Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointilaskut  (Luettu 14612 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Urakointilaskut
Urakoinnin oston määrittää aika pitkälti se oman työn arvon määrittely  ;)
Jollain halvoilla kamppeilla puuhastellen tunteja kertyy sitä rehutonnia kohden yllättävästi jos on rehellinen itselleen.
Itse pyrin välttelemään urakointia nykyään mahdollisuuksien mukaan, ellen pysty laittaan renkiä asialle, omat tunnit säästän mieluiten omiin töihin joissa tuntiansio merkittävästi urakointia korkeampi  8)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Urakointilaskut
Onhanse kovin selkeä homma että itte tehden saa sekä elannon itselleen ja säästyy se aika iso urakointilasku.
Itse arvostan kyllä sitäkin, että jää se lannanlevitysvaunun x0000 euron ostolasku hankkimatta. Mutta näähän on vain tällaisia persaukisen pienviljelijän arvostuksia.

Vaan itse asiasta: kyllä tällaiset laskut ovat laskupinon päällimäisiä maksettavaksi, kun toivon näin olevani myös urakoitsijan työlistassa suht. päällimmäisiä. Metsä vastaa niin kuin...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urakointilaskut
Onhanse kovin selkeä homma että itte tehden saa sekä elannon itselleen ja säästyy se aika iso urakointilasku.
Itse arvostan kyllä sitäkin, että jää se lannanlevitysvaunun x0000 euron ostolasku hankkimatta. Mutta näähän on vain tällaisia persaukisen pienviljelijän arvostuksia.

Vaan itse asiasta: kyllä tällaiset laskut ovat laskupinon päällimäisiä maksettavaksi, kun toivon näin olevani myös urakoitsijan työlistassa suht. päällimmäisiä. Metsä vastaa niin kuin...

Harvan täytyy omiin hommiin ostaa niin valtavan isoa ja varsinkaan uutta kalustoa eli ei ne koneet välttämättä kymmeniä tonneja maksaisi. Kyllä suurin ongelma on että aikaa ei riitä ja matemaattinen ongelma että tuntihinta jää matalaksi. Kuitenkin säästyy urakoitsijan laskuista.

Eli kyllä joutuu valkkaamaan ne työt mitkä haluaa ja ehtii tekemään ja loput antaa sitten utakoitsijalle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Urakointilaskut
Kyllä mä arvostan urakoitsijan Bergmannin levitysjälkeä ja -leveyttä (harvassa on ajoraiteet, varsinkin näin märkänä kesänä erittäin hyvä) sen verran, etten viitsisi sitä verrata johonkin vanhaan ryskyyn, johon mun vuotuisella levityslaskulla olisi kenties varaa. Varsinkin jos laskusta erottaa pois kuljettajan ja traktorin osuuden pois eli aika vähän siitä jää itse vaunun osuudeksi.

Mutta mä olenkin Petrin tapaan vähävarainen...

Viimeksi muokattu: 04.09.15 - klo:13:44 kirjoittanut wolfheartscry

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Urakointilaskut
Ja varsinkin laajentamisen yhteydessä kotieläintiloilla ajan käyttö muuttuu monesti aika radikaalisti. Nurmille urakoitsija ajaa meillä lietteen multaimella. Naapuri karhottelee yya-sopimuksen mukaisesti. Vielä on maksamatta kevään lietteen ajo :(

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Urakointilaskut
Vaikka itse olenkin tällainen viljajuice jolla on töitä viikko keväällä ja puoli syksyllä, niin käytän minäkin urakoitsijalla kaikki viherlannoitusten niitot.

Kertyyhän siitä laskua, mutta ei sitten yhtään huvita lähteä ostamaan sellaista murskainta jolla hommat saisi tehtyä järkevästi, lisäksi kun se kone tarvitsisi uuden traktorinkin kaverikseen. Saati sitten alkaa kaksi metrisellä koneella rypemään 40 ha apilaa pari kertaa vuodessa...  :o
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Urakointilaskut
Vaikka itse olenkin tällainen viljajuice jolla on töitä viikko keväällä ja puoli syksyllä, niin käytän minäkin urakoitsijalla kaikki viherlannoitusten niitot.

Kertyyhän siitä laskua, mutta ei sitten yhtään huvita lähteä ostamaan sellaista murskainta jolla hommat saisi tehtyä järkevästi, lisäksi kun se kone tarvitsisi uuden traktorinkin kaverikseen. Saati sitten alkaa kaksi metrisellä koneella rypemään 40 ha apilaa pari kertaa vuodessa...  :o
Kyllä huomaa että olet luomussa  ;D

Muilla menee 2 päivää kylvöissä ja 2 viikkoa puidessa  ;D Se viljamäärä nääs kasvaa kesällä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Urakointilaskut
Edes perällä on jonkinlaista kevyttä luetunymmärtämistä...  :-*

jos tuosta omasta urakoinnista, joka on vaatimatonta, jotain voi kertoa, niin oikeastaan se on vain laajennettua vaihtotyötä. Urakoitsija, jolla on tarkoituksiin sopivat vermeet, työvoima ja muut resurssit tekee mulle vuorokaudessa sen duunin johon minulta menisi viikko.

Urakoitsija tietenkin lähettää töistään laskun, jonka minä taas maksan niillä tuloilla jotka olen kerännyt keväällä urakoidessani omalla tehokkaalla koneellani päivän, sellaisille tiloille joilla menisi siinä hommassa viikko. Kone on tietenkin itsellenikin tärkeä.

Miksi kaikkien pitää maksimoida kurjuus tekemällä kaikki itse?
Nothing is Something Worth Doing

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Urakointilaskut
Edes perällä on jonkinlaista kevyttä luetunymmärtämistä...  :-*

jos tuosta omasta urakoinnista, joka on vaatimatonta, jotain voi kertoa, niin oikeastaan se on vain laajennettua vaihtotyötä. Urakoitsija, jolla on tarkoituksiin sopivat vermeet, työvoima ja muut resurssit tekee mulle vuorokaudessa sen duunin johon minulta menisi viikko.

Urakoitsija tietenkin lähettää töistään laskun, jonka minä taas maksan niillä tuloilla jotka olen kerännyt keväällä urakoidessani omalla tehokkaalla koneellani päivän, sellaisille tiloille joilla menisi siinä hommassa viikko. Kone on tietenkin itsellenikin tärkeä.

Miksi kaikkien pitää maksimoida kurjuus tekemällä kaikki itse?
Sammakko kiteytti ajatukseni, paitsi että itsellä ei ole sitä ihmekonetta vaan käytän säästyneen ajan muuhun nyhverrykseen.  Ja täällä Agrossa roikkumiseen.

Petri

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakointilaskut
Edes perällä on jonkinlaista kevyttä luetunymmärtämistä...  :-*

jos tuosta omasta urakoinnista, joka on vaatimatonta, jotain voi kertoa, niin oikeastaan se on vain laajennettua vaihtotyötä. Urakoitsija, jolla on tarkoituksiin sopivat vermeet, työvoima ja muut resurssit tekee mulle vuorokaudessa sen duunin johon minulta menisi viikko.

Urakoitsija tietenkin lähettää töistään laskun, jonka minä taas maksan niillä tuloilla jotka olen kerännyt keväällä urakoidessani omalla tehokkaalla koneellani päivän, sellaisille tiloille joilla menisi siinä hommassa viikko. Kone on tietenkin itsellenikin tärkeä.

Miksi kaikkien pitää maksimoida kurjuus tekemällä kaikki itse?
Sammakko kiteytti ajatukseni, paitsi että itsellä ei ole sitä ihmekonetta vaan käytän säästyneen ajan muuhun nyhverrykseen.  Ja täällä Agrossa roikkumiseen.

Petri

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Urakointilaskut
Kun tässä joskus mietiskelin toiminnan laajentamista, kun oli noita vuokramaita ja olisi ollut tilaisuus haalia niitä lisää.
Tosiasia oli se ettei oma työaika olisi niiden hoitoon riittänyt varsinkaan nykyisillä koneilla, joten ostopalvelujen käyttö olisi ollut vaihtoehto. Lopputulema olikin +/- tulos eli lisä hehtaareista ei olisi jäänyt juurikaan mitään varsinaista tulosta.
Jännästi tuli esille tuo viljelyn kannattavuus ja varsinkin laajentamisen hinta kovassa kilpailussa lisäpellosta.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Urakointilaskut
Kun tässä joskus mietiskelin toiminnan laajentamista, kun oli noita vuokramaita ja olisi ollut tilaisuus haalia niitä lisää.
Tosiasia oli se ettei oma työaika olisi niiden hoitoon riittänyt varsinkaan nykyisillä koneilla, joten ostopalvelujen käyttö olisi ollut vaihtoehto. Lopputulema olikin +/- tulos eli lisä hehtaareista ei olisi jäänyt juurikaan mitään varsinaista tulosta.
Jännästi tuli esille tuo viljelyn kannattavuus ja varsinkin laajentamisen hinta kovassa kilpailussa lisäpellosta.
joka arvelee laajentamisella rikastuvan, niin erehtyy. hermoheikkoja tuntuu paremminkin tulevan, mitä kuulee juttuja (toki jutut on juttuja) . se on niin, jotta seinää kyllä saa pystyyn ja peltookin haalittua, mutta se joka siinä loppuviimein rikastuu ovat pankkiirit.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Urakointilaskut
 Urakointitaksat on senverran korkeat nykyaikaisilla koneilla,että ajan mieluummin omilla vanhoilla. Vaikka ovat hiukan hitaampia. En toki sano että urakoitsijat liikaa peris, mutta kallis kalusto pitää kuolettaa,ja palkkaakin jäädä urakoitsijalle. Esim, täysin käyttökuntoisia puimureita saa tosi edullisesti.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Urakointilaskut
Toikin on vähän riippuvaista siitä, että mitä tehdään.
Esimerkiksi lietteen ajosta multaavalla vaunulla on vaikea saada itse kilpailukykyistä omalla kalustolla.

Ja kyllä mä 100ha>a puinneillakin miettisin että käyttääkkö urakoitsijaa vai ostaa oma romu.


joka arvelee laajentamisella rikastuvan, niin erehtyy. hermoheikkoja tuntuu paremminkin tulevan, mitä kuulee juttuja (toki jutut on juttuja) . se on niin, jotta seinää kyllä saa pystyyn ja peltookin haalittua, mutta se joka siinä loppuviimein rikastuu ovat pankkiirit.
Mitä vasten sä sit oot lisää lehmiä ja peltoja haalinut uras aikana?

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Urakointilaskut
Toikin on vähän riippuvaista siitä, että mitä tehdään.
Esimerkiksi lietteen ajosta multaavalla vaunulla on vaikea saada itse kilpailukykyistä omalla kalustolla.

Ja kyllä mä 100ha>a puinneillakin miettisin että käyttääkkö urakoitsijaa vai ostaa oma romu.


joka arvelee laajentamisella rikastuvan, niin erehtyy. hermoheikkoja tuntuu paremminkin tulevan, mitä kuulee juttuja (toki jutut on juttuja) . se on niin, jotta seinää kyllä saa pystyyn ja peltookin haalittua, mutta se joka siinä loppuviimein rikastuu ovat pankkiirit.
Mitä vasten sä sit oot lisää lehmiä ja peltoja haalinut uras aikana?
No tietenkin, jotta sais toimeentulon ja silleen. On pitänyt tehdä talot ja muutenkin lähtö oli melko takamatkasta. Sillon ekan vuoden syksyllä jo huomas, että ei 18 lehmää vaan riitä, että pitää laajentaa. :)
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.