Lainaus käyttäjältä: Peukalo - 07.04.17 - klo:19:44Lainaus käyttäjältä: metsajussi - 07.04.17 - klo:18:17Toisilla on liian hidas ja mä tykkään että tuon 6475:n ja 115 l pumpun yhdistelmä on turhan nopea. Vaikea tehdä vaikka lanalla pehmeää korjausta kun on tottunut tuon 3000-sarjaisen laiskaan nostoon... sillä on niin kätevä säädellä vaan siitä nosto/lasku-kytkimestä kun kuski pysyy tapahtumissa mukana. Vaan ei oikein onnistu tuolla joka tempaisee heti 10 senttiä puolessa sekunnissa jos kierroksia on vähänkään enemmän. Multivan 18 HD:tä kipatessa se ei sitten enää ole liian nopea (tunkit 2 x 6 jatkoa...)Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((Yksi mahdollisuus olisi sellainen 'lisäkiertopumppu' ulosottoon joita ihan kaupallisestikin joku tekee. Olisi tuolla pumppu ja sen vaihdekin olemassa, en vaan haluaisi siihen taakse mitään lisäroippeita - niille saattaa käydä ikävästi jos vaikka kärryn kaataa aisa linkussa oikein kummallisessa maastossa.Vaikken massikkatietäjä oo, ei vissiin muuta ole kuin tehdä omalla pumpulla käyvä peli, elikkä säiliö ja pumppu kärryn puolelle. Voimaa perkinsistä pumpulle ulosotosta.. Onhan siinä sitten nivelakseli tiellä tavallaan. Pistää vaikka jo kuorma-auton pumpun niin voresteri lentää..Näinkin se on. Mulla oli joskus pumppu kärryssä ja nivelakseli välissä. Se on vähän ikävä kun akselin kulmat voivat ajellessa olla mitä vaan, pitää olla laajakulmanivel traktorin päässä ettei kolistele ja ravistele. Ja se nivel taas oli sellainen limppu että edellisen vetäjän vo-akseli oli vähän turhan lähellä vetokoukkua --> sen limpun sai ottamaan aisaan kun oltiin riittävän kummallisella mutkalla jossain kiven päällä linkussa. Tuo tietysti ratkeaisi kun kärry olisi oikeaoppisesti Y-aisalla vetäjässä, mutta sitten sitä ei mihinkään muuhun koneeseen perään oteta. Eikä muuta konetta vetäjän perään. Aivan noin suuriin muutoksiin en viitsisi ryhtyä. Kolmetonnisessa kyllä akseli on ylempänä koukkuun nähden, niin että akseli mahtuisi varmaan pyörimäänkin paremmin. Pitää kai kokeilla sovittaa ensin tuota vaihdetta josko tuollainen i-Power tyylinen systeemi mahtuisi siinä turvallisesti olemaan. Koneen oma pumppu lienee jo vähän sohlokin - helpointa olisi jos sen pystyisi vaihtamaan hiukan suurempaan. Luultavasti ei vaan ole mahdollista...Nuo tuollaiset eivät vaadi säiliötä tms kunhan ei tarvita kuin vähän lisää tuottoa. Eli nosturin paluusta pitää aina tulla vähintään se mitä lisäpumppu haluaa sisään - se summaa palaavan öljyn takaisin painepuolelle mutta sille pitää olla koko ajan tavaraa tarjolla - myös silloin kun liikutetaan sylinteriä johon menee paljon enemmän kuin mitä palaa. Ei siis ollenkaan sovellu 1-toimisten sylinterien kanssa käytettäväksi.Esim:http://www.seppokuismaoy.fi/tuotteet.html?id=16/134
Lainaus käyttäjältä: metsajussi - 07.04.17 - klo:18:17Toisilla on liian hidas ja mä tykkään että tuon 6475:n ja 115 l pumpun yhdistelmä on turhan nopea. Vaikea tehdä vaikka lanalla pehmeää korjausta kun on tottunut tuon 3000-sarjaisen laiskaan nostoon... sillä on niin kätevä säädellä vaan siitä nosto/lasku-kytkimestä kun kuski pysyy tapahtumissa mukana. Vaan ei oikein onnistu tuolla joka tempaisee heti 10 senttiä puolessa sekunnissa jos kierroksia on vähänkään enemmän. Multivan 18 HD:tä kipatessa se ei sitten enää ole liian nopea (tunkit 2 x 6 jatkoa...)Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((Yksi mahdollisuus olisi sellainen 'lisäkiertopumppu' ulosottoon joita ihan kaupallisestikin joku tekee. Olisi tuolla pumppu ja sen vaihdekin olemassa, en vaan haluaisi siihen taakse mitään lisäroippeita - niille saattaa käydä ikävästi jos vaikka kärryn kaataa aisa linkussa oikein kummallisessa maastossa.Vaikken massikkatietäjä oo, ei vissiin muuta ole kuin tehdä omalla pumpulla käyvä peli, elikkä säiliö ja pumppu kärryn puolelle. Voimaa perkinsistä pumpulle ulosotosta.. Onhan siinä sitten nivelakseli tiellä tavallaan. Pistää vaikka jo kuorma-auton pumpun niin voresteri lentää..
Toisilla on liian hidas ja mä tykkään että tuon 6475:n ja 115 l pumpun yhdistelmä on turhan nopea. Vaikea tehdä vaikka lanalla pehmeää korjausta kun on tottunut tuon 3000-sarjaisen laiskaan nostoon... sillä on niin kätevä säädellä vaan siitä nosto/lasku-kytkimestä kun kuski pysyy tapahtumissa mukana. Vaan ei oikein onnistu tuolla joka tempaisee heti 10 senttiä puolessa sekunnissa jos kierroksia on vähänkään enemmän. Multivan 18 HD:tä kipatessa se ei sitten enää ole liian nopea (tunkit 2 x 6 jatkoa...)Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((Yksi mahdollisuus olisi sellainen 'lisäkiertopumppu' ulosottoon joita ihan kaupallisestikin joku tekee. Olisi tuolla pumppu ja sen vaihdekin olemassa, en vaan haluaisi siihen taakse mitään lisäroippeita - niille saattaa käydä ikävästi jos vaikka kärryn kaataa aisa linkussa oikein kummallisessa maastossa.
Lainaus käyttäjältä: metsajussi - 07.04.17 - klo:21:10Lainaus käyttäjältä: Peukalo - 07.04.17 - klo:19:44Lainaus käyttäjältä: metsajussi - 07.04.17 - klo:18:17Toisilla on liian hidas ja mä tykkään että tuon 6475:n ja 115 l pumpun yhdistelmä on turhan nopea. Vaikea tehdä vaikka lanalla pehmeää korjausta kun on tottunut tuon 3000-sarjaisen laiskaan nostoon... sillä on niin kätevä säädellä vaan siitä nosto/lasku-kytkimestä kun kuski pysyy tapahtumissa mukana. Vaan ei oikein onnistu tuolla joka tempaisee heti 10 senttiä puolessa sekunnissa jos kierroksia on vähänkään enemmän. Multivan 18 HD:tä kipatessa se ei sitten enää ole liian nopea (tunkit 2 x 6 jatkoa...)Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((Yksi mahdollisuus olisi sellainen 'lisäkiertopumppu' ulosottoon joita ihan kaupallisestikin joku tekee. Olisi tuolla pumppu ja sen vaihdekin olemassa, en vaan haluaisi siihen taakse mitään lisäroippeita - niille saattaa käydä ikävästi jos vaikka kärryn kaataa aisa linkussa oikein kummallisessa maastossa.Vaikken massikkatietäjä oo, ei vissiin muuta ole kuin tehdä omalla pumpulla käyvä peli, elikkä säiliö ja pumppu kärryn puolelle. Voimaa perkinsistä pumpulle ulosotosta.. Onhan siinä sitten nivelakseli tiellä tavallaan. Pistää vaikka jo kuorma-auton pumpun niin voresteri lentää..Näinkin se on. Mulla oli joskus pumppu kärryssä ja nivelakseli välissä. Se on vähän ikävä kun akselin kulmat voivat ajellessa olla mitä vaan, pitää olla laajakulmanivel traktorin päässä ettei kolistele ja ravistele. Ja se nivel taas oli sellainen limppu että edellisen vetäjän vo-akseli oli vähän turhan lähellä vetokoukkua --> sen limpun sai ottamaan aisaan kun oltiin riittävän kummallisella mutkalla jossain kiven päällä linkussa. Tuo tietysti ratkeaisi kun kärry olisi oikeaoppisesti Y-aisalla vetäjässä, mutta sitten sitä ei mihinkään muuhun koneeseen perään oteta. Eikä muuta konetta vetäjän perään. Aivan noin suuriin muutoksiin en viitsisi ryhtyä. Kolmetonnisessa kyllä akseli on ylempänä koukkuun nähden, niin että akseli mahtuisi varmaan pyörimäänkin paremmin. Pitää kai kokeilla sovittaa ensin tuota vaihdetta josko tuollainen i-Power tyylinen systeemi mahtuisi siinä turvallisesti olemaan. Koneen oma pumppu lienee jo vähän sohlokin - helpointa olisi jos sen pystyisi vaihtamaan hiukan suurempaan. Luultavasti ei vaan ole mahdollista...Nuo tuollaiset eivät vaadi säiliötä tms kunhan ei tarvita kuin vähän lisää tuottoa. Eli nosturin paluusta pitää aina tulla vähintään se mitä lisäpumppu haluaa sisään - se summaa palaavan öljyn takaisin painepuolelle mutta sille pitää olla koko ajan tavaraa tarjolla - myös silloin kun liikutetaan sylinteriä johon menee paljon enemmän kuin mitä palaa. Ei siis ollenkaan sovellu 1-toimisten sylinterien kanssa käytettäväksi.Esim:http://www.seppokuismaoy.fi/tuotteet.html?id=16/134Pumppu kärryssä? Pumppukärry? Ääh, sori....ooli pakko..anteex....
onko mf merkkine
Lainaus käyttäjältä: metsajussi - 07.04.17 - klo:18:17Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((Mulla on just työn alla 3085:een lisäpumppu keulaan. 3070:ssäkin varmaan on yhtä hyvin tilaa etukehdon sisällä niinkuin kuutosissa. Pumppu suoraan kampuran päähän ilman mitään kardaania. Sähköventtiili väliin jotta saa vapaalle tieajoon, tai oikeastaan niinpäin että saa tuoton yhdistettyä tarvittaessa. Arvoin pumpuksi 15 kuutioisen, saa nähdä onko riittävä. Öljyn otan ajo-voa:n reiästä joka tässä sattuu olla vapaana.
Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((
Mikäs on vialla kun pumppukärryistä öljy vähenee sieltä säiliöstä? Vuotaakohan se johonkin ja voiko sitä vuotoa vähentää ?
https://huutokaupat.com/fi/v/439470 Havaitut viat: KÄYTETTY ...taitaa siinä olla vähän muutakin...
Lainaus käyttäjältä: Ärrpää - 08.04.17 - klo:18:50 https://huutokaupat.com/fi/v/439470 Havaitut viat: KÄYTETTY ...taitaa siinä olla vähän muutakin...Mistäs niin päättelet ? Vaikka kyllä omien vähäisten kokemusten perusteella huutokauppa koneissa saattaa olla jotain ... Voi toki olla toisinkin Käytetty on aina käytetty ostaa mistä tahansa. Niistä on jo ne lastentaudit korjattu
Lainaus käyttäjältä: lypsyukko - 08.04.17 - klo:20:16Lainaus käyttäjältä: Ärrpää - 08.04.17 - klo:18:50 https://huutokaupat.com/fi/v/439470 Havaitut viat: KÄYTETTY ...taitaa siinä olla vähän muutakin...Mistäs niin päättelet ? Vaikka kyllä omien vähäisten kokemusten perusteella huutokauppa koneissa saattaa olla jotain ... Voi toki olla toisinkin Käytetty on aina käytetty ostaa mistä tahansa. Niistä on jo ne lastentaudit korjattu Koeajon perusteella, tai siis kaveri kyseli, että mitenkä pitäis pelata...