Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aveii - 06.03.17 - klo:19:29
-
Mega Valtran kopin äänieristys ja siistiminen työn alla. Lasintiivisteetkin vähän jo kärsineet. Kysymys kuuluu: Saako sopivia tiivisteitä mistään metritavarana, esim. etolasta tai muualta? Vai menenkö suosiolla Valtralta kyselemään. Halvemmalla luulisi pääsevän jos ei Valtralle tarvitsisi mennä. Kaikkien luukkujen tiivisteet taitaa olla jo vaihtokunnossa.
-
Etolasta et ikinä pääse halvemmalla kuin jostakin muualta
Jos noista olisi apuja
http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=8846&editmode=showmain&s=1&p_id=357
-
IKH:lta saa ainakin sellaista kehyksettömään lasiin tulevaa tiivistettä metritavarana, on varmaan muitakin malleja.
edit.
http://www.ikh.fi/fi/traktoreiden-ja-tyokoneiden-tarvikkeet/ohjaamotarvikkeet/tiivistenauhat (http://www.ikh.fi/fi/traktoreiden-ja-tyokoneiden-tarvikkeet/ohjaamotarvikkeet/tiivistenauhat)
-
http://www.kumi-jarvinen.com/
-
https://asiakas.kotisivukone.com/files/korjakumi.kotisivukone.com/tiedostot/108_Muotonauhat.pdf
Tuolta monet firmat tilaavatkin.
-
https://asiakas.kotisivukone.com/files/korjakumi.kotisivukone.com/tiedostot/108_Muotonauhat.pdf
Tuolta monet firmat tilaavatkin.
Kyllä löytyy kunhan tietää millasta.Etra /etola myös,liekösehinta kuitenkaan sielläkään kova,itse aina saanut-30% ohjehinnasta pois.No se on tietysti henkilökohtaista tai jotain.
-
Kiitos linkeistä, täytyy alkaa noista etsimään sopivia!
-
ja ota mallipätkä mukaan... jotkin osaa neuvoa jopa peremman tilalle...
-
Ihan on pakko kysyä... Mikä ne alkuperäiset tiivisteet on niin hajalle vieneet, että ne pitää uusia?
Mulla kun ei ainakaan ole ikinä nuosta vanhuksista ikkunatiivisteet hajonneet.
-
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=Tractor+BOOT+RUBBER+SEAL+Trim&_sacat=0 (http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=Tractor+BOOT+RUBBER+SEAL+Trim&_sacat=0)
http://www.essentracomponents.fi/gasketing?gclid=CKSR-5_Zw9ICFRNnGQod2hoGVw (http://www.essentracomponents.fi/gasketing?gclid=CKSR-5_Zw9ICFRNnGQod2hoGVw)
http://www.sealsdirect.co.uk/ (http://www.sealsdirect.co.uk/)
-
Ihan on pakko kysyä... Mikä ne alkuperäiset tiivisteet on niin hajalle vieneet, että ne pitää uusia?
Mulla kun ei ainakaan ole ikinä nuosta vanhuksista ikkunatiivisteet hajonneet.
Kysy vaan. En tosin osaa vastata, oli tiivisteet kärsiny jo ennen ku koneen ostin. Tai lähinnä ovien tiivisteet alaosista vähän repeilly, etenkin vasemman oven. Ja takalasien tiivisteet huonot.
-
mitä ite katellu noita vanhojen valtujen tiivisteitä niin halvalla ei saa hyvää.. ja monesti kiinnitys ala-arvoista.. ja kaikki ei osaa avata noita ovia ja ikkunoita jäisenä... eli tiivistehuolto tekemättä...
-
mitä ite katellu noita vanhojen valtujen tiivisteitä niin halvalla ei saa hyvää.. ja monesti kiinnitys ala-arvoista.. ja kaikki ei osaa avata noita ovia ja ikkunoita jäisenä... eli tiivistehuolto tekemättä...
Kyllä se on monella jo 10-vuotta vanhankin traktorin hytti kuin raivotautisen terrierin jäljiltä.
-
olen monta kertaa katellu vaihtokonerivistössä että mitä puukkohippasta noiten koneitten kopeissa oikein harrastetaankaan.. ja yleensäkin koneiden huoltoa noiden pintojen ja laitteiden kunnosta on vähemmän kuin tuntimäärät antais olettaa... jo vajaa 5 vuotta vanhoissa on noita reikiä ja saakelinmoisa tahroja verhoiluissa ... ja valoja risana.... tai sit ihmeruuveilla kiinni..
-
5-tuhatta maksavaa autoa pestään, vahataan ja imuroidaan lähes päivittän, mutta 100-tuhannen traktoreista ja puimureista ei piitata mitään. Samaisella autolla ei lähdetä edes hiekkatielle, ettei vain kuraannu tai iskarit kulu. Traktorilla sitten ajetaan 5-siipiset aurat perässä ja rehupaali etukuormaajassa kyntövakojen yli niin kovaa kun pääsee ;D
-
5-tuhatta maksavaa autoa pestään, vahataan ja imuroidaan lähes päivittän, mutta 100-tuhannen traktoreista ja puimureista ei piitata mitään. Samaisella autolla ei lähdetä edes hiekkatielle, ettei vain kuraannu tai iskarit kulu. Traktorilla sitten ajetaan 5-siipiset aurat perässä ja rehupaali etukuormaajassa kyntövakojen yli niin kovaa kun pääsee ;D
Ei kai päistetiellä vesivakoja ole?
Ihmettelen kyllä miksi paaleja kuskatessa ajellaan vesivakoihin????????
-
minkä ihmeen vesivakojen?? kirjoitettu kyntövako!!! joka kyllä itelläkin kohdalle.. paalit kynnöksen takana... mutta en voi nyyllä ajaa kovaa.... - leviää vielä...
-
Vesivaot, rehupaalien nouto ja aurat kuuluvatkin olennaisesti lasintiivisteiden kestävyyteen, Valumöteillä tai mitä suolahden susia ne lieneekin on, saattaa ikkunat jaovet kyllä tippua ihan milloin vain.On sen verta isot toleranssit luukkujen sovituksissa.
-
eikös se elo ole noita akkunoita eniten särkenä... kaverin 6600 seiso tallissa ilman tuulilasia pari päivää.. käyttämättömänä... uutuuttaan... vain 38 tuntia ajettuna...
-
eikös se elo ole noita akkunoita eniten särkenä... kaverin 6600 seiso tallissa ilman tuulilasia pari päivää.. käyttämättömänä... uutuuttaan... vain 38 tuntia ajettuna...
Jos neljännes vuosisata sitten on kaverin kaverilla mennyt ikkuna rikki sitä tuskin voi yleistää nykyaikaan.😂
-
eikös se elo ole noita akkunoita eniten särkenä... kaverin 6600 seiso tallissa ilman tuulilasia pari päivää.. käyttämättömänä... uutuuttaan... vain 38 tuntia ajettuna...
Jos neljännes vuosisata sitten on kaverin kaverilla mennyt ikkuna rikki sitä tuskin voi yleistää nykyaikaan.😂
Aina voi yleistää.
-
ja kuulema on menny joistain ännäläisistä kanssa laseja kun koppi hieman elää... eli kivi pyörän alla tallissa saattaa kuulema kosauttaa... huoltopäällikkö sanoi tuon eräällä korjaamolla... on kait nuo jo jotain kehittänykii siitä 6600;sta...
-
ja kuulema on menny joistain ännäläisistä kanssa laseja kun koppi hieman elää... eli kivi pyörän alla tallissa saattaa kuulema kosauttaa... huoltopäällikkö sanoi tuon eräällä korjaamolla... on kait nuo jo jotain kehittänykii siitä 6600;sta...
Kylänmiehet ja korjaamopäälliköt, vai oliko kyläpäälliköt ja korjaamomiehet, kertoilivat esson baarissa, että aikoinaan joistakin Pögöteistä putoili takalasit takapenkillä istuneitten niskaan.
-
ja kuulema on menny joistain ännäläisistä kanssa laseja kun koppi hieman elää... eli kivi pyörän alla tallissa saattaa kuulema kosauttaa... huoltopäällikkö sanoi tuon eräällä korjaamolla... on kait nuo jo jotain kehittänykii siitä 6600;sta...
Kylänmiehet ja korjaamopäälliköt, vai oliko kyläpäälliköt ja korjaamomiehet, kertoilivat esson baarissa, että aikoinaan joistakin Pögöteistä putoili takalasit takapenkillä istuneitten niskaan.
Täällä on kuultu totena kaikenlaista korjaamopäällikö legendaa :D
-
ja kuulema on menny joistain ännäläisistä kanssa laseja kun koppi hieman elää... eli kivi pyörän alla tallissa saattaa kuulema kosauttaa... huoltopäällikkö sanoi tuon eräällä korjaamolla... on kait nuo jo jotain kehittänykii siitä 6600;sta...
Kylänmiehet ja korjaamopäälliköt, vai oliko kyläpäälliköt ja korjaamomiehet, kertoilivat esson baarissa, että aikoinaan joistakin Pögöteistä putoili takalasit takapenkillä istuneitten niskaan.
Täällä on kuultu totena kaikenlaista korjaamopäällikö legendaa :D
ohanniitä klasia menny valluusta, joku syytti tiettyä sarjaa ja toinen liimaa.. mutta palio niitä meni yhyres välis, oli sitte ajos tai paikallansa, ei ny toki montaa kertaa samasta konehesta mutta ylipäätänsä.. parillaki tutulla ihan toristetusti..
-
ja kuulema on menny joistain ännäläisistä kanssa laseja kun koppi hieman elää... eli kivi pyörän alla tallissa saattaa kuulema kosauttaa... huoltopäällikkö sanoi tuon eräällä korjaamolla... on kait nuo jo jotain kehittänykii siitä 6600;sta...
Kylänmiehet ja korjaamopäälliköt, vai oliko kyläpäälliköt ja korjaamomiehet, kertoilivat esson baarissa, että aikoinaan joistakin Pögöteistä putoili takalasit takapenkillä istuneitten niskaan.
Täällä on kuultu totena kaikenlaista korjaamopäällikö legendaa :D
ohanniitä klasia menny valluusta, joku syytti tiettyä sarjaa ja toinen liimaa.. mutta palio niitä meni yhyres välis, oli sitte ajos tai paikallansa, ei ny toki montaa kertaa samasta konehesta mutta ylipäätänsä.. parillaki tutulla ihan toristetusti..
Joo, pitänee paikkansa, mikähän niissä oli vikana? Ollihan se silloin Valtran pahin ongelma, saada tuulilasi pysymään kirkkaana.
-
Lasin valmistuksessa tai sovituksessakin voi olla vikaa,tulee jännitys niin laukeaa.Mutta eihän muissa merkeissä ole näitä lasiongelmia ollut, eihän.
-
Josko Valtran tunnetusti hirmuisen nopeasti lämpöä nostava hytin lämmityslaite rikkoi ne kovaksi karkaistut akkunat :-\
-
Pari kertaa olen Valtran tuulilasia asentamassa ja ei ne lasit olleet kyllä hyvin muotoiltuja, liian kova kaarevuus oli molemmissa alareunassa niin että joutui lasia pakottamaan sisälle päin kojetaulun yläosan kohdalta hiukan. Jos vielä jää hinkkaamaan johonkin metalliin suoraan lasi niin hajoaa helposti. Millintarkkaa tuppaa olemaan lasin laitto ja aina pitää käyttää oikeaa tiiviste/liimanauhaa, jos jollakin sikaflexillä liimaa niin taas on hajalla kohta. Mutta huolella kohdalleen ja oikealla tiivisteellä niin pysyy kasassa.
-
Kylänmiehet ja korjaamopäälliköt, vai oliko kyläpäälliköt ja korjaamomiehet, kertoilivat esson baarissa, että aikoinaan joistakin Pögöteistä putoili takalasit takapenkillä istuneitten niskaan.
Mainevaras ! Kyse ei ole "jostakin" - PTHYI ! - "Pögötistä" !
Tästä kuvan kuningattarellisesta autosta kyseinen takaikkunan lennähtäminen paikaltaan töyssyissä on jäänyt autohistoriaan !
(http://www.pembrokeshireclassicinvestments.co.uk/uploaded/images/alleg%20rear.jpg)
- (http://www.viistonninen.com/muut/BL.jpg) -
-
Muoveihin ne silmäglasien linssitkin ovat nykyään järjestään vaihtuneet. - Ei lasin voittanutta?
-
alllegro nyt vaan oli malliesimerkki polittikan ja teknolokian törmäyksestä... tätseri onneksi sai tuonkin historiaan...