Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jariman - 03.08.17 - klo:19:50
-
Meneeköhän taasen traktoriedustukset uusiks?
K- maatalouden työnäytöksissä trakvaattorit valtra ja fendttiä ,
Mitähän tämä ruotsalaisten lantmäennenin kuvio tuo tullessaan
Ei ainuttakaan Claassin traktoria, ja paalainta, ja niittomurskainta,
Pistää vähän miettimään , koneruletti pyörii....
Aika näyttää, mitä tapahtuu.
Aikas paljon väkeä liikkeellä, ja hyvät järjestelyt, etäparkki toimi hyvin,
Ja sää suosi.
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
-
Meneeköhän taasen traktoriedustukset uusiks?
K- maatalouden työnäytöksissä trakvaattorit valtra ja fendttiä ,
Mitähän tämä ruotsalaisten lantmäennenin kuvio tuo tullessaan
Ei ainuttakaan Claassin traktoria, ja paalainta, ja niittomurskainta,
Pistää vähän miettimään , koneruletti pyörii....
Aika näyttää, mitä tapahtuu.
Aikas paljon väkeä liikkeellä, ja hyvät järjestelyt, etäparkki toimi hyvin,
Ja sää suosi.
Edustukset eivät mene uusiksi vaan muuttuvat normaaliin Itämeren alueen malliin myös Suomessa. K-maatalouden selostaja puhui kovin lämpimästi työkoneiden vetäjistä, olivat sattumalta Agcon tuotteita joita Lantmännen myy jo Ruotsissa. Ehkä kohta myös Suomessa.
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
Mihins sitten deere lähtee hakashallista, se tuskin samassa putkassa on toisen vihreän kanssa?
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
Mihins sitten deere lähtee hakashallista, se tuskin samassa putkassa on toisen vihreän kanssa?
Hankkija myy jatkossakin Jontikkaa. Alakaa näillä myyntimäärilllä olla pakko sopeutua saman katon alle. Koneagrias Konekesko näkyy olevan isoimmiten esillä ku näytteilleasettajia katotahan. Ruottalaaset taitaa seuraavana jonkun rattorimerkin tahtoa. Sähkömassey? Ei kyllä se venti ja Valametti?
http://www.koneagria.fi/fi/exhibitors/k
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
Mihins sitten deere lähtee hakashallista, se tuskin samassa putkassa on toisen vihreän kanssa?
Deere siirtyy omaan ketjuun. Kuten muuallakin maailmassa. En tiedä kenen raunioille kaupat tulevat 😂😂😂
-
jeee, niin poistuu muomen markkinoilta taas merkki tahi pari... kohta kaikkien pakko ajaa acgovehkeillä!
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
Mihins sitten deere lähtee hakashallista, se tuskin samassa putkassa on toisen vihreän kanssa?
Deere siirtyy omaan ketjuun. Kuten muuallakin maailmassa. En tiedä kenen raunioille kaupat tulevat 😂😂😂
Metsä-peuroilla on valmis organisaatio huoltoineen päivineen. Mutta, miksi ottaa puoliväkisin Claas, jos deerellä tekee paremman bisneksen...niin, ja konekeskonen ja kmaatalous on muutoin eri omistajien, DLA ja Lantamanne on eri virmat...
-
Meneeköhän taasen traktoriedustukset uusiks?
K- maatalouden työnäytöksissä trakvaattorit valtra ja fendttiä ,
Mitähän tämä ruotsalaisten lantmäennenin kuvio tuo tullessaan
Ei ainuttakaan Claassin traktoria, ja paalainta, ja niittomurskainta,
Pistää vähän miettimään , koneruletti pyörii....
Aika näyttää, mitä tapahtuu.
Aikas paljon väkeä liikkeellä, ja hyvät järjestelyt, etäparkki toimi hyvin,
Ja sää suosi.
Mullakin pisti silmään k-maatalouden konekanta. Vetämässä Fendtiä, Fergua ja Valtraa. siirtyykö Fergu takaisin K-maatalouteen? Miten käy Agcon oman myynti orkanisaation. rupeaako Agco tukkuliikeeksi ja k-maataloudet hoitaa myynnin?
Mitä Hankkija /agri myy tulevaiduudessa?
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
Mihins sitten deere lähtee hakashallista, se tuskin samassa putkassa on toisen vihreän kanssa?
Deere siirtyy omaan ketjuun. Kuten muuallakin maailmassa. En tiedä kenen raunioille kaupat tulevat 😂😂😂
Metsä-peuroilla on valmis organisaatio huoltoineen päivineen. Mutta, miksi ottaa puoliväkisin Claas, jos deerellä tekee paremman bisneksen...niin, ja konekeskonen ja kmaatalous on muutoin eri omistajien, DLA ja Lantamanne on eri virmat...
Toi on loogista jos ne tilat vaan riittävät. Deerellä on niin pirusti sitä sälää myynnissä, polkupyöristä kaivinkoneisiin.
-
No claassihan on Euroopassa DLA: n kone joten Hankkijalle se on tulossa. Se on ollut tiedossa jo vuosia.
Mihins sitten deere lähtee hakashallista, se tuskin samassa putkassa on toisen vihreän kanssa?
Deere siirtyy omaan ketjuun. Kuten muuallakin maailmassa. En tiedä kenen raunioille kaupat tulevat 😂😂😂
Metsä-peuroilla on valmis organisaatio huoltoineen päivineen. Mutta, miksi ottaa puoliväkisin Claas, jos deerellä tekee paremman bisneksen...niin, ja konekeskonen ja kmaatalous on muutoin eri omistajien, DLA ja Lantamanne on eri virmat...
Toi on loogista jos ne tilat vaan riittävät. Deerellä on niin pirusti sitä sälää myynnissä, polkupyöristä kaivinkoneisiin.
Entäs Krone? Siirtyykö Deeren mukana.
-
Onko krone deeren kanssa kimpassa?
-
Onko krone deeren kanssa kimpassa?
Oliko isokantti kronen ja perhonen kuhn
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
-
Meneeköhän taasen traktoriedustukset uusiks?
K- maatalouden työnäytöksissä trakvaattorit valtra ja fendttiä ,
Mitähän tämä ruotsalaisten lantmäennenin kuvio tuo tullessaan
Ei ainuttakaan Claassin traktoria, ja paalainta, ja niittomurskainta,
Pistää vähän miettimään , koneruletti pyörii....
Aika näyttää, mitä tapahtuu.
Aikas paljon väkeä liikkeellä, ja hyvät järjestelyt, etäparkki toimi hyvin,
Ja sää suosi.
Mullakin pisti silmään k-maatalouden konekanta. Vetämässä Fendtiä, Fergua ja Valtraa. siirtyykö Fergu takaisin K-maatalouteen? Miten käy Agcon oman myynti orkanisaation. rupeaako Agco tukkuliikeeksi ja k-maataloudet hoitaa myynnin?
Mitä Hankkija /agri myy tulevaiduudessa?
Multasormea, Yaran lantaa ja Suomen Rehuja.
-
Onko krone deeren kanssa kimpassa?
Kilpailijoita ne on, vaikka Krone onkin saksan suurin Jontikkadiileri
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Miten niin laskisi? Tehras samas paikas, osien suhteen Valtran osatkin vois tulla vaikka R-Kioskilta. Myyjät äijänköriläätä, ei mitään eroa vaikka Ex-koomaataloudet möisivät.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Miten niin laskisi? Tehras samas paikas, osien suhteen Valtran osatkin vois tulla vaikka R-Kioskilta. Myyjät äijänköriläätä, ei mitään eroa vaikka Ex-koomaataloudet möisivät.
Mää olen vähän erimieltä tästä asiasta, mutten jaksa kiistellä.
-
Saattais palvelu jopa parantua kun vaihtuisi myyjä. Tai ainakin sitä palvelua saisi. 🙄
-
Mää sivuun asiaa...
Tulee tässä ajatuksen syövereihin mielikuva että toi nurmi on joku legendaarinen horo jota vain harvat on nähneet.
Ja kun joku harvoista valituista on nähnyt nurmen vuosikymmenten odottelun jälkeen, 2017, niin siitä raportoidaan ja ja brassaillaan kuola suussa..
No, anteeks ny etupeltoon....
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Miten niin laskisi? Tehras samas paikas, osien suhteen Valtran osatkin vois tulla vaikka R-Kioskilta. Myyjät äijänköriläätä, ei mitään eroa vaikka Ex-koomaataloudet möisivät.
Mää olen vähän erimieltä tästä asiasta, mutten jaksa kiistellä.
mitä sää sillä r-kioskilta ostamallas osalla teet jos sulla eo läppärii kertomassa uudelle koneelle että tämmöösen osan suhun ruuasin jos edes tuo paikalle ruuaus onnistuu...
sen traktorin myynnin voi ulkoistaa sinne ärrälle muttei sitä huoltoa ja vara-osatoimintaa... ne ajat on takanapäin kun liikkeeseen tullaan miettimään mitä minä ostaisin :) ;) :D ;D
-
Voi poijjaat. Rakennemuutosta vastahan on turha taisteilla. Raha ratkaisoo ja loppupelis asiakkahat ne ostotoiminnalla tukoo näitä lasipalatseja. Myyntihin riittää vaikka kotitoimisto, johonkin vain vaihtokonevarikko ja turkulaisten tapahan varaosat huollon yhteytehen. Lantmännenillä Suomea taas on kaikki valmiina ja seleviö tuo olis, notta sama tuotevalikooma yhteneväänen Ruottin kanssa.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Tuo taas mahdolistaisi Fergun tuomisen saman katon alle.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
Ei estä. Lantmännen on osuustoiminnallinen. Sitä tarkoitinkin notta Koo häviää nimenä melko varmaan, tuskin K-Maatalous on enää pitkään firman nimenä.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
Ei estä. Lantmännen on osuustoiminnallinen. Sitä tarkoitinkin notta Koo häviää nimenä melko varmaan, tuskin K-Maatalous on enää pitkään firman nimenä.
Tämä järjestely mahdolistaa fergun tuomisen saman katon alle kun kaikkia kolmea merkkiä myy kaksi ketjua Suomessa. Nythän ongelmana on ollut Valtran suuri markkinaosuus mikä on estänyt fergun tulemisen samaan tiskiin valtran ja fendtin kanssa.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
Ei estä. Lantmännen on osuustoiminnallinen. Sitä tarkoitinkin notta Koo häviää nimenä melko varmaan, tuskin K-Maatalous on enää pitkään firman nimenä.
Tämä järjestely mahdolistaa fergun tuomisen saman katon alle kun kaikkia kolmea merkkiä myy kaksi ketjua Suomessa. Nythän ongelmana on ollut Valtran suuri markkinaosuus mikä on estänyt fergun tulemisen samaan tiskiin valtran ja fendtin kanssa.
Ja näillä myyntimäärilllä seuraava N ja T ovat takuulla melkoosen lähellä Verkussonnia. Kuten jo nyt T ja A.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
Ei estä. Lantmännen on osuustoiminnallinen. Sitä tarkoitinkin notta Koo häviää nimenä melko varmaan, tuskin K-Maatalous on enää pitkään firman nimenä.
Tämä järjestely mahdolistaa fergun tuomisen saman katon alle kun kaikkia kolmea merkkiä myy kaksi ketjua Suomessa. Nythän ongelmana on ollut Valtran suuri markkinaosuus mikä on estänyt fergun tulemisen samaan tiskiin valtran ja fendtin kanssa.
Ja näillä myyntimäärilllä seuraava N ja T ovat takuulla melkoosen lähellä Verkussonnia. Kuten jo nyt T ja A.
Se.on eri asia tehdä.osana isossa konsernissa traktoria ja pienenä valmistajana itsenäisesti. Tehtaallakin kiroavat että ennen osat kävi heitämällä ja nykyään pitää säätää.
-
Sekin ois mukava nähdä miten valuuttakurssit vaikuttaa koneiden hintaan. Nythän periaatteessa Lantmännen voisi kikkailla Valtran ruotsin kautta suomeen tai fentdin ja fergun.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Voitot tehrähän tehokkuurella. Mitä Suomen Valtran konehia puuttuu ruottalaasten edustuksesta? Lantmännen on avoimesti ilmaassut, notta raktori halutahan. http://www.lantmannenmaskin.se/sv/Produkter/
Nyt Lantmännenilla on vahva verkosto Suomessa ja Ruotsissa, Tanska sekä Norjan retki enempi hapuilua? Eli tältä pohojalta http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/agco-runnoo-traktoriedustuksia-uusiksi-pohjolassa-1.130519
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Mitäs se haittaa? Saadaan henkilöstö toimimaan tehokkaamin provisio palkalla.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Mitäs se haittaa? Saadaan henkilöstö toimimaan tehokkaamin provisio palkalla.
Ei entisellä KooMaataroudella ole muutoon vetureita konehille. Nurmi 2017 osootti notta iliman raktori ei konehet liiku.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Mitäs se haittaa? Saadaan henkilöstö toimimaan tehokkaamin provisio palkalla.
Ei entisellä KooMaataroudella ole muutoon vetureita konehille. Nurmi 2017 osootti notta iliman raktori ei konehet liiku.
Puhu Suomea.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Mitäs se haittaa? Saadaan henkilöstö toimimaan tehokkaamin provisio palkalla.
Ei entisellä KooMaataroudella ole muutoon vetureita konehille. Nurmi 2017 osootti notta iliman raktori ei konehet liiku.
Puhu Suomea.
Ei tänne puhumaha pääse. Kirjuutetahan.
-
Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
Ei estä. Lantmännen on osuustoiminnallinen. Sitä tarkoitinkin notta Koo häviää nimenä melko varmaan, tuskin K-Maatalous on enää pitkään firman nimenä.
Tämä järjestely mahdolistaa fergun tuomisen saman katon alle kun kaikkia kolmea merkkiä myy kaksi ketjua Suomessa. Nythän ongelmana on ollut Valtran suuri markkinaosuus mikä on estänyt fergun tulemisen samaan tiskiin valtran ja fendtin kanssa.
Onpas erikoinen teoria. Kyllä Massikka olisi Suomessa varteenotettava vaihtoehto, jos myynti ja jälkimarkkinointi olisi samalla tiskillä Valtran ja Fendtin kanssa. En käsitä ollenkaan, että se lykättiin turkulaisten haltuun. Jopa Keskon myynnissä olisi ollut uskottavampi vaihtoehto.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
Sitä en tiedä onko systeemi ollut käytössä acgon aikaan. Tieto on peräisin paikalta missä mutterit laitetaan koneekseen kiini ennen myyntiä.
Autoliikeillä.on vastaava systeemi. Palkka riippuvainen myynnistä ja varaston kierrosta.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eiks se oo reilu peli. "Kalle myy enemmän kuin pekka, niin kalle palkitaan. Sitten pekka sparraa homaansa ja menee villen kanssa kallesta ohi."
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
Sitä en tiedä onko systeemi ollut käytössä acgon aikaan. Tieto on peräisin paikalta missä mutterit laitetaan koneekseen kiini ennen myyntiä.
Autoliikeillä.on vastaava systeemi. Palkka riippuvainen myynnistä ja varaston kierrosta.
Eli komppanian hevosmiesten juttuja.
Palkan perusteena voivat olla myynti ja varastonkierto. Mutta ihan höpöhöpöä että ne vaikuttaisivat siihen että myyjän "nettohintaan" traktorista.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
Sitä en tiedä onko systeemi ollut käytössä acgon aikaan. Tieto on peräisin paikalta missä mutterit laitetaan koneekseen kiini ennen myyntiä.
Autoliikeillä.on vastaava systeemi. Palkka riippuvainen myynnistä ja varaston kierrosta.
Eli komppanian hevosmiesten juttuja.
Palkan perusteena voivat olla myynti ja varastonkierto. Mutta ihan höpöhöpöä että ne vaikuttaisivat siihen että myyjän "nettohintaan" traktorista.
No onko jotain perusteita ettei olisi tällaista systeemiä käytössä tai ollut missä myyjä saa OSTAA koneen "nettohintaan." Muistaakseni oli että verotukselisista syistä se piti omistaa 3 vuotta ennen myyntiä.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
Sitä en tiedä onko systeemi ollut käytössä acgon aikaan. Tieto on peräisin paikalta missä mutterit laitetaan koneekseen kiini ennen myyntiä.
Autoliikeillä.on vastaava systeemi. Palkka riippuvainen myynnistä ja varaston kierrosta.
Eli komppanian hevosmiesten juttuja.
Palkan perusteena voivat olla myynti ja varastonkierto. Mutta ihan höpöhöpöä että ne vaikuttaisivat siihen että myyjän "nettohintaan" traktorista.
No onko jotain perusteita ettei olisi tällaista systeemiä käytössä tai ollut missä myyjä saa OSTAA koneen "nettohintaan." Muistaakseni oli että verotukselisista syistä se piti omistaa 3 vuotta ennen myyntiä.
No nyt sulla on hukassa palkkauksen perusteet, peruspalkka, provisio, myynnin nettohinta, kate, myyntihinta.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
Sitä en tiedä onko systeemi ollut käytössä acgon aikaan. Tieto on peräisin paikalta missä mutterit laitetaan koneekseen kiini ennen myyntiä.
Autoliikeillä.on vastaava systeemi. Palkka riippuvainen myynnistä ja varaston kierrosta.
Eli komppanian hevosmiesten juttuja.
Palkan perusteena voivat olla myynti ja varastonkierto. Mutta ihan höpöhöpöä että ne vaikuttaisivat siihen että myyjän "nettohintaan" traktorista.
No onko jotain perusteita ettei olisi tällaista systeemiä käytössä tai ollut missä myyjä saa OSTAA koneen "nettohintaan." Muistaakseni oli että verotukselisista syistä se piti omistaa 3 vuotta ennen myyntiä.
No nyt sulla on hukassa palkkauksen perusteet, peruspalkka, provisio, myynnin nettohinta, kate, myyntihinta.
Siis myyjällä on peruspalkka jonka päälle saa provision, niin kuin autokaupassa on käytäntönä kuukauden myynnistä. Tuo nettohintakone on palkkio/etu jonka voi ostaa jos haluaa ja johon pitää vaihtokone varaston kiertää tietyllä nopeudella myynnin ohessa. Ei ole pakko. Kaiki myyjät ei saa täyteen tuota, sen verran korkealla on tuo taso ja joka vuosi on mahdoton myyjän päästä siihen. Myynistä joutuu sitten veron maksamaan jos saa koneesta enemmän kuin ostohinta on.
-
Sä vietät liikaa aikaa hevosmiesten kanssa.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eihän se vaadi kuin että myyt koneita, vaihtokone varasto kiertää ja myyt vielä että jää katetta.
Älä T2 usko kaikkea mitä sulle kerrotaan.
Tuomoset asiat voivat olla palkkaustason perusteita, siis varaston kiertonopeus ja myytyjen koneiden määrä. Voivat olla myös myyjäkohtaisia tavoitteita. Mutta niin typerää myynnin johtajaa ei olekkaan että alkaisi jakamaan ylemmän organisaation osuutta myyjille ja laittaisi eri myyjien asiakkaita paremmuusjärjestykseen myyjän perusteella.
Sitä en tiedä onko systeemi ollut käytössä acgon aikaan. Tieto on peräisin paikalta missä mutterit laitetaan koneekseen kiini ennen myyntiä.
Autoliikeillä.on vastaava systeemi. Palkka riippuvainen myynnistä ja varaston kierrosta.
Eli komppanian hevosmiesten juttuja.
Palkan perusteena voivat olla myynti ja varastonkierto. Mutta ihan höpöhöpöä että ne vaikuttaisivat siihen että myyjän "nettohintaan" traktorista.
No onko jotain perusteita ettei olisi tällaista systeemiä käytössä tai ollut missä myyjä saa OSTAA koneen "nettohintaan." Muistaakseni oli että verotukselisista syistä se piti omistaa 3 vuotta ennen myyntiä.
No nyt sulla on hukassa palkkauksen perusteet, peruspalkka, provisio, myynnin nettohinta, kate, myyntihinta.
Siis myyjällä on peruspalkka jonka päälle saa provision, niin kuin autokaupassa on käytäntönä kuukauden myynnistä. Tuo nettohintakone on palkkio/etu jonka voi ostaa jos haluaa ja johon pitää vaihtokone varaston kiertää tietyllä nopeudella myynnin ohessa. Ei ole pakko. Kaiki myyjät ei saa täyteen tuota, sen verran korkealla on tuo taso ja joka vuosi on mahdoton myyjän päästä siihen. Myynistä joutuu sitten veron maksamaan jos saa koneesta enemmän kuin ostohinta on.
Jopas on systeemit........
-
Aikanaan sai auton tuoda vero vapaasti ("nettohintaan")kun oli riittävän pitkän tovin ulkomailla torrakko kädessä (rauhanturvaajana). Sitä piti pitää 2 vuotta Suomen rekisterissä omissa nimissä ja sen jälkeen sai myydä. Ainoo hankaluus oli ettei sillä saanu kuka vaan ajaa, muistaakseni.. jäi vähän lyhyeen omat kokemukset kun pappa tuli kolmion takaa kylkeen ja jäi turvatyynyt poksahtamatta -> 72tkm ajettu avalanche lunariin..
-
Jassoo, aikanaan kuvittelin että provikat tippuu kun koko vaihtokoneketju on myyty loppuun ja sen kokonaistuotto laskettu. Tavoitepalkkiot sitten lisäksi,voi sitä massin määrää... =)
-
Mutta oliko siellä Nurmi 2017 pellonpiennaresiintymisessä muuta nähtävää, kuin K-maataloudelta puuttuvat traktorit? :-X
-
ei kait nyt sitten kun jopa tuontiautoihin juttu päättyyi mutta oliko siellä joku toineki? mitä muuten tuossa ja peltopäivissä on eroa?
-
Mutta oliko siellä Nurmi 2017 pellonpiennaresiintymisessä muuta nähtävää, kuin K-maataloudelta puuttuvat traktorit? :-X
Ainakin se Yaran N-sensor laite mielenkiintoinen ja yaran osaston naiset asiantuntevia. Puitteet tapahtumalle vailla vertaansa, huvipuisto vieressä jos ei koneet kiinnostanut.
-
Mutta oliko siellä Nurmi 2017 pellonpiennaresiintymisessä muuta nähtävää, kuin K-maataloudelta puuttuvat traktorit? :-X
https://www.k-maatalous.fi/ajankohtaista/uutiset/2017/nurmi-2017-kiittaa-vierailusta/
Tuolla ainakin kuvia k-maatalouden Valtroista ja muista koneista.
https://www.hankkija.fi/Koneet/ajankohtaista/kiitos-kaikille-lahes-6000-nurmi-2017-nayttelyvieraalle/
Ja siinä Hankkijan.
-
Mutta oliko siellä Nurmi 2017 pellonpiennaresiintymisessä muuta nähtävää, kuin K-maataloudelta puuttuvat traktorit? :-X
https://www.k-maatalous.fi/ajankohtaista/uutiset/2017/nurmi-2017-kiittaa-vierailusta/
Tuolla ainakin kuvia k-maatalouden Valtroista ja muista koneista.
https://www.hankkija.fi/Koneet/ajankohtaista/kiitos-kaikille-lahes-6000-nurmi-2017-nayttelyvieraalle/
Ja siinä Hankkijan.
Hankkijan silppurikuski lähti ajamaan lämä tiskissä, ja sai melkein silppurin tukkoon. Aiheutti lieviä naurun pyrskähdyksiä yleisössä. :)
Tuolta kopterikuvaa:
https://twitter.com/KMaamies (https://twitter.com/KMaamies)
Ja olihan siellä Yaran tädeillä ihan asiaakin, kun sopivan filtterin läpi kuunteli.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eiks se oo reilu peli. "Kalle myy enemmän kuin pekka, niin kalle palkitaan. Sitten pekka sparraa homaansa ja menee villen kanssa kallesta ohi."
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Oletko sosialisti?
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Oletko sosialisti?
Kyllä muuten typeriä kyselet. Taitaa olla sukurasittehet tai velvotteet paremminkin toisella puolella noin aatttehellisesti.
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Oletko sosialisti?
Kyllä muuten typeriä kyselet. Taitaa olla sukurasittehet tai velvotteet paremminkin toisella puolella noin aatttehellisesti.
Jos sä ostat traktorin joka kymmenes vuosi ja toinen ostaa uuden joka vuosi, niin kuuluuko teille molemmille olla silloin sama hinta?
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Oletko sosialisti?
Kyllä muuten typeriä kyselet. Taitaa olla sukurasittehet tai velvotteet paremminkin toisella puolella noin aatttehellisesti.
Jos sä ostat traktorin joka kymmenes vuosi ja toinen ostaa uuden joka vuosi, niin kuuluuko teille molemmille olla silloin sama hinta?
Luepa tuo Terminaattorin viesti myyjien palakitsemisesta ns. nettohintakonehesta ajan kanssa ja mieti tarkootusperä. Kysy sitten jos tarvittet apuja. Tai kysy terminaattorilta.
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Oletko sosialisti?
Kyllä muuten typeriä kyselet. Taitaa olla sukurasittehet tai velvotteet paremminkin toisella puolella noin aatttehellisesti.
Jos sä ostat traktorin joka kymmenes vuosi ja toinen ostaa uuden joka vuosi, niin kuuluuko teille molemmille olla silloin sama hinta?
Luepa tuo Terminaattorin viesti myyjien palakitsemisesta ns. nettohintakonehesta ajan kanssa ja mieti tarkootusperä. Kysy sitten jos tarvittet apuja. Tai kysy terminaattorilta.
Olen tässä oppinut että joidenkin käyttäjien viestien lukemiseen ei kannata käyttää liikaa aikaa saatika ajatusta.
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Oletko sosialisti?
Kyllä muuten typeriä kyselet. Taitaa olla sukurasittehet tai velvotteet paremminkin toisella puolella noin aatttehellisesti.
Jos sä ostat traktorin joka kymmenes vuosi ja toinen ostaa uuden joka vuosi, niin kuuluuko teille molemmille olla silloin sama hinta?
Luepa tuo Terminaattorin viesti myyjien palakitsemisesta ns. nettohintakonehesta ajan kanssa ja mieti tarkootusperä. Kysy sitten jos tarvittet apuja. Tai kysy terminaattorilta.
Olen tässä oppinut että joidenkin käyttäjien viestien lukemiseen ei kannata käyttää liikaa aikaa saatika ajatusta.
Noo sitten ei pirä sotkeutua. Kun alakaa olla parikymmentä vuotta oman tilan ostotapahtumia takana, niin jos lannoitekaupan kuviot sotkeutuu raktorikauppahan kuten terminaattori mainitsi, niin kaipa kriittisyys alakaa lisääntymähän ainakin ittellä. Lannootekauppa on eriksehen. Valinta on heleppoa kun samaa paskaa saapi monen eri myyjän kautta.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eiks se oo reilu peli. "Kalle myy enemmän kuin pekka, niin kalle palkitaan. Sitten pekka sparraa homaansa ja menee villen kanssa kallesta ohi."
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Voihan se lista hinta olla sama molemmille. Hyvitys vanhasta sitten eri. 25-30% on suorankaupan alennus. Eli 100k€ koneeseen jos vaihdat traktorin jonka myyntihinta on 50k€, niin saat todelisuudessa siitä 20k€.
Eli romusta kuin romusta voi hyvittää vaihtokaupassa n.30k€ ja myydä 10k€. Teit vielä voittoa hommalla.
-
Siksipä Valtratkin nähtävästi tuodaan jostakin ulkomailta. Kun ja jos kotimaan myyjät sikailee.
-SS-
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Sähkömajorilla ajavat on pahimpia selittelemään miksei kotimainen vaihtoehto kelpaa.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eiks se oo reilu peli. "Kalle myy enemmän kuin pekka, niin kalle palkitaan. Sitten pekka sparraa homaansa ja menee villen kanssa kallesta ohi."
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Voihan se lista hinta olla sama molemmille. Hyvitys vanhasta sitten eri. 25-30% on suorankaupan alennus. Eli 100k€ koneeseen jos vaihdat traktorin jonka myyntihinta on 50k€, niin saat todelisuudessa siitä 20k€.
Eli romusta kuin romusta voi hyvittää vaihtokaupassa n.30k€ ja myydä 10k€. Teit vielä voittoa hommalla.
Joo. Mutta kun mainitsit tuon sisäänostohinnan ja ns. palakkiojärjestelmän myyjille niin tarkotan enemmän asiakkaiden eriarvoosuutta suoraan kauppahan.
-
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Sähkömajorilla ajavat on pahimpia selittelemään miksei kotimainen vaihtoehto kelpaa.
Suomessa ei kotimaista ole Valion maito ja Atrian saunapalavi. Muu mennä jo hurskasteluksi.
-
Ei hitto. Mitä te oikein vedätte? Mitä AGCO voittaisi sillä että se luovuttaisi omien traktorien myynnin ulkopuoliselle organisaatiolle joka ottaa oman siivun voitoista...Ja varsinkin siinä tapauksessa kun AGCO:n repertuaariin tulee lisää tuotteita, niin mikä järki olisi lopettaa traktoreiden myynti joka on niiden pääartikkeli
Olen vähän samalla linjalla tämän kommentin kanssa. AGCO:lla on täällä kaikki valmiina, miksi se repisi sen auki? Olkoon omistus mikä hyvänsä, konseptiti kuitenkin luodaan paikallisesti.
Traktori myyjät on provisio palkalla. Valtralla oli ainakin joku systeemi että tietyn myynin jälkeen sait ostaa sisään osto hinnalla uuden traktorin. Edellytti myös sitä että vaihtokone laani kierti tarpeeksi ripeästi ja tuotti myös voittoa. Tuon lisäksi tuli provisio myynistä peruspalkan päälle.
Mää olen sattunnu sitten väärähän aikahan. Häpi haur- kone ei ole mulle ollu tarjottuna.
En muista oliko siinä joku paremmuus järjestys vielä että tietty määrä myyjiä sai koneen.
Sanoosin, notta tuommoonen peli on perääsin niinkuin politpyroosta. Rehti ja reilu peli pitää olla. Tuossa on myyjät ja asiakkahat eriarvoosia, jos tuommoosta tosiaan on?
Eiks se oo reilu peli. "Kalle myy enemmän kuin pekka, niin kalle palkitaan. Sitten pekka sparraa homaansa ja menee villen kanssa kallesta ohi."
Ei ole rehtiä meininkiä jos naapuri saa markillensa rattorin eri hintahan jos vaikka samanlaasesta konehesta vielä on kyse. Jos tuommoosta peliä on, niin asiakkairen aliarvioomista. Ostin aikonansa Perän Mikolta etukuormaimen, niin tuli niin suoraselekäänen olo kun hinta on kaikille sama. Mutta jos raktorikaupoilla tuommoosta vehkeilyä, niin tarkkahan valitten mistä ostan. Vähät tuosta myyjän palakkauksesta, itteäni minä ajattelen.
Voihan se lista hinta olla sama molemmille. Hyvitys vanhasta sitten eri. 25-30% on suorankaupan alennus. Eli 100k€ koneeseen jos vaihdat traktorin jonka myyntihinta on 50k€, niin saat todelisuudessa siitä 20k€.
Eli romusta kuin romusta voi hyvittää vaihtokaupassa n.30k€ ja myydä 10k€. Teit vielä voittoa hommalla.
Joo. Mutta kun mainitsit tuon sisäänostohinnan ja ns. palakkiojärjestelmän myyjille niin tarkotan enemmän asiakkaiden eriarvoosuutta suoraan kauppahan.
Tämmönen järjestelmä oli ainakin tai ainakin melko suurella alehinnalla koneen sai tehtaalta verrattuna normi hintaan.