Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "ykköskonetta" hankkimasa  (Luettu 76998 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
taitaa olla tosi pieniä lohkoja ja pitkät siirtymät ,kyllä kai sillä nyt tuplat tulee komeasti jos pellin alla voimaa riittävästi ja muutenki traktori parilleen niitten niittovehkeitten kans.
Nimenomaan noin.

Keskilohkokoko alueella on liian pieni, ei siinä hepat auta. Heinään voi lykätä 16-18 kilsaa tunnissa, mutta 2/3 työajasta ollaan tien päällä, päisteissä, kiilapäissä.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Saku M Allikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
  • malttamaton epäjohdonmukainen päämäärätön
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC


------------------------------
Onpa poikkeava tulos 1. jälkeen muihin testeihin verrattuna.Olisipa mielenkiintoista nähdä perusteet tälle testille.Varsinkin Claasin ja Mf huono menestys kummastuttaa,samoin Jumbosija on yleensä viime aikoina kuulunut Valtralle ja Nyykkärille.

Ei minun tietooni ainakaan ole vielä tullut muita portaattomien testejä jossa Direct tai CNH:n viimeisimmän sukupolven portaaton olisi ollut mukana.

Pitäisihän uuden tuotteen olla nykyisiä kilpailijoita parempi että olisi kilpailukykyinen vielä viiden vuoden kuluttuakin.

Viime vuonna markkinoille tulleista Valtra onnistui CaseIH:ta paremmin joka taasen CNH:n kaksikosta parempi. Tämä kolmikko ohitti kaikki aikaisemmat Fendtiä lukuunottamatta.
Asian on varmasti näin.. ...muistan sen jostain kuulleeni.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
taitaa olla tosi pieniä lohkoja ja pitkät siirtymät ,kyllä kai sillä nyt tuplat tulee komeasti jos pellin alla voimaa riittävästi ja muutenki traktori parilleen niitten niittovehkeitten kans.
Nimenomaan noin.

Keskilohkokoko alueella on liian pieni, ei siinä hepat auta. Heinään voi lykätä 16-18 kilsaa tunnissa, mutta 2/3 työajasta ollaan tien päällä, päisteissä, kiilapäissä.
Kaksipiippuinen juttu. Jos lohko on tasainen niin keskimäärin on helpompi ajaa leveän koneen kanssa. Niittohommista ei kauheesti kokemusta, mutta puimuriin ku pistää 12 metriä leviän pöydän, niin kaikki nurkkien yms taittelut oli helppoja pikku totuttelun jälkeen. Käännöksiä ja nurkissa pyörimisiä jää melkonen määrä pois, kun leveys tuplataan... Jos itse laittaisin perhosen, niin mieluiten semmonen millä ajetaan takaperin ja traktorissa taakseajolaitteet. Silloin traktorin kääntö ja esteiden havaitseminen olis helpompaa.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Monenlaista näkökulmaa on tässä tullut tähän niittohommaan. Tuntuu vain monilla jääneen mieleen pelkästään ne hyvät hetket - faktaa on se, että todellinen keskiarvo työsaavutuksessa jää huomattavasti niistä. Itse olen ajellut urakointia 90-luvun alusta erilaisilla yhdistelmillä, ja nuo laskemani luvut on ihan rehellisiä keskiarvoja todellisesta työstä näissä olosuhteissa. Toki parempiakin lukuja voi joku saada, jos lohkokoot, -muodot ja etäisyydet optimaalisia.

On minulla hyviä esimerkkejä todellisista huipputyösaavutuksistakin, mutta mihin niitä tarvitaan, paitsi tietty trossaamiseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että niittotyössä ajonopeuden nostaminen 10kmh ->15+ kmh tulee ihan varmasti jossain vaiheessa maksamaan paljon.

Taloudellisessa mielessä perhosen vahvuus tulee vieraan työvoiman tarpeen vähenemisestä, ajallisuusriskin vähenemisestä ja vaurioriskin pienenemisestä sekä peruskoneen tehokkaasta käytöstä. Jos verrataan kahden erillisen niittokone-traktoriyhdistelmän kuluihin, niin traktori+kuski lisää on aika raskas kustannuslisä.

Näinhän se menee muillakin toimialoilla kalliin työvoiman maassa, yhä tehokkaampiin ja isompiin yksiköihin siirrytään kustannussyistä.

realisti

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Monenlaista näkökulmaa on tässä tullut tähän niittohommaan. Tuntuu vain monilla jääneen mieleen pelkästään ne hyvät hetket - faktaa on se, että todellinen keskiarvo työsaavutuksessa jää huomattavasti niistä. Itse olen ajellut urakointia 90-luvun alusta erilaisilla yhdistelmillä, ja nuo laskemani luvut on ihan rehellisiä keskiarvoja todellisesta työstä näissä olosuhteissa. Toki parempiakin lukuja voi joku saada, jos lohkokoot, -muodot ja etäisyydet optimaalisia.

On minulla hyviä esimerkkejä todellisista huipputyösaavutuksistakin, mutta mihin niitä tarvitaan, paitsi tietty trossaamiseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että niittotyössä ajonopeuden nostaminen 10kmh ->15+ kmh tulee ihan varmasti jossain vaiheessa maksamaan paljon.

Taloudellisessa mielessä perhosen vahvuus tulee vieraan työvoiman tarpeen vähenemisestä, ajallisuusriskin vähenemisestä ja vaurioriskin pienenemisestä sekä peruskoneen tehokkaasta käytöstä. Jos verrataan kahden erillisen niittokone-traktoriyhdistelmän kuluihin, niin traktori+kuski lisää on aika raskas kustannuslisä.

Näinhän se menee muillakin toimialoilla kalliin työvoiman maassa, yhä tehokkaampiin ja isompiin yksiköihin siirrytään kustannussyistä.



en tiedä minkä verran on alueellisia eroja, mutta suurin osa nykyisistä niittourakoista on salaoja-peltoja joiden koko on yli 3ha. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta kun lohkot on tuttuja ja hyväkuntoisia voi hyvin ajaa sitä viittätoista ja ylikin. kaikki vanhat urakkakohteet on alle 20 km päässä joten siirtymää on vähän. Nyt kyllä tilanne muuttuu jonkin verran kun ollaan kauemmas lähdössä.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Monenlaista näkökulmaa on tässä tullut tähän niittohommaan. Tuntuu vain monilla jääneen mieleen pelkästään ne hyvät hetket - faktaa on se, että todellinen keskiarvo työsaavutuksessa jää huomattavasti niistä. Itse olen ajellut urakointia 90-luvun alusta erilaisilla yhdistelmillä, ja nuo laskemani luvut on ihan rehellisiä keskiarvoja todellisesta työstä näissä olosuhteissa. Toki parempiakin lukuja voi joku saada, jos lohkokoot, -muodot ja etäisyydet optimaalisia.

On minulla hyviä esimerkkejä todellisista huipputyösaavutuksistakin, mutta mihin niitä tarvitaan, paitsi tietty trossaamiseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että niittotyössä ajonopeuden nostaminen 10kmh ->15+ kmh tulee ihan varmasti jossain vaiheessa maksamaan paljon.

Taloudellisessa mielessä perhosen vahvuus tulee vieraan työvoiman tarpeen vähenemisestä, ajallisuusriskin vähenemisestä ja vaurioriskin pienenemisestä sekä peruskoneen tehokkaasta käytöstä. Jos verrataan kahden erillisen niittokone-traktoriyhdistelmän kuluihin, niin traktori+kuski lisää on aika raskas kustannuslisä.

Näinhän se menee muillakin toimialoilla kalliin työvoiman maassa, yhä tehokkaampiin ja isompiin yksiköihin siirrytään kustannussyistä.



en tiedä minkä verran on alueellisia eroja, mutta suurin osa nykyisistä niittourakoista on salaoja-peltoja joiden koko on yli 3ha. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta kun lohkot on tuttuja ja hyväkuntoisia voi hyvin ajaa sitä viittätoista ja ylikin. kaikki vanhat urakkakohteet on alle 20 km päässä joten siirtymää on vähän. Nyt kyllä tilanne muuttuu jonkin verran kun ollaan kauemmas lähdössä.

Kuinkas se lisähenkilöstö/kapasiteetti niim paljon kustannuksia tuo, aliurakointia saa ostaa 40 +alv/ha
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Tärkeintä konekustannuksissa on kuitenkin koneen riittävä käyttöaste.
Mystinen kesälaatumies

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC


------------------------------
Onpa poikkeava tulos 1. jälkeen muihin testeihin verrattuna.Olisipa mielenkiintoista nähdä perusteet tälle testille.Varsinkin Claasin ja Mf huono menestys kummastuttaa,samoin Jumbosija on yleensä viime aikoina kuulunut Valtralle ja Nyykkärille.

Ei minun tietooni ainakaan ole vielä tullut muita portaattomien testejä jossa Direct tai CNH:n viimeisimmän sukupolven portaaton olisi ollut mukana.

Pitäisihän uuden tuotteen olla nykyisiä kilpailijoita parempi että olisi kilpailukykyinen vielä viiden vuoden kuluttuakin.

Viime vuonna markkinoille tulleista Valtra onnistui CaseIH:ta paremmin joka taasen CNH:n kaksikosta parempi. Tämä kolmikko ohitti kaikki aikaisemmat Fendtiä lukuunottamatta.

----------------------------------------------------------
Ei pelkkä uusi portaatonloota paljoa auta.Jos valtteriin isketään portaaton vaihteisto ei se yksin riitä nostamaan traktoria jumbopaikalta kärkeen sama pätee caseenkin.Tämänpäiväntraktorissa on niin paljon ominaisuuksia etten usko että kaikki kerralla saadaan kohdalleen.Sama vähän kun fiattiin autoon ympättäs kaikki mahdollinen tekniikka ei se silti voita testiä,ellei arvostelu perusteita  muokata sille sopivaksi.Joten siksi haluisin nähdä perusteet testin tulokselle,joka ei tunnu uskottavalta. :)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Joten siksi haluisin nähdä perusteet testin tulokselle,joka ei tunnu uskottavalta. :)

Tuota testiä oli nimenomaan manipuloitu siten, että Fendtistä saatiin voittaja.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
No ompa ihme urputusta, isot miehet. Ainahan vertailutestien lopputuloksen määrittää se miten painoarvot jaetaan, jokainen saa ihan vapaasti laskea pisteet mieleisillä painotuksilla.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Teroman

Vs: "ykköskonetta" hankkimasa

Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC


------------------------------
Axioni hävisi Fendtille vain tuossa 60 kmh nopeuden taloudellisuudessa , ei juuri muutoin ;

http://www.gardsdrift.no/id/38859.0

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa

Tuota testiä oli nimenomaan manipuloitu siten, että Fendtistä saatiin voittaja.
[/quote]

-------------------------------------
Fentissä on sellainen paha vika että se manipuloi ominaisuuksilla kuskin tai sitten ei 8)

Saku M Allikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
  • malttamaton epäjohdonmukainen päämäärätön
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa

----------------------------------------------------------
Ei pelkkä uusi portaatonloota paljoa auta.Jos valtteriin isketään portaaton vaihteisto ei se yksin riitä nostamaan traktoria jumbopaikalta kärkeen sama pätee caseenkin.Tämänpäiväntraktorissa on niin paljon ominaisuuksia etten usko että kaikki kerralla saadaan kohdalleen.Sama vähän kun fiattiin autoon ympättäs kaikki mahdollinen tekniikka ei se silti voita testiä,ellei arvostelu perusteita  muokata sille sopivaksi.Joten siksi haluisin nähdä perusteet testin tulokselle,joka ei tunnu uskottavalta. :)

Valitettavasti kokonaan artikkelia ei voi verkossa lukea, joten olen itsekkin näiden katkelmien varassa

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39247&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhhTb5RMxv5yYyHT6ZlXGD7q8RSxtA

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39446&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhiHTZUu5nDAOS3ZWuMpvvhfOStIyw

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39884&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhjmRsAGmKC4z-gdicFBWwRei6aZYg

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=no&u=http://www.gardsdrift.no/id/39829&prev=/search%3Fq%3DBedre%2BGardsdrift%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DjGw&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhiBbzwoiZ4utvNu1TcnPlxXrTlV2A

Testiohjelmaan kuului siis 88 kohtaa, sen lisäksi kuljettajat ovat kertoneet käytännön kokemukset. Valtra oli muunmuassa selkeästi hiljaisin. Lukijat saivat äänestää voittajaa ennen tulosten julkaisuaja Valtra sai äänestyksessä eniten ääniä.
Asian on varmasti näin.. ...muistan sen jostain kuulleeni.

jms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 102
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Norskit sentäs ymmärtää hyvän päälle. :) Täällä on jotain testiä myös http://www.farmersguardian.com/news/machinery/tractor-test-180hp-tractors-go-head-to-head/28461.article

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Tohon perhosen tehokkuuteen täytyy suhtautua varauksella silloin kun pyöröpaalataan..
Leveä hinattava(nelimetrinen) tuo tehokkuutta paalaukseen ja yksi ajokerta(karhotus) jää välistä pois..
Ite oon kuiteski suunnitellu etu-takakone yhdistelmää alternan suuren tehontarpeen vuoksi ja sitte laittas karhottimen eteen..

Käytännön työsaavutus kaikkinen siirtoajoineen, huoltoineen, korjauksineen, teränvaihtoineen jää loppujen lopuksi yllättävän pieneksi..