No niinpä se taas kerran on Massikasta pelkkää kiusaa maailmankaikkeudelle, päävaihteen kolmonen ei pysy aina päällä ja kytkeytyy jotenkin löysästi. Hyppäsi kerran jopa pois kun kone paikallaan tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa. Ei tule pelkällä määräaikaishuollolla kuntoon tämä vekotin. Johan siitä olikin muutama vuosi kun tuohon on viimeksi tehty isompi voimansiirtoremppa. Oliko vanhan sanonnan mukaan niin että Massikkaa valmistetaan sitä varten että Jonnikkamiehet ja Valtramiehet ymmärtäisivät miten hyvillä traktoreilla he ajavat?
Väärin käytetty,huonosti huollettu tai kateus.
Vaan onko syytä syvempään huoleen tuon hyppivän kolmosen kanssa vai onko vaan kytkentähampaat ja kytkentärenkaat kuluneet aikaa myöten kun aika pienitehoinen ja laiskan luonteinen tämä kone on lavetin ja maakärryn eteen niin varmaan saa usein pykältää neloselta kolmoselle. Synkrononti pelaa hyvin kolmoselle kunhan kone lämpiää kunnolla ja ylimääräistä ääntä ei ajossa kuulu. Vaihdekeppi on kuin puurokauha ja melko tarkoin saa hakea linjaa sivuttaissuunnassa että 3-pykälä löytyy.
ookko kattonu vivuston säätöä onko ok? joskus oli lukitus löystyny ja säätö muuttunu..
ei silti.. pitääkö käsijarru? oliko moskaa öljys?
käsijarru päällä ajoa->moskaa looras->vaihteiston laakerit poks..
tuo puurokauhan sekaaminen viittaas niihin säätööhinki, olikos niis kupiis joku muovipuslantapaanenki vai muistanko väärin?