Todellisuus alkaa selvitä idealisteillekin. Nestemäisen polttoaineen ylivertainen energiatiheys ja energian valjastaminen vie nykyisiä akkutekniikoita satanolla. Raskaassa liikenteessä, lentoliikenteessä tai laivaliikenteessä, nykyinen akkutekniikka ei toimi.
Niin. Haihatteluahan tuollaiset ulkomaanpellejen räpellykset ovat. Ilman muuta.
https://www.ponsse.com/fi/yhtio/uutiset/a_p/P4s3zYhpxHUQ/c/ponsse-launches-new-technology-an-electric-forest-machine#/"Tämä teknologialanseeraus on kurkkaus tulevaisuuteen, ja yksi ratkaisu sähköisen voimansiirron mahdollisuuksista. Kestävä kehitys on selkeä tulevaisuuden menestystekijä Ponssella."
"Ponsse EV1 -konsepti on kehitetty Ponssen ajokoneiden suosituimman kokoluokan, 15 tonnin kuormankantokyvyn kuormatraktoriin.
Konseptikoneessa on täysin sähkökäyttöinen voimalinja ja Epecin tehonjakoyksikkö sekä voimalinjan ohjausyksikkö. Koneen ajovoimansiirto toimii pelkästään akuista saatavalla energialla. Akuston lataamiseen käytetään Range Extenderia, joka on tässä vaiheessa kehitystyötä polttomoottorikäyttöinen. Testaus ja kehitystyö edistyvät koko ajan.
On nähtävissä, että teknologialla saavutetaan selkeä polttoaineenkulutuksen alentuminen kyseisessä kokoluokassa."
Ei toimi ei. Tunnetusti Ponsse tekee toimimattomia vehkeitä.
Mielenkiintoista on, että päästään pienempään polttoainekulutukseen vaikka tuossa akut ladataan dieselaggregaatilla? Mutta se johtuu varmaan tästä uudesta työkoneissa täysin toimimattomasta tekniikasta.