Maadoitukset ne melkein aina kiusaa ratiota. Maataso pitäisi saada niin hyväksi, ettei mitään jännitehäviöitä pääsisi tapahtumaan.
Tuo ratio vois olla ideaalinen, jos koko systeemi olisi irti koneen rungosta. Mutta se tarkoittaisi KOKO systeemiä. Antennilla pitäisi olla oma maataso, joka on irti koneen rungosta, ratioo pitää irroittaa KOKONAAN koneen rungosta. Mukaanlukien ämyrit sun muut. Mikään johtava asia ei saa koskea koneen runkoon.
Tällöin maadoitus vedettäisiin suoraan akun kenkään. Se mikä vaara tässä piilee on juuri se, että jos akun maadoitus runkoon heikkenee, niin ration komponenttien, ämyreiden tai antennin kautta saattaa kulkea isojen poikien virtamäärä. Siis JOS näitä ei ole kokonaan eroitettu koneen rungosta.
Eli hyvät maadoitukset koneen runkoon ovat kullan arvoisia juttuja.
Joku asiantuntija voisi vielä vääntää tämän rautatiekiskosta, jotta tuon maavirta ongelman ja sen korjaamisen sekä vaaratilanteet tulisivat ymmärrettävään muotoon kaikille.
Vaaratilanne tarkoittaa yleensä savua ja tulipaloa.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.