Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "ykköskonetta" hankkimasa  (Luettu 76993 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Kyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Kyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.
eikä siitä että asia olisi näin  :D 

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
Puintihommissa normi tilanne...  :(

urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Uusi 820 ventti satkun ja perhonen 21??
Mulle kans ;D
Ventti olis sitte saman hintanen ku 202 direkti kaikilla mausteilla, jolloin ventti olis jo vaihtoehto..
Perhosen löysit kyllä kolmasosahintaan..
Toi 85 tonttua parinsadan koneilla on kyllä alakanttiin, ettei tosiaankaan kannattaisi ilman pohjoista tukea :P

Saakos sen Direktin mukaan oman öljylähteen ;D. Nimimerkillä joitakin vuosia sisudieseli traktorien rinnalla ja se polttoaineenkulutuksen ero ei todellakaan ole järjellä selitettävissä, jos niillä tehdään töitä.
Samoin se varaosatoimitus. Löytyyhän Suolahdesta toki suodattimet ja hihnat, mutta esim etuakseli kun porsii (naapurin teekkarista porsi), voi tarjous olla 4-6 viikkoa.
Euroopasta tulee osat nopeammin ja VARMEMMIN.

Masserin kohdalla taas takuu-asioissa, kuten myös niiden varaosien toimituksesta keskustellaan KESKON kanssa.

Täälä meilläpäin huoltomiehellä etuakseli löytyy hyllystä ;D
Öljynkulutus on suhteellista, ittellä 18000 litraa per 500 hehtaaria 50 kilsan ympyrässä sisältäen kaikki kuljetukset ja karjanhoitotyöt sekä ässän ajot ;) ;D
Yx lohko 40 kilsan päässä 60 hehtaaria viime kesänä pystystä pakettiin ja pellonreunaan 800 litraa ja kaikki valtulla..

Ps. Raputon varmaan syökin kyllä liikaa, itte otan rengin ajaan sillä hintaerolla ;)

realisti

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h =  60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
onkos kyseisessä pellervossa jo kunnolla takapyörä kiinni vai onko se jollain n. 100hv koneen kokoluokan kiinnityksellä jossa on se ihana kaulus vahvisteena... ettei se petä ku ovat tehtaalla havainneet että tuli liian pieni laitettua  ;D eikös myös jonneissa ole ollut kans tuollaanen kaulus juttu, muistaakseni???

Ventissä 818 ja 820 on jo 10kpl takapyörässä kiinnitys pultteja ni kyllä kestää rommentaa ja kuormittaa  ;D Massikassa varmasti paaaljon pienemmät kiinnitykset ja kun tuosta sun yhdistelmästä tulee painoa aika mukavasti ja tiet on välistä mitä on ni ventille tässäkin suhteessa pisteet ja jälleenmyynti arvokin on varmasti parempi ku masserissa...

Juu tiän kokemuksesta sanoa et täälä suunnalla siis missä mä asun ni on kans noi valtterin myyjät jokka venttiä myivät tai vaikka on sitte ostamassa valtteria niiltä, ni on ne saamarin ylimielisiä pellejä ja samoin on valtran huoltomiehet...

Kaulus voipi olla sellaiseenkin tarkoitukseen kuin raidevälin säätö... ainakin muotoilun perusteella. Noilla kiinteän keskiön vanteilla kun ei muuten oikein säädellä paitsi vaihtamalla puolelta toiselle, mutta jossain tapauksessa se voi olla liikaa tai ei riitä...

Ja mitä tuohon pulttimäärään tulee, voit tuosta kuvasta laskeskella, että Fendtin 818/820:n teholuokas on kyllä Fergussakin pultteja sama määrä...
Sinänsä niin ylivertaiseen Fendtiin on muuten tullut käyttöön suhteellisen myöhään sellainen innovaatio kuin öljykylpyiset levyjarrut... Oikein hämmästyin moisesta jälkijättöisestä kehityksestä.

tethering holes to their concave windings

Tracman

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
onkos kyseisessä pellervossa jo kunnolla takapyörä kiinni vai onko se jollain n. 100hv koneen kokoluokan kiinnityksellä jossa on se ihana kaulus vahvisteena... ettei se petä ku ovat tehtaalla havainneet että tuli liian pieni laitettua  ;D eikös myös jonneissa ole ollut kans tuollaanen kaulus juttu, muistaakseni???

Ventissä 818 ja 820 on jo 10kpl takapyörässä kiinnitys pultteja ni kyllä kestää rommentaa ja kuormittaa  ;D Massikassa varmasti paaaljon pienemmät kiinnitykset ja kun tuosta sun yhdistelmästä tulee painoa aika mukavasti ja tiet on välistä mitä on ni ventille tässäkin suhteessa pisteet ja jälleenmyynti arvokin on varmasti parempi ku masserissa...

Juu tiän kokemuksesta sanoa et täälä suunnalla siis missä mä asun ni on kans noi valtterin myyjät jokka venttiä myivät tai vaikka on sitte ostamassa valtteria niiltä, ni on ne saamarin ylimielisiä pellejä ja samoin on valtran huoltomiehet...

Kaulus voipi olla sellaiseenkin tarkoitukseen kuin raidevälin säätö... ainakin muotoilun perusteella. Noilla kiinteän keskiön vanteilla kun ei muuten oikein säädellä paitsi vaihtamalla puolelta toiselle, mutta jossain tapauksessa se voi olla liikaa tai ei riitä...

Ja mitä tuohon pulttimäärään tulee, voit tuosta kuvasta laskeskella, että Fendtin 818/820:n teholuokas on kyllä Fergussakin pultteja sama määrä...
Sinänsä niin ylivertaiseen Fendtiin on muuten tullut käyttöön suhteellisen myöhään sellainen innovaatio kuin öljykylpyiset levyjarrut... Oikein hämmästyin moisesta jälkijättöisestä kehityksestä.




Harvemmin tämän kokoluokan koneissa renkaita liikutellaan vai mullataanko tämmösellä massikalla perunatarhoja  ;D

Tracman

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h =  60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?


tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...

realisti

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h =  60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?


tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...

deutz myyjä eestissä melkein konkurssissa ei saa enää ostettua koneita tehtaalta. Fendt on muuten virossa yllättävän kovassa kurssissa tosin yksi halpa 818 sieltä tuli (2000h ja 58 000€)
esittelykäytössä ollut 820 maksaa noin 100 000€ joten ei taida kovin suurta hyötyä olla se huomioiden että vuosimalli voi olla jopa 2007 ja takuuta ei ole.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h =  60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?


tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...


deutz myyjä eestissä melkein konkurssissa ei saa enää ostettua koneita tehtaalta. Fendt on muuten virossa yllättävän kovassa kurssissa tosin yksi halpa 818 sieltä tuli (2000h ja 58 000€)
esittelykäytössä ollut 820 maksaa noin 100 000€ joten ei taida kovin suurta hyötyä olla se huomioiden että vuosimalli voi olla jopa 2007 ja takuuta ei ole.
Kyllähän uudessa koneessa pitää sentään takuu olla....

Tracman

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h =  60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?


tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...

deutz myyjä eestissä melkein konkurssissa ei saa enää ostettua koneita tehtaalta. Fendt on muuten virossa yllättävän kovassa kurssissa tosin yksi halpa 818 sieltä tuli (2000h ja 58 000€)
esittelykäytössä ollut 820 maksaa noin 100 000€ joten ei taida kovin suurta hyötyä olla se huomioiden että vuosimalli voi olla jopa 2007 ja takuuta ei ole.

Aivan... no et ole ajatellu tuota 630ttv mallia kysäästä yrmasta??? hintaa silläkin on varmasti aika mukavasti  ;D

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa

tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...
[/quote]

deutz myyjä eestissä melkein konkurssissa ei saa enää ostettua koneita tehtaalta. Fendt on muuten virossa yllättävän kovassa kurssissa tosin yksi halpa 818 sieltä tuli (2000h ja 58 000€)
esittelykäytössä ollut 820 maksaa noin 100 000€ joten ei taida kovin suurta hyötyä olla se huomioiden että vuosimalli voi olla jopa 2007 ja takuuta ei ole.
[/quote]

tällä hetkellä taitaa virossa olla kaikki enemmän tai vähemmän konkurssissa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h =  60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?
Juu ;D tossakin mallissa(erityisesti) on mukana ne pohjoiset tuet ;)

Teroman

Vs: "ykköskonetta" hankkimasa

Mä luotan Gimaan , kun kerran Helmut kin luotti ja osti koko pajan ,,,,,,,,,,
 8)

jms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 102
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Miksei Valtra sitten, eikös 7485 vastaa tehoiltaan lähinnä t 162:sta. On vaan massikassa tonni ylimääräistä painoa ja kymppitonni hintaa.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Miksei Valtra sitten, eikös 7485 vastaa tehoiltaan lähinnä t 162:sta. On vaan massikassa tonni ylimääräistä painoa ja kymppitonni hintaa.
Ha hah!

On Valtumiehellä uskoo omaansa, laittapa 5 Pöttinger aurra valtun perään ja sitte
Pirkka Fendtiin  :P

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)