Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "ykköskonetta" hankkimasa  (Luettu 76958 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
john-deere ei taida olla ensi kesän ykköskone (jollei jätä konetta vaihtamati) Pelasivat ittensä ulos hinnalla (7530 ja fendt 818 hintaero vain 10 000€!)
Taitaa tulla "pirkka"- ja perus fendtin välinen kamppailu. Se 30 000€ verollista vain mietityttää ???
Ojala kyllä mainitsi asioita fendtin hyväksi mutta on fergussakin puolensa mm. Edullisempi hinta, suuri hydrauliikan öljymäärä, myyjän aktiivisuus (ei houkuttele palkita vi**uilevaa  fendt myyjää kaupalla), hiljainen ja tilava ohjaamo, näkyvyys, vääntävä sisu-moottori yms.
mietittävää pisaa ennen nimen piirtämistä. :-\
Joskus on hyvä agrinmyyjääki kouluttaa.Seuraavas vaihdos voi olla taas kaupantekointoa.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
kiitos!

mutta sitten alkuperäiseen aiheeseen mitä Massey-Ferguson 7485 dyna-vt:ssä ole mitä fendtissä on? Itse en ole löytänyt oikein mitään mikä selittää 30 000€:n hintaeron 818:iin!?
harvinaisen paljo hintaeroa se vois nuilla malleilla olla pikkusen toisinpäin ite en vaihtais päikseen omaa 7485 818 fenttiin  :) on kuitenki 7485 järeemmän olonen moottori,hydrauliikka,etuakseli .itelläki jäis silppuri vetämätä jos fenttiin pitäs vaihtaa vakiona ei voima piisaa ja tehoa ei siihen kannata nostaa ,auroilla vaatis tosi kovat keulapainot,kippikärryn tuubi ei nousis aivan ylös vakio täytöllä.vaihtoarvossa käytettynä alle 10 tonnia nuissa hintaero ja kokoajan pienenee
dynä vt se nykyaikasin portaaton

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.

Suotta tuudittaudut tuohon et suolahdesta osia saat hakemalla.Linjalta eivät anna ja suurin osa
osista tehdään suomen ulkopuolella.
Nii se on...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
Puintihommissa normi tilanne...  :(

urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Uusi 820 ventti satkun ja perhonen 21??
Mulle kans ;D
Ventti olis sitte saman hintanen ku 202 direkti kaikilla mausteilla, jolloin ventti olis jo vaihtoehto..
Perhosen löysit kyllä kolmasosahintaan..
Toi 85 tonttua parinsadan koneilla on kyllä alakanttiin, ettei tosiaankaan kannattaisi ilman pohjoista tukea :P

Tracman

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
onkos kyseisessä pellervossa jo kunnolla takapyörä kiinni vai onko se jollain n. 100hv koneen kokoluokan kiinnityksellä jossa on se ihana kaulus vahvisteena... ettei se petä ku ovat tehtaalla havainneet että tuli liian pieni laitettua  ;D eikös myös jonneissa ole ollut kans tuollaanen kaulus juttu, muistaakseni???

Ventissä 818 ja 820 on jo 10kpl takapyörässä kiinnitys pultteja ni kyllä kestää rommentaa ja kuormittaa  ;D Massikassa varmasti paaaljon pienemmät kiinnitykset ja kun tuosta sun yhdistelmästä tulee painoa aika mukavasti ja tiet on välistä mitä on ni ventille tässäkin suhteessa pisteet ja jälleenmyynti arvokin on varmasti parempi ku masserissa...

Juu tiän kokemuksesta sanoa et täälä suunnalla siis missä mä asun ni on kans noi valtterin myyjät jokka venttiä myivät tai vaikka on sitte ostamassa valtteria niiltä, ni on ne saamarin ylimielisiä pellejä ja samoin on valtran huoltomiehet...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
http://parristractors.com/current_stock/fendt/fendt_930_01_07_2750/fendt_930_01_07_2750.html

Tuommosen kun laittaa perhosen kans pellolle niin ei tarvii pelleillä  :o

http://www.youtube.com/watch?v=hRhxQ_VVWfQ

Kyllä LÄHTEE !  :o

Eikä muuten saarivaltion hinnat päätä huimaa  :P

ROC siihen perään  ;D Eikös sielä teilläpäin joku "Lierihattunen" myy sitä  ::)

http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8&feature=PlayList&p=23E94925F7790C00&playnext=1&playnext_from=PL&index=1

ps: Ei taida JD pysyä tuossa vauhdissa mukana  ::)

Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo:19:55 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
Puintihommissa normi tilanne...  :(

urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Uusi 820 ventti satkun ja perhonen 21??
Mulle kans ;D
Ventti olis sitte saman hintanen ku 202 direkti kaikilla mausteilla, jolloin ventti olis jo vaihtoehto..
Perhosen löysit kyllä kolmasosahintaan..
Toi 85 tonttua parinsadan koneilla on kyllä alakanttiin, ettei tosiaankaan kannattaisi ilman pohjoista tukea :P

Saakos sen Direktin mukaan oman öljylähteen ;D. Nimimerkillä joitakin vuosia sisudieseli traktorien rinnalla ja se polttoaineenkulutuksen ero ei todellakaan ole järjellä selitettävissä, jos niillä tehdään töitä.
Samoin se varaosatoimitus. Löytyyhän Suolahdesta toki suodattimet ja hihnat, mutta esim etuakseli kun porsii (naapurin teekkarista porsi), voi tarjous olla 4-6 viikkoa.
Euroopasta tulee osat nopeammin ja VARMEMMIN.

Masserin kohdalla taas takuu-asioissa, kuten myös niiden varaosien toimituksesta keskustellaan KESKON kanssa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Onneksi ei tarvi moisia miettiä, jotenkin kauhistuttaisi seisottaa selvää rahaa rautakasassa joka pitäis urakoimalla ansaita.

Mites riittävän tehokas käytetty kone ? esim. joku 900 Fentti. Hinnanerolla uuteen tekee paljon remppaa ja silti alla on kone riittävillä nykyajan mukavuuksilla. Eikä tarvi sottailla että viekö se niittokonetta vai niittokone traktoria. Vois kuvitella että ainoa "kuluva" osa on vaihdelaatikko, moottorilla varmaan ajaa 20000 tuntia pelkillä huolloilla vaikka se manni onkin  ;D

PRkl. ojalan tilan huru-ukko ehti ensin

Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo:20:14 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Tracman

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.


se mitä voin kokemuksesta sanoa et jos ennen puoltapäivää eli 12:00 saat soitettua saksaan ni osat on seuraavanapäivänä klo 12:00 perillä pikana tilattuna  ;D Niinhän ne sanoo et ku mennään alppien tuollepuolelle esim. ranska, italia ni ne ei tie kiireestä mitään ja jos niitä menee hoputtamaan ni entisestään palvelu hidastuu... ni nää isoot poijat on tienneet kertoa  ;D

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Masserin kohdalla taas takuu-asioissa, kuten myös niiden varaosien toimituksesta keskustellaan KESKON kanssa.

Onpa sekin nähty kun uurenkarhian dynavt:n keulalla olevaan Sisuun vaihdettiin kampiakseli takuuseen. Tottakai se takuukampi piti kiertää Suolahdesta Ranskan kautta tänne..  ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
john-deere ei taida olla ensi kesän ykköskone (jollei jätä konetta vaihtamati) Pelasivat ittensä ulos hinnalla (7530 ja fendt 818 hintaero vain 10 000€!)
Taitaa tulla "pirkka"- ja perus fendtin välinen kamppailu. Se 30 000€ verollista vain mietityttää ???
Ojala kyllä mainitsi asioita fendtin hyväksi mutta on fergussakin puolensa mm. Edullisempi hinta, suuri hydrauliikan öljymäärä, myyjän aktiivisuus (ei houkuttele palkita vi**uilevaa  fendt myyjää kaupalla), hiljainen ja tilava ohjaamo, näkyvyys, vääntävä sisu-moottori yms.
mietittävää pisaa ennen nimen piirtämistä. :-\
Kysy vielä TTV630 deutzia vielä.... http://www.youtube.com/watch?v=3CwJGtiRnhE&translated=1  http://www.youtube.com/watch?v=IwM5aHnqIc4&translated=1  S-matic on ainakin noissa cvx caseissa kestänyt hyvin... ja muutenkin vaikuttais hinnaltaan kilpailukykyiseltä kun yksikin isäntä vaihtoi 820 ventin just tuommoseen deutziin kun ei halunnut maksaa uudesta ventistä ihan posketonta hintaa ja vieläpä sellaisista varusteista joita ei itse tarvitse...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
palio ovat valtroja tääläpäin suomiehet ja urakoitsijat vaihtaaneet ferguihin ja ovat tyytyväisiä jopa fentin omistajat on laittaneet dynä vt ferguja ja neki tyytyväisiä.ettei se kovin surkea taija olla ja keskollaki homma pelannu  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Mites olis liisinkin vuokraus vaihtoehto??

euroopassa hyvinkin yleinen, jos käyttötunteja kohtuullisesti,
ja kannattavaa ajoa tiedossa (urakointia)

yks vaihtoehto tämäkin.

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day