Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6

Viestit - Setzerin Briani

neuvokaas tyhymää;   mikä on tuo ctl nappi?   itellä ei semmosta löyty, vaan onko sama kuin tuo Ctrl? joka löytyy irtonaäppiksestä ja koneesta.    ja kuin tuo käytetään, siis samaan aikaan vain peräkkäin?        joskus yrittänny kattoa kun joku kopsaa jotain mutta en saa selvää nurinpäin.

Yhtaikaa peräkkäin, esti Ctrl sitten joku tarvittava toinen. Nuota näppäinyhdistelmiä on kymmeniä muitakin  ;)

http://www.casamedia.fi/fi/kayttajatuki/pikanappaimet_nappainyhdistelmat

Jep. Maalataan kopiotava kohde ja sitten yhtäaikaa ctrl (control) ja c-nappi. Sijoittaessa v-napilla. Saman käskyn voi antaa avaamalla maalauksen jälkeen hiiren oikealla napilla valikon ja valitsee sieltä "kopoi" ja sitten "sijoita"


Pistäppäs setsuuri Piparitalo alkuperäiset prujut tänne, niin nähdään paljonko manipulaatiota on tapahtunut.
Onko edustamasi merkki mukana koestuksessa?

Jeantill
http://www.dlg-test.de/tests/5225.pdf

Samson
http://www.dlg-test.de/tests/4963.pdf

Strautmann
http://www.dlg-test.de/tests/4973.pdf

Bergmann
http://www.dlg-test.de/tests/4968.pdf


Jeantil on etupainoisempina parempia kulkemaan rinnemailla ja isokehäinen ykköspyörä on hyvä kulkemaan myös hiukan pehmeämmällä. Levitysleveys on vaatimaton, jos halutaan tasainen jälki, koska joudutaan ajamaan aika paljon päällekäin. Nurmille ei ole kyseisillä vaunuilla koskaan ajettu, enkä välttämättä ajaisi. Lastauskorkeus ja vaadittava ulottuvuus kuormaimelta on pienemmät kuin Bergmannissa. Purkunopeus on pystykelavaunuissa suurempi, mutta mua se ei paljoa hyödyttänyt, koska molemmat kaverit ajoivat kuutiotaksalla. Bergmann taas on levitysleveydessä ja tasaisuudessa aivan eri luokkaa noihin kahteen verrattuna. Erityisen hyvä ominaisuus nurmille ajettaessa. Siellä kuorma muutenkin riittää pidemmälle, kun levitysmäärä on pienempi. Kiville arka kone, joten pellolla lastauksessa saa olla tarkkana.

Tuossa yllä tuli esille että Bergmann tarkka levitysjäljen puolesta, mulle levitetty Samsonilla ja tehokas peli tuntihinnalla tehtynä kun kaivurilla lastaan, mutta ehkä kaipais tarkempaa tulosta kun väkevää pskaa levitettävänä ja "pehmeää". Joku lautaslevittäjä saisi olla pienillä määrillä, 50tn/ha+ määrillä ei liene enää niin nöpön nuukaa, kuormaa kuorman viereen nopeasti...

Noissa lainauksissa se kaikista olellisin on hyvin kiteytetty. Katsotaas jos lauantaiehtoon ratoksi takkatulen loimussa palauttaisi DLG:n sivuilta mieleensä miten ne testit olikaan sielä Saksassa tehty ja miten ne sitten Suomeen tähän muotoon päätyivät:
http://www.tomaskjellman.fi/pdf/dlg-testi.pdf

Noihin kahteen muuhun pystykelan tulokseen en ole perehtynyt, mutta Jentill vs. Bergmann on vähintäänkin originelli tulkinta.

Niinpä s- postiin tulevat laskut
täytyy tulostaa paperille ja sitten näpytellä. Sorminäppäryys
pysyy yllä. :)

Miksi et ota laskusta viitettä ja muita tarvittavia tietoja ctl+c ja +v? Työlästä copypasteaminenkin on viivakoodin lukemiseen verrattuna, mutta kyllä naputtelun pesee 6-0.
Sis markkinoidaanko noita koneita vain Suomeen...

Sun täytyy kysyy siltä myyjältä suoraan. Facessa on nimi ja yhteystieto. Jos oikein puheistaan ymmärsin, tehdas on aloittelemassa tai vie ainakin Hollantiin ja jotakin Ruotsiin tai Norjaan. Mutta kun tekevät myös apevunuja, jotka kai suurempi tuotelinja rehunkäsittelyvehkeiden lisäksi, niin ei jäänyt mieleen mitä koneita millekin markkinoille menee. Lantavaunut on ymmärtääkeni tulleet apevaunujen jälkeen rinnalle tuotantoon. Hurjia lukuja puhui tehtaan apevaunujen kestävyydestä, 21 miljoonaa kiloa 18 mottisella sotkettu kuulemma jollakin puolalaisella yliopiston koetilalla eikä vielä peruskunnostettu.

no sieltähän tulee palio tietua yhyres tarjoukses ;D

nii ooksä ny setseriini vai jonttu vai mikä tällä hetkellä?


ja erelleen olis kiva tietää se tätä suomeen tuovan virman nimi...


Mä siis soitin tarjouksen saatuani siinä ja facessa olevaan numeroon ja juttelin ukon kanssa. Sen lisäksi nettisivuja olen zoomaillu. Pyysin tarjouksen nyt kans numeroa pienemmästä Magnum 12sta ja vertailen sen sit Apollo 14 tarjouksen kanssa joka on 11tn. Onko nää paranoidiset jutut jotain teidän omia perinneleikkejä täällä? Jossain oli ketju, jossa arveltiin puolenkymmentä nimimerkkiä samaksi tyypiksi. Osa näistä humoristeista koittaa tässäkin ketjussa viljellä puujalkahuumoriaan. Tän palstan keskustelukulttuurin kehittymättömyys oli juurikin se syy miksi vuosikausia vain luin enkä halunnut osallistua. Tässä keskustellaan puolalaisesta paskavaunusta, josta kiinnostuin netistä löytämieni tietojen perusteella ja olen siitä kaivanut lisää ja vertaillut muihin ottamiini tarjouksiin. Toivottavasti jollekin on näistä jutuista apua tai vinkkiä.

Te ette tiedä, ettekä myöskään koskaan tule tietämään olenko ulkomailla opiskellut emäntä, joka kampittaa monta miestä konetekniikassa vai olenko poikapari-farmareista se naaras vai koiras. Olenko ollenkaan vai jätänkö olematta. Nimimerkkipalstoilla on vissi tarkoitus ja tämän palstan keskustelukulttuurissa en suin surminkaan omin nimineni kirjoittelisi. Koitan kirjoittaa asiaa ja kiitän siihen oman kontribuutionsa antaneita. Pennin humoristeille vain tämä: Paranoideillakin voi olla vihollisia.
Sis markkinoidaanko noita koneita vain Suomeen...

Sun täytyy kysyy siltä myyjältä suoraan. Facessa on nimi ja yhteystieto. Jos oikein puheistaan ymmärsin, tehdas on aloittelemassa tai vie ainakin Hollantiin ja jotakin Ruotsiin tai Norjaan. Mutta kun tekevät myös apevunuja, jotka kai suurempi tuotelinja rehunkäsittelyvehkeiden lisäksi, niin ei jäänyt mieleen mitä koneita millekin markkinoille menee. Lantavaunut on ymmärtääkeni tulleet apevaunujen jälkeen rinnalle tuotantoon. Hurjia lukuja puhui tehtaan apevaunujen kestävyydestä, 21 miljoonaa kiloa 18 mottisella sotkettu kuulemma jollakin puolalaisella yliopiston koetilalla eikä vielä peruskunnostettu.
Kai noista koneista löytyy Euroopasta kokemusta....

Tehtaan sivuja olen tarjouksen lisäksi lueskellut ja kuvia katsellut. Samat tekstit englanniksi ja saksaksi.  Paljoa muuta en ole toistaiseksi löytänyt käyttäjäkokemuksia tai muuta. Facebookin myydään maataloustarvikkeita ilmoitukseensa oli myyjä laittanut tehdaskuvan siitä kahteen suuntaan ylös ja taakse lavan takaosassa levenevästä laatikosta. Bergmannilla on käytössä sama idea taaksepäin levenevästä laatikosta joka parantaa purun tasaisuutta ja siten levitysjälkeä. Magnumin tehdaskuvassa näytti olevan lisäksi koko kyljen mittainen taivepokkaus etuyläkulmasta taakse alas.
pekulaatiossa tais olla totuutta toine puoli...

Mutta kumpi puoli? Kauanko Versu123 aikoo pitää hulluja jännityksessä täällä?
Magnum, Puolan vipukirves. :-X

Paha mennä sanomaan kun en ole kirveeseen edes esitteiden tasolla tarkemmin tutustunut. Taitaa olla muutenkin paras puhua kirveestä ja keksijästään täällä kieli keskellä suuta olin ymmärtävinäni. Nopea nettikatsaus tämän hetken tilanteeseen näyttää siltä, että joku analogia voisi kyllä Vipukirveestä Magnumiin olla olemassa. Vetää vipukirves hyvin isossa maailmassa ja Suomen markkinat syttymässä perinteisesti vasta jälkijunassa ulkomaanelävien mallin mukaan. "Turhan naurajia on maailma täys, älä niiden rattaille lähde", neuvoi isävainaa mua. Kaipa mä siksi ennakkoluulottomasti tätä vaunuhankintaakin teen ja selvittelen jälleen kerran. Olisin toivonut Apollon tarjousta saapuvaksi tälle viikolle, jotta oisin päässyt Puolan jäsenten välisen matsin viikonloppuna referoimaan.Nyt teidän on tyytyminen viikonloppulukemistonanne tutustua kokoamaani vipukirveen voittokulun tilannepäivitykseen:

Nettihitti kerää miljoonia – Vipukirvestä suunnitellaan nyt Espoossa
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/282995-nettihitti-keraa-miljoonia-vipukirvesta-suunnitellaan-nyt-espoossa

Suomalaisesta vipukirveestä tuli massiivinen nettihitti – maailmalta tuhansia tilauksia
http://www.hs.fi/kotimaa/a1399430588575

Suomalainen vipukirves sai vauhtia – "Mikään mahti ei enää pysäytä"
http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2015/09/22/suomalainen-vipukirves-sai-vauhtia-mikaan-mahti-ei-enaa-pysayta/201512303/137

Perinnekirves ei pärjää uusille halkaisukirveenä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsä/perinnekirves-ei-pärjää-uusille-halkaisukirveenä-1.37717
Jossain taisi olla jo 2017 vuoden alku...
Anyway, helppohan sitä korotonta maksuaikaa on luvata, kun korot on ihan nollissa. En pidä tuota minkäänlaisena tarjouksena.hinnan.

Viime vuosina ei ole saanut mitään hyvää, vaikka olisi valmis maksamaan laskun ennakkoon.


Yhtä halpaa se raha on kauppiaalle kuin Jussille jos sitä omalla nimellä on saatavissa. Lähinnä maksuajan pituus alkaa haukottaa. Kun ennakkotilikään ei kauppaa kiinnosta, kertoo se siitä, että kassassa on rahaa kuin rosvopäälliköllä. Markkinoilla eli asiakkailla sitä vaan ei enää, nytkään, ole  ;D ;D

Katteet on vuoltu ja laitettu holviin, asiakaskunta vaihtokoneloukutettu ja sen maksukyvystä on markkinavoimat pitäneet huolen. Siinä on pähkinää konetaloille särjettäväksi. Finder.fi kertoo korutonta kertomaa kauppiaden liikevaihtojen sukeltamisista ja liikevoittoprosenteista. Vaihtokonemarkkinoita vaivaa hitaus, kehittymättömyys ja ennen kaikkea vääränlaisen konekannan tarjonta. Kuka tarvitsee ja ostaa sadan motin noukkarin kymmenen vuotta vanhana? Oisko kahden kymmenen motin paskakärrystä kiinnostuneita, jolla isompi ja sitten pienempi täppäri on rytyyttänyt kuudesta kymmeneen sesonkia? Pehmeäksi kymmenessä vuodessa niitetty moottoritien kahta kaistaa kaatava kone, anyone?
Otetaas tästä pintaan kun on ajankohtaista yhä. Kuinka ahtaalla on konekauppa nyt? Huimimmat huhut kertovat vuoden loppuun 2016 tarjotuista korottomista maksuajoista kun on koitettu saada kauppaa. Onko suorankaupan käteisalennukset kasvaneet vai vieläkö avokätistä esittäen tarjotaan 15-18% maks alennusta listahinnasta?
btw, ja tuosta kirjoittelusta pitää vaan sanoa ihan omasta puolesta;   käyn palstalla vain kun on ns. joutohetki, eli lepotauko.   joten en nyt ihan koko ajan jaksa/kehtaa/ enkä enää viitti näillä kymmenillä opiskellakaan...   vaan säätietojen katselun lomassa ja ohimennen nääkin...
      lehmät nyt syö eväitään ja eivät kaipaa miuta koko ajan vahtiin mutta en pääse muihin hommiin...  vielä.

Tuossa on kyllä Fentti-Pentillä olellinen pointti mukana, Töiden lomassa, luppohetkenä traktorin pukilta. Silloin kun ennen vanhaan vedettiin nortti, näplätään nyt tauolla älykännykästä facebookkia ja agroa. Ja yhtä koukussa kuin nikotiiniin konsanaan  ;D  Tuossa isolla kirkolla puolison siivellä kävin heidän kinkeripiirinsä yritysvierailulla Sanoman mobiilimediafirman esitelmän kuuntelemassa. Hiukan korvaan särähti kun data-veijo määritteli mobiiliajan alkaneen Suomessa 2012-13. Silloin kuulemma meni sivunlataukset mobiilivehekeistä ohi sivulatauksista tietokoneilta. Ollaanko me jotenkin tietotekniikan kärkijoukoissa sitten kun mun mielestä agroa on selattu kännykästä iät ja ajat. Itse varmaan kännykällä 2008/2009 ekoja kertoja. Nokian E75 ns. minikommunikaattori oli jo suht notkea peli siihen. Silti se oli ihan muuta kuin nykyiset kosketusnäytölliset
https://www.google.fi/search?q=nokia+e75&client=safari&rls=en&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjU9c-szczKAhWGSXIKHZj5CMQQsAQIHA&biw=1434&bih=704

Toki tuolloin valtaosin pöytäkoneelta ja läppäriltä palstaa seurasin. Koskas teillä on tullut agro taskuun ja mukaan traktoriin? Sillä kyllä on ajankäytön kokonaisarvioinnin kannalta oleellinen merkitys kuten Fentin pukilta aamulla postattiin.

Pyysin muuten Apollostakin kurillani tarjousta niin katsellaan kohta puolin rehti Polakki 11tn vihreässä kulmassa vs Polakki 12tn punaisessa kulmassa ystävyysmatsi. Kuka antaa jabia ja kuka lyödään kanveesiin kun armoa ei anneta eikä varsinkaan pyydetä?


Suunnittelun laatua voi tutkia esim tukijalan toteutuksesta. SolidWorks olisi varmaan voinut näyttää etukäteen osuuko nostettu tukijalka VUO-suojaan  ;D

Nyt on tietoo tarkemmin. Tarjous tuli ja sama näyttää ilmestyneen Fb maatalouskoneiden myyntiryhmään.
-hydraulinen käsikäyttöinen seisontajalka
.

Ymmärtääkseni hydraulinen jalka on vakiovaruste. Ainakaan en sellaista erikseen pyytänyt. Kuvassa johon viittaat näkyy veivi. Ei ole ensimmäinen kerta kun jollakin on netissä vanhoja kuvia.




Käytetyn kaupassa väliraha ratkaisee, kuten tulet huomaamaan, pikkurahalla kun pääsee aina uuteen vaunuun, niin siinä ei jonkun polanskin halpa hinta paljon auta,

No shit Sherlock! Juurikin tuota välirahaharhaa tarkoitin näillä fläskiä lasitaloihin maksaneila, vaihtokoneloukutetuilla Härmän pojilla. Ollaan ikuisesti verenimijöiden kuristusotteessa ja maksellaan konerahoituksia toistensa päälle ja peräjälkeen. Loputtomiin & vapaaehtoisesti. Siksi mä näitä vaunuja tongin, koska oma suunnitelma on laittaa omaan käyttöön nykyisin liian hyvä (harmaatuonti)-Bergmanni kiertoon, käyttää välitonnit niihin karvattomiin ja kupliviin ranskalaisiin ja valita ennakkoluulottomasti mutta huolella jokin moderni, edullinen ja kestävä itävaunu. Jos mä Bergmannin uskalsin _ihan kaikkien_ varoitteluista huolimatta takavuosina ostaa niksmannilta, miksen uskaltaisi yksinkertaisempaa ja halpaa nyt ostaa polakilta?

Rengasmoka menee kyllä mun huolimattomuuden piikkiin. 30.5-32 renkaalla pääsee varmasti Jussi taivaaseen jos on muuten elänyt siivosti ja vähällä ryypiskelyllä. Näyttikin olleen seuraleikkien aiheena moiset donitsit täällä jo taannoin karkeloissa. Mä en ole osannut arvostaa, mutta lupaan parantaa tapani.
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=58122.30
 :-X :-X Viljelijän asiallahan tyttö on!  Pikavilkaisu ei kertonut onko Tieto Oyj tämän härvelin toimittajana. Pääsääntöisesti Tieto + verorahat = kallis toimaton katastrofi.
Ihan ystävällisenä neuvona, että asiakkaan aliarvioiminen ei koskaan ole hyvää mainosta. Sen on täällä jo muutama kaupparatsu huomannut. ;D

Joo, onhan se totuuden nimissä myönnettävä, ettei vipukirvesmiehenkään keskustelukulttuuri kuittaamisia kerjäämättä jättänyt. Silti viis viiva viistoistatuhatta viestiä plus niiden sivussa seuraamiseen mennyt aika on valtava resurssi. Ei kokonaan menetetty suinkaan, sillä löytäähän täältä päällä olevaan konepulmaan tai -vikaankin neuvon usein jos haku vaan kohdalleen osuu.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6