Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6

Viestit - Setzerin Briani

Mm. Tempon vaunussa käyttöiän puoliväli oli ensimmäisen levityskauden loppu.  ;D

Tällähän on oikein agroshitin suurten humoristien kokoontumisajot  alullaan 8)  Noh, onhan mulla 14 Tempokin nuorna miesnä ollut. Ja siksipä pärjään kotitarvepajahommissa vieläkin  ;D

Tosiasia Temposta kuitenkin on, että koneen luonteen ymmärrtäen käytettynä ja high maintenance -tarpeen tosissaan ottavalla isännällä aivan hintansa arvoinen laite levittää karjan lantaa. Useimmitenhan kuvio on se, että hölmöillään koneet rikki huonon oman työnjohdon ja ajanhallinnan seurauksena. Tälläkin palstalla on paljon nimerkkejä, joilla postauksia 5000+. Ottaen huomioon foorumin iän, herää kysymys olisiko kannattanut sekin aika esimerkiksi opiskella kieliä ja tutkia ulkomaisia ammattijulkaisuja. Suomeksi luetettuna asia on useimmiten vanha uutinen. Jos ei ole kyse suomalaisesta värkistä. Ja kun kerran tästä yhteisöstä avautumaan alan, niin vuosia varjoista keskustelua seuratessani katsoin tyrmistyneenä sitä joukkopsykoosia ja foorumityhmyyden tiivistymää, joka vipukirvesmiestä ympäröi. Ukko keksi, kehitti tai/ja lainasi idean tähän aikaan sopivaan tuotteeseen, avasi markkinat ja keräsi miljoonien rahoituksen. Täällä tukijussilauma keskittyi täyttämään serverin asiantuntemattomalla ja myötähapeää suomalaisesta viljelijästä nostavalla kommentoinnilla kyseisestä värkistä. Ei oo vielä suomalaisen maaseudun todellinen uusjako ja agribisnes ukot alkanut jos tuollaseen jöötin suoltamiseen on aikaa.
Pääsääntöisesti nuo ex itäblokin koneet on kaukaakierrettäviä.Rautaa käytetään reilusti,mutta vääräspaikas.
Erot alkaa tuleen kun kone on puolesvälis käyttöikää.Ostaes voi valita ostaako kalliimmalla hyvän,vai halvemmalla lähesyhtähyvän johon joutuu tehdä remonttia enemmän.
Ja tämä koskee lähes kaikkia koneita.....

Nyt on isä pelotellu poikansa pilalle. Kekkkonen on haudattu, Zetori länsitraktori ja euro valtakunnan valuuttana. Tuo sun heittos on yhtä paljon aikaansa seuraavan konemiehen prenikkaa möläyttäjälleen tuova kuin että automaattivaihteistoista autoa epävarmana laitteena kannattaapi välttää. Kouluttamattomattomien korrpiseutujen asukkaiden jorinoita kaikki tyynni.

Tuo on aikanaan pitänyt paikkansa monessakin itäblokin tavarassa. Robusti, edullinen, mutta intohimon puute suunnittelussa ja valmistuksessa on näkynyt toiminnassa ja ennen kaikkea kestävyydessä. Markkinatalouteen siirtyminen viimeisen reilun kahden vuosikymmenen myötä on kuitenkin tuoneet aivan uutta kulmaa noiden maiden teollisuustuotantoon. Kun saat ja voit tienata itsellesi, kannattaa lahjakkaiden, nuorten ja kunnianhimoisten aloittaa puhtaalta pöydältä länsimaisin standardein. Mutta itäblokin kustannustasolla.  EU:n laajenemisen myötä  iso osa vanhaa alikehittynyttä itäblokkia on nykyisin erittäin vireitä "uusia" talouksia, joilla on korkea koulutus, ammattiosaaminen ja tavoitteet, mutta toistaiseksi alhainen kustannustaso vanhaan länteen verrattuna. Mitä olen alaa seurannut päasiassa englannin- ja saksankielisistä ammattijulkaisuista esimerkiksi juuri puolalaisen maatalouskoentuotannon taso on kehittynyt jättiharppauksin. Siinä kun perinteinen länsimainen valmistaja on pakotettu kustannusjahdissaan ohentamaan materiaaleja, vähentämään Hardox-tyyppisiä osia ja halventamaan vaihteistoja, pystyy puolalainen halvemman työvoiman ja tuotantoinvestointien turvin halutessaan käyttämään laatumateriaaleja ja -komponentteja. Tämä on ihan vuosisatojen aikana toistuvaa teollisen tuotannon ja kansantalouden reagointia muuttuvassa toimintaympäristössä. Kannattaa seurata aikaansa eikä hokea sitä mitä taatavainaa Maastulista koneasioita luki Vennamon Veikon vaalivoittoja hurratessaan.

Moni länsivalmistaja käyttää itäblokkia alihankkijanaan tai on siirtänyt osan maatalouskonetuotannostaan sinne. Esimerkiksi Joskinin yksi tehdas on Puolassa eikä mikään ihan pieni pumppu olekaan
http://www.joskin.com/?page=logistique

Ilmakuva tehtaasta
https://www.google.fi/maps/place/Gorzowska+62,+64-980+Trzcianka,+Puola/@53.0506632,16.4337334,525m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4701568d7d55b637:0xba4b0d483f333d59!6m1!1e1

Levitysjäljessä ja kestävyydessä peittoaa mennen tullen Bergmannin ainakin omien kokemusten perusteella, nurmilevitystä tehtiin jo ennen kuin siitä yleisesti puhuttiin. Porukan 15-12 vaihtui juuri 18-14 malliin ja väliraha oli ehkä juuri karvan päälle 50 senttiä per levitetty kuutio, samaan malliin olis ollu ehkä vähän päälle 40 senttiä alvillista rahaa  :) Hyvityshinta 8 vuotiaasta vaihtokamppeesta verollisena ylitti ton sun myyntivaltin verottoman.
Paljonkos sä muuten olisit hyvittäny, eli millä välirahalla olis lohjennu toi sun vaunu?

Kova väite, mutta jos kerran suomalainen mies näin sanoo. Saksalainen, yksi maailman arvostetuimmista maatalouskoneiden testaamiseen erikoituneista järjestöistä, ei saanut levitystarkkuudesta samansuuntaisia kokemuksia ja levitysleveys tietysti eri tyyppisillä levityskoneistoilla onkin täysin eri planeetoilta. Pystykelavaunu on varmasti hyvä ja riittävä levitin suuren osaan rankkaa karjanlannan levitystyötä, jossa riittävän tasainen levitys ja ehdoton luotettavuus ovat täärkeitä. Omassa 3140 Bergmannissa ei ole mitään muuta moitittavaa kuin arkuus kiville, joka aiheuttaa heittosiipien pulttien katkeilua. Katkeamaan ne onkin tarkoitettu suojatakseen vaihteistoa, mutta aikaa jokainen pultin vaihto ottaa ja se on työstä pois. Tehontarve suhteessa levittävään kuormaan on myös julma vaakakelahakkureista johtuen. Tietysti sillä levittää sitten myös kaikkea sellaista kevyttä ja hienojauheista, joihin ei DLG saanut Jentille edes tulosta mitattuta kun fransmanni ei yltänyt edes annetun asteikon alalaitaan. Omasta tarpeesta se on kiinni: jos levittää pääasiassa karjanlantaa ja nurmeenlevitys ei ole must, antaa pystykela varmasti vastinetta rahalle siinä miten ravinteet siirtyvät naudan hännän alta kasvien juurien löydettäviksi.

Miksi mä olisin sun Jentillistä mitään hyvittänyt? Omasta Bergmannista on alustavat kaupat puhuttunaa maakuntaan jos pystykelaiseen päätän siirtyä. En diggaile mitään ranskalaista pl. punaviini, vähäkarvaiset ranskattaret, SM Sitikka & Luc Besonin leffat. Sen verran sun heittämästä arvoituksesta yllä kiinnostuin, että päättelemällä, laskemala ja arvaamalla koitan pähkinää ratkaista. Lonkalta heitän, että teidän porukka on levittänyt 15-12 Jentillillä kahdeksassa vuodessa 5000-6000 mottia per vuosi. Tuliko tontille?

Tärkeä edit: Unohdin kokonaan Palmer shampanjan! Sekin tulee Ranskasta.

Levittääkö oikeasti moni kuivalantaa nurmelle? Eli onko se saatanan hieno silppu ja levitystarkkuus niin tärkeää kuin joistain kuulostaa. Itsellä jeantill ja aina vaan kynnettävään tai mustaan maahan levitys. Tärkeintä itselle se luotettavuus ja siinä jeantill on ollut hyvä.

Sepäs juurikin se! Kuten yllä kirjoitin kyllä se käyttötarkoitus ja vaadittavat ominaisuudet levitinvaunuksi valittavan tekniikan ja tyypin määrittävät. Pystykela ronskiin levitystoimintaan raskailla materiaaleilla ja kapeammalla työleveydellä. Vaakakela+heittolautaset kun materiaalit vaihtelevat jakoisuuden ja painon mukaan laajalti, kun ehdoton levituksen hienous on tärkeää ja suurella työleveydellä on arvoa. Vaakakelainen tarkkuuslevitin on vaativissa olosuhteissa täysin lyömätön, mutta vaatii kauheasti tehoa toimiakseen koko rekisterissään hyvin. Siksipä onkin outoa, että Bergmannin TSW täsmälevitinten 90-luvulla Suomessa alkaneen menestyksen jälkeen Jentilliä koitettiin peesissä myydä tarkkuuslevittimenä ja luettiin DLG:n testejä niin kuin se parhaiten tupailtoihin passasi. Jos pystykela-Jentilliä ja Bergmannia pitäsi verrata, pitää verrata M-sarjan Bergmanniin, joita  ei Suomeen ole myyty. Hyvin on kuitenkin vuosia jatkunut tehokas paasaaminen onnistunut faktat ja fiktiot levitinmarkkinoilla sotkemaan kuten tästäkin ketjusta on luettavissa.
No ittellä on vuosien kokemus Jeantilin lantavaunuista, niiden kestävyydestä, hyvästä levitysjäljestä ja jälleenmyyntiarvosta, niin joku no name polakki täytyykin saada tod halvalla jos merkkiä vaihtaisin, tosin juuri uusi vaunu hallissa, niin seuraava vaihto 7-10 vuoden päässä  :)

Nyt pitää sitten kokeneelta Jentillimieheltä kysyä, että peittoaako pystykelafransmanni ihan oikeasti Bergmannin TSW täsmälevittimet levitysjäljessä kuten Kjellmanni DLG:n testejä omaperäisesti itse vertailemalla nettisivullaan väittää? Oman teknisen kokemukseni mukaan se on käytännön mahdottomuus ja saksankieliset testit DLG:ltä lukeneena aavistus vain vahvistui. Jälleenmyyntiarvo taas on tässä vaihtokoneloukutusta myyntivalttinaan pitävien koneketjujen maassa hiukan kyseenalainen käsite. Onnellinen toki hän kenellä on hyvän rahan hintainen ja haluttu vaihtokampe hallussaan. Kestääkö kantti laittaa Jentillikaupan luvut näkyville? Vaihtokamppeen malli, ikä, varusteet ja hyvityshinta? Uuden vaunun malli varusteet, ovh ja väliraha?
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Ei kai  ;D ;D ;D

Setzerin voisi kertoa myös miten tämä Puolalainen on parempi kuin tokin myymä Rolland 5517 (35000€ alv 0) ?

http://www.remorquerolland.com/fiche-produit.php?id=105524ROLP&lang=uk

http://www.tokki.fi/


Rolland on mulle tuntemattomampi merkki. Maahantuojan sivuilta poimittujen tietojen mukaan 55-17 Rollforce on melkein metrin lyhyempi lava R 5,50 vs. M 6,40. Rollandin kokonaispaino sama kuin Magnumin suurin kantavuus = 14.000kg. Rollandin suurin hyötykuorma 8140 kg. Molemmat kuitenkin ilmoittavat maksimitilavuudeksi R 17 ja M 16 mottia. Rollandin hyötykuorma kahdeksan tonnia ja vetoisuus 17 mottia? Pehkun levitykseenkö sillä mennään? Rollandissa 2 pohjaketjua vastaan Magnumin 4 ketjuinen pohjakulejtin. Lisäksi Magnumissa ilmoitetaan kuljettimen kolien olevan pulttikiinnitteiset. Rollandissa ei kerrota mitään, mutta näyttää ettei olisi. Renkaat R 18,4-R38 joiden leveys 467 mm vs Magnum 580/70R38; isot hyvin rullaavat pyörät kummassakin, mutta Magnumissa 10 cm per puoli leveämmät.

Rollandin lastauskorkeus on 2,8 m ja Magnumin 2,35 m. Rollandin lastauskorkeus on 18,5 mottisen 6230 Bergmannin kanssa sama. Joku ei nyt mätsää tai ei ainakaan kerro huolellisesta suunnittelusta. Tämä on itselleni merkittävä ero kun myös etukuormaajaa meillä käytetään lastaukseen varsinkin tilalta ajettaessa. Puoli metriä korkeammalle kauha täynnä, usein epätasaisella alustalla ja toiveena saada mätettyä mahdollsimman suuri kuorma. Rollandin tasoitukseksi tosin tulee melko rajoitettu kantavuus, jolloin korkean laidan yli kukkurakuorman teko ei olekaan oleellista.Rolandin vaihteistoista, käytetystä teräksestä tai rakenteiden paksuuksista ei ollut tietoja. Päätellen samaa luokkaa olevasta kokonaispituudesta ja omapainosta olettaisin Rollandin olevan myöskin kunnon plootua. Suurin ihmetyksen aihe on Rollandin surkea kantavuus ja heppoinen 2-ketjuinen pohjakuljetin. Uskoisin Tempojen kanssa tepuloineen kansan jo tuntevan paskakuorma päällä sattuneen pohjakuljetinvaurion kanssa olemisen sietämättömän keveyden. En tiedä mitään Rollandin kaksiketjuisen kestävyydestä, mutta Magnum ilmoittaa neliketjuisen kokonaiskestoltaan 100tn. Esimerkiksi usein paskavaunujen mersuna, jonkinlaisena bench markina käytetty Bergmann käyttää neliketjuisia kuljettimia koko mallistossaan ja alkaen jo 12 mottisesta on niiden pohjakuljetin kokonaiskestoltaan 100 tn. Tämänkin ominaisuuden Magnum näköjään on lainannut saksmannilta sillä pienimmässäkin 10 motin Magnumissa on sama sadan tonnin pohjakuljetin.

Rollandin myyjän kertoman mukaan kuulemma myyntihinnat on nettisivuilla. Magnumista ensimmäiset tarjoukset ja Facebookista löytyneet tiedot lupaavat jo Rollandia halvempaa hintaa. Mihin hintaan Suomen ensimmäinen Magnum sitten vaihtaa omistajaa lienee jotakin muuta. Varmasti on Haapajärven miehellä tarkoitus saada vaunuja töihin ja esille tänne. Takuu on Magnumilla kaksi vuotta ja Rollandilla ei mainita. Tuskin on yli yhtä vuotta maahantuojan pienuudesta päätellen. Puolalaisen pitkä takuu ja ensimmäisille vaunuille mainostettu mahdollisuus ostaa vaunu suoraan tehtaalta kertovat tehtaan olevan mukana uudelle markkina-alueelle tulossa. Noita argumentteja on käytetty ennenkin uusissa avauksissa.

Toivottavasti tällainen pikainen kirjoituspöytävertailu pelkän löytyneen materiaalin valossa kelpasi. Jos cowboy halajaa spesifimpää vertailua joutuu joku Rollandinsa alle lukemaan vaihteistoiden merkkejä ja mittaamaan levyjen paksuuksia   ;D
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Oopplein ratin takaa  kun katsoo, niin johan kaikki oikeasta raudasta tehty saattaa haista pahalle



Voithan sitä bisneksenä pitää jos joku haluaa tuotantohyödykkeensä kilpailuttamisen ja maatilataloutensa tuloskunnon ammatimaisesti ja liiketalouden oppeja ymmärtäen ja jopa soveltaenkin hoitaa. Eritoteen vielä jos samaan aikaan toisella on ollut aikaa jo neljättä vuottaan kirjoittaa tänne päälle kolme ja puolsataa viestiä kuukauteen. Joka kuukausi ja jokaisen kuukauden jokainen päivä toistakymmentä jos tasaisen vauhdin menetelmällä jaetaan soopa koko janan pituudelle.


Totanoin, miksi ostaa joku noname polakkipaskavaunu kun samalla hinnalla saa Joskin tai Jeantil? En ymmärrä?

Käännäs yks sivu taakse ja lue uudelleen. Pikaisella vertailullani näyttää siltä, että tarjottu kalliimpi Jentilli on numeroa pienempi, heiveröisempi ja lasten renkailla. Noname puolalainen vastaan pystykela-Jentilli, joka kertoo DLG:n testejä itse pelottavan vapaasti soveltaen lyövänsä laudalta jopa vaakakelaisen TSW Bergmannin. Siinä suhteessa on noilla kilpaveljillä puntit tasan; uskottavuus puuttuu kummaltakin. Toiselta ainakin toistaiseksi, toinen sen on menettänyt.
34 400€ ilman vai alvin kanssa?

Ilman niin saman hintanen ku jeantilikin ;D Muuten aika samaa luokkaa halvempien kärryjen kanssa, ehkä hiukan halvempi.

Näytti olevan alv 0% korjattu tuonne nyt. Erikoinen väite,että Jentillin saa samaan hintaan. Sattuu olemaan pöydällä tässä Jyvässeudulla vaikuttavan kauppurin tarjous viime syksyltä 15-12 Jentillistä. Äkkiseltään volumiltaan vaikuttavat samoilta nettisivujen mukaan. 16 mottia luokkaa molemmat, puolalainen 16,1 ja Jentill 15,8. Lavan mitat K 1,20 L n. 1,75 samat paitsi puolalaisella kolmeneljäs metriä pidempi lava PJ 5.65 vs PM 6,40. Jentillin tarjous kertoo vesitilavuudeksi 11,1 mottia. laskin kertoo pelkkien mittojen perusteella puolalaisen vesitilavuuden 1,5 mottia suuremmaksi = 12,5.

Tarkempi tekninen vertailu sitten paljastaa mm. polakin omapaino tonnin suurempi J 5140 vs M 6100. Osa painosta menee polakin merkittävästi suuremmille renkaille J 30,5 R32 vs M 580/70 R38, mutta riittää siitä tonista puolalaiseen vielä rautaakin todella paljon tukevammin. Puolalasella jousitettu vetoaisa, Jentillillä tarjouksen mukaan ei, nettisivujen mukan lisävaruste. Puolalaisella 4 kpl 14mmketjuja pohjakuljettimessa Jentillin kahta 14mm ketjua vastaa. Puolalainen käyttää saksalaisia Rogelberg vaihteistoja kuten Bergmannikin järeissä malleissaan. Jentillin vaihteet oli KoneAgriassa konttaamani mukaan muistaakseni italialaista alkuperää vai oliko Comerin lisenssivalmiste jostakin?

Jentillin tarjouksen hinta 30,5 R32 kumeilla ei montaa lanttia 39 tonnista jää ilman veroa. Pintapuolisen em vertailun mukaan kyseessä on numeroa pienempi ja heppoisempi ranskalainen, mutta hintaa viistoista pinnaaa Puolan Magnumia enemmän annetujen tarjousten valossa.
Nyt on tietoo tarkemmin. Tarjous tuli ja sama näyttää ilmestyneen Fb maatalouskoneiden myyntiryhmään. Äkkivilkaisulla kilpailukykyinen mitä oon muita tarjouksia kyselly. Onko muilla vertailtaviksi tarjouksia?

Kuivalantavaunu
34 400 € – Haapajärvi, Oulun Lääni, Finland
Magnum 14tn
Moderni suunnittelu+laadukkaat komponentit=alhainen tehontarve ja ylivertainen kestävyys.
-kantavuus 14tn, tilavuus 16m3 annosteluportin kanssa peruslaidoin
-runkorakenne 6mm ja pystyvahvikkeet 8mm laatuterästä (Thyssen krupp)
-jousitettu vetoaisa, pyörivä vetosilmukka
-hydrauliset jarrut
-renkaat 580/70 R38
-matala lastauskorkeus, vain 225cm
-vakaa ja kevyt kulku kuljetuksessa ja levityksessä
-innovatiivinen, kahteen suuntaan avautuva lavan muoto varmistaa levitettävän materiaalin helpon ja tasaisen purkautumisen
-hydraulinen pohjakuljetin sähkösyydöllä ja suunnanvaihdolla
-erittäin vahvat pohjakuljettimen ketjut 4kpl.
Lenkin vahvuus 14mm, lujuus 25tn/ketju
Kuljettimen yhteislujuus 100tn.
-pohjakuljettimen kolat pultti kiinnitteiset
-helppo pohjakuljettimen kiristys vaunun sivuilta.
Säätökarat vaunun alla, poissa takarenkaiden kääntymä alalta
-hydraulinen annosteluportti
-repijäterät 16mm hardox, käännettävät
-levityskelojen pohjalautaset muotoiltu
-työleveys 12-15m
-kestävät saksalaiset vaihteistot (Rogelberg getriebe GMBH)
-ylikuormakytkin suojaa päävaihteistoa
-helposti voideltavat korkealaatuiset laakerit (SNR)
-hydraulinen käsikäyttöinen seisontajalka
-vaunun etuosassa suojaseinä kiveniskuja vastaan
-kiinteät portaat vaunun edessä vasemmalla, liukastumisen esto
-tieliikennevalot
-takuu:varaosatakuu kaksi (2) vuotta, ei sisällä työn hintaa
Hinta vapaasti suomessa satamassa.

Kakkosen sai alle seittemänkympin suorilla ja uusi kolmonen nyt vissiin tasan sata, josta käteisalennusta ainakin heti yli 10 prossaa, niin toi 96 harmaatuontina tuntuu enemmän kuin kalliilta.
Näinpä. Kyllä nää trokarit tietää miten jusseja vedellään nenästä. Harmaatuonnin takuukin taitaa olla perävalollinen...  ;D

Ei näytä takuuasiat EU:n sisäisessä kaupassa olevan kovin tuttuja juttuja sulle. Takuu on aivan sama kuin Suomesta ostetussa. Valmistaja vastaa siitä. Useimmiten takuuasiat operoi paikallinen maahantuoja. Kun nyt kuitenkin seuraavaksi olette sitä mieltä että nihkeästi jos lainkaan hoitaisi maahantuoja harmaan koneen takuuasioita, niin kyllä hoitaa. Puhelimellä on uskomaton voima kun tuollaisia asioita hoidetaan. Varsinkin jos sitä puhelinta käyttää helsinkiläinen asianajaja. Yksi soitto on aina riittänyt nostamaan suomalaisten eri merkkien maahantuojien palveluhalukkuuden takuuasioissa EU:n edellyttämälle tasolle.  Ei yhteisön sisäisestä kaupasta voi poimia pelkkiä rusinoita yksikään.

Puhelimessa kerrottu kolmosen keski-eurooppalainen hinta tuli näin:
Suomesta päivää. Myytkö paalaimen tänne? No tietysti myyn. Miten takuu koneella? Täysi valmistajan takuu. Mitä maksaa? Tämän maksaa. Ok, danke & ädjö! En minä ainakaan tunne olevani nenästä vedettävissä kovinkaan helposti. Ei ole tapana alkaa ostamaan mitään eikä koskaan ensimmäiseen annettuun hintaan. Toivottavasti ei teilläkään.

Tälläkin hetkellä uusi Vario 3 myynnissä Tanskassa 108t€ verolla. Onko juutti ihan tyhmä kun ei hae konetaan uusina Suomesta myyntirivinsä jos niistä pystyy siellä pitämään listahinnat Härmää ylempänä? Mutta mitäs näistä, soitin huvikseni paalaimesta kun tuon jutun ulkoa tuoduista kuulin. Paskakärrytarjousta  tässä odotellaan.
Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.
Missä kohtaa sä sitten säästät tollases kaupas ja jää vielä käyttöönotto-opastuskin saamatta?

Kuinka kovan käteistarjouksen olet itse saanut kotimaiselta myyjältä Fusionista vai haluatko pitää salaisuutena? Toisaalta Suomeen vaihtokoneloukutetun valinnanvara koneinvestointiaan tehdessään on juurikin niin ahdas, että käyttöopastukset ja muu teatteri alkaa muuttua tonnien arvoisiksi saataviksi. Pyöröpaalain ei ole mikään sputnikki ja erityisesti irkun koko suunnittelufilosofia perustuu selkeyteen, käyttövarmuuteen ja harkittuun yksinkertaisuuteen. Jos ei siitä mies itse selkoa ota ja eurooppalaiselta toimittajalta riittävää opastusta saa, on joku kielitaidoton, jonka pitääkin maksaa fläskiä  väliin, täysi tumpula konemiehenä tai sitten laskutaidoton, jolla on tukirahat tiliä turvottamassa. Anteeksi nyt tämä suoruuteni, mutta toisinaan suomalaisen farmarin naivius saa minut yksinkertaisesti vain tarttumaan kontrabassooni

https://www.youtube.com/watch?v=2fQbv_l-OJA
Näin on.. erittäin tervetullutta.. se vain vaatii rohkeutta ja rahaa aikalailla aloittaa erustus ja maahantuonti kaikkine markkinointineen ja takuu ja huoltopalaveluineen.. sääli esim tämän yhyren miehen hyvää alakua joka meni sitten toimituksien takkuamisehen joka ei kuitenkaan aina johoru siitä myyjästä/välikärestä.. vaikeita asioita kaikkineen ja jotenkin tuntuu että uusien merkkien tuominen juuri suomehen on erityysen vaikiaa..

Jos asiaa katsoo puhtaalta pöydältä, näyttää kuvio hiukan toiselta: EU:n, kehittyneen logistiikan ja kattavien mobiiliviestimien  ml. some, aikana pystyisi hyvinkin notkeasti tarjoamaan kamppeita jos kielitaitoa ja ulkomaankaupan kokemusta on. Puhumattakaan kuinka helpoksi ulkomaanmaksujärjestelyt on nettiaikana muodostuneet. Ei sellaisella toimijalla ole rasitteenaan keskusosuusliikkeen perintönä tullutta, raskasta ja jo moneen kertaan siivottua myyntiorganisaatiota. Ei sellaisen tarvitse lähteä mukaan kokosivun neliväri-ilmoitteluun kun opettaa isännät tarkistamaan älypuhelimestaan trkatorin pukilla viimeset markkinakuulumiset ja nopeat tarjoukset. Noista rasitteista vapaana ei liene mikään amerikan temppu tarjota toimiva kampe kilpailukykyiseen hintaan Härmlandiaan markkinoille.

Ei kai ole palstalaisille mikää salaisuus jotta fläskiä on melkoisesti koneiden hinnoissa vielä tässä maassa. Miksi joku DLG:n kaltainen kansainvälinen jätti olisi kiinnostunut tälläisestä peräkylästäostamaan konekauppoja, ellei täällä olisi kokoonsa nähden poikkeuksellisia katteita tarjolla? Harva niitä koneitaan vaan suoraan ulkoa hakee tai ainakaan siitä avoimesti kertoo. Vuodenvaihteessa esim kuulin jutun, että oli viime vuoden aikana pari kolme uutta Fusion kolmosta ulkomaanoperaattori mm. Vaasan seutuville toimittanut. Kenelleköhän nokkelille ne menivät onkos tietoa kellään? Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.

Sen verran Puolan paskakärryyn ja tähän kuvioon kiinnostus heräsi, että laitoin tekstaria ilmon numeroon ja pyysin kirjallisen tarjouksen tiedotteessa kerrotusta vaunusta. Katsellaan sitten mitä löytyy. Oliko jollakin tuoreita 14-16 kuutioisten paskakärrytarjouksia piironkin laatikoissa vertailtaviksi?
Muuten ihan mielenkiintoinen mutta kun ei näy firman nimiä saati numerolla ei löyry tietoja niin ei herätä luottamusta näin aluuksi oikeen kuinkaa.. rohkiasti vain nimi esille.. reilulla pelillä se kaupankäynti toimii..

Tää haiskahtaa nyt hiukan sille, että halutaan herättää kiinnostusta ja pöhinää. Jotakin sissimarkkinointitouhua..... Facebookin emolehmäeyhmässä oli vaunun kuva ja luvattiin toimittaa ilman väliläsiä suoraan tehtaalta. Se ainakin hintaan vaikuttaa jos kotimainen ketju välistä puuttuu eikä maksele niiden nelivärikatalookeja
Magnum paskavaununa viittaisi tänne http://dafagro.pl/
Maastulissa olleessa numerossa oli tiedoite uudesta maahantuonnista. Mainittiin Rogelbergin vaihteistot voimansiirrossa, Danfossin nestemoottorit ja Thyssenin teräs. Noita vaihteistoja käyttää esim  Bergman järeämmissä malleissaan. Tuskin tuollaisia komponentteja on käytetty ellei laatu muutenkin ole vastaavalla tasolla. Puolasta tulee nykyisin paljon myös kunnianhimoisesti tehtyjä moderneja laitteita ja esim. palkkaatason suhteen heillä on selvä kilpailuetu puolellaan. Viimeinenkin polskifiatti on jo tehty nauloiksi että niitä on turha enää muistella. Onko jollain tarjousta jo pöydällä tuolta?

Myyjä ainakin kehui että ois muka parempi kuin bergmann.ja on pärjänny hyvin dlg testeissä.Miten lie sitten levitys leveyden kanssa.jääkö kaikki vaunun levyselle alueelle?

Melko vahvana tämä legenda elää ja kuulemma Jeantillin myyntimiehetkin yhä sitä levittävät. Joka nuo kaksi DLG:n testiä etsii ja lukee, huomaa, että Jentillin "paremmat" arvosanat Bergmannia vasten oli (ehkä) suomalainen maahantuoja saanut valitsemalla kahdesta eri taulukosta aina Jeantillin kohdata paremmat pisteet omaan esitykseensä. DLG:n testissä ei esimerkiksi saatu lainkaan mitattua joitakin arvoja Jeantillille koska tulos jäi käytetyn mitta-asteikon alle. Kun verrataan pystykela Jeantillin tuloksia vaakakela TSW Bergmanniin, ei tuloksissa ole tulkinnan varaa. Bergmann on suvereeristi paremoi, kuten vaakakela+lautasvaunun pitääkin olla.

Vale, emävale, tilasto on vanha hokema. Epäluotettavin kuitenkin on väärin ymmärretty tai jopa tarkoitushakuisesti väärin esitetty tilasto. Tuossa ei asiakkaan tarkotushakuinen harhauttaminen ja suoranainen valehtelu kaukana ole.

Y-Agrotkin häviää jollain aikavälillä kokonaan. Sulautetaan Hankkijaan

Miksi sulautettaisiin? Niillä on selvä työnjako ja lisäksi tiettyjä kone-edustuksia ei voi pitää saman lipun alla valmistajien vaatimuksista. Kaksi jakelukanavaa takaa laajemman kone-edustuksen.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6