mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.
toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.
Peruslohko on Walvoilin ja siinä proportionaaniohjaus, uudempi lohko on karamoottoreilla, 100 kertaa luotettavampi huomattavasti yksinkertaisempi versio.
Saattaa olla tuo electrodriven viive vallan tarkoituksella tehty jonkun niisnöörin älynväläyksenä. Ajateltu säästää kuormaajaa paineiskuilta ja mekaaniselta rasitukselta, huomioimatta esim. kauhan ravistuksen tarvetta oikeissa töissä. Tuntematta noita karamoottoriversioita tarkemmin, ei tunnu kovin paljon yksinkertaisemmalta korvata perinteinen sähkömagneetin heiluttelema propo karamoottoreilla kierretankoineen... vai liekö tässä kuitenkin kyse jostain muusta, esim. lineaarimoottoreista?
Alkuperäisen kysyjän pimentyeet Electrodrive-vermeet on tulossa kuulemma mulle katsottavaksi postissa, saa nähdä kuinka käy...
"En ole gynegologi, mutta voin kyllä vilkaista"
Mika
Hei.
Mitenkäs kävi, tuliko kuntoon?
Mulla myös olisi vastaava projekti. Ohjainlaite herää kun joustikin napista laittaa virrat päälle. Välikaapeli ohjainlaitteen ja joustikin välillä mittausten mukaan on kunnossa. Joustikin liikuttelu ei kuitenkaan saa mitään liikettä aikaan kuormaajassa. Kesällä jo oireili, mutta alkoi aina toimia kun traktori oli hetki sammuksissa. Nyt vika on pysyvää laatua. Pitäisiköhän joustikin potikoilta löytyä vastusta mittaamalla johdoista. Ei nimittäin ainakaan nyt löydy.
Näissä kai ongelmia on riittänyt.