Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13

Viestit - renki68


Hei.

Rupesi tuossa aperaktori röpöttämään ja antamaan pikku paukkuja/leimahduksia pakoputkesta,
tyhyjäkäynnillä käy normaai kuuloisesti mutta kun antaa kierroksia ja vaunun pyörimään alkaa tuommonen show.

Apevaunun edessä on nyt toinen kone. Onko kenelläkään mitään ideoita mistä kannattaa vikaa lähteä
etsimään???  Pö-suodattimet vaihdettu justiinsa. Kaveri epäili venttiilivikaa :'(

Kurkkaa ekaksi sinne tankkiin taskulampun kans. Mulla on tollanen fiiu mutta 680 dt ja joka syksy samat oireet. Aina on ollu vettä tankissa ja paukkuu tosiaan kun haulikolla ampuis.

Yks mitä Ferkuun kaipais olis sellanen JD / Valtra tyylin suunnanvaihtaja jossa händäri olis samassa eikä erikseen stagalla lattiassa.

On muuten käyttöohjekirjassa tuollainen suunnanvaihtovipu, vaan eipä kesko tuo maahan.... eli on kyllä valikoimissa!
KV portaattomien testistä jäi mieleen että Rynä-vt verkussa oli lisävarusteena saatava käsijarru suunnanvaihtovivussa. Ai mistäkö jäi mieleen ? Poskettomasta listahinnasta joka oli jotain puoltoistatuhatta euroa.

Ai tuo käsijarru suunnanvaihtovivussa on lisävaruste? Vakiovarustukseen sen pitäis kuulua kun on se vaan niin mukava käyttää. :)
Niin joutuuko VeeTees käyttään käsijarrua erikseen? Valtras on ollu jo -99 vuodesta suunnanvaihtovivus se

Siinähän se käsijarru on suunnanvaihtovivun yhteydessä. Pieni muovinen vipstaakeli mistä saa jarrun päälle tahi pois.
Jos ei muista laittaa jarrua päälle kun sammuttaa niin menee itsestään päälle. Tosin tämä tapa on kielletty, joku paikka hajoaa ennen pitkää jos tollee toimii jatkuvasti.

Joku moitti kun ei saanut vetovarsia laskeutumaan alas ilman apumiestä niin siinä on taas klassinen esimerkki kun ei osata käyttää niin haukutaan kone maan rakoon vaikka vika onkin käyttäjässä. Yksi kierrettävä nappula vaikuttaa varsien laskunopeuteen. Käyttöohjekirjasta se tieto löytyy jos ei muualta.

Mikä siinä tulee ongelmaksi? Kerro toki lisää, olisi mielenkiintoista kuulla millaisia kääntöpuolia raputon tuo tullessaan jos siitä on kysymys....  ???

Emmä tiedä onko tuolla portaattomalla mallilla mitään vaikutusta asiaan mutta tuossa 7485:ssa on hydrauli puoli aivan sekasin.

Jos on bergmannin jarruletku paikoillaan ja kuittaa etukuormaajan toimimaan niin jarrut on päällä kärryssä välittömästi. Ja nyt tilanne paheni niin ettei tarvi kun käynnistää kone niin ei liiku ennenkuin ottaa jarruletkun irti. Ei tuolla kehtaa tiellä ajaa kuorman kans.

Lisäksi kärryn pohjakuletin lisää nopeutta itekseen aika ajoin ja muuta pientäkin löytyy.

Mansikin ls-puolella oli myös ongelmia mutta ne on saatu kuriin.

Kaikki viat yhteensä ei paskan levitystä estä mutta kyllä tuon hintaiset koneet pitää toimia.

Pirkka laatua vai maanantai päivän kone?
Otitko muita lisävarusteita rajaimen lisäksi?

Ja minkähänlainen veturi sulla on, ei kai vaan dyna vt? Voi olla ongelmia tiedossa jos verkulla vedät.
tommonen tuli ostettua  :D
omaan käyttöön ja urakointiin
 
 
  Elähän vaan kerro skn:lle, et kärry oli uusi  :D . Täällä haaveillaan 4190 S mallista yhdellä akselilla ja Suurilla renkailla. Olipa sit uus tahi vanha...
uusi kärry, 620 renkailla ja levityksen rajaimella..  8)

Tuo rajain on hyvä. Ei lennä paskat ojaan tahi tielle.
Massikka on laatutraktori, mutta...

Erinäisiä näyttöjä ym. ohjaimia tarttis kiinnittää hyttiin räpylän ulottuville.

Mitään kunnollista kiinnityspaikkaa ei kuitenkaan ole.

Mihin niitä dynäveeteessä olette kiinnitelly?

Ei niitä porakärkisiä passaa ihan mihin vaan poraskella ja hyttiin ei haluais tehdä muutoksia.

Onhan siellä kunnon kiinnityspaikat valmiina mutta kun ne on niin takana ettei sinne mitään viitti laittaa. Ja siitä pilarista on turha ettiä kierteitä kun oi ole niin ei ole.

Oikean oven kahvaan tai siis siihen putkeen oomma laittanu olikohan se joku  lypsykoneen osa jos oikein muistan. Sitä piti hiukka hitsata ja maalia päälle niin toimii. On korkeuden säätö ja sivuttain voipi pyöritellä niin saa sopivaan asentoon.

Voin ottaa kuvan huomenna ja kysyä mistä se osa on peräisin.

Olen siis kuski ja siksi nuo tiedot ovat vähän vajaat.
Kiitti vastanneille.Ongelmana oli,että kardaanijarru meni itsestään päälle.

Samaa vikaa dyna vt:ssä. Lisäksi kärrykin alkoi jarruttelemaan itsestään. Piti ottaa jarruletku irti niin pääs eteenpäin.

Hiukan hydrauliikka sekaisin. >:(
Tänään tuli postilaatikolla käytyä yamaha sx600r:llä. Oli tautinen pito niin tuntui kuin olisi tehokkaampikin kelkka alla. Tosin tuohon on pitkä matto vaihdettu (384cm) niin pitäähän se paremmin kuin vakio 307.
Lunta vaan saisi tulla lisää...
Ja kannattaa ottaa huomioon että minne päin autoilijan vehkeet karistaa kuormansa. Aika turha murehtia oven korkeutta jos kuorman saa kipattua vain sivulle. Ei taida olla monella niin korkeaa hallia missä onnistuu... 
No eikös niissä suurimmassa osassa ole pohjakuljetin, eivät kippaa suuntaa eikä toiseen.
Ainakin täällä perällä näyttäis olevan pääsääntöisesti sivu kippi vehkeitä. Kaikilla ei ole etes varavehkeissä enää pohjakuljetinta ...

Kyllä kaikki kuivikeajot on peräpurkuautojen hommia. Ei kai kukaan niin ääliö ole että lähtis sivukippiautolla jonnekkin hallin sisälle viemään kuivikkeita. Näin ainakin oulun seudulla toimitaan.
Kun rehut ajetaan kotomarkille, paalin edut hukataan..
Kannattais harkita noukkaria tai tarkkuussilppuriurakoitsijan käyttöä..

Meinaatko että noukinvaunu kerää pellolta rehua ja rekalla ajetaan sitä mukaa navetan pihalle siiloon/aumaan?
Tuolla tyylillä eräs tila teki rehunsa kesällä ja hyvin onnistu.
Se naukui ja piti ihmeellistä ulinaa

Jos kaasupolkimen alla oli kissa päiväunilla, tarkistitko? ;)


Tai löysällä oleva laturin hihna. Aikansa ku vinkuu eikä kukaan välitä kiristää niin akut tyhjenee ja iltasella rehukuormaa hakiessa sytyttää työvalot niin multigrab vilahtaa kärryyn. Oli masserissa virran vähyys aukaissut kauhan lukituksen.  ???
Tällasen tarinan kuulin taannoin tapahtuneen. 
Palturia.Just,eihän se lukitus aukia ilman virtaa!!!!!!Tai joku oma viritys.
Samaa sarjaa kun väittää 3000-sarja verkun sammuvan voimalinjan alle(syy voimalinjas)!!!!konessa mekaanen sammutus.
[/quote]

Joo, ei aukea, olet oikeassa. Mutta puhe olikin virran vähyydestä, ei loppumisesta. Jos akut hyytyy kokonaan niin konehan sammuu (dyna vt:ssä sammutus sähköllä) ja silloin kauha kyllä pysyy paikoillaan.


Tää kuski oli aukaissut yläkouran niin samalla oli lukot auennut. Eihän sellaista välttämättä pimeässä huomaa, hyvä jos päivälläkään ennen kuin on liian myöhäistä.

Ja tuon kuormaajan on maahantuoja asentanut, ei mikään omaviritys.
Nykykoneissa on sellasia taipumuksia, akunkengän irtoaminen tai muuten virtojen katkeaminen aiheuttaa sen että käsijarru lyö päälle välittömästi. Akunkenkien huolto ja niiden kunnon tarkkailu nousee arvoon arvaamattomaan. Muutenkin koneet missä elektroniikalla on toiminnassa suuri osuus voivat oirehtia ihmeellisesti virranvähyyden takia, eikä syynä tarvi olla kuin löysä akunkenkä.



Tai löysällä oleva laturin hihna. Aikansa ku vinkuu eikä kukaan välitä kiristää niin akut tyhjenee ja iltasella rehukuormaa hakiessa sytyttää työvalot niin multigrab vilahtaa kärryyn. Oli masserissa virran vähyys aukaissut kauhan lukituksen.  ???
Tällasen tarinan kuulin taannoin tapahtuneen. 

18 t kantavuus riittää. Pienemmälläkin pärjäisi mutta kun nykyiseen 14 t kärriinkin välillä lipsahtaa se 17-18 t. Ja veturinakin vain nelos Valtra. Kolmeakselinen menee liian kankeaksi.

Tuosta 18t kantavuudesta kun vähennät lavan painon, sanotaan vaikka 3t niin hyötykuormaa jää 15t. Toki siihen voi laittaa enämpikin kuormaa mutta miten on kärryn kestävyyden kans pitkässä juoksussa ja ennekaikkea riittääkö sulla valtrassa omapaino vetää tollasia kuormia kyytiin ja kruisailla tiellä talvikelillä?

Metsjö 2-akselisena on muistaakseni 4,5t kieppeillä, siihen lisätään lava 3t ja 18t kuormaa niin ollaan 25,5 tonnin kieppeillä.

Itsellä kokemusta metsjö 3 akselisesta koukkukärrystä ja ei ole suurempaa moittimista kestävyydestä eikä muustakaan. Kallishan se tietysti on mutta joka sellaista tarvii niin ostettavahan se on.

Sen verran vielä että hydraulijousitus on aivan ehdoton koukkukärryssä. Sillä kun voi pelata koukutusvaiheessa jos maa ei ole ihan tasainen niin saa lavan näppärästi kyytiin ja kipatessa voi tällätä aina kärryn vaateriin.

Ja onhan se kyyti tasaista.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13