, 180hp/675Nm ulosotolta mitattuna.
Lainaus Valtran sivuilta:
Cruise Control -toiminnolla kuljettaja pystyy säätämään halutun ajonopeuden tai voimanoton nopeuden. Esiasetettua nopeutta ylläpidetään automaattisesti riippumatta kuormituksessa tapahtuvista muutoksista.
Kertokaapas millaisia tehoja/vääntöjä on penkitetty omista ja kylänmiesten traktoreista.
Onko koneet olleet vakioita vai jollain tavalla piristettyjä.
Omassa n121 on etujousitus ja etunostolaite jossa myös vaimennukset. Tuntuu siltä että alueaura ei lähde pomppimaan niin helposti kuin jäykkäakselisella. Alueaura / linko yhdistelmä ylhäällä saa aika surutta painella huonollakin tiellä kun on etu-ja takanostolaitteen vaimennukset, etujousitus ja ilmapenkki.  Yksi parhaita lisävarusteita kuten myös cruise.
n121 ohjelmoinnista kiitokset findieselin Artulle ja noin puolta halvemmalla kuin voimaa.com.
2006 n121, ei öljyvuotoja ja muutenkin pysynyt hyvin kasassa. Nyt ohjelmoitu 700Nm ja 175hp. Voiman tarve tulee tumpin päästä, uskon ja toivon että paikkojen pitäisi kestää nämä tehot.
Entä jos ostaisit kärkiauran ja alkaisit urakoimaan.

https://www.youtube.com/watch?v=2eFXT0rPD6U
Mulla lämmintä tilaa 80 m2 ja kuutioita siinä on 340m3. Lämmitys ilmalämpöpumpulla ja pidetään 10 asteen ylläpitolämmitysasennossa. Lämmitykseen meni viime vuonna n. 1600 kwh. Lattiaan on asennettu myös lämpöputket ja pikkuwatti sähkökattila lämmönlähteeksi, en kylläkään ole ottanut sitä käyttöön kun ILP toimii niin hyvin ja taloudellisesti.
Sivuja: 1 [2] 3