Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koska saa rahaa?  (Luettu 57635 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: koska saa rahaa?
En joudu,kun en ikinä enää sellaisia tule tarvitsemaan.


Parempi se on sunkin heinäkenkä-poju jättää tuo *****ilu pienemmälle,kun et ymmärrä asiasta kuitenkaan mitään.Ja kun ei ole edes vastaamaan selkeään kysymykseen.



 Ihmeen huumorintajuton olet sinäkin. Iso mies täällä poraa jos ei sikaparonin ura ottanut tuulta alleen. Ei kait se minun syy ole,  kun en sikojen pidosta paljoa kyllä tajuakaan. Vastaushan on sitäpaitsi luettavissa rivien välistä: Montako possua tolla rahalla saa? 800? Olis siinä ihmettelemistä kun tollanen kuorma pamahtais pihaan.  :D  No, ehkä ei kaikkea kannata ostaa mihin rahat riittäis...

Viimeksi muokattu: 11.09.11 - klo:10:21 kirjoittanut hvinnamo

Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: koska saa rahaa?
Älkääs ny poijjaat. Riita poikki ja voita väliin.  ;)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: koska saa rahaa?
En joudu,kun en ikinä enää sellaisia tule tarvitsemaan.


Parempi se on sunkin heinäkenkä-poju jättää tuo *****ilu pienemmälle,kun et ymmärrä asiasta kuitenkaan mitään.Ja kun ei ole edes vastaamaan selkeään kysymykseen.



 Ihmeen huumorintajuton olet sinäkin. Iso mies täällä poraa jos ei sikaparonin ura ottanut tuulta alleen. Ei kait se minun syy ole,  kun en sikojen pidosta paljoa kyllä tajuakaan. Vastaushan on sitäpaitsi luettavissa rivien välistä: Montako possua tolla rahalla saa? 800? Olis siinä ihmettelemistä kun tollanen kuorma pamahtais pihaan.  :D  No, ehkä ei kaikkea kannata ostaa mihin rahat riittäis...
Jos hyvin "skulaa" niin edellisen sikaerän myynnistä pitäisi saada rahat seuraavan ostoon ja rehuunkin vähän jäädä,   jos ja kun näin ei olekaan niin huumorintajuhan siinä loppuu :'( :'(

emo-heikki

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Luotollinentili on halvempaa rahaa kuin eläinvälityslaina tai agriraha.
Luotollinentili lisää myös maksuvalmiutta.

 Olkoon vain, mutta kenenkä mielestä on mukava katsella tiliotetta jos siellä on saldo lähes jatkuvasti miinuksella?  :)

Se luotollinen tili pitäisi asettaa sellaiseen limiittiin, että jokainen tukimaksatus sen nostaa plussalle aina vähäksi aikaa, niin ei ressaa niin paljoa.
Tuet tulee kumminkin pääosin syksyllä ja menot on kesällä ja keväällä, se on sitten jokaisen ite mietittävä miten ton ajanjakson hyppää yli, meneekö luotollisella vai venyttääkö laskujen maksuja.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: koska saa rahaa?
Luotollinentili on halvempaa rahaa kuin eläinvälityslaina tai agriraha.
Luotollinentili lisää myös maksuvalmiutta.

 Olkoon vain, mutta kenenkä mielestä on mukava katsella tiliotetta jos siellä on saldo lähes jatkuvasti miinuksella?  :)

Se luotollinen tili pitäisi asettaa sellaiseen limiittiin, että jokainen tukimaksatus sen nostaa plussalle aina vähäksi aikaa, niin ei ressaa niin paljoa.
Tuet tulee kumminkin pääosin syksyllä ja menot on kesällä ja keväällä, se on sitten jokaisen ite mietittävä miten ton ajanjakson hyppää yli, meneekö luotollisella vai venyttääkö laskujen maksuja.

 Mitä virkaa toiminnan rahoituksen kannalta on tilillä jonka limitti on vaikka 5000€? Tietysti jos se on samalla kuukauden liikevaihto..
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: koska saa rahaa?
Mä olen ehdottomasti sitä mieltä että laskut maksetaan aina ajallaan. Eikä tämä ole mitään hurskastelua, olen kokenut myös ajan jolloin piti miettiä ostaako voita leivälle vai maksaako sähkölaskun. Mutta velvoitteet pitää hoitaa ajallaan, se taas on sitten jokaisen oma asia kuinka toimii, jotta velvoitteet tulee hoidettua.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: koska saa rahaa?
Mä olen ehdottomasti sitä mieltä että laskut maksetaan aina ajallaan. Eikä tämä ole mitään hurskastelua, olen kokenut myös ajan jolloin piti miettiä ostaako voita leivälle vai maksaako sähkölaskun. Mutta velvoitteet pitää hoitaa ajallaan, se taas on sitten jokaisen oma asia kuinka toimii, jotta velvoitteet tulee hoidettua.

 *tykkää!*
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Luotollinentili on halvempaa rahaa kuin eläinvälityslaina tai agriraha.
Luotollinentili lisää myös maksuvalmiutta.

 Olkoon vain, mutta kenenkä mielestä on mukava katsella tiliotetta jos siellä on saldo lähes jatkuvasti miinuksella?  :)

Se luotollinen tili pitäisi asettaa sellaiseen limiittiin, että jokainen tukimaksatus sen nostaa plussalle aina vähäksi aikaa, niin ei ressaa niin paljoa.
Tuet tulee kumminkin pääosin syksyllä ja menot on kesällä ja keväällä, se on sitten jokaisen ite mietittävä miten ton ajanjakson hyppää yli, meneekö luotollisella vai venyttääkö laskujen maksuja.

 Mitä virkaa toiminnan rahoituksen kannalta on tilillä jonka limitti on vaikka 5000€? Tietysti jos se on samalla kuukauden liikevaihto..

Itse kyllä ajattelen asian niin, että luotollista tiliä käytetään vain pakollisten menojen hoitamiseen, ei esim. koneostoihin tai vastaaviin suuriin hankintoihin, esim. lannoite ostot.
Mutta jokainenhan voi ajatella mitä haluaa ja toimia kuten parhaaksi kokee ja näkee ...

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: koska saa rahaa?
Mä olen ehdottomasti sitä mieltä että laskut maksetaan aina ajallaan. Eikä tämä ole mitään hurskastelua, olen kokenut myös ajan jolloin piti miettiä ostaako voita leivälle vai maksaako sähkölaskun. Mutta velvoitteet pitää hoitaa ajallaan, se taas on sitten jokaisen oma asia kuinka toimii, jotta velvoitteet tulee hoidettua.

 *tykkää!*

Saman opetuksen olen itsekin saanut isältäni, kun on ollut raha-asioista puhetta. Yksityisten laskut pitää aina maksaa ajallaan, isot firmat voi kyllä odottaa. Urakoitsijoiden kanssa on ollut puhetta, että tykkäävät, kun olen heidän laskunsa maksanut ajallaan. Joiltakin ei meinaa rahoja saada pyytämälläkään.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Monelle on opetettu että velka on paha asia. Velaksi ajatellaan vain pankkilaina. Kumpi on asiallisempaa toimintaa: venyttää laskujen maksua tuotteiden ja palvelujen myyjille, jotka olettavat saavansa rahat eräpäivänä ja ovat omat kustannuksensa laittaneet peliin vai ottaa pankkilaina, joka on pankkien perustoimintaa?  Luotollinen tili on vaan aika kätevä. Paras tietysti on jos rahaa on rajattomasti, mutta moniko vielä rehkisi maatöissä ja läävissä siinä asemassa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: koska saa rahaa?
Paras tietysti on jos rahaa on rajattomasti, mutta moniko vielä rehkisi maatöissä ja läävissä siinä asemassa.

***Protkoparoni on tossa tilanteessa.
Kui mää ain olen paras?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: koska saa rahaa?
MT:ssa Valtra mainosti konetta maitotiloille. Taitavat tietää missä raha pesii tänäpäivänä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: koska saa rahaa?
> hyvin "skulaa" niin edellisen sikaerän myynnistä pitäisi saada rahat seuraavan ostoon ja rehuunkin vähän jäädä,   jos ja kun näin ei olekaan niin huumorintajuhan siinä loppuu

Niin ja monen mielestä mitään palkaksi luokiteltavaahan ei tarvitse ollenkaan
jäädä.Pääoman tuotosta puhumattakaan.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: koska saa rahaa?
> hyvin "skulaa" niin edellisen sikaerän myynnistä pitäisi saada rahat seuraavan ostoon ja rehuunkin vähän jäädä,   jos ja kun näin ei olekaan niin huumorintajuhan siinä loppuu

Niin ja monen mielestä mitään palkaksi luokiteltavaahan ei tarvitse ollenkaan
jäädä.Pääoman tuotosta puhumattakaan.
Palkkaa ???    En ole tullut ajatelleeksikaan että sikaerän myynnistä jäisi palkkaa sen jälkeen kun on possut ja rehut vähennetty ???    Kuuluisi kyllä jäädä, hyvä jos näin on :-[    Liiketalouden periaatteet ei tietenkään päde maatalouteen, sen olen tiennyt jo kauan...

JoHaRa

  • Vieras